karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 09:30:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ei meinaa jaksaa!
ViestiLähetetty: 2011-07-16 19:25:32 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Olen karpannut nyt 1,5 kk ja paino on tippunut 2,5 kg (varsinaista ylipainoa ei ole). Aluksi söin 4 kertaa päivässä, nyt muutaman päivän syönyt 3 kertaa. Hiilareita menee noin 60 g/pv. Ongelma on se, että kolmella syöntikerralla ei meinaa millään jaksaa. On hirveä nälkä 3-4 h kuluttua. Toinen ongelma, jonka huomasin heti karppaamisen alussa on se, että vähänkään raskaampaa liikuntaa ei jaksa. Kävelylenkit menee ok, mut ei muu. Mikä auttaisi?

Viestin otsikko: Re: Ei meinaa jaksaa!
ViestiLähetetty: 2011-07-16 19:27:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisää rasvaa ruokaan.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-16 19:31:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä syön ihan suosiolla aamupalan, lounaan, välipalan, iltaruuan ja vielä iltapalan - joskus jää välipala tai iltapala väliin. KOSKA syöminen on niin ihanaa :smt106

Ei harvoin syöminen ole mikään must-juttu karpatessa. Itselläni toimii pienemmät annokset 4-5 krt/pv parhaiten.

ViestiLähetetty: 2011-07-16 19:43:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joillekkin sopii kerran päivässä syöminen, toisille kolmasti. Mutta ei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että sen täytyy sopia myös sinulle.

Minä syön 3-4 kertaa päivässä. Välillä vaan tuntuu, että iltapalaa tarvitsee saada, joten silloin ole syönyt sitä!

Ja eikös tuo harva ruokailurytmi ole enempi laihduttaville parempi?? Ellei sinulla ole paljoa pudotettavana, niin nauti, älä kärvistele nälässä. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-16 19:47:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tämä olikin uusi juttu minulle että pitäisi syödä harvasti hmmm. Joskus sillon vuonna 2007 luin monta karppikirjaa enkä tämmöstä muista lukeneeni. Toki sen jälkeen on varmasti tullut kaikenlaista uutta infoa... Tässä vain ääneen mietiskelen

ViestiLähetetty: 2011-07-16 20:35:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei se ole pakko syödä harvemmin.
Vyötärön poltto vain lakkaa silloin kun laitat ruokaa suuhun. Siksi moni syö harvemmin.
Ja myös siksi, että jos on oikein karppi ateria, niin sillä jaksaa 6 jopa 8 tuntia.
Meillä jopa lapset jaksaa nykyään täysin 3 ateriaa päivässä?
Ennen kahden tunnin päästä jo alkoi kitinä milloin syödään.
Eli ruuassa tulee olla rasvaa jos haluaa jaksaa sen 8h.

Mikä ihanuus äitille, kun sitä ruokailu sotkua tulee nykyään vain 3 kertaa ja ennen 5 kertaa!!!

Mutta meillä siis höylätään lapsien parsakaalin päälle juustohöylällä voita :)

muoks.
Laskin just, että kolme tuntia vähemmän kotitöitä kun syömme harvemmin!! Kyllä kannattaa :)

ViestiLähetetty: 2011-07-16 20:38:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nojåå, minä ainakin syön tasan niin monta kertaa kuin huvittaa. Luulen, että tolla kolmella aterialla on sen (kuvitellun?) rasvanpolttoa tehostavan vaikutuksen lisäksi ajateltu myös sitä napostelun hillintää sekä hampaiden terveyttä. Naposteluhan on monesti sellainen asia, mitä moni ihminen tekee ihan huomaamattaan. Kun syö kunnolla, välttyy täten napostelulta ja ylimääräiseltä energialta/insuliinitasojen heittelyltä. Kolmen aterian riittävyys riippuu ihan varmaan henkilön kulutuksesta, tarkoitusperistä, mahalaukun tilavuudesta (tai no ei välttämättä, rasvapolttoisena kun riittää se pienempikin annos tavallista rasvaisempaa ruokaa) ja vähän kaikesta muustakin. Tutkimattomia ovat ruokailijan tiet.

Sanoisin kuitenkin, että tässä(kin) tapauksessa on itsensä kuuntelu tärkeää. Syöt sitten kerran tai viidesti päivässä, kukaan tuskin tulee sanomaan sinulle että karppaat väärin. Oma hyvä olo, paras olo.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-07-16 20:41:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aluksi ajattelin että karppaaminen tulee hirveän kalliiksi, mutta kun kunnon aterialla jaksaa pidempään niin eihän siinä sitten mitään. Turhat nutriletti kuurit aikoinaan vasta sitä rahaa söivätkin :cry:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-16 21:39:02 
Poissa
sintti
sintti

Voisiko joku antaa esimerkin, mitä te syötte, että jaksatte sen n. 6h?! Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja monipuolisesti (=itsetehtyä siemenleipää ja mantelileipää, jogurttia, rahkaa, raejuustoa, marjoja, salaattia, kasviksia, omenan, päkinöitä, munia, rasvaista lihaa. Ruuat paistan voissa ja salaattiin lisään oliiviöljyä, sekä kermaa lisäilen kahviin ja rahkaan.). Ihmettelen vain, että kuinka paljon sitä rasvaa muka pitäisi syödä. Olen siis ruokakulmassa laskeskellut arvioidusti syömiseni, ja vaikuttaa että olis ok. Taidan aloittaa taas syömään 4 kertaa päivässä. Eihän sen iltapalan mikään suuri tarvitse olla, mutta siten sais ateriavälejä vähän lyhennettyä, eikä ehtis nälkä tulla.

ViestiLähetetty: 2011-07-16 22:38:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Mutta meillä siis höylätään lapsien parsakaalin päälle juustohöylällä voita :)

Tuota olen alkanut itsekin harrastamaan ensimmäisten helteiden aikana täältä saamani ohjeen mukaisesti. Tosi loistava tapa! Voi pysyy jääkaapissa ihanan tuoreena ja sulaa sitten mukavasti juustohöylättynä. Ollaan kaikki erilaisia ja minulla hiilareihini mahtuu aamiaiset ja iltapalat hapankorpulla + päällisillä. Hapankorput ovatkin koukuttaneet minut aivan täysin. :-?

ViestiLähetetty: 2011-07-17 07:12:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joppe82 kirjoitti:
Voisiko joku antaa esimerkin, mitä te syötte, että jaksatte sen n. 6h?! Olen yrittänyt syödä terveellisesti ja monipuolisesti (=itsetehtyä siemenleipää ja mantelileipää, jogurttia, rahkaa, raejuustoa, marjoja, salaattia, kasviksia, omenan, päkinöitä, munia, rasvaista lihaa. Ruuat paistan voissa ja salaattiin lisään oliiviöljyä, sekä kermaa lisäilen kahviin ja rahkaan.). Ihmettelen vain, että kuinka paljon sitä rasvaa muka pitäisi syödä. Olen siis ruokakulmassa laskeskellut arvioidusti syömiseni, ja vaikuttaa että olis ok. Taidan aloittaa taas syömään 4 kertaa päivässä. Eihän sen iltapalan mikään suuri tarvitse olla, mutta siten sais ateriavälejä vähän lyhennettyä, eikä ehtis nälkä tulla.

Syö ihmeessä neljä kertaa jos siltä tuntuu. Syön minäkin jos nälättää.

Ateria esimerkkejä on vaikea sanoa, koska jokainen syö omia juttuja. Minä jaksan 6-8 tuntia vain silloin jos ateria on pää osin rasvaa ja loput prodea.
Vaikkapa savustettua nieriää, vähän kasviksia ja bearnaisekastike
Sillä jaksan todella kuan. En tiedä mikä on nieriän rasvaprosentti, mutta se maistuu pehmeälle ja rasvaiselle. Ei kuivalle kuin joskus lohi.

Taikka munavoita ja lekkeleitä avokadon kanssa.
Jaksaa pitkään!
http://2.bp.blogspot.com/-THgDSja62I8/T ... %2B002.JPG

ViestiLähetetty: 2011-07-17 08:10:04 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Joppe82 kirjoitti:
Toinen ongelma, jonka huomasin heti karppaamisen alussa on se, että vähänkään raskaampaa liikuntaa ei jaksa. Kävelylenkit menee ok, mut ei muu. Mikä auttaisi?

Aika auttaa tähän. Elimistöllä voi kestää jopa pari kuukautta oppia rasvapollttoiseksi mutta sitten kun se sen oppii niin ei enää liikunta töki.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-17 09:00:33 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Juu itelläkin meni muistaakseen pari kuukautta että tuntu kun ois ollu rautapallot jalassa eikä jaksa yksinkertaisesti ees kävellä. Mut sitten kun tottu rasvapolttosuuteen, niin oli kun ois leijunu :D

Ruokamääristä niin jotkut syö useammin jotkut harvemmin. Kokeile että millä rasvamäärällä nälkä sulla pysyy poissa. Painonpudotusvaiheessa söin semmoset 150g päivässä. Nyt kesällä menee semmoset 100-130g suurinpiirtein. Että ihan reiluja köntsiä höyläilen kasvisten päälle.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 09:55:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä olen huomannut omalla kohdallani, että jos syön aamiaiseksi vaikka munakasta tai karppisämpylän (partaäijästä nyt puhumattakaan!), niin töissä on nälkä jo aamupäivällä. Siitäkin huolimatta, vaikka käyttäisin kuinka paljon voita. Siksipä olen ruvennut syömään aamiaiseksikin ihan "kunnon" aterian, yleensä edellisen illan tähteitä. Esim. perjantaina pistelin aamupalalaksi (vähän kuuden jälkeen - puoli seitsemän maissa) aurajuustolla täytettyä ja voissa paistettua kananfilettä, kesäkurpparöstejä ja kahvia, ja näillä eväillä jaksoin tuonne klo 15 tietämille, jolloin söin lounasta. Tällä tyylillä en tarvitse kuin 3 ateriaa päivässä, ja mun on helpompi pitää prodet ja kalorit kurissa. Aiemmin, kun jouduin syömään 4-5 ateriaa päivässä, saattoi yhden päivän prodemääräksi tulla joku 150 g, joka on mun kokoiselle naiselle aivan liikaa, ja paino jumitti. Enää ei jumita. :D

ViestiLähetetty: 2011-07-17 18:32:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Komppaan Kirrimirriä täysin liikunta-asian suhteen, kyl se alkaa kulkemaan - ja entistä kovemmin 8)

Minä syön 3-6 kertaa päivässä, ihan tuntemuksien mukaan ja hyvin on paino tippunut. Jotenkin tuntuu, että kova, tarpeeton (?) nälän tunne stressaa ja eikös stressi saata vaikeuttaa painon laskua? Ja todella, noina kolmen ruokailukerran päivinä sapuskani koostuu lähinnä kermasta ja voista! Eikä ole nälkä!

ViestiLähetetty: 2011-07-17 18:55:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kannattaa tosiaan syödä silloin kun on nälkä. Rasvaa koneeseen ja brodea. Mun tulee syötyä taas enemmän lihaa aterialla, oon huomannut kun rasvaa on höylätty kasviksille ja reilusti lihaa niin nälkä pysyy paremmin poissa.
Jos teen jonkin kasvis-liha vuoan, jonka joukossa enemmän kasvikisa kun lihaa ja vaikka olis vuoka uitettu kermalla ja smetanalla, niin parin tunnin päästä on jo kova nälkä. Eli itse tarvin rasvalisää ja kunnolla prodea(lihasta, ei maitotuotteista) jotta jaksan sen 6-8h..

Aikaa noissa syömistottumuksissa menee, ajan kanssa sen huomaa minkä verran pitää syödä ja kuinka usein.
Myös liikkuminen helpottaa pian.. Menee jonkin aikaa et kroppa oppii käyttämään rasvaa polttoaineena, jolloin jaksaa taas liikkua kunnolla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00