karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Aloituspäivä tänään..
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55722
Sivu 1/1

Julkaisija:  maijuilona [ 2011-07-16 08:20:00 ]
Viestin otsikko:  Aloituspäivä tänään..

Hyvää lauantaki-aamua!
Näitä teidän viestejä jo jonkin aikaa lukeneena, ja aiheeseen liittyneitä kirjoja lukeneena, päätin itsekkin tulla joukkoon mukaan, eli jonkunverran on tästä elämäntavasta jo tietoa. Eilen leivoin aamupalaa varten leipää, jonka ohjeen löysin reseptiosastolta.
Sellaista olisin kysynyt.? Ajattelin aloittaa niin, jotta jonkunaikaa olisin aamut täysin karppilinjalla, ja jättäisin kokonaan tavallisen leivän pois ainiaaksi, ja päivällä antaisin näin alussa luvan itselleni syödä perunaa, josta tykkään ihan hirveästi ym karppiin sopimatonta, ja ajanmyötä pikkuhiljaa siirtyisin kokonaan karppilinjalle. Vai kumoaako nämä kaksi eri tyyppisä ruokavaliota toisensa, eli mun alun aamu karppauksesta ei olisi mitään hyötyä. Vai täytyykö heti tosta vaan siirtyä kertaheitolla kokokarpiksi.

Julkaisija:  Kirrimirri [ 2011-07-16 08:24:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Osa siirtyy kerralla ja osa vähitellen On ihan ok. Tervetuloa!

Julkaisija:  pötkylä [ 2011-07-16 08:36:07 ]
Viestin otsikko:  Aloituspäivä tänään..

Ehkä hyväkarppaus voisi olla kiva keskitie. Eli voit pitää hiilarit korkeammalla. Riippuu omasta tilanteestasi miten kannattaa aloittaa. Jos on kauhea sokerihiiri niin iltapäivän ei karppaus voi lietsoa makeanhimoa.

Tsemppiä!

Julkaisija:  Kanada [ 2011-07-16 12:19:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023

Julkaisija:  elliskä [ 2011-07-16 16:52:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Myös minä aloittelin siten, että ensin vähensin sokeri- peruna- ja vehnäjauhotuotteita. Lopulta lähti riisi ja muut viljatuotteet. Myös hiilaria olen vähennellyt hitaasti; samalla lisäillyt rasvan osuutta ruoassa. Omalla kohdallani onnistui siten.
Ei ole ollut hiilarinikävää koko aikana. Vieläkin olen yllättynyt siitä, kuinka ruisleivän syönti loppui niin helposti :shock: ilman mitään ihmeitä tuskia...sitä jännäsin eniten.
Ja tervetuloa mukaan!

Julkaisija:  AuroraN [ 2011-07-17 10:54:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Tää aloitti myös eilen :) Mulla suurin ongelma on karkit ja muut herkut ja toki olen myös leipä- ja perunafani ja maissi on suuri kesäherkkuni ja kyllähän noi pastat ja riisit on menneet alas ihan hyvällä ruokahalulla :oops: :roll: Vatta on jatkuvasti turvoksissa, väsyttää ja ilmavaivat vaivativaivaa... Ja ärsyttääkin välillä vähän turhan paljon :roll:
Noh, nyt alkoi uusi elämä ja pyrin pitämään hh:t 40-60 grammassa per vuorokausi. Tavoitteena olis paremman olon lisäks myös maltillisesti pudottaa painoa 11kg, eli kesäkuntoon kesäksi 2012 :D Paino on lievän ylipainon puolella tällähetkellä. Toki tähän elämäntaparemppaan kuuluu myös liikunnan lisääminen :)

Nyt kun on vuorokausi takana olen yllättynyt siitä, miten herkkuhimo on vähentynyt ja olokin on jotenkin kevyempi :) Vai onko tää vaan korvien välissä? Päätä hitusen särkee, mutta siihen olin valmistautunutkin, kun pelkkä karkiton päivä aiheutti päänsärkyä ennen ja nyt kuitenkin jäänyt muutakin pois. Jätän siis kertaheitolla riisit, perunat, leivät (paitsi täysruisleipää aion syödä viipaleen kaks päivässä jos tekee mieli), pastat, karkit, herkut ja sokerin yritän jättää niin minimiin ku mahollista... Katotaan nyt jos joskus syön sitten tummaa pastaa/riisiä miniannoksen, mut noin pääsääntöisesti yritän pysytellä ilman. Muu perhe kun ei tässä ole mukana, niin lisää haastetta, mutta aattelin samalla pistää vähän salaa uusiks niidenkin tottumuksia ;)

Näillä mennään ja katotaan mihin se johtaa :)

Julkaisija:  tuutu [ 2011-07-18 07:50:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

karppari55 kirjoitti:
Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023


Jos minä söisin perunan ja mansikan ym. hiilarit (iltapäivän normiruokavalio) ja siihen päälle "mielin määrin" rasvaa, lihon takuuvarmasti. :shock: Mutta kai sekin on yksilöllistä.

Julkaisija:  Kirrimirri [ 2011-07-18 07:58:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Ei kai missän ruokavaliossa voi mitään syödä mielinmäärin. Miksi edes pitäis?

Julkaisija:  fatalji [ 2011-07-18 08:01:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Komppaan Tuutua.

Epäilevästi suhtaudun siihen, että aamiainen karppia (runsaasti rasvaa) ja iltapäivällä hiilaria kahdesta syystä: painonnousu sekä hiilarihimo ei kyllä siten katoa minnekään...

Julkaisija:  Nepsukka [ 2011-07-22 06:28:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Aloituspäivä tänään..

Vaikkakin marjoissa on hiilaria, ei se ihan mahdoton ole. Muistaakseni mansikassa noin 10g/100g. Sataan grammaan mahtuu pari desiä, joten se on aika paljon. Kyllä mun yks iltapala oli noin 1dl kermavaahtoa ja sama määrä mansikkaa. Ei vaikuttanut mihinkään, ja miksi olisikaan, kun hh-määrä tuosta oli noin 10g ja raja mulla on 50-70g. Mansikat on ihania myös leipäjuuston kanssa. Perunaa en juurikaan syö, koska se ei mun mielestä ole edes hyvää.. Anoppilassa lähinnä, jos mitään muuta ei oo tarjolla.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/