karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 21:30:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Harvoin syövät
ViestiLähetetty: 2011-07-09 20:43:42 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Minua ihmetyttää se, että jos syö vain kerran pari päivässä, niin kuinka ihmeessä oikein jaksaa? Mitä te syötte? Vielä enemmän ihmettelen, että eikö silloin jää paljon vitamiineja saamatta? Eikö pitäisi syödä esim. maitotuotteita ja leseitä, että voi hyvin...

Viestin otsikko: Re: Harvoin syövät
ViestiLähetetty: 2011-07-09 20:47:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tri Annika on sitä mieltä, että jokainen syö siten kuin hyväksi tuntuu,
Niin myös Atkins.
Se voi olla yksi tai useampi kerta päivässä.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-09 20:54:43 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Kun pitää ruuan tarpeeks monipuolisena nii kyl sieltä kaiken saa minkä tarvii.

ViestiLähetetty: 2011-07-09 21:11:40 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Kun syö tarpeeksi kunnon ruokaa, niin kyllä se nälkä poissa pysyy. ;) Ainakin omalla kohdallani turha napostelu vaan nälättää. Syön yleensä kolmesti päivässä.

Mä en syö leseitä (paitsi pienissä määrin jossain karppileipomuksissa), saan niistä vatsan tajuttoman kipeäksi. Kuidun saa rehuista.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 00:03:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Syön kun on nälkä. Se on yleensä 2 krt päivässä.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 00:13:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joillekin vaan sopii tuo syöminen kerran päivässä. Syököön vaan jos itselle käy.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 09:00:14 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Joppe82 kirjoitti:
Hei! Minua ihmetyttää se, että jos syö vain kerran pari päivässä, niin kuinka ihmeessä oikein jaksaa? Mitä te syötte? Vielä enemmän ihmettelen, että eikö silloin jää paljon vitamiineja saamatta? Eikö pitäisi syödä esim. maitotuotteita ja leseitä, että voi hyvin...

Miks siinä jäis vitamiineja erityisesti saamatta, jos syö harvemmin?
Ja ainakin itse syä rasvaisia juustoja eli siis maitotuitteia. Mitäs erikoista leseissä on, mitä sitten jäisi puuttumaan?

ViestiLähetetty: 2011-07-10 09:30:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Katoin piruuttani finellistä vehnäleseen. siinä oli paljon kaliumia ja magnesiumia ainakin.
Mutta hirvee homma olis ensinnäkin puputtaa leseitä ja imeytyykö niistä nuo aineet ollenkaan.
Nyt kun tämä tieto on luonut tätä tuskaa, niin entisenä leseen puputtajana, ottaa suunnattomasti päähän tuo finellikin.
Nuo arvot pitäisi olla sellaisia jotka oikeesti imeytyy ihmiseen.
Ja lese ei taida tehdä muuta kuin suolelle hallaa vaan...
Muistan oman ikivanhan ja sairaan mummoni joka raukka veti viimesillä päivilläänkin rasvatontajugurttia ja leseitä :cry: (sataan kertaan pestystä vanhasta jugurttipurkista, sota ajan säästeliäisyys oli voimakas loppuun asti)
Noudatti tarkkaan viimeset kymmenen vuotta vähärasvaista VT ruokavaliota.
Ja ei takuulla saanut yhtään vuotta siitä lisää.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 10:20:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Etenkin kesäisin kun on kuuma ei tee mieli syödä aamulla tai päivällä, joten usein päivän ensimmäinen (ja ainoa) ateria tulee syötyä iltaviileällä. Eilenkin söin ensimmäisen kerran illalla kahdeksan aikaan, mutta söinkin sitten "koko päivän edestä" (liki 2000kcal kerralla); possupaistia, voissa uitettuja kasviksia, kurkkua, jälkkäriksi pikasuklaata kermasta ja kaakaojauheesta sekä avokado... Ei sen ole väliä jos syö harvemmin, kunhan sitten syödessään katsoo että saa tarpeeksi kaikkea mitä muutenkin normaalisti söisi (rasvaa, vihanneksia ja proteiinia).

Itse olin pätkäpaastolla puolitoista vuotta. En syönyt 24 tuntiin ja sitten sitä seuraavana "syömisaikana" söin 1-2 ateriaa. Voin hiton hyvin koko tuon puolitoista vuotta. Olen vakuuttunut että pätkäpaasto olisi mulle paras syömisrytmi koko loppuelämäksi, mutta nykyisessa elämäntilanteessa tuo on hankala toteuttaa, joten nyt olen sitten tällä päiväpaastolla ainakin kesäaikaan, eli syön vain iltaisin.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 10:51:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Katoin piruuttani finellistä vehnäleseen. siinä oli paljon kaliumia ja magnesiumia ainakin.
Mutta hirvee homma olis ensinnäkin puputtaa leseitä ja imeytyykö niistä nuo aineet ollenkaan.
Nyt kun tämä tieto on luonut tätä tuskaa, niin entisenä leseen puputtajana, ottaa suunnattomasti päähän tuo finellikin.
Nuo arvot pitäisi olla sellaisia jotka oikeesti imeytyy ihmiseen.
Ja lese ei taida tehdä muuta kuin suolelle hallaa vaan...

Näinpä ja lisäksi estää ruuasta muitakin vitamiineja ja hivenaineita imeytymästä.Ei ole ihmisen ravintoa se.Mutta joku neropatti on keksinyt senkin myydä kalliilla ja vielä terveystuotteena. Kuituhypetys on ihan peestä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:21:23 
Poissa
sintti
sintti

Kyllähän sitä saa tarvittavat vitamiinit, jos todella katsoo, että syö monipuolisesti. Olen lueskellut joidenkin karppaajien esimerkkipäivien ruokavalioita, ja moni on syönyt vain rasvaista lihaa ja salaattia. Tätä vähän ihmettelin, että eikö olisi hyväksi syödä myös esim. jogurttia/rahkaa (että saa kalsiumia) ja marjoja, sekä niitä leseitä. Olen aina ajatellut, että karpatessa olisi hyvä vatsan toiminnan vuoksi syödä leseitä... Eikö näin olekaan?

ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:31:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Vatsan toiminta on kovin yksilöllinen juttu. Joillakin toimii paljon paremmin, kun vaihtavat rasvaisempaan ja vähempikuituiseen ruokaan. Maitotuotteet, etenkin juusto, puolestaan aiheuttavat monille ummetusta. Sitten on meitäkin, jotka tarvitsemme paljon kasviksista saatavaa kuitua, jottei ummetus iske, jolloin jos kovin alhaisilla hiilareilla menee, voi kuitulisä olla tarpeen, mutta siihen on mielestäni parempiakin vaihtoehtoja kuin leseet.

Niitä jogurttia ja marjoja moni syökin, mutta kaikkia eivät miellytä/aiheuttavat jotain oireita/ei mahdu omiin hiilarirajoihin.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:32:11 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Ei vatsa tarvitse niitä leseitä toimiakseen, eikä viljaa ylipäätäänkään. Kuituja ja nimenomaan niitä hyviä, tärkeitä, liukoisia eli geeliytyviä kuituja saa kasviksista. Mitä tulee kalsiumiin niin sitähän saa esim. noista jo mainituista juustoista, reilustikin, ja käsittääkseni myös monista vihreistä vihanneksista. Ja olenpa sellaistakin kuullut, että kun suolistossa ei ole niitä imeytymättömiä viljakuituja häiritsemässä hivenaineiden imeytymistä, niin itse asiassa esim. kalsiumia riittäisi vähempikin määrä kuin yleensä luullaan.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-10 11:32:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuidut ovat tarpeen vain silloin jos syö paljon hiilareita, koska ne hidastavat imeytymistä.
"kuitulisien vaikutusta kaikkien mahdollisten sairauksien ehkäisyyn on seurattu laajoissa tutkimuksissa. Kuidut näyttävät tepsivän ainoastaan ummetukseen.Herkemmät saavat vain vatsavaivoja ja mahanpuruja"
Jos et käytä sokeria ja valkoisia jauhoja, et tarvitse kuitulisää
eenfeltin kirjasta
Kalsiumia saa hirveesti myös juustosta

ViestiLähetetty: 2011-07-10 15:42:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Joppe82 kirjoitti:

Hyvin parjää sekä harvoin syöden (jo monta vuotta) että leseittä (yli vuosikymmen)

Ja voipi olla että moni muukin asia ihmetyttää ja kummastuttaa uutta karppilampelaista, mutta minkäs teet?
Kokeilemalla oppii onneksi ihmeen paljon, erinäisten luulojen lisäksi :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-07-10 16:53:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla join kermakahvia, päivän olin töissä jossa join kupin mustaa kahvia ja nyt join kermakahvin. Kohta alan tekemään ruokaa...syödään n klo 20

ViestiLähetetty: 2011-07-10 17:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joppe82 kirjoitti:
Hei! Minua ihmetyttää se, että jos syö vain kerran pari päivässä, niin kuinka ihmeessä oikein jaksaa?

Kun ei oikein jaksa syödä sen useammin! :D

Runsaalla aamiaisella pysyy hyvinkin kylläisenä sen 6-7 tuntia (tarvittaessa toki enemmänkin). Sitten voikin (näin lomalaisena) käydä nikkaroimaan päivän ateriaa. Se pitää nälän loitolla iltaan asti; eipä juuri muuta illalla jaksa kuin kupin teetä. -Ellei sitten vähän mansikoita tai mustikoita marjakauden kunniaksi...

Kukin kokoaa ateriansa omien mieltymystensä mukaan.
Yllättävää kyllä :lol: itse suosin vihanneshässäköitä paistetun halloumijuuston kanssa tai muna-feta-avocado-vihannessalaatteja. Ja aamuun kuuluu usein jugurtti marjojen ja mantelijauheen/pähkinärouheen ynnä kookosöljyn kera. Tai mitä nyt milloinkin.

Mukavinta on se, ettei koskaan ole nälkäinen olo. Ja energiaa piisaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:15:43 
Poissa
sintti
sintti

Mun on niin helppo kontroloida tällä hetkellä omaa karppaustani, koska oon yötyössä.
Syön "aamupalan" noin 18:00 ja sitten "lounaan" puolilta öin. Vielä 06:00 syön pienen
leipäjuusto/kurkku-sekoituksen ennen kotiinlähtöä, hyvin toimii... :)

ViestiLähetetty: 2011-07-11 07:19:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkään söin kolmesti, mutta kun paino ei tippunut vähennin kahteen ja lisäsin ruokaa. Nyt heinäkuun alussa huomasin, että kun lisäsin proteiinia(rahkaa ja lihaa) on kylläinen olo ja yhä paino tippuu.
Olen jo saavuttanut tavoitteeni 65 ja kaikki mikä menee alle on bonusta, siis 62 on takaraja.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 10:10:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

viuhake kirjoitti:
Olen jo saavuttanut tavoitteeni 65 ja kaikki mikä menee alle on bonusta, siis 62 on takaraja.

Oma tavoitteeni karppauksen alussa marraskuussa oli 62, mutta paino on nyt 57 ja vointi on hyvä edelleenkin. Miksi pitää asettaa takaraja, eikö se painonlasku pääty joskus ihan itsestään kun kaikki läski on sulanut?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00