karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 15:18:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apua!
ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:14:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi kamala sentään! Aloitin karppauksen ihan ilman kummempia perehtymisiä. Käly neuvoi Finelin sivuille ja aloin välttämään ruoka-aineita, joissa on yli 5g 100g:ssa. Välillä söin EasyDiet pusseja. Ekalla viikolla tippui 3 kiloa! Jippii! No ajattelin sitten liittyä tänne ja oppia lisää sekä saada vertaistukea :D Mutta tässähän tulee ihan stressi ja ahdistus lukiessa. Kaikki onkin ilmeisesti paaaljon monimutkaisempaa ja pitää ottaa vaikka mitä huomioon. Juuri tämän takia mulla meni monta vuotta ennenkuin uskalsin aloittaa :( Yritin lukea aloittajan oppaita ja UKK, mutta tulee hiki lukiessa. Kertokaa oi gurut, voiko tämän ottaa rennommin ja saada tuloksia tulematta kipeäksi??? Pliis tsempatkaa mua!

Vähän taustatietoja, eli minulla on PCO, jotenkin mm. sen takia kertyy helposti ylipainoa. Nimenomaan sokerin pilkkomisessa kroppa ei ole oikein tehokas. Isällä on kanssa ollut sokerit aina koholla ja äidillä taas aina kunnossa, vaikka syövät aina samoja ruokia. Eli geeneissä ilmeisesti myös tuota sokerihommaa. Kahdentoistavuoden aikana on kertynyt ylimääräistä melkein 30 kiloa, joten ainakin 20 kiloa pitää saada pois. En ole kova liikkumaan, mutta en erityisemmin mässäile. Makeasta en muutenkaan juurikaan pidä. Esim. suklaa ja jäätelö eivät kiinnostaa, mutta perunasta ja makarooneista olen aina tykännyt.

Hiilareita olen vältellyt kohta kaksi viikkoa. Ekalla lähti kolme kiloa, tiistaina menen taas vaalle. Olen syönyt suht vapaasti muuten, välttelen tosiaan vain hiilareita enkä laske muuta. Ensimmäisen viikon jälkeen tosiaan innostuin jatkamaan, mutta toimiiko sama taktiikka sitten pitkään? Sellaisen jutun huomasin, että nälkä on melkein koko ajan. Heti ruokailun jälkeen ei tietenkään, mutta muuten päivän aikana.

Ikä -31, pituus -166cm, paino ennen karppausta -87kg, viikko karppauksesta- 84kg. Tavoite- 60kg jossain vaiheessa.

Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:18:58 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Antaisitko jotain esimerkkiä siitä, mitä oikeastaan syöt? Jatkuva nälkäisyys kuulostaisi vähän siltä, ettet saa tarpeeksi proteiinia ja/tai rasvaa. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:30:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

lihaa, juustoja, salaattia, kurkkua, tomaattia, juon kahvia ja vähän smetanaa silloin tällöin. Aika rasvapitoista kuitenkin ja useimmiten possunlihaa, kun sitä on niin helposti ja halvalla saatavilla :oops: Tämä näläntunne voi olla psykologistakin, kun minä vielä koko ajan tiedostan että olenlaihiksellaolenlaihiksella älä syö liikaa, älä syö tätä eikä tuota :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:41:25 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Voihan toi näläntunne tulla noista EasyDieteistäkin, miten paljon niitä meni ja käytitkö niitä siis vaan ekalla viikolla? Kyllä musta kannattaa jatkaa rennosti samaan tyyliin kun paino kerta putoaa, mutta syö ny hyvä ihminen sen verran kuitenkin, että ei oo nälkä. Kyllä sen sopivan määrän pikkuhiljaa oppii kokeilemalla. Ressaamattomuus on just hyvä asenne.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 18:44:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitti Harlamovski :D

ViestiLähetetty: 2011-07-11 22:55:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään olin sellaisessa tilanteessa, että ei kehdannut kieltäytyä mansikkaräytekakusta :oops: Onko nyt peli menetetty ja hukka minut perii :D

ViestiLähetetty: 2011-07-11 23:27:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Natalia80 kirjoitti:
Tänään olin sellaisessa tilanteessa, että ei kehdannut kieltäytyä mansikkaräytekakusta :oops: Onko nyt peli menetetty ja hukka minut perii :D

Jos on itsetehty mansikkakääretorttu, jossa on törkeästi kermaa ja mansikoita, kieltäytyminen on lähes mahdotonta. Muutamat ave mariat kun luet, niin eiköhän se ole sillä kuitattu. Huomenna aamulla taas pekonia ja munia poskeen.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2011-07-11 23:29:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jes! Synninpäästö :lol:
[-o< [-o<
:D

ViestiLähetetty: 2011-07-12 06:04:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Natalia80 kirjoitti:
Tämä näläntunne voi olla psykologistakin, kun minä vielä koko ajan tiedostan että olenlaihiksellaolenlaihiksella älä syö liikaa, älä syö tätä eikä tuota :lol:
Pari korjausta tuohon:
- Et ole laihiksella vaan muuttanut tapojasi terveellisemmäksi.
- Nälkä on ja pysyy jos et syö tarpeeksi. Ja lopulta kyllästyt.
- Pitää syödä sen verran hyvin että se kolme kertaa päivässä riittää. Ja sitten kun tulee nälkä, syödään.
- Tuosta allekirjoituksessa olevasta mittaristani näkee miten huonosti käy jos karppaa ja syö kunnolla rasvaa ja mahansa täyteen. ;) Päivääkään en ole nälässä ollut sen koomin kun vhh:lle siirryin.

ViestiLähetetty: 2011-07-12 18:38:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tympäännyin laskeskeluun. Joten lopetin. Sain aikaiseksi selkeän suunnitelman, kolme ateriaa päivässä. Neljännes lautasesta proteiinin lähteitä, loput kasviksia. Käytetään rasvaisia tuotteita paistamiseen ja salaatinkastikkeena. Rasvaa riittävästi joskin kohtuudella. Jälkiruokaa jos tekee mieli, pala tummaa suklaata, muutama mansikka, mitä nyt tekee mieli ja aina vähän vähemmän mitä tekee mieli. Tuntuu toimivan. Hitsin helppoa ja stressitöntä. Jos tulee nälkä ennen kuin kuusi tuntia on kulunut edellisestä ateriasta, tiedän että rasvaa on ollut liian vähän, petrataan seuraavalla aterialla oikeaan suuntaan.

ViestiLähetetty: 2011-07-12 18:43:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hyvältä ja stressittömältä kuulostaa sun suunnitelma. Noin karpaus parhaimmillaan toimii :)

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-12 21:44:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tonttu Torvinen kirjoitti:
Tympäännyin laskeskeluun. Joten lopetin. Sain aikaiseksi selkeän suunnitelman, kolme ateriaa päivässä. Neljännes lautasesta proteiinin lähteitä, loput kasviksia. Käytetään rasvaisia tuotteita paistamiseen ja salaatinkastikkeena. Rasvaa riittävästi joskin kohtuudella. Jälkiruokaa jos tekee mieli, pala tummaa suklaata, muutama mansikka, mitä nyt tekee mieli ja aina vähän vähemmän mitä tekee mieli. Tuntuu toimivan. Hitsin helppoa ja stressitöntä. Jos tulee nälkä ennen kuin kuusi tuntia on kulunut edellisestä ateriasta, tiedän että rasvaa on ollut liian vähän, petrataan seuraavalla aterialla oikeaan suuntaan.

...Ettei vaan sinussakin piile aito ja huoleton rentokarppi..? :D

viewtopic.php?f=61&t=49346

ViestiLähetetty: 2011-07-12 22:15:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Punnituspäivä!
Vauhti on hiipunut, mutta suunta on oikea. 83 kg, eli kilo lähti viime viikosta. =D>
Niin mä kyllä ajattelinkin että varmaankin ekalla viikolla lähtee nesteitä liikkeelle ja sitten vähän tasaantuu. Mutta oikein tyytyväinen olen. Täytekakusta ja muutamasta mansikasta huolimatta laskusuhdannetta :D
Juu, ei ole oikein puhua laihiksesta, ymmärrän :D Toki tarkoitus on muuttaa elämäntapoja pysyvästi. Nyt vaan tuli totaalikyllästyminen tähän ylipainoon ja alussa on tarkoitus olla hieman "karppinatsi" :twisted: Katsotaan miten sitten kun reilusti kiloja lähtee, voinko pikkuisen höllätä vai tykästynkö tähän täysin :D Menee varmaan vähän aikaa kun löydän itselleni sopivan tavan karpata. Mä oon niiin ylpeä itsestäni =D> \:D/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00