| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Aloituspäivä tänään.. https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55722 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | maijuilona [ 2011-07-16 08:20:00 ] |
| Viestin otsikko: | Aloituspäivä tänään.. |
Hyvää lauantaki-aamua! Näitä teidän viestejä jo jonkin aikaa lukeneena, ja aiheeseen liittyneitä kirjoja lukeneena, päätin itsekkin tulla joukkoon mukaan, eli jonkunverran on tästä elämäntavasta jo tietoa. Eilen leivoin aamupalaa varten leipää, jonka ohjeen löysin reseptiosastolta. Sellaista olisin kysynyt.? Ajattelin aloittaa niin, jotta jonkunaikaa olisin aamut täysin karppilinjalla, ja jättäisin kokonaan tavallisen leivän pois ainiaaksi, ja päivällä antaisin näin alussa luvan itselleni syödä perunaa, josta tykkään ihan hirveästi ym karppiin sopimatonta, ja ajanmyötä pikkuhiljaa siirtyisin kokonaan karppilinjalle. Vai kumoaako nämä kaksi eri tyyppisä ruokavaliota toisensa, eli mun alun aamu karppauksesta ei olisi mitään hyötyä. Vai täytyykö heti tosta vaan siirtyä kertaheitolla kokokarpiksi. |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-07-16 08:24:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Osa siirtyy kerralla ja osa vähitellen On ihan ok. Tervetuloa! |
|
| Julkaisija: | pötkylä [ 2011-07-16 08:36:07 ] |
| Viestin otsikko: | Aloituspäivä tänään.. |
Ehkä hyväkarppaus voisi olla kiva keskitie. Eli voit pitää hiilarit korkeammalla. Riippuu omasta tilanteestasi miten kannattaa aloittaa. Jos on kauhea sokerihiiri niin iltapäivän ei karppaus voi lietsoa makeanhimoa. Tsemppiä! |
|
| Julkaisija: | Kanada [ 2011-07-16 12:19:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan!
|
|
| Julkaisija: | elliskä [ 2011-07-16 16:52:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Myös minä aloittelin siten, että ensin vähensin sokeri- peruna- ja vehnäjauhotuotteita. Lopulta lähti riisi ja muut viljatuotteet. Myös hiilaria olen vähennellyt hitaasti; samalla lisäillyt rasvan osuutta ruoassa. Omalla kohdallani onnistui siten. Ei ole ollut hiilarinikävää koko aikana. Vieläkin olen yllättynyt siitä, kuinka ruisleivän syönti loppui niin helposti Ja tervetuloa mukaan! |
|
| Julkaisija: | AuroraN [ 2011-07-17 10:54:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Tää aloitti myös eilen Noh, nyt alkoi uusi elämä ja pyrin pitämään hh:t 40-60 grammassa per vuorokausi. Tavoitteena olis paremman olon lisäks myös maltillisesti pudottaa painoa 11kg, eli kesäkuntoon kesäksi 2012 Nyt kun on vuorokausi takana olen yllättynyt siitä, miten herkkuhimo on vähentynyt ja olokin on jotenkin kevyempi Näillä mennään ja katotaan mihin se johtaa |
|
| Julkaisija: | tuutu [ 2011-07-18 07:50:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
karppari55 kirjoitti: Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! ![]() Jos minä söisin perunan ja mansikan ym. hiilarit (iltapäivän normiruokavalio) ja siihen päälle "mielin määrin" rasvaa, lihon takuuvarmasti. |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-07-18 07:58:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Ei kai missän ruokavaliossa voi mitään syödä mielinmäärin. Miksi edes pitäis? |
|
| Julkaisija: | fatalji [ 2011-07-18 08:01:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Komppaan Tuutua. Epäilevästi suhtaudun siihen, että aamiainen karppia (runsaasti rasvaa) ja iltapäivällä hiilaria kahdesta syystä: painonnousu sekä hiilarihimo ei kyllä siten katoa minnekään... |
|
| Julkaisija: | Nepsukka [ 2011-07-22 06:28:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Aloituspäivä tänään.. |
Vaikkakin marjoissa on hiilaria, ei se ihan mahdoton ole. Muistaakseni mansikassa noin 10g/100g. Sataan grammaan mahtuu pari desiä, joten se on aika paljon. Kyllä mun yks iltapala oli noin 1dl kermavaahtoa ja sama määrä mansikkaa. Ei vaikuttanut mihinkään, ja miksi olisikaan, kun hh-määrä tuosta oli noin 10g ja raja mulla on 50-70g. Mansikat on ihania myös leipäjuuston kanssa. Perunaa en juurikaan syö, koska se ei mun mielestä ole edes hyvää.. Anoppilassa lähinnä, jos mitään muuta ei oo tarjolla. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|