karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-30 15:56:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tuore karppaaja
ViestiLähetetty: 2011-06-22 23:38:08 
Poissa
sintti
sintti

Morjens,

Oon 36v/190cm/97kg mies ja oon tasan viikon nyt karpannut. Aloin karppaamaan, koska sain tarpeeksi vyötärölleni kertyneestä rasvasta sekä vatsan jokapäiväisestä turvottelusta.
Koko tämän viikon ajan olen lukenut tätä foorumia ja opetellut juttuja. Teistä on ollut valtava apu aivan tietämättänne :D !.

Olen pitänyt hiilarit lauantaista lähtien siinä 20g/vrk, parina päivänä en ole yltänyt aivan siihenkään.
Proteiinit pyörivät 74-120/vrk ja rasva 110-180g:n välillä. Kalorit 1700-2100kcal/vrk.
Maanantai ja tiistai meni hieman pahalla ololla, mutta sen poistuttua on ollut todella hyvä olo,
hiki on alkanut haisemaan pistävältä samoin kuin virtsa, henki ei mielestäni haise vaikka nielussa olon tunteekin.

Vaakaa en omista edes, mutta nyt jo yleisvireessä huomaa ison eron.
Tosi hyvä ja energinen olla koko ajan, ei turvottele. Nälkää en tunne, enkä himoa naposteluun.

Viestin otsikko: Re: Tuore karppaaja
ViestiLähetetty: 2011-06-23 04:35:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Silas kirjoitti:
Morjens,

Oon 36v/190cm/97kg mies ja oon tasan viikon nyt karpannut.

Huomenta
siitä se lähtee.
ja Tervetuloa mukaan.
tv AP

ViestiLähetetty: 2011-06-23 05:53:57 
Poissa
sintti
sintti

Heippa.

Mä lähen kanssa tähän hommaan. Kipitän vaa'an kaupasta keskiviikkona 29.6. Itse karppaus alkaa jo maanantaina.

Lähtöpaino on aivan ylläri.. olen vältellyt vaakoja viimeiset neljä vuotta. Viime kesän vaatteet nyt vaan kiristää (lue: ei mahdu)
sen verran että on pakko muuttaa alamäen suuntaa pysyvästi.

Eniten kammottaa toi alkoholi.. minä kun juon sitä nuorena, vapaana ja epäsosiaalisena :) Pari viikkoa voi olla
mitenpäin tahansa ilman mutta mitäs sitten.. kirkkaita kun en oikein tykkää harrastaa.

-A-

ViestiLähetetty: 2011-06-23 06:15:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Silas ja nanna998, tervetuloa ja hurjasti tsemppiä karppailuun! :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-23 06:19:49 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Tervetuloa kummallekin ja juhannustsemit kaupan päälle :wink:

t.Harlis

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-06-23 06:40:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nanna998 juotko olutta vai siideriä, minäkin olen vasta aloitellut ja viikonloppuisin vähän siideriä naukkaillut, rainbown light siidereissä ei ole hiilihydraattia eikä ole kalliitakaan! (kaikkea muuta ikävää kyllä), mutta paino on kuitenkin tippunut ihan roimaa kyytiä :)

kaksi ekaa viikkoa olin kyllä ilman tipan tippaa! :)

codex kohti kevyempää huomista käykää kurkkaa ja kirjottelee

ViestiLähetetty: 2011-06-23 06:45:31 
Poissa
sintti
sintti

No oikeestaan olut, kuiva siideri ja valkkari menee. Viinaa juon joko liian vähän tai liian paljon.

Olut nyt tietty pois mut jos sit vaikka rutikuivalla viinillä nieleskelis itsensä mukavaks?

Pitää kattoo miten lähtee käyntiin ja sit jää kyllä alkoholi kokonaan pois jos pysäyttää. Mukavampi
se on sitten ens vuonna juoda ne parit oluet pikkuisena.

ViestiLähetetty: 2011-06-23 15:33:21 
Poissa
sintti
sintti

Kiitokset kaikille :D !.

Itse koitan ja töiden takia pystynkin olemaan ilman alkoholia 2-3 viikkoa nyt kokonaan.
Olen pelkästään jo tähän olotilaan niin positiivisesti yllättynyt. Tämän lisäksi jos vielä
vaikutuksia vyötäröllä ja vatsan seudulla näkee, niin oh yes!. Paluuta entiseen ei kyllä ole.. :D

ViestiLähetetty: 2011-06-23 16:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nanna: Koffin Lite käy oluista karpatessa...

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-23 17:08:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa, uudet!

Silas, juotko tarpeeksi ihan vettä tai vissyä? Aattelin vaan, kun virtsa ja hiki kuulostavat tymäköiltä...

Viininjuojat, Alkossa on hyllyn reunan hintalapussa ainakin punaviinin sokerigrammat merkitty, jos on yli neljän/100 g. Alle sen ei merkitä, ainakaan minun kanta-Alkossani. :) Valkkareista en tiedä, kun en käytä.

ViestiLähetetty: 2011-06-23 18:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nanna998 kirjoitti:
Eniten kammottaa toi alkoholi.. minä kun juon sitä nuorena, vapaana ja epäsosiaalisena :) Pari viikkoa voi olla
mitenpäin tahansa ilman mutta mitäs sitten.. kirkkaita kun en oikein tykkää harrastaa.

-A-

Bantingin (googlaa) eräs ensimmäisiä vhh:lla laihduttaneita, (jos ei Brillat Savarinia lasketa), ruokavaliossa päivittäisistä kaloreista tuli aika iso osa alkoholista. Hänen puolustuksekseen voi sanoa, että alkoholin haitoista ei silloin tiedetty paljoa, ja sitä käytettiin muutenkin paljon.

Mutta jos sitä kuitenkin juot, niin kannattaa ainakin minimoida vahingot. Jossain elämäsi vaiheessa järkiinnyt, etkä sitten enää juo :mrgreen: Älä käytä pufaöljyjä (rypsiä, soijaa, auringonkukkaa) saatikka margariineja, älä syö tosi makeita purkkihedelmiä, äläkä varsinkaan fruktoosisiirappia sisältäviä eineksiä/limuja. Eli älä kiusaa maksaasi muilla haitallisilla tuotteilla.

Käytä tyydyttynyttä rasvaa: voita, kookosöljyä, täysrasvaisia maitotuotteita suojaamaan maksaasi.

ViestiLähetetty: 2011-06-23 21:09:04 
Poissa
sintti
sintti

Heipä hei kaikille!

Minäkin liityn iloiseen joukkoonne! Tää on nyt jo toinen karppausyritys kohdalleni. Ensimmäisen kerran mies ei uskonut tän tehoon, ja ruuanlaitto oli silloin jotenkin vaikeampaa. Nyt kuitenkin asustelen yksin, niin voin tehdä juuri niitä ruokia mitä itse haluan :)
Olen nyt reilun viikon karpannut, ja kyllä sen tehon jo huomaa. Vaakaa en myöskään omista, mutta kyllä se ostoslistalla on. Itsellä on tarkoituksena pudottaa painoa vain n. 5kg ja lähinnä kiinteytyä, eli en odota mitään nopeaa muutosta ja pitäis vaan yrittää liikkuakin enemmän karppauksen ohella (ikuinen sohvaperuna :lol: )

Olen aivan innoissani kaikista karppiresepteistä ja muutamaa jo kokeillut, juuri tuossa paistuu karppipinaattilettuja, jotka olivat kyllä aivan mahottoman hyviä. Koukutin jo työkaverinikin kukkismuusilla ja siemenleivällä tähän mukaan :D

vielä edit: unohdin tietysti mainita, että olen töissä leipomo-kahvilassa, töissä on suhteellisen vaikeaa pysyä irti houkutuksista, mutta tähän asti on vielä onnistunut :D

ViestiLähetetty: 2011-06-23 22:26:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

whiian kirjoitti:
vielä edit: unohdin tietysti mainita, että olen töissä leipomo-kahvilassa, töissä on suhteellisen vaikeaa pysyä irti houkutuksista, mutta tähän asti on vielä onnistunut :D

Jahas, meillä onkin sitten samat houkutukset :mrgreen: Minäkin olen tällä hetkellä kesätöissä äidin leipomo-pitopalvelu-kahvilahöskässä ja aamulla kun astuu kahvilan ovesta sisään, on pullan tuoksu niin ihana että :smt049 Kyllä säkin pysyt irti houkutuksista, jos minäkin. Olen sentään ikuinen pullaperse :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-06-24 07:24:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[/quote] on pullan tuoksu niin ihana että [/quote]

Mulle on vuosien saatossa käynyt päinvastoin, tuore pulla ja kaikki makea haisee aivan kammolle!

Tervetuloa kaikki uudet!

ViestiLähetetty: 2011-06-27 18:51:52 
Poissa
sintti
sintti

muori kirjoitti:

Mulle on vuosien saatossa käynyt päinvastoin, tuore pulla ja kaikki makea haisee aivan kammolle!

Tervetuloa kaikki uudet!

Kiitosta :D !!.. Mä olen huomannut myös että pullat ym. herkut eivät edes käy ajatuksissa enään.
Kun kävelee pullaosaston ohi kaupassakin, niin yleensä sitä vaan pohtii että "voi voi" :D
Mulla on jääneet "välikahvitkin" pois, mutta ruokailun yhteydessä pari kuppia kermakahvia menee kyllä.

ViestiLähetetty: 2011-06-27 20:16:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun nenääni pulla tuoksuu edelleen aivan yhtä hyvältä kuin ennenkin, en rupea kiistämään :mrgreen: Hyvä vaan, jos joillekin käy päinvastoin. Ei se tuoksu niin kamalasti houkuta sanan virallisessa merkityksessä, mutta äärimmäisen kiva sitä on nuuskia.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-06-28 00:43:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei, minkä verran katsisi syödä protskuu (g) vuorokaudessa, kun hiilareita ajattelin max 100g. Painan 60 kg/163 cm.

ViestiLähetetty: 2011-06-28 11:23:34 
Poissa
sintti
sintti

Oijoi.

En nyt tiedä onko tää vain innostuksen tuomaa illuusiota, mutta kahden päivän
jälkeen huomaan että jenkkakahvoissa töröttänyt paksu läskikerros on pehmentynyt
ja olo on kevyt kuin perhosella.

Miinuksena mainittakoon lievä kuvotus. Olo on kuin ensimmäisillä viikoilla raskaana.
Tosin pirteys ja tarmo on aivan käsittämätön. Monia kuukausia odottanut suursiivous
lähti seitsemältä aamulla käyntiin ja valmistuikin jo. Ai että kun odottelen innolla
punnitusta parin viikon päästä!

-A-

ViestiLähetetty: 2011-06-30 12:45:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kannattaisko tilata tuo karpin keittokirja? Onko siinä hyviä ohjeita?

ViestiLähetetty: 2011-06-30 14:15:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sivi kirjoitti:
Kannattaisko tilata tuo karpin keittokirja? Onko siinä hyviä ohjeita?
Mä kyllä suosittelen sitä lämpimästi. Oma karppaukseni pääsi kunnolla siivilleen vasta, kun sain kerralla sekä Karpin keittokirjan että Karpin ateriakirjan. Sitä ennen olin etsiskellyt reseptejä netistä ja parista hiilihydraattitietoisesta keittokirjasta (jokin uudehko Atkins ja jokin Varpu Tavin ja muiden kirja), mutta niistä en vain saanut kokonaiskuvaa siitä, mitä kaikkea voisikaan kokata. Karpin keittokirja on täynnään aivan ihania reseptejä (ja loistavia kuvia!), enkä ole löytänyt vielä ainuttakaan juttua, josta en olisi tykännyt. :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00