Itse olen huomannut ja moni täällä kertoo, että karppaamalla tapahtuu "tiivistymistä", eli mitat tippuu enemmän kuin paino. Itselläni oli hyvin pieni painonpudotustavoite ja arvelin että tavoitekiloilla mahdun vanhoihin housuihin. No, niin paljon ei ole tippunut, mutta housut mahtuu. Viimeksi ne housut mahtui, kun painoin selvästi vähemmän.
Eli ei kai sinua kukaan lähde punnitsemaan töissä

Saatat alkaa näyttää mittojen puolesta olevasi tuossa toivomassasi BMI-arvossa, vaikka painaisit kiloina enemmän. Jos sinulla on paljon lihasta, ei noita BMI-lukuja tulisi tuijottaa pelkästään, ne on vain keskiarvoja. Mikä tahansa työsi onkin, varmaan hieman lihaksikkaana jaksat tehdä sitä paremmin kuin ihan "naruna"... Myös vyötärönympärys on usein parempi terveysmittari kuin BMI yksinään.
Minulla loppui ekoilla kerroilla salilla energia täysin puolen tunnin jälkeen karppauksen aloitusvaiheessa. Äkkiä keho kuitenkin minulla ainakin tottui. Aluksi saatoin syödä vähän esim. jugurttia ennen treeniä, mutta tänäänkin huomasin treenanneeni tunnin ilman mitään tankkausta. Tuli lähdettyä niin äkkiä salilla, kun hoksasin, että kotona oli 30 astetta ja salilla on ilmastointi