karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-27 03:13:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-04 19:50:47 
Poissa
sintti
sintti

En oikein löytänyt näin uutena käyttäjänä mitään sopivaa ketjua, mihin pukkaisin tämän pikaisen kysymyksen, niin teinpä nyt sitten uuden. Toivottavasti joku ehtii vielä vastata.

Eli mitenkäs olette kokeneet, kuinka tärkeää on päivässä syödä edes tuo koomakulutuksen verran?
Huomasin tuossa päivän kolmannen syöntikerran laskelmien jälkeen, että kalorit jää tulevan iltakahvin jälkeen n. 1800:een ja hiilarit n. 17g (proteiinitkin vasta n. 75) ja kuitenkin koomakulutus olisi aamupainon mukaan 2188. Aika lailla ollaan siis vajaana vielä. Mitään sen kummempaa aktiviteettia en ole tänään harrastanut, eli siihen ei ole hirveästi tarvetta laskea.

Alotin eilen karppaamaan ja tarkoitus olisi ensisijaisesti pudottaa painoa noin 25-30kg. Ainakin toistaiseksi olisi tarkoitus pidättäytyä noin 20g hiilareissa. Eilen meni vähän yli, pääosin turhan runsaan aamupalan vuoksi, mutta kokeilemallahan sitä oppii. Ja tänään meni siis korjaus vähän yli ja tässä ollaan.

Tiedän, että ei kannata näin yhden päivän kanssa suuremmin stressata, mutta samalla saisin vastauksen myös muihin vastaavanlaisiin tilanteisiin, joita taatusti tulee. Eli syönkö vielä tänään kahvin kanssa vaikkapa saman satsin kuin aamulla, eli itse tehdyt sämpylät + meetvursti, juusto, kasvikset? Sillä sais hiilarit just tuonne 20:een, kalorit reiluun 2000:een ja proteiinitkin lähemmäs sataa. Painoa kuitenkin yli sata, niin ei noista ylimääräisistä proteiineistakaan haittaa olisi. Nälkä ei ole, koska oli viikon pusseilla ennen karppauksen aloitusta ja täten valmiiksi jo ketoosissa.

ViestiLähetetty: 2011-07-04 21:37:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ole merkitystä. Mä ainakin söisin vain nälän mukaan ja jos paino ei näyttäisi tippuvan vaikka selkeästi olisikin (laskennallisilla) miinuksilla, niin sitten nostaisin määriä.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-07-04 21:41:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eihän kaikki edes laske kaloreita.
Jos oikeasti ei ole nälkä en ressais.
Vaan niinku Anniem neuvoi, jos paino ei putoa ala miettiin

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-04 22:11:54 
Poissa
sintti
sintti

Ok. Kiitokset vastauksista. Alku tässä nyt menee vähän ihmetellessä ja koittaessa, viikon parin päästä ruvetaan sitten tekemään tarkempia johtopäätöksiä painon suuntautumisesta. Nyt se joka tapauksessa hivenen nousee, kun elimistö on pussikuurin jälkeen tyhjä.
Ja muutenkin tässä pitää syödä ennemminkin kellon mukaan, kun ei tuota nälkää oo hirveesti tuntunu. Muuten jää kokonaan syömättä.

ViestiLähetetty: 2011-07-05 08:07:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Itse en enää jaksaa laskea mitään, välillä hiilarit vaan. Syön kunnon ateriat kaksi kertaa päivässä, eikä nälkä ole. Nyt kesällä tulee mukaan mansikat ja herneet. Noi herneet ja mansikat mahtuvat hyvin mun hiilarimäärään.
Alussa tuli sitten syöty huomattavasti enemmän...
Onnea matkalle

ViestiLähetetty: 2011-07-05 11:40:32 
Poissa
sintti
sintti

[quote="hilduri"]Itse en enää jaksaa laskea mitään, välillä hiilarit vaan. Syön kunnon ateriat kaksi kertaa päivässä, eikä nälkä ole.

Samoilla linjoilla täälläkin. En laske kaloreita, protskuja enkä rasvoja. Hiilarit vaan matalalla ja olo pysyy hyvänä ja painokin on laskussa, vaikkakin hissukseen. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-05 11:54:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä lasken nyt alkuun kaikki, että muodostuis kunnon käsitys syömisistä :smt045 Mulla on koomakulutus about 1600 kcal, mutta 2000-2200 kcal olen nyt ihan tarkoituksella syönyt, ja vyötäröltä on lähtenyt viikossa 7 cm.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265

ViestiLähetetty: 2011-07-05 12:34:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mun kulutukseni treenipäivinä olisi peräti yli 3000 ja en mitenkään kykene sellasia määriä syömään, hyvin olen laihtunut ja lihakset ei ole lähteny vaan kasvanu, kun olen pitäny huolta proden saannista, veikkaan että mulla jää jopa alle 2000 kalorit melkeinpä joka pv, mutta niinku monesti sanottu se on niin ihmisestä kiinni, aiheutuuko liian vähistä kaloreista jumi vai ei..

ViestiLähetetty: 2011-07-05 12:38:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En sano, että pitäisi syödä, mutta kyllä kaloreita on helppo saada rasvaa lisäämällä.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-06 08:45:12 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Mie lihoin eniten sillon kun laskin. Paino pysyi tasassa kun en laskenu, tai saatoin vähän lihoakin, mutta en sitä vauhtia kun laskiessa. Kun laskin, niin sitten söin ohjeen mukaan, mutta mitään ei tapahtunut.

Sitten aloin urheilla kunnolla, en siis viis kertaa viikossa isoja treenejä, vaan yhesti tai kahesti kuntosalilla viikossa. Se riitti. Rasva alkoi sulaa, paino pudota. Kroppa vetreytyi.

Ruoan kanssa rupesin vaan kattomaan, ettei kurkusta mene alas mitään teollista kökköä eikä alkoholia. Laskematta.

Laskemalla sain vain itelle aikaseksi tunteen, että "nyt voin sitten ottaa tämän yhen pienen kun laskennallisesti se ei missään näy". Empiiriset tutkimukset todistavat, että kyllä vainen näkyy.

Toisille laskeminen auttaa pysymään kuosissa, mutta jos kuuluu minun kaltaiseen kategoriaan, niin se on vaan tyhjää selittelyä asialle, jonka tajuaisi itekkin.

Myös "yksittäinen päivä" pieleen voi tarkottaa sitä, että joka päivä/joka toinen päivä menee vähän jotain pieleen. Pitkällä tähtäimellä se onkin jotain koko ajan pielessä, ja homma ei toimi. Joillekin tästä ei ole haittaa, joillekin (kuten minä) on. Ei kai siitä todista kuin tulokset, ja niitä pitää joskus ootella pari viikkoa / kuukautta, ennen kun niillä on varsinaista todistearvoa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00