henttu23 kirjoitti:
Jos haluaa kokopäiväisen opiskelun aikana nostaa elintasoaan toimeentulotasolle, jossa ruokaan budjetoitu summa on kymppejä - ei satasia kuussa - vaikkapa osa-aikatyötä tekemällä niin totta kai silloin täytyy olla varaa ylläpitää autoa jolla pääsee puhtaaseen luontoon saastuneista opiskelijakaupungeista ja kansoitetuilta esikaupunkialueilta käyttämään sitä aikaa, joka tietenkin opiskellessa muutoin käytetään vain laiskotteluun.
Ideassa ei ole mitään vikaa, se kiinnostaa itseasiassa minuakin. Mutta siinä asenteessa on, että opiskelijat ovat olemassa mukamas vain tuhlatakseen työssäkäyvien ihmisten rahoja (duh, työpaikka on opiskelun tavoite ja työpaikka on opiskelun aikaisen elämisen mahdollistaja, sillä opintotuki ei enää oikein ole. Samoin kuin ei ole sekään selviö, että töitä kaikille riittää, jotka sitä haluavat tehdä). Minun mielestäni "urputus" on aiheellista eikä laiskojen, saamattomien ihmisten marinaa.
Ahh - minäkin olen elänyt köyhyysrajoilla ilman autoa! Julkiset kulkuneuvot ovat kuitenkin hyvä väline liikkumiseen.
Turussa esimerkiksi Ruissalon ja Katariinanlaakson luontopolkujen varrelta saa hyvin kerättyä aterian, oli sitten kesäkausi mikä hyvänsä. Tai syksy.
Minä en muuten ole urputtanut siitä, että opiskelijat käyttäisivät työssäkäyvien ihmisten rahoja, vaan huomautan siitä, että mahdollisuuksia on olemassa kun vaan älyää käyttää ne. Vaatii tietty hiukan opiskelua sekin.