Toivoisin että kokeneemmat karppaajat voisivat vähän neuvoa minua siinä, millaista kalorimäärää aktiivisen liikkujan kannattaisi syödä päivässä? Itselleni tuli toisinaan jo ennen karppausta helposti sellainen ongelma, että muutaman kilon painon putoamisen jälkeen menkat yhtäkkiä loppuivat, joka johti vähitellen liikunnan vähentämiseen että saisin menkat taas takaisin ja kropan normaalitilaan. Pidän kuitenkin todella paljon hikiliikunnasta ja lihaskuntoa vaativasta treenistä, joten kysynkin teiltä nöyrästi, oi auttakaa ja kertokaa minulle jääköhän rasvansaantini vähäiseksi kun juuri kuukautisten poisjäänti tuntuu käyvän niin helposti?
Mittani ovat 163cm ja 58kg, ja harrastan liikuntaa 5-6 kertaa viikossa, pilatesta tai tanssia tunnin päivässä, jonka lisäksi kävelen tunnin verran parina päivänä viikossa. Aloitin karppaamaan 2 kuukautta sitten, josta myönnän lipsuneeni pari kertaa kesän sukujuhlissa syömään voileipäkakkua ja pullaa.
Normaali ruokavalioni päivässä on seuraava:
Aamu: normaalia jogurttia (joskus myös sitä ihanaista Lidlin 10%:sta) ja hedelmiä sekä marjoja, teelusikallinen pellavan siemeniä, ruokalusikallinen kurpitsan siemeniä ja pähkinöitä. Ruokalusikallinen kookosöljyä. Kahvikuppi ja loraus kermaa.
Päivä: 2 munan munakas tomaatilla, oliiveilla, kikherneillä, sipulilla ja hapankaalilla. Loraus kermaa ja ruokalusikallinen kookosöljyä mukana.
Ilta: Kaalisalaattia, kaalipaistosta vihanneksilla tai jauhelihalla, täytettyjä kesäkurpitsoja tai paprikoita, juustoraastetta ja voita paistamiseen/kypsyttämiseen.
Näitä viestejä varmasti satelee paljon, mutta mikäli joku voisi minua valaista, miten tästä eteenpäin, niin olisin kovin kiitollinen!

Aloittelijana jotenkin menee sormi suuhun niin nopeasti ja myönnän olevani valitettavasti vanhanaikaisen rasvapelon kourissa vaikka siitä yritän opetella kovasti pois!