karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 01:06:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-23 20:33:45 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!

Suunnittelen kovasti karppaamisen aloittamista. Olen ahminut tällä viikolla runsaasti tietoa foorumin sivuilta (miten ihmeessä täältä löytyykään tietoa kaikesta maan ja taivaan väliltä. Kiitos siitä :) ). Heikkilän kirja tulossa maanantaina postissa, jonka haluan lukea ennen karppaamisen aloittamista. Tavoitteena olisi ottaa haltuun uusi ruokavalio ja pudottaa joitakin kiloja.

Olen tällä hetkellä kesälomalla, mutta muutaman viikon päästä alkaa taas työt. Olen luokanopettaja ja mietin kovasti, miten pystyisin noudattamaan karppia ruokavaliota myös koulussa lounastaessani. Koulussa ruokailu on yhdenlainen kasvatushetki ja oppimistapahtuma, jossa opettaja antaa mallia omilla ruokailutavoillaan. En siis osaa tällä hetkellä kuvitella, miten voisin jättää esim. perunat ruokailussa syömättä lasten sitä huomaamatta. Tietysti voisin harkita, että toisin omat eväät kouluun ja vain valvoisin oppilaiden syömistä. Tämäkin vaihtoehto saattaisi silti herättää lapsissa kysymyksiä: miksi ope ei syö? Yksi idea on myös sellainen, että söisin niin runsaan aamiaisen, että pärjäisin sillä pitkälle iltapäivään ja söisin vasta kotona lounaan. Onko linjoilla muita karppaavia opettajia? Tai muita, jotka osaisivat auttaa ongelmassani?

Uutta elämäntapaa odottaen,
Soleil :)

ViestiLähetetty: 2011-07-23 20:55:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen vastikään aloittanut uuden elämäntavan opettelemisen ja olen päivähoidossa töissä. Multakin lapset varmaan tulevat kysymään miksen mä syö samaa kuin he. Mä aion sanoa, että mulla tulla masu kipeäksi joistakin ruoka-aineista. Kyllä se varmaan suurimmalle osalle lapsista riittää vastaukseksi. En tiedä, voiko henkilökunta saada tilattua itselleen karppiruokaa. Eväät on hyvä myös. Tsemppiä !! :D

ViestiLähetetty: 2011-07-23 21:26:12 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Aiempiakin ketjuja loytyy, mm. tassa:

viewtopic.php?f=1&t=50382&hilit=esimerkkiruokailu

Kurkkaapa myos tuonne ylemmaksi FAQ:iin ja haulla loytyy varmaan lisaakin.

Jatketaan aiemmassa ketjussa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00