karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Missä vika?
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55513
Sivu 1/4

Julkaisija:  KayKay [ 2011-07-06 14:35:49 ]
Viestin otsikko:  Missä vika?

Jutun nimi on seuraava... Oon hiukan vajaa 3 kk sitten synnyttänyt, ja noin 2kk karpannut... Ensin hyväkarppasin ja nyt oon viimeisen kuukauden yrittänyt päästä ketoosin. Ei vaan onnistu. Kiloja on tippunut koko aikana vaivaiset 4-5kg ja nyt suunta on menossa taas ylöspäin! :cry:
Noin 3 vkoa sitten miulle laitettiin hormonikierrukka. Voisko siinä olla syy? En imetä enää, kun maidontulo loppui vauvelin huippupitkien yöunien seurauksena.

Oon karpannut aiemminkin, useemman vuoden, mutta nyt tuntuu että en muista enää yhtään mitä syödä, ja paljonko syödä jotta pääsisin ketoosiin. #-o

Tässä vielä päivän syömiset;

Aamulla 2-3 kuppia kahvia soijamaidolla...
Lounaaksi salaattia, jossa pekonia, juustoa, herneitä, joskus maissia, öljyä, suolaa ja pippuria.
Illalliseksi joko samanlainen salaatti tai sitten salaattia aurajuustokastikkeessa kypsytetyllä kanalla.
Iltapalaksi saatan napsia suola- tai pistaasipähkinöitä n. kourallisen.
Päivällä juon vichyä, joko light mehulla tai ilman. Juotua tulee kyllä aika vähän. Varsinkaan ihan vettä. :P

Mikä siis on pääasiallinen syy ettei paino ala tippumaan? Liikunnan puute? Liian vähä juominen? Makeutusaineet? Pähkinät ja maissit? Vai kaikki nää yhteensä? Syönkö liian vähän vai liikaa?
Aiemmin ekan raskauden kiloja pudottaessa sain noin 10kg pois ketoosilla, ja sitten kun painontippuminen pysähtyi, alkoi se taas laskea kun aloin hyväkarppaamaan. Nyt mie taas en onnistu pääsemään ees siihen ketoosiin. :(

Miun pituus on 158cm ja paino tällä hetkellä 84kg. Vauvakiloja tuli reippaasti kun pahoinvoinnin takia jouduin syömään mitä sattui. :( Olin karpannut raskautta ennen ja hiilarit toi tullessaan reippaasti lisäkiloja, varsinkin kun sain vielä liikuntakiellon aika alkuraskaudesta vuotojen takia...

Julkaisija:  marimintti [ 2011-07-06 15:07:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Oisko siitä synnytyksestä vielä niin vähän aikaa, että elimistö haluaa pitää kiinni rasvoista? Joku hormonaalinen juttu? Jännä sinänsä, että sulla tuli painoa pahoinvoinnista, mulla lähti erään kerran 10 kiloa ensin, kun mikään ei pysynyt sisällä ja kun pysyi, tuli vaivaiset 6kg. Synnytyksen jälkeen olinkin tosi kevyt!

Hormonikierukka ei ainakaan mulla ole tehnyt tepposia painoon millään lailla.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-07-06 15:12:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Kokeile ihan kunnon induktiota.
Minulla jämähti paino oikeastaan jo motivaationkin takia.
Nyt haen uutta voimaa kunnon induktiolla. Eli viikko ihan "nollilla"
Syön vain 0 tai korkeintaan 1g hh ruokia
Eli mulla muuten sama tilanne paitti imetän yhä

Julkaisija:  Lilya [ 2011-07-06 15:13:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Jos syöt kahdesti päivässä salaatin, jossa on herneitä ja maissia, niin voi olla että tulee liian vähän rasvaa ja liikaa hiilareita ketoosiin pääsemiseksi.

Nuo hiilarirajat ovat eri ihmisillä niin erilaiset. Minä jos söisin maissia ja herneitä niin en voisi edes unelmoida ketoosista. Jollakin toisella se ehkä onnistuisi.

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-07-06 15:16:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

TOTTA!
Minulla tulee nyt 80% energiasta rasvasta. Se on paljon.
Ja syön kaloreita sellasen 2300
Eli rasvaa kuluu. Mutta heti lähti ja nytkähti paino pikkasen vaikka olen karpannut kokoajan kuiteski.

Julkaisija:  KayKay [ 2011-07-06 16:10:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

^Minkälainen on siun päivän ateria anti? Voitko laittaa vaikka esimerkin?

Mie en osaa/ehdi käyttää noita laskimia, tollanen esimerkki olis paljon hyödyllisempi.

Ja kiitos kaikille neuvoista. Mie aloin olla jo luovuttamisen partaalla... :oops:

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2011-07-06 16:35:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

En ole kaikkia laskenut, mutta tässä on kuvilla menossa blogiin koko induktio.
Olen syöny nuo mitä on kuvissa, en enempää, enkä vähempää :shock:
Minä saan 500 plussaa kun imetän.
Olen suuntaa antavsti laskenu että kulutuksen verran olen nyt syönyt. Ehkä pikkasen ylikin. (siis mitä ne laskurit antaa, kulutustahan ei varmasti tiedä)
Tässä eka päivä
http://karppausjaperhe.blogspot.com/201 ... nen-i.html
Ja toka josta vielä puuttuu iltasyömiset
http://karppausjaperhe.blogspot.com/201 ... paiva.html

Hyppää huomenna kelkkaan mukaan :)
Helppoa, syö vaan lihaa ja korkeintaan 4tl kermaa päivässä kahviin.
Yhden sitruunan saa puristaa juomaveteen.
2dl eli noin 60g salaattia päivässä.
Avokadodda on niin vähän, että ajattelen sen salaattina.
7 päivää! Kyllä sen jaksaa :)

muoks. nuita mun kirjotusvirheitä #-o Mutta en korjaa.. Ompahan jollakin hauskaa kun lukee mun sössötykset avokadddadöddäddiddaudda...

Julkaisija:  KayKay [ 2011-07-09 14:18:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Oon käyttänyt koko karppiaikanani tota Floran 15% ruokakermaa, ja nyt vasta huomasin, että ainesosaluettelossa lukee SOKERI. :shock:

Helvata. Miks sitä pitää tunkea ihan joka paikkaan!?!?!? Lihaliemikuutioista vissiin jääpaloihin asti. Kele.

Mitä kermaa siis voi käyttää ruoanlaitossa? Kestääkö kuohukerma kunnon kuumentamisen?

Julkaisija:  Sagu [ 2011-07-09 14:25:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

KayKay kirjoitti:
Oon käyttänyt koko karppiaikanani tota Floran 15% ruokakermaa, ja nyt vasta huomasin, että ainesosaluettelossa lukee SOKERI. :shock:

Helvata. Miks sitä pitää tunkea ihan joka paikkaan!?!?!? Lihaliemikuutioista vissiin jääpaloihin asti. Kele.

Mitä kermaa siis voi käyttää ruoanlaitossa? Kestääkö kuohukerma kunnon kuumentamisen?

Kyllä kuohukerma kestää! Pois tommoset ruokakermat ja oikeaa tavaraa tilalle :D

Julkaisija:  Kirrimirri [ 2011-07-09 14:34:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Kaikki kermakkeet, juustokkeet ja ruuakkkeet pois ruokavaliosta.Tilalle aitoa ruokaa.

Julkaisija:  KayKay [ 2011-07-09 17:19:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Ihan oikeesti minuu suututtaa... Perkeleen sokeri. :x :x :x

Aika hyvin entisen sokeriaddiktin suusta. :wink: :lol:

Julkaisija:  KayKay [ 2011-07-10 10:58:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Ja lisää unohtuneita asioita... Miltä se ketoosihengitys haisikaan? Oliko se imelä vai paha? Onko muita merkkejä mistä tietäis olevansa ketoosissa? Mitään tikkuja kun en raaskis ostaa... :wink:

Julkaisija:  Dzinni [ 2011-07-10 18:51:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Tuolla alempana on Perhekarppien ryhma, jossa lienee ketjuja tata(kin) sivuten. Kannattaa liittya.

Julkaisija:  Catharsis [ 2011-07-10 23:30:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

KayKay kirjoitti:
Mitä kermaa siis voi käyttää ruoanlaitossa?


Ranskankerma, smetana, kuohukerma

Julkaisija:  Siperia [ 2011-07-11 07:50:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Floran tuotteet eivät taida olla edes ruokakermaa vaan kasvirasvapaskaa, mikä imho on vielä sokeria pahempi juttu... Muuta kermaa et tarvi kuin sen oranssin purkin! Hullua, että ihmiset eivät tänä päivänä osaa käyttää sitä kuin kermavaahtoon. :shock: (Tämä viimeinen ihan yleisenä kommenttina, ei KayKaylle.)

Julkaisija:  Tarua [ 2011-07-11 08:40:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Mikä tossa kermassa sitten niin paha on? Siis kuohukermassa. Jos imeytyviä hiilareita on 3g/100g, niin mun laskupään mukaan nuita mahtuis induktioonkin aika paljon, vai ei? Ekaa kertaa aivan pihalla :D 4 tl, ei riitä tän väsyneen mamman kahveihin millään :D

Julkaisija:  Nelilehti [ 2011-07-11 09:30:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

^Jos nyt en missannut jotakin viestiä edelliseltä sivulta (aika nopeasti selasin), niin ei kuohukermassa ole niin mitään vikaa. Sen sijaan kermakkeita kannattaa vältellä sitäkin tarmokkaammin: niissä on vähemmän rasvaa ja enemmän hiilareita + lisäaineita.

Laihtumisen kannalta kuohukermakin saattaa tosin aiheuttaa joillekin ongelmia, kun ilmeisesti maitorasvat voivat aiheuttaa jotakin häikkää. Toi on kuitenkin (käsittääkseni) täysin yksilöllinen juttu, joka pitää vain itse selvitellä. Itse oon siinä onnellisessa asemassa, että voin lotrata kermalla ihan vapaasti, joten minähän lotraan. =P~

Julkaisija:  Mirka [ 2011-07-11 10:10:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Kakkosdiabeetikolle maitorasva ei välttämättä ole ihanteellisimmasta päästä, ainakaan hiilariin yhdistettynä. Toisekseen maitotuotteet nostavat insuliinia enemmän kuin niiden hiilarimäärästä voisi arvata. Samoin kala. Kumpaakaan ei kuitenkaan kannata jättää kokonaan, jos ne muuten sopivat, sillä esim. Gouda ja edam ovat hyviä K2 MK7 -lähteitä ja kalasta saa Deetä ja hyviä omegarasvoja.

Maitorasvat mieluummin siis juustona kuin kermana, tuo K2 kun näyttää erinomaisesti parantavat verisuonten toimintaa ja vahvistavan luustoa. Se syntyy bakteeritoiminnan tuloksena kypsytettyihin juustoihin, eli kermasta tai voista sitä ei saa. Punaisesta viilistä saa myös jonkin verran.

Julkaisija:  Nelilehti [ 2011-07-11 10:21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Tarua kirjoitti:
Jos imeytyviä hiilareita on 3g/100g, niin mun laskupään mukaan nuita mahtuis induktioonkin aika paljon, vai ei?
Ai joo, nyt vasta huomasin: kuohukermaa mahtuu kyllä ketoosiin aika paljon, mutta induktio on Atkinsin VHH-ruokavalioon liittyvä termi. Tsekkasin pikaisesti Atkinsin uusin dieetti* -kirjaa, ja kappas, kyllä senkin mukaan kermaa sopii käyttää 55 - 115 grammaa päivässä ensimmäistenkin viikkojen aikana. Sen enempää en osaakaan sanoa -- jos induktio ja Atkinsin ruokavalio kiinnostavat, niin siitä vain kirjastoon tai kirjakauppaan. :D

*Ainoa Atkins-kirja, joka mulla on kotona, mutta joka siis ei olekaan enää Atkinsin kirjoittama. Ihan ekoissa Atkinsin kirjoissa hiilarit oli kai vedetty induktion aikana vielä tiukemmin pois, mutta tämä vain kuulopuhetta...

Julkaisija:  Tarua [ 2011-07-11 10:25:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Missä vika?

Niin joo, se maitorasva-juttu pääsi unohtumaan, kiitos :oops: Eli pakko vaan seurata, miten käy. kauheeta jos joudun kermasta luopumaan...........

Atkins on kyllä opiskeltu, mutta jotain muutakin sössin viimeviikolla, ilmeisesti liikaa protskuja...... Pahimpina mässytyspäivinä muutamakymmenen grammaa yli sen 2g/kg. Mulle on ihan ylivoimaista pysyä siinä 1g/kg :(

Sivu 1/4 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/