| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Mitä pekonia? https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55273 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Joppe82 [ 2011-06-23 12:20:30 ] |
| Viestin otsikko: | Mitä pekonia? |
Hei! Oon tähän mennessä syönyt pekonia muutaman viipaleen pari kertaa viikossa, ja käyttänyt aina Amerikan pekonia. Hyvää on ollut. Mutta oishan noita halvempiakin vaihtoehtoja. Ootteko maistanut ja onko ollut ihan ok? Onko merkillä väliä? |
|
| Julkaisija: | pyöriäinen [ 2011-06-23 12:26:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Pekonia syön tosi harvoin, nitriitin takia. Mutta saarioisten kastikelihaa melkein joka päivä. On siis possunkylkeä ihanan ohuina siivuina. Ei maistu ihan pekonilta, mielestäni paremmalta, mutta se onkin sitten makuasia |
|
| Julkaisija: | Ronja-Aliisa [ 2011-06-23 12:45:21 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Jep sama täällä ja jos haluaa vähän pekonimaisempaa siitä niin kevyt suolaa valmiiksi. Rakenne muuttuu vähän tiiviimmäksi ja on pikkasen vaihtelua. Pekoni on hirveen suolasta, mutta kastikelihan saa omaan makuun |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-06-23 13:16:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
mä olen ostanut pekonin Lidlistä, norm hinta 0.99€/pkt, mutta nytkin tarjouksessa 0.69€/pkt. Siellä on myös muita hyviä ja edullisia karppijuttuja |
|
| Julkaisija: | riinuliinu [ 2011-06-23 13:38:43 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Itse ostan Atrian Suomalaista pekonia, koska haluan kotimaista lihaa aina kun vain mahdollista, vaikka joutuisinkin sitten maksamaan enemmän. En tosin tiedä pakataanko se jossain muualla... (En ole muutoin periaatteellinen ruokieni kanssa mutta tästä en tingi. Jos tulee joskus se päivä ettei ole varaa suomalaiseen joulukinkkuun niin olen sitten ilman.) Yleensä sitä tulee käytettyä muiden lihojen seassa makua antamaan, silloin ei se suolaisuuskaan haittaa. |
|
| Julkaisija: | jazzhole [ 2011-06-23 13:40:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
- |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2011-06-23 13:46:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Makuasioita. Itse en näe mitään syytä välttää nitriittiä, kun ravinnosta saatavasta nitriitistä 90 % tulee kasviksista, ja sitä pidetään päin vastoin terveellisenä. Miksi se sitten lihajalosteissa olisi yhtäkkiä haitallista? Nitriitti estää haitallisten patogeenien kasvua. Toisekseen, käytän pekonia vain mausteena, korkeintaan 2 viipaletta kerrallaan, niin suolaisuus ei minua haittaa. Minulle pekonissa on olennaista savuaromi. Olen ostanut kaikkia merkkejä. Ainoastaan amerikanpekoni ei jostakin syystä minulle maistu. Joulukinkunkin ostan tanskalaisen luomun heti kun joskus näen. Niillä on ilmeisesti parempi ruokinta ja elinolot kuin kotimaisilla, näin olen ymmärtänyt. Muuta tietoa otetaan vastaan, jos jollakin on tarjota. |
|
| Julkaisija: | Aloittelija :) [ 2011-06-23 15:03:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Mirka kirjoitti: Olen ostanut kaikkia merkkejä. Ainoastaan amerikanpekoni ei jostakin syystä minulle maistu. Täällä sama, kaikki muut menee paitsi amerikan pekoni Voi jos niitä ohkasia kastikelihoja vielä sais meijän kaupasta, vaan ei...tilalle on tullu sellasia paksuja siivuja joista tulee sitkeitä kun ne kypsentää, hyi... |
|
| Julkaisija: | tuutu [ 2011-06-23 15:36:50 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
HK:n Suomessa myytävä Amerikan pekoni valmistetaan ruotsalaisesta sianlihasta Puolassa. Kansainvälistä touhua. Ei kiitos. Tykkään Liiterin pekonista. |
|
| Julkaisija: | jäbä [ 2011-06-23 15:43:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Wotkinssin pekoni maistuu meikäläiselle parhaiten, sääli että on kalliimpaa joten yleensä joutuu kääntymään atrian pekonin puoleen, ihan hyväähän sekin on, hk:n rypsipaska pekonit ei maistu, eivätkä edes paistu kun on niin pumpattu täyteen nestettä että kiehuvat vaan pannulla... Kastikeliha on aivan kingi! Pirkalta löytyy paksua kastikelihaa ja ihan vain sen takia joutuu k-kaupassa käymään... |
|
| Julkaisija: | Silas [ 2011-06-23 16:07:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Mirka kirjoitti: Makuasioita. Itse en näe mitään syytä välttää nitriittiä, kun ravinnosta saatavasta nitriitistä 90 % tulee kasviksista, ja sitä pidetään päin vastoin terveellisenä. Miksi se sitten lihajalosteissa olisi yhtäkkiä haitallista? Nitriitti estää haitallisten patogeenien kasvua. Oon joskus ammatikseni suolannut erinäisiäkin lihoja. Sitä nitriittiä tulee todella vähän kyllä. Sitä lisätään vain antamaan porsaan lihalle punaisempi väri kypsennyksen jälkeen, koska muutenhan se harmaantuisi, kuten nyt esim. joulukinkku. |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2011-06-23 18:54:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Onhan se myös ehkäissyt botuliinimyrkytyksiä. Sinänsä harmaa väri ei minua häiritse. Mutta tiedätkö sinä, miksi suolatut lihat kuten joulukinkku ei maistu samalta kuin tuore liha, johon on lisätty suolaa? |
|
| Julkaisija: | Silas [ 2011-06-23 19:03:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Mirka kirjoitti: Onhan se myös ehkäissyt botuliinimyrkytyksiä. Sinänsä harmaa väri ei minua häiritse. Mutta tiedätkö sinä, miksi suolatut lihat kuten joulukinkku ei maistu samalta kuin tuore liha, johon on lisätty suolaa? En keksi mitään muuta syytä kuin että joulukinkkuun ja muutenkin joulutuotteisiin tehtiin aina suolaisempi suolaliuos. Se oli ainoa ero "tavallisiin" suolauksiin verrattuna. Tietysti suolatut lihat suolataan aina ruiskulla suolavedellä sisältä päin ja tuoreeseen lihaan se ripotellaan pinnalle. Jos tätä tarkoitit?. |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2011-06-23 19:05:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
| Julkaisija: | muori [ 2011-06-24 07:15:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Nyt tuli hamstrattua Lidlin ale pekonia. Rainbowin pekoni oli mulle aivan liian suolaista! |
|
| Julkaisija: | Kalmari [ 2011-06-24 07:43:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
riinuliinu kirjoitti: Itse ostan Atrian Suomalaista pekonia, koska haluan kotimaista lihaa aina kun vain mahdollista, vaikka joutuisinkin sitten maksamaan enemmän. Mulla sama! Tosin luomuna otan vastaan ulkomaalaistakin, koska ennemmin luomu kuin tehotuotettu. Luomua vaan harvemmin saatavilla. tuutu kirjoitti: HK:n Suomessa myytävä Amerikan pekoni valmistetaan ruotsalaisesta sianlihasta Puolassa. Kansainvälistä touhua. Ei kiitos. Tykkään Liiterin pekonista. Onko Liiterin pekoni suomalaista? |
|
| Julkaisija: | czar [ 2011-06-24 07:52:43 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Alkuvuodesta vetelin halvimpia pekoneita, mitä löytyi kunnes alkoi tökkimään suolaisuus. Pouttu, Atria, HK, puhumattakaan ES tms jäivät heti kun maistoin Wotkin'sin pekonia. Nam. Vaikka onkin vähän enempi hintaa niin maku kyllä korvaa. Muita merkkejä käytän lähinnä raaka-aineina kokkauksessa, johon en raaski parasta pekonia laittaa. |
|
| Julkaisija: | Siiseliini [ 2011-06-24 11:33:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
Mä ostan vähän mitä sattuu, yleensä hinnan mukaan. Lidlin peksu on ihan hyvää. Ei tule tuota pekonia syötyä ihan kauheasti, eikä yleensä enempää kuin se kaksi siivua kerralla, nii ei se suolaisuuskaan niin haittaa. Paistan vielä aina ne ihan kikkareiksi, niin ei paljoa koostumuseroakaan huomaa |
|
| Julkaisija: | Vacsu [ 2011-06-25 10:28:57 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
HKn amerikan pekonin mausta tykkään, mutta jäi hyllyyn ton rypsihuluuden alettua. Poutun pekoni maistui oudolta mun suussa, eikä uponnut poikaakaan. Liiterin pekoni on ollut ihan jees, muistaakseni. Nyt kaapissa odottaa testausta Euroshopperin tupla paketti. |
|
| Julkaisija: | ToukoPouko [ 2011-06-28 22:10:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mitä pekonia? |
S-Kaupoista ainakin saa kypsää savupekonia. Hyllyssä usein amerikan- ja muiden pekonien yläpuolella, kirkas muovirasia. Se on mun herkkua, menee joko sellaisenaan, tai sitten pannulla käyttäen. Ei ole läheskään niin suolaista kuin muut, tai ei ainakaan maistu siltä. |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|