Terve. Oon uus täällä, ja niinku monet, päätin, että en jaksa olla ylipainoinen enää. Mun BMI on n. 26.61, eli parin kilon ylipaino, mutta tää kaikki löllö on kerääntynyt epänaisellisesti vyötärölle. Mittaa mulla on noin 169cm ja painan tällä hetkellä jotain 76kg tietämillä. Ruumiinrakenteeltani oon ollut hoikka, kunnes toi maha tupsahti tohon sipsipussien myötä. Tokihan ne toi myös muualle kroppaan ylimääräistä, mut lähinnä kylkitaikinat ja maha on imeny eniten sipsiä. En oo karkkisyöppö, en juo limsaa, mutta ylipäätään kaikki suolainen naposteltava menis alas mukisematta. En harrasta juopotteluakaan ku pari krt vuodessa. Lenkkeilystä oon joutunut pitää parin viikon tauon penikkataudin takia, mut alottelen sitä taas tässä varoen. Vettä juon liian vähän, menis helposti päivä ilman. Nyt oon tiistaista lähtien alannu kyttää mitä paan suuhuni, ja sitä vettäkin on menny 1,5l vähintään päivässä.
Asiaan. Laskin tän päivän syömiset tuolla intterwebissä, ja statsit näyttäis, että hiilareita tulee 20,4g (9.14%) proteiinia 69,9g (31,14%) ja rasvaa 61,1g (59,72%). Yritän saada aikaan ketoosin, tuntemuksista mainittavia on ollu unenpäästä kiinni saamisen vaikeus ja lievä päänsärky. Vedenjuonnin seurauksena joutuu käydä vessassakin usein. Aloitin tän siis tiistaina eli neljäs päivä menossa, en tiiä onko ketoosi jo saavutettu. Painosta en stressaa, koska peili ja vaatteet kertoo kuitenkin enemmän. Tiistaina en mitannut aamupainoa, vasta tänään ekan kerran, joten en tiiä alotusajan aamupainoa. Tänään se oli 75,6kg.
Kysymykseni koskee noita mun ravintostatseja, vaikuttaako ne olevan mallillaan? jonkinlainen tavoite ois päästä 66kg abt jos painosta puhutaan, mutta tärkeintä tosiaan et olo ja vaatteet tuntuu hyviltä. Iltaisin ja öisin saattaa nälkä vaivata, eilen otin metukkasiivuja hätään, ja ohi meni. Luin täältä, et noi prodet vois laittaa sinne tavoitepainon tietämille (66g). Mut ei kai niit liikaa tuu, kun en "oirehdi" k*senhajulla tai muutoin..ellei toi nälkä sit vihjaa siihen suuntaan.
Toinen kysymys, täytyiskö mun ottaa kivennäisvesi mukaan ruokavalioon, kun sitä ruokasuolaa tulee muutoinkin 83mg tän päiväsestä sapuskasta ainakin? En tosin tiedä edes, millä tasolla sen pitäis olla VHH:lla. Monivitskuporetabletteja ostin ja kalaa syön muutoinkin paljon, et en usko omeganappeja ostavani. Mitään suonenvetoja ja muita ei oo ollu, ainoostaan nälkä välillä iltaisin. Oon syönyt 3-4 ateriaa päivässä enkä napostele. Pähkinöitä en voi syödä, hankin auringonkukansiemeniä sen sijaan. Muita vinkkejä? Oon lueskellut palstoja ja tilasin just kirjan.
Toivoisin asiallisia vastauksia siitäkin huolimatta, että tän viestin olis ehkä voinut laittaa johonkin samantapaiseen ketjuun, en vaan kekannut minne