karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 01:42:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Takaisin ketoosiin!
ViestiLähetetty: 2011-07-15 10:17:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyllä mä oon pettyny itseeni :cry:
Juhannuksesta asti repsumista ja karppiruokaa vuoronperään ja kaksi kiloa tullu takas painoa, ei se niin paha, mut tää mun naama :cry:
Laskin just että otsassa kuusi finniä ja nenässä kaksi ja leuassa viisi :cry: :cry: :cry:

Eihän tässä kehtaa ees pihalle mennä :oops:

Takasin ketoosiin ja siellä pysyn vaikka loppuelämäni jos niikseen on :twisted:
koko tää repsuilu lähti uusista perunoista.. nälkä tuli takas. #-o
Raskaasta työputkesta.. palkitsen itseäni sipsillä, jätskillä, pitsalla. [-X
ja sitte vielä menkat.. silloon lähti mopo käsistä [-X

tällänen avautuminen tällä kertaa 8)

Viestin otsikko: Re: Takaisin ketoosiin!
ViestiLähetetty: 2011-07-15 11:27:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minusta sinun kannattaisi kokeilla muuttaa ajatuksiasi siitä, mikä on palkitsemista. Jos palkitset itsesi asioilla, jotka ovat sinulle pahasta, eikö se ole nurinkurista?

ViestiLähetetty: 2011-07-15 11:58:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

no tässä on yli 15-vuotta tullu laihduteltua ties millä konstilla ja sortunut aina samaan, eli väsyttäny itteni työllä tms. ja sitten marttyyrinä "palkinnut" itseni jollain herkulla, koska olen sen ansainnut :roll:
Vaikka tiedostan sen jo, niin silti sorrun siihen aina uudestaan..

jos joku tähän ratkaisun keksii niin sen vois mulle kertoa..

(ja mainittakoon, että kävelyllä käynti ei ole mulle palkinto :mrgreen: )

ViestiLähetetty: 2011-07-15 12:04:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

cisuli kirjoitti:
no tässä on yli 15-vuotta tullu laihduteltua ties millä konstilla ja sortunut aina samaan, eli väsyttäny itteni työllä tms. ja sitten marttyyrinä "palkinnut" itseni jollain herkulla, koska olen sen ansainnut :roll:
Vaikka tiedostan sen jo, niin silti sorrun siihen aina uudestaan..

jos joku tähän ratkaisun keksii niin sen vois mulle kertoa..

(ja mainittakoon, että kävelyllä käynti ei ole mulle palkinto :mrgreen: )

Mitään muutosta ei voi tapahtua tuloksissa, jos ei tapahdu muutosta tavoissa. Ja kukaan muu ei sitä muutosta voi tehdä puolestasi.

Jos jo tiedostat, että ajat itsesi uuvuksiin ja koet itsesi marttyyriksi, jota sitten palkitset tavalla, joka on sinulle ja terveydellesi pahasta, se on loistava alku muutokselle.

Mieti, miksi sinulla on tarve toimia noin. Kun saat ajatteluasi muutettua, toiminta seuraa perässä:
"Lady, let your mind go and your body will follow!"

ViestiLähetetty: 2011-07-15 12:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mä voisin ihan pikaisesti ehdottaa sellaista, että katsot vähän tarkemmin, millä itseäsi palkitset. :wink: Okei, painonpudotuksen suhteen sipsit ja jätskit ja pizzat on ehkä kaikki yhtä pahoja, mutta jos finnit on se suurin tuskan aihe, niin koetapa keskittyä sipseihin ja jätskiin ja pysy sitäkin tiukemmin erossa viljatuotteista -- ainakin mulla nimittäin alkaa iho kukkia heti, jos tulee syötyä jotakin viljaista. Kun sitten oikeasti tajuaa, miten huonoja seurauksia viljan syömisellä on, niin siitäpä on yllättäen helppo pysyä erossa. Ja pidemmän päälle sama pätee jotakuinkin kaikkeen; kun hahmottaa karppijuttujen hyvät puolet (ja niiden "herkkujen" huonot), niin karppiherkut alkavat tuntua entistä herkullisemmilta.

Paras vaihtoehto taitaisi siis olla se, että etsit sipseille ja jätskillekin sen karpimman vaihtoehdon, reseptiosiosta löytyy luullakseni kotijäätelöitä ja tosi herkullisia pikkupurtavia ja kaikenmoista ihanaista. Totta, vaatii vähän enemmän vaivaa, mutta on sen arvoista.

Kai muuten söit niitä uusia perunoita kohtuullisen pienen annoksen, jonka kanssa (kohtuuttoman) ison annoksen voita? Täysin asiantuntemattomana veikkaisin, että se saattaisi estää nälän palaamisen, mutta tosiaan vain veikkaus.

ViestiLähetetty: 2011-07-15 12:20:42 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Mites jos päättäisit palkita itsesi vaikka tummalla suklaalla tai mansikoilla kermavaahdon kera? Siis jos välttämättä tunnet tarvetta palkita herkuilla :D .
Vai kuuluuko nämä sun arkiruokavalioon? Mulla ei ainakaan :roll: .

ViestiLähetetty: 2011-07-15 12:22:28 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

No mulla ei estä mikään rasvamäärä nälän palaamista hiilareista tai runsaista maitotuotteista tai alkoholista--kun on maksa/haima nisitä sekaisin niin on eikä parane kuin kunnon ketoilulla... :roll:

Tosiaan, palkitsemisessa ei sinänsä ole mitään vikaa. Se on vain tosiaan harmi että se "no hitto, voinhan minä ottaa rennosti ja ottaa tätäkin joskus" kääntyy syöjää itseään vastaan (enkä nyt puhu välttämättä edes hiilariaddiktiosta vaan vaikkapa just tuosta järjestelmän sekoamisesta jossa ei tarvitse psykologisesti tehdä mieli mitään syötävää mutta jokin siellä kropassa kuitenkin kiljuu ylimääräistä sapuskaa). Mutta tuossa tapauksessa tosiaan auttanee se että yrittää (pikku hiljaa eikä väkisin!) muuttaa niitä palkitsemisjuttujaan. Tarjoaa itselleen jonkin muun sortin hemmottelua josta tulee todella hyvä olo. Itselleni se voi olla vaikka uusi kirja tai leffassa käynti tai piristävä ostos seksikaupasta :mrgreen: Joillekin se voi olla shoppailua tai kauneushömpötyshemmottelua, varakkaammille peräti loma (tai no, voihan sitä käydä lyhyemmänkin matkan päässä tuulettumassa, joillekin käy pelkästään kahvikupponen kaupungilla). Näitä pieniä mukavia asioita :D

Mutta morkkikseen ei kannata vajota koska itsensä ruoskiminen vain lisää huonouden tunnetta ja sitä fiilistä ettei kykene mihinkään. Ja jos ihminen uskoo siihen että jokin juttu häneltä ei onnistu niin se petaa paikkaa uusille epäonnistumisille. Ensisijaisesti kannattaa olla itselleen lempeä ja yrittää sivuuttaa se kämmäys olankohautuksella koska se on jo mennyttä. Nyt on päivä uus, ja juuri nyt vedät pihviä etkä pottuja ja pahin on jo takanapäin. :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-15 19:40:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

joo viljoistahan nuo perhanan finnit tuli :evil: uudet perunat oli peukalonpään kokoisia ja voita oli melkein tuplaten per peuna ja hiilarit jäi sillä aterialla kuitenkin minimiin, mutta niinhän se nälkä alkoi vatsaa kurnia.. eli ei auttanu rasvan lisääminen.

pizza oli kyllä hyvää ja sipsit, mut niistä tullu huono olo oli hirveä kokemus. aamulla tuntui ku kissi olis käyny suuhun paskomassa.

salakavalasti sitä itteensä tulee palkittua ja huomaan sen vasta jälkeen päin..
sallittuihin herkkuihin kuulu nyt sokeriton jäätelö ja sokerittomat karkit.

kyllähän mä itseni tunnen, mutta ihmismieli on sen verran kiero, että niin sitä pystyy itteensäkkin huijaamaan :roll:

ketoosi taitaa olla mukavin tila tälleselle "selkärangattomalle marttyyrille"

KIITOS ihanaiset kommenteistanne :smt049

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00