Induktion tehtävä on lähinnä opettaa kroppa pois hiilareista. Induktion tarpeeseen tai siis sen kestoon vaikuttaa eniten pää. Jos oppii kahessa päivässä, että näin on hyvä, niin sitten oppii. Jotkut eivät opi koskaan.
Jokainen karppi tuottaa varsin runsaasti ketoaineita*, jos siis karppaa, eikä vaan sano karppaavansa. Virtsassa asti näkyvää asetoasetaattia on ihan turha tehä. Se ei ole merkki tehokkaammasta rasvanpoltosta.
Jos kyse olisi minusta, niin palaisin induktiolle aina, kun homma lakkaa toimimasta, siis ruokavalioon tulee esiteltyä liiaksi tuotteita, jotka eivät sovikaan. Induktiolla ruoka-aineiden määrä on aika rajallinen ja on helppo päästä taas rytmiin ja eroon turhakkeista.
Näinhän se vanha kunnon robertti asian esitti jo 70-luvulla

* (itse asiassa jokainen ihminen tuottaa ketoja riippumatta ruokavaliosta, koska muuten loppuu elämä)