karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-04 07:05:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Melkein juhlat...
ViestiLähetetty: 2011-07-16 13:30:07 
Poissa
sintti
sintti

500g vajaa 10 kiloa pudonnut. Aloitin karppauksen 28.3 2011. Ihan kiva. :) Näin kesällä oli vähän takapakkia kun tuli oltua kavereiden mökillä jossa syötiin mitä oli tarjolla (niin ja juotiin runsaasti), mutta ihan tyytyväinen. Vielä toiset 10kg pois niin se on hyvä se. Anteeksi, piti vain tuulettaa! :)

Ja olisi minulla kysymyskin: Ruokaan pitäisi snadisti lisäillä hiilareita. Kasviksia on jo, mitäs muuta sinne voisi varovaisesti lisäillä että päivän hiilarisaanti vähän nousisi? Noilla 20ghh päivässä minä en nimittäin oikein laihdu, pitää näemmä olla enemmän.

Viestin otsikko: Re: Melkein juhlat...
ViestiLähetetty: 2011-07-16 13:37:25 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Onneksi olkoon hienosta tuloksesta =D>
Mulla sama hiilarien lisäys"ongelma"on ratkennut lasillisella täysmaitoa/päivä.Yleensä juon sen iltaruualla joka ei ole niin runsas muutenkaan.Toimii mulla :smt045

ViestiLähetetty: 2011-07-16 13:54:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea oikein paljon kovasti. Hiilareista kannattaa lisätä semmoisia, mitä haluat. Katsele finelistä tai kultakaloista, mikä maistuisi.

Itse tein listan 5 grammaa hiilaria sisältävistä "herkuista". Tuo minun "herkku" oli siis saman kokoinen kuin kultakalojen roope-yksikkö.

Pointti oli, että muu ruokalista oli vakiintunut (noin 20g), niin salaatteja ja kukkakaaleja ei enää tarvinnut laskea. Sen päälle sain sitten valita hiilaritavoitteen salliman määrän herkkuja. Eli 40 hiilarigrammaan sai valita neljä herkkua päivässä

Herkut ja roopet ovat käteviä, kun ei tarvii koko ajan laskea.

Suosikkiherkkujani ovat kaksi tomaattia tai noin desi mustikoita tai noin desi jugurttia tai noin 15 grammaa 70-prosenttista suklaata. Paitsi että suklaata usein menee sitt liikaakin. Mustikat ja jugurtti menee yleensä samalla kerralla.

Sen jälkeen olen sitten tehnyt toisenkin "mitä vaan" -taulukon, joka on tarkoitettu toisen henkilön vielä korkeampiin hiilaritavoitteisiin. Joka aterialla voi syödä "mitä vaan", kunhan syö vain yhden minkävaan. Omena (16 g) on yksi mikävaan ja ruisleipäpala (13 g) on samoin yksi mikävaan, samoin keskikokoinen varhaisperuna (11 grammaa). Mikävaan-taulukko on tarpeen, jotta leipiä ja omenia ei mene kerralla liikaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 11:28:36 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Hienosti on mennyt, jatka samaan malliin! =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00