jonnaliina kirjoitti:
Huomenta! Nyt tarttis kyllä jeesiä...kun luin tuolta ohjeita alottelevalle karpille ja kun siellä sanottiin että hiilarit alle 20g päivässä, proteiinia 1-2g painokiloa kohti ja loput rasvaa...siis kuinka paljon rasvaa???? painan siis 93kg niin onko proteeinin tarve miulla siis 93-186g?
Mistä te sen laskette sen kokonaiskalorimäärän? tai siis miten? tuntuu et syön jo ihan väärin vaikka eilen alotin vasta

ei tainnu hiilareita tulla eilen juuri yhtään ku söin vaan 0 hiilarisia tuotteita ja kahviin vähän kermaa sekaan..ymmärsin et tään ekan kahen viikon aikana pitäs pidättäytyä noista hiilareista...oonkohan nyt ihan pihalla vaikka kuin oon koittanu lukea näitä sivuja??? Apuaah

Olet pihalla

. Tarkoitus ei liene induktiollakaan syödä _hiilarittomasti_ vaan rajoittaa hiilien saanti alle 20g/pvä, eikös? 20g:aan mahtuu jo aika joukko kasviksia.
Tuossa on ateriamatriisi
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi. Aloita siitä, mielestäni ohjeet ovat selkeät. Älä pelkää rasvaa, vaan syö sitä runsaasti eri muodoissa (induktion ohjeiden mukaan mm. liha, öljyt, pähkinät ym.) . Sun kropan on opittava hiilarikäyttöisestä rasvakäyttöiseksi. Korvaa kaikki kevyttuotteet rasvaisilla vaihtoehdoilla (kevytmaito kermaan ym.). Rasvaa saa päivittäin tulla aika lähelle 200g. Itse söisin sinun painoisena proteiinia max 150g.
Ajan myötä löydät itse omat "sallitut" määräsi. Opettele laskemaan ainakin alkuun kalorit ja makrot, vaikka sitten punniten ruoat, jos olet huono arvioimaan määriä. Käytä esim ilmaisia laskureita, opettele käyttämään fineliä, sieltä löytyy lähes kaikkien ruokien makrojakaumat ym. hyödyllistä tietoa.
Älä stressaa. Tämä ei ole dieetti vaan elämäntapa. Sulla on loppuelämä aikaa säätää

Tsemppiä!