Jaa? Jospa se on ihan vaan siinä, että luovutit liian äkkiä? Noi kaksi ekaa kiloa on saletisti nestettä vaan. Tosin kyllä luulis kehon ehtineen saada jutun juonesta kiinni neljän viikon aikana jo, mutta mene tiedä. Mitä sitä sitten tulee juotua päivä mittaan muuta kuin kahvia? Vettä nimittäin pitäisi juoda enemmän kuin mitä sulla tuossa lukee, varsinkin jos juo kahvia päivän mittaan.
Karppaus ei oo mikään automaatti. Onhan noita ihmeellisiä kertomuksia, että ekan kuukauden aikana lähtee kymmenen kiloa painoa pois - mutta ei se monilla niin mene, ei sinne päinkään. Täällä on paljon porukkaa, joilla aluksi on paino noussutkin kun on aloittanut karppauksen. Esim. mulla entisenä kituilijana ja vähärasvaisten tuotteiden käyttäjänä paino nousi aluksi ennen kuin se lähti laskemaan - ja se laskukin on todella verkkaista

Mutta mulla sitä selittää kyllä sellainen asia, että sain aiemmin aivan liian vähän proteiinia ruoasta ja lihaspuoli oli sellaista viljalla rakennettua: lihasta on runsaasti, mutta se on velttoa. Kun aloin syödä enemmän proteiinia ja puputtaa vähemmän leipää, painoni ei ole kauheasti päässyt laskemaan sen takia, kun lihaksisto on muuttunut. Lihakset on nykyään kovemmat ja kun olen geeneiltäni lyhyttä, lihaksikasta sorttia, niin on siellä sitä, mutta se tiivistyy ja velttous häviää. Ihonalaista rasvaa on hävinnyt paljon ja vyötärö kaventunut sisäelinten ympärillä olevan rasvan vähennyttyä, kuten monilla käy. Eli se vaaka ei myöskään kerro läheskään kaikkea. Itse seurailen painoani, mutta seuraan muutakin kehitystä ja niin tekevät muutkin.
Tämä ei ole pikadieetti, vaan terveellinen elämäntapa, sitä saa syödä hyvin, ei ole nälkä, ei tee mieli ahtaa kurkusta alas kaikenlaista tyhjiä kaloreita, mutta ei mitään ravitsemuksellisesti tärkeää sisältävää paskaa, josta kieltäytymiseen ei aiemmin itsekuri riittänyt. Tämä on hyvä elämäntapa sellaiselle, jolla ei ole itsekuria, koska sen tarve vähenee radikaalisti karpatessa. Ja syödä saa hyvin. Mitäs jos jättäisit sen vaa'alla ramppaamisen pariksi kuukaudeksi sikseen ja alkaisit tutkailemaan ja kokeilemaan kaikenlaisia herkullisia ruokareseptejä, joita maailma (ja tämän foorumin reseptiosio) karpille tarjoaa? Kyl sen painon pitäis lähteä putoamaan sitten ajan kanssa - ei kai se kahdessa viikossa ole tullutkaan?
EDIT: koita löytää jonkun samaa sukupuolta ja kokoluokkaa olevan karpin ruokapäiväkirjaa ja katso, mitä he on syöneet, näissä yleensä paremmin osaa neuvoa samaa kaliiberia olevat - mm. Koltta on laihtunut todella ällistyttävän hienosti, mut en tiedä, onko hänellä ruokapäiväkirjaa, myös esim. Fish vois osata neuvoa?