karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-13 02:24:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mistä motivaatiota?
ViestiLähetetty: 2011-07-13 16:39:35 
Poissa
sintti
sintti

Mistä olette saaneet motivaatiota karppauksen aloittamiseen ja ylläpitämiseen? Olen koko tämän vuoden aikonut huomenna tai ensi maanantaina alkaa. Joskus olen jopa päivän tai pari onnistunut, mtta aina retkahdan (yleensä karkkiin tai jäätelöön) :oops: . Tää on niin masentavaa, kun ei ole minkäänlaista itsekuria. Ensi keväänä olisi etelänreissu ja olisi kiva saada 15 kg tai enemmän pois matkaan mennessä. Verenpainelääkitys itsellä ja 2-tyypin diabetes suvussa luulisi myös riittävän motivaatioksi, mutta ei, herkuttelu iltaisin lasten nukkuessa vie voiton. Auttakaa!

Viestin otsikko: Re: Mistä motivaatiota?
ViestiLähetetty: 2011-07-13 16:50:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tarkistetaanpa ensin: mitä sulle tulee mieleen, kun puhut karppauksesta? Tuntuu nimittäin tosi oudolta, että herkuttelu vie siitä voiton -- karppaukseenhan liittyy ihan valtava määrä herkuttelumahdollisuuksia. Niihin pitää vain tutustua etukäteen, niin että tietää, mihin turvautua himojen iskiessä.

(Tosin okei, tietysti pidemmän päälle voi olla helpointa aloittaa niin, että kylmästi vain kieltäytyy herkuttelusta; väittävät, että se helpottaa rasvapolttoisuuteen totuttautumista.)

Mutta mistäkö sain oman motivaationi? Njoo, mullahan oli sikäli eri tilanne, että aloin karpata ihan muista syistä kuin laihtuakseni; akne vaivasi vielä yli kolmikymppisenäkin, ja olin jostakin lukenut VHH-ruokavalion ehkä auttavan. Ja kun siinä sivussa laktoosi-intoleranssi hävisi olemattomiin jo noin viikon karppauksen myötä, niin yhtäkkiä oli hyvin helppo jatkaa samalla linjalla.

Kaikkein eniten kuitenkin auttoivat ihanat keittokirjat, siis Karpin keittokirja ja Karpin ateriakirja. Niiden avulla oli helppo väsäillä itselleen herkkuja niin aamiaiseksi, päivälliseksi kuin satunnaisiksi muiksi herkuiksi. Tsemppiä siis matkaan!

ViestiLähetetty: 2011-07-13 16:59:04 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Kyllä sen tahdon pitää lähteä itsestä. Mutta selaapas tuo ketju, ja jos ei sekään motivoi, niin sitten ei varmaan mikään.

viewtopic.php?f=16&t=47985&hilit=upeita+tuloksia
Ja tuo taitaa olla kolmas ennen/jälkeen ketju.

ViestiLähetetty: 2011-07-13 17:04:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voiskohan tuo repsahdus liittyä tapaan ja/tai liian pieneen energiamäärään? Ekat kax viikkoahan sanotaan, et voi syödä niin paljon kun tahtoo, mutta karppia. Jos illalla on pakko natustaa vaihda karkit pähkinöihin ja manteleihin. Tee jäätelö itse ilman sokeria. Tummaa (yli 70%) suklaatahan sopii jokunen pala ruokavalioon. Ja vaikka mä oon suklaaholisti, 81% ei uppoa kuin pari palaa pahimmassakaan himossa.

Alussa sillon kauan sit tein niin, et aamulla söin reilun aamupalan. Salaatinlehtiin käärittyjä leikkeleitä, kurkkua, tomaattia, turkkilaista, keitettyä kananmunaa majoneesilla.. Lounaaksi hyvää karppiruokaa maha täyteen. Kesäisin tykkään syödä salaattia (tänään broileri-aurasalaattia, jossa 2-3 rkl oliiviöljyä) ja jälkkäri oli alkuun aina (kermarahkaa+marjoja, pari palaa suklaata, jotain kookosjuttua). Jotenkin toi sen lopullisen kylläisyyden kun söi jotain makeaa. Illalla söin aamun kaltaisen iltapalan. Väliajat alkuun katsoin kellosta, ja napostelunhaluun täytin lasia vissyllä ja vedellä. Yllättävän nopsaan pääsee tuolla tyylillä niistä himoista eroon.

Sillon eka kierroksella paino tippui noin 15kg/3kk.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00