karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

kokoajan nälkä ja hermot pilalla
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55742
Sivu 1/2

Julkaisija:  syäjä [ 2011-07-17 17:03:11 ]
Viestin otsikko:  kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Semmosta vaan kysyn, että meneekö tää nyt oikein!? olen totaalisesti jättänyt kaikki sokerit, karkit, limonaadit, pullat, keksit, leivät, pastat, viljatuotteet, riisit ja perunan pois.
Viimeisen viikon aikana olen syönyt aamuisin munakkaaan (kolmemunaa, maitoa, kinkkua, sipulia, paprikaa)
Päivällä kalaa tai kanaa, rae juustoa ja vihreää salaattia.
Välipalalla rahkaa ja
illalla on yleensä helkutinmoinen nälkä ja syön mitä sattuu esim: metvurstia, tonnikalaa, juustoa, suolapähkinöitä, papuja ja rahkaa tai pirtelöä(jugurtti/marja)
Vettä litkin kokoajan ja kahvia menee vanhaan tapaan paljon. Kahvista jätin makeutusaineenkin pois.
Olen kaikesta huolimatta ollut koko viikon väsynyt, vittuuntunut ja nälissäni.
Kummalisin on tämä väsymys kokoajan. Äskenkin heräsin 2h:n päikkäreiltä.
Olen aina liikkuntu suht säännöllisesti mikä on ollut pakko koska mulla aina ollut järjeton ruokahalu.
Liikun miltei joka päivä 1h joko pyörällä, juosten tai rullillla. Välillä fillarilenkki voi kestää 2,5h. Punttia yritän 1-2 krt vko.
Olen 176 cm ja "parhammillani" painanut 93kg. Nyt 84. Oon päälle kolkyt ja maha roikkuu, leukoja on kolme, ja posket näkyy takaapäin.
Tämän vuoden puolella juonut a-holia pari-kolme kertaa, ei ongelma -joskus ollut.

Mitä voisin tehdä jotta tämä nälän tunne lähtisi vai onko vaan aloittelijan kipuja!?
Tarkoituksena on saada kroppa aktiiviajan kuntoon 176/76 ja sixpäck näkyviin.

saa vittuilla vapaasti.

Julkaisija:  pötkylä [ 2011-07-17 17:06:48 ]
Viestin otsikko:  kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Mites tota rasvaa tulee syötyä? :)

Julkaisija:  Siperia [ 2011-07-17 17:11:15 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Jos on nälkä, niin syö hyvä ihminen enemmän! ;) Ja rasvaa kannattaa syödä.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-07-17 17:11:47 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

LÖisin vaikka vetoa, että syöt aivan liian vähän rasvaa.

Julkaisija:  Helmikki [ 2011-07-17 17:12:13 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Sen vaan sanon, et jos et oo laskenut kulutustasi etkä energiantarvettasi, niin suosittelisin tekemään niin. Ja kahvi tekee mulle _AINA_ jumalattoman nälän , viis siitä vaik olis syöty kupu täyteen. Voithan kokeilla vaihtaa kofeiinittomaan tai vähentää? Jos se tekee sulla saman? Insuliiniinhan se vaikuttaa, nälkä ja vitutus vois selittyä sillä...? Arvailua vaan. mä oon koko ajan väsynyt, johtuu ketoosista kai.

Julkaisija:  Berlin [ 2011-07-17 17:12:28 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Rasvaa koneeseen, tarvitset lisää energiaa!

Julkaisija:  syäjä [ 2011-07-17 17:13:20 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

jaa rasvaa, siis voita pekonin päälle!?
Voiko makkaraa syödä?

Meenkin kauppaan saman tien hakemaan a-luokan makkarapaketin tai kaksi.

Yleensä syön kaksipakettia makkaraa kun rillaan -ihan oikeasti.
Ja perhepitsan jälkeenkin on ennen jäänyt nälkä.

Musta vaan tuntuu, että syön liikaa!? Voiko liikaa syödä (vaimo kysyy?) :roll:

Julkaisija:  Helmikki [ 2011-07-17 17:15:35 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

No mä paistan mun pekonit voissa :lol: :lol:

Julkaisija:  pipru [ 2011-07-17 17:19:28 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Vaihda vaikka maito kermaan, rahka turkkilaiseen jugurttiin ja jos kana on kuivaa ja rasvatonta rintafilettä niin vaihda koipiin, ja syö ne ihanan rapeat rasvaiset nahat kanssa. Paista voissa, lisää salaattiin ripaus oliiviöljyä.

Ts. lisää rasvaa niin se "järjetön ruokahalu" vähenee kanssa, samoin kun nälkä pysyy poissa. :) Etenkin kun liikut, tarviit energiaa. Ja en nyt tiiä oisko paljon liikkuvalla ihan hyväkin syödä vaikka vähän enemmänkin hiilihydraattipitoista just ennen treeniä. Vaiks hedelmä tai miksei leipääkin, jos vaan se ei aiheuta muuta huonoutta.

Karppauksen alussa kannattaa syödä melko surutta niin paljon et nälkä oikeasti lähtee. Annoskoko pienenee kyllä "kuin itsestään" jonkun ajan kuluttua.

Julkaisija:  piinastiina [ 2011-07-17 17:43:56 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Turkkilaiseen kermaa joukkoon ja kanan kaveriksi ranskankermakastike.

Pähkinöitä on hyvä syödä ja jos syöt salaattia niin siihen oikein kunnolla rasvasta soosia päälle, väh. 50g.

Julkaisija:  kynteli [ 2011-07-17 19:22:19 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Vaikka en yleensä olekaan huutelemassa "lisää rasvaa!" ratkaisuna kaikkiin ongelmiin, niin tällä kertaa minustakin näyttää, että tuo lounas on liian vähärasvainen. Ei kai kana ole joku kuiva rintafileeköntsä? Huolehdi siitä, että lounaan prodepalanen on jotain myös rasvaa sisältävää sorttia (lohta, makrillia, kanaa nahkoineen), ja että salaatissa on reilusti öljyä. Sen raejuuston voisit vaihtaa rasvaisempaan maitotuotteeseen. Aamiainenkaan ei paljon liikkuvan ihmisen tarpeisiin näytä järin runsaalta.

Meneekös muuten maitoa kahvin kanssa, ja jos niin mitä laatua ja kuinka paljon päivän mittaan? Maidosta kertyy yllättävän nopeasti hiilareita.

Jos olet liikkunut paljon ja käynyt myös punttisalilla, voi olla niinkin ettei mitään pudotettavaa kunnolla enää edes ole. Ihan lievää ylipainoa näyttäisi painoindeksi, joka tunnetusti ei ota huomioon sitä, jos sattuu lihaksiakin olemaan. (Tämä oli se vapaan vittuilun osuus.)

Julkaisija:  syäjä [ 2011-07-17 19:42:17 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

kynteli kirjoitti:
Meneekös muuten maitoa kahvin kanssa, ja jos niin mitä laatua ja kuinka paljon päivän mittaan? Maidosta kertyy yllättävän nopeasti hiilareita.


Kahvi menee mustana ja sitä menee pannu päivässä. Elämän ruuhkavuodet menossa muutenkin.
maitoa juon n 1 - 1.5l / päivä.

ainiin ja rasvatonta maitoa

Julkaisija:  Catharsis [ 2011-07-17 19:52:19 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Löytyihän se vika siitä sun viimeisestä lauseesta. Rasvakammo sua vaivaa.

Julkaisija:  Kirrimirri [ 2011-07-17 19:53:32 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Maidosta kertyy jo sen verran hiilareita että se saattaa nälättää samoin kun noin runsas kahvin juonti. Lopeta maidon juonti (se ei ole aikuisen ihmisen juoma) tai ainakin vähennä reilusti maidon käyttöä ja vaihda se punaiseen.

Julkaisija:  Mirka [ 2011-07-17 19:58:13 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Jos nälkä on illalla, syö illalla ja vähennä muusta.

Ennenkaikkea: Kahvi laskee verensokeria, jota olet tottunut saamaan ravinnosta. Juo yksi muki kahvia aamulla, älä sen enempää!

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-07-17 20:10:17 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Minäkin olen lopettanut kahvin kittaamisen päivällä. Aamulla kerman kanssa ja parhaiten toimii näin.

Julkaisija:  Mirka [ 2011-07-17 20:25:53 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Kirrimirri kirjoitti:
Maidosta kertyy jo sen verran hiilareita että se saattaa nälättää samoin kun noin runsas kahvin juonti. Lopeta maidon juonti (se ei ole aikuisen ihmisen juoma) tai ainakin vähennä reilusti maidon käyttöä ja vaihda se punaiseen.


Jes, maito itseasiassa nostaa insuliinia paljon yli hiilaripitoisuutensa, ja herkillä aiheutta verensokeriromahdusta. Ja vielä kahvi siihen päälle... Kokeile nämä.

Julkaisija:  kynteli [ 2011-07-17 21:03:35 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

syäjä kirjoitti:
maitoa juon n 1 - 1.5l / päivä.

Onkohan tämä yleistäkin, että energiapitoiset juomat unohdetaan näissä juminsyy- tai muissa ruokavaliokysymyksissä mainita?

Millaista karppausta siis ajattelit, jotain hyväkarppiviritelmää vai? Tuosta maidosta jo tulee 50 - 75 g hiilaria per päivä, eli mitään ketokarppia ainakaan taitaa olla turha yrittää.

Julkaisija:  Nelilehti [ 2011-07-17 21:03:35 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

Mirka kirjoitti:
Ennenkaikkea: Kahvi laskee verensokeria, jota olet tottunut saamaan ravinnosta. Juo yksi muki kahvia aamulla, älä sen enempää!

...ja hankkiudu ihmeessä eroon siitä rasvattomasta maidosta! Täällä monet vannovat kermakahvin nimiin (mulla menee yleensä puolet kahvia ja puolet kermaa...), mutta ihan punainen maitokin on toki parempaa kuin rasvaton. Muutenkin kannattaa lisätä rasvansyöntiä ihan runsaasti: kun kroppa ei enää saa energiaa hiilareista, niin jostakin sitä energiaa pitäisi kuitenkin saada -- muuten tosiaan iskee nälkä ja ärtymys. Tsemppiä matkaan!

Julkaisija:  syäjä [ 2011-07-17 21:41:12 ]
Viestin otsikko:  Re: kokoajan nälkä ja hermot pilalla

toi maito tuli kyllä ihan puun takaa. Ymmärsin, että maitotuotteita saa painaa ihan huolella? Mitens juustot!?
Äsken söin päivän toisen munakkaan, 2munaa, kermaa, kebablihaa + mausteet.

Kokeilen tota maito hommaa, vaihdan sen ensin siniseen, en usko, että punainen menee alas ja kahvin tykkään juoda mustana. Pakko kait sitä kahvin juontia on sit vähentää...

Tavoitteena on mutaman(4-6) kilon pudotus, ja kropan kiristys, pöhön poisto ja hyvä olo.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/