karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 04:08:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-20 16:44:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ensimmäinen viikko huomenna täynnä ja tällaisen jakauman sain itselleni eilen aikaiseksi ja siis söin näin;

Kcal 2111
rasva 185g
prot 88g
hh 25g

Pituus 163cm, paino viime pe 75,8kg, nyt ke 74,4kg. Tarkotus päästä joskus sinne 63kg.

Sokereista olisi nyt ensin tarkoitus päästä eroon ja suurinpiirtein näin olen syönyt muinakin päivinä. Koomakulutus n.1500kcal ja nyt olen lomalla, eli en kauheasti kuluta. Reilu vko lomaa jäljellä ja kun palaan töihin teen ajoittain tosi raskasta työtä, liikuntaa en harrasta muuta kun koiran kanssa kävelyt.

Nälkää en ole kärsinyt ja mielestäni syönyt kaikkea hyvää ja runsaasti :mrgreen: .

Mitä noi numerot kertoo teille viisaammille? Olen lukenut foorumia ja kirjoja mutta tuntuu että loppupelissä vaan sekoilen noissa aineissa.
Eli jatkanko noilla koostumuksilla?

Päivittäin syön salaatteja ja lisäksi monivitamiinitabletin.

Kiitos etukäteen :)

ViestiLähetetty: 2011-07-20 17:31:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Iha hyvältä näin myös aloittelijan korvaan kuulostaa. Ehkä proteiinia voisi olla enemmän? Tärkeintä on se oma fiilis, että ei syö ähkyyn eikä näe nälkääkään ja on enrginen olo. Itellä jää kalorit alas ihan vahingossa(max 900-1500), mutta olo on hyvä ja painoa lähtee niin en ala väkisin nostamaan ylemmäs.
Muista vaan juoda tarpeeksi vettä ja kivennäisvettä sekä huolehtia eri vitamiinien saannista.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:10:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vettä latkin pitkin päivää reilusti ja tosiaan sen monivit.tabun otan päivittäin.
Sitä itsekin mietin että onko proteiinia turhan vähän, ainakin töihin palattua luulisi olevan. Tällä sohvapötköttelyllä ei kauheesti tarvi.

Mitäs tuo rasva, huimaako tuo määrä muita? Mua ei alkuunkaan :smt049 rasvainen ja suolainen kun aina on maistunut ja olo on hyvä.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:53:35 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Jaa? En mä kyllä välttämättä lisäis tuota proteiinia tosta ainakaan oikein tarkoituksella. Kun jotkut laskee sen että 1 - 1,5 g/painokilo - jotkut silleen, että 1 - 1,5 g/tavoitepainokilo - riippuen liikunnan määrästä, jos liikkuu paljon, voi olla hyvä syödä sitä 2 g/painokilokin - se on aika yksilöllistä vissiin, minkä verran sitä kärsii syödä. Mutta ajattelen vaan sillä, kun kirjoitat koomasi olevan sen 1500 (ei ole ihan hirmu korkea, et ole kovin pitkäkään) ja kun sulla ei tuota painoakaan kuitenkaan ole ihan hirmuisen paljon ylimääräistä, niin en sinuna lisäisi enkä vähentäisi proteiinin määrää, mikäli paino laskee noilla syömisillä, kaloreitahan tuossa oli kuitenkin ihan kivasti ja rasvaa reilulla kädellä. Proteiinia pitää totta kai syödä riittävästi, mutta nimimerkillä enpä laihdu, jos syön proteiinia reilummin kuin 1 g/painokilo, vaan mun pitää pitää proteiini alempana tuosta. Ja tosiaan kun ei sulla ole pudotettavaa niin hirmuisesti, niin liika proteiini saattaa vaan hidastaa sitten.

Eli jos homma toimii, älä turhaan ala muuttelemaan. Jos taas paino ei ala laskea, mieti, kannattaisiko noita proteiineja tarkastella siltä kantilta, että jos niitä tuleekin liikaa.

Kommentoikoot viisaammat, tää oli vaan mun mielipide.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-21 06:46:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos vastauksista! :D Hyvä tietää ettei näytä ihan hurjalta.

Jatkan siis tällä linjalla, koska olokin on hyvä, mun on helppo syödä näin ja lisäksi ne syömiset on hyviä.
Näköjään toi paino humpsahtelee alaspäin kivasti, joten jätän sen punnitsemisenkin nyt vähemmälle. Kerta viikkoon
riittäköön.

Mietitään sitten taas jos paino alkaa jumittaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-21 19:34:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse taas sanoisin, että rasvasta voisi vähän vähentää. Et ole kovin pitkä eikä painoakaan ole paljon, joten kulutuksesi on luultavasti pienempi kuin 2100. Proteiinia lisäisin ehkä hieman. Ehkä joku 130g rasvaa/100g proteiinia.

ViestiLähetetty: 2011-07-21 20:38:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kommentista :)
Ei ole pituutta siunaantunut, ukko aina sanoo että "nouse seisomaan". Hyvä puhua kun on itse parimetrinen :roll: ..

Joo ajattelin kans tuossa aiemmin et rasvaa ja kaloreita on reilusti ehkä, kun piti sokerista päästä eroon. Vois sitä varmaan pudottaakin niitä. Toisaalta olo on varsin hyvä, eli jospa tosiaan vähennän vasta kun painonpudotus pysähtyy.

Sekasin tässä menee :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00