Heippa!
Suunnittelen kovasti karppaamisen aloittamista. Olen ahminut tällä viikolla runsaasti tietoa foorumin sivuilta (miten ihmeessä täältä löytyykään tietoa kaikesta maan ja taivaan väliltä. Kiitos siitä

). Heikkilän kirja tulossa maanantaina postissa, jonka haluan lukea ennen karppaamisen aloittamista. Tavoitteena olisi ottaa haltuun uusi ruokavalio ja pudottaa joitakin kiloja.
Olen tällä hetkellä kesälomalla, mutta muutaman viikon päästä alkaa taas työt. Olen luokanopettaja ja mietin kovasti, miten pystyisin noudattamaan karppia ruokavaliota myös koulussa lounastaessani. Koulussa ruokailu on yhdenlainen kasvatushetki ja oppimistapahtuma, jossa opettaja antaa mallia omilla ruokailutavoillaan. En siis osaa tällä hetkellä kuvitella, miten voisin jättää esim. perunat ruokailussa syömättä lasten sitä huomaamatta. Tietysti voisin harkita, että toisin omat eväät kouluun ja vain valvoisin oppilaiden syömistä. Tämäkin vaihtoehto saattaisi silti herättää lapsissa kysymyksiä: miksi ope ei syö? Yksi idea on myös sellainen, että söisin niin runsaan aamiaisen, että pärjäisin sillä pitkälle iltapäivään ja söisin vasta kotona lounaan. Onko linjoilla muita karppaavia opettajia? Tai muita, jotka osaisivat auttaa ongelmassani?
Uutta elämäntapaa odottaen,
Soleil
