pylleröinen kirjoitti:
Ojis: Tosiaankin viime syksynä pudottelin painoa vähähiilarisella ruokavaliolla, mutta siinä sivussa oli myös rasvat minimissä. Eli kyllähän tämä on alusta saakka ollut opettelua, ja tuntuu tosiaan etten tuonne aivokuoreeni saa taottua ajatusta että rasvoja
saa ja pitää syödä. Minä tuppaan liikaa tuijottamaan kertyneitä kaloreita, vaikka tässä kohtaa siltä pitäisi osata sulkea silmänsä
Sinunkin viestiä lukiessa silmäni harhailivat useampaan kertaan tuohon sinun mainitsemaan kalorimäärään...minä raukka yllän niukin naukin 1600kcal:iin, ja siinäkin kohtaa mieleen hiipii epäilys syönkö liikaa

Pitäisi vaan nyt ymmärtää, että kalorit nousee äkkiä noiden rasvojen myötä, jotka ovat vaan hyväksi minulle. Kiinnostaisikin tietää millaisissa mitoissa sinä olet, ja kuinka paljon rasvoja käytät grammoissa, ja kuinka alhaalla pidät hiilarit? Hiilareiden osuus jäi nytkin viimeisen vuorokauden aikana minulla alle 20g...jotenki tuntuu että yksi tomaatti jo viskaa grammoja useamman laskelmiin.
No, kunhan näistä yövuoroistani selviän ja jaksan ensi viikolla vielä muutaman päivävuoron pakertaa pääsen ansaitulle kesälomalle, ja saan rauhassa alkaa kahlata kirjallisuuttakin läpi. Ja eikähän minulla kiire ole minnekään, ei nämä laardit ole päivässä kertyneet, joten ei ne päivässä eikä edes kahdessa inahda minnekään

Huomenta P. Kyllä siihen aikaa menee, että oppii olemaan välittämättä. Sitä rasvapelkoa kun on toitotettu vuosikymmeniä, niin eihän siihen VOI tottua ykskaks. Kyllä minäkin huomaan vielä monessa kohtaa ajattelevani entisellä tavalla ja siinä vaiheessa täytyy vähän ravistellä itseään. Nyt kun olen lukenut tuota Ruokavallankumousta, olen saanut monta ahaa-elämystä ja saanut selityksen sille, että miksi rasvaa pitää syödä. Ja miksi meille on kerrottu asiat, niinkuin on kerrottu.
Olen näiden vuosien aikana oppinut jo aika hyvin silmämääräisesti mittaamaan mitä joku painaa ja mitä se kenties sisältää, mutta nyt tuo Kalorilaskuri on hyvänä tukena asiassa. Kunhan olen päässyt vauhtiin kunnolla, niin luulen, että sen käyttö jää vähäisemmäksi. Tällä hetkellä se on oikeastaan aika mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon mitäkin kertyy.
Minun mittani:
Olen 53-vuotias naisihminen, pituutta 172 ja tällä hetkellä painoa 94,5 kg. Kun aloitin aikoinaan karppaamisen, painoni oli 103. Kun välillä kävin hiilarimaassa, niin paino nousi 99 kiloon, mutta aina kuitenkin olen järkiintynyt ja saanut pari kiloa tiputettua. Että kauhun tasapaino on saatu säilytettyä...
Minun ongelmani on oikeastaan ollut siinä, etten ole koskaan kokenut itseäni valtavan isoksi, kun olen kuitenkin suht pitkä ja muodot on paikallaan. Huom! omasta mielestä

Eli äidiltä on tullut hyvät geenit. Noh, olenhan minä tietysti iso, mutta läskini ei ole kovin pahasti minua koskaan haitanneet. Sitä on itsepetoksen muotoja monenlaisia...

Peilistäkin saattaa nähdä ihan mitä haluaa...
Sitten määriä... Minähän en työaamuina KOSKAAN syö, nukun mieluummin mahd. pitkään. Mutta sen sijaan otan ruokalusikallisen kookosöljyä (n.20g) ja vettä. Sillä nälkä pysyy hyvin poissa tuonne 10:30:een, jolloin lähden syömään; oli nälkä tai ei. Työpaikan ruoka on aina vähän arvoitus, mitä siellä on, joten syön sitä mitä on, mahdollisimman karpisti. Ei perunoita/riisiä yms. Salaattia paljon ja pääruoasta kauhon lihapalat/kalapalat, mitä nyt milloinkin on. Jos on joku kinkkukiusaus, jossa perunaa, otan sitäkin vähän, mutta sitten salaattia sitäkin enemmän. Ja oli mitä tahansa, niin oliiviöljyä niskaan sellainen kunnollinen loraus. Jälkiruoista syön kaikki rahkat yms., vaikka niistä tulee hiilareita enemmän sinä päivänä. Mutta ei sitä kaikkea hyvää voi jättää pois

.
Näin kun on vapaa ja yleensäkin viikonloppuna nautiskelen aamiaisesta. Tänä aamuna paistoin 2 munaa ja 3 pekonisiivua. Munien päälle laitoin kaksi siivua Gouda-juustoa ja ne kivasti suli siihen... Lisäksi kurkkua sellainen 10 cm pätkä. Ja sitten tietysti kahvia paljon kerman kanssa ja siihenkin laitoin teelusikallisen kookosöljyä...
Ennen aikaan olin todellinen "herkkuperse", eli AINA piti olla kahvin kanssa jotain makeaa. Siitä olen vähitellen päässyt eroon ja jos jotain makeaa haluan, turkkilainen marjoilla ja stevialla makeutettuna ajaa asian. Ja tunnustan; ostan Magnum Whiten silloin tällöin...

(minäkin olen vain ihminen

)
Ja sitten muutaman viime päivän makrot:
Rasvaa 207, 199, 203, 166,
Kalorit 1861, 2627, 2601, 1933,
Hiilarit 50, 50, 53, 41,
Proteiinit 73, 162, 145, 74,
Kuten huomaat, lukemat heittelee päivästä toiseen huimastikin, mutta niinä päivinä jolloin olen eniten vetänyt rasvaa, on painokin tippunut eniten. Tuossa on tuo 207 eiliseltä päivältä ja (olen aamuisin käynyt vaa´alla, vaikka siitä aina varoitellaan

) paino putosi 400 g, muuten se on ollut sellaista 200-300 g /pv. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 50, monena päivänä on ollut siinä 20 pintaan. Riippuu vähän siitä, mitä töissä on ruokana.
Ajan kanssa opit sen SINUN OMAN kropan systeemin. Välillä hakkaat päätä seinään, mutta sitten taas ajatuksella mukaan ja näiltä sivuilta saat kaikkeen vastauksen, kun vain riittää intoa tutkia.
Tässäpä tällainen romaani Juhannukseksi

Kyllä se siitä...
Muoks: Tuossa vuorotyötätekevien ketju...
viewtopic.php?f=13&t=48872