karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 00:21:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-03 09:10:19 
Poissa
sintti
sintti

huomenta! Täällä taas tyhmänä kyselen ku en vaan osaa löytää noista viestiketjuista vastausta!??!? Elikkäs mistä voin laskea paljonko tarvii päivässä proteiineja ja paljonko sitä rasvaa? Pituutta 170cm ja painoa 94kg :oops: tarkotus olis saada 20kg ainakin pois! Sen tiiän et ainakin sen ekan 2 viikon aikana ne hiilarit siellä alle 20g päivä mut miten noi muut?? Ja mitä sitten sen 2 viikon jälkeen? nostetaan 5g hiilareita per viikko mut miten ne proteiinit ja rasvat jos siis haluan pysyä siinä painossa? kiitos tuhottomasti jos joku jaksais vielä auttaa tätä idioottia :roll:

ViestiLähetetty: 2011-07-03 09:18:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yläpalkista löytyy laskutikku, siellä voit laskeskella, mutta ovat arvioita. Kokeilemalla löydät itsellesi oikeat suhteet ja tavat, toki nut laskutikut auttavat ymmärtämään suuruusluokat suurinpiirtein.
Karppaustyylejä kun on niin monia, jotta vaikea kertoa mitä juuri sinun tulisi tehdä, tämäkin selviää kokeilemalla. Olet ilmeisesti Atkinsia tutkaillut ja se on monelle toiminut oikein hyvin, ainakin oman aikansa. Tutustu asiaa pikkuhiljaa, ei kaiken tarvitse mennä pilkulleen heti aloituspäivästä lähtien, ei ole kiirettä! Monelle on riittänyt kun on laskenut hiilet sinne 20g hujakoille, syönyt kolme kertaa päivässä itsensä kylläiseksi, mutta ei ähkyyn, ja muuten ottanut niin rennosti kuin kykenee.
Katso tuolta yläpalkista myös ABC-wiki, siltä saat paljon hyvää tietoa, niin kuin myös ruokapaivakirjoja lukemalla. Tsemppiä muutokseen :smt023

ViestiLähetetty: 2011-07-03 16:00:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eräs protskusuositus olisi 0.8-2g proteiinia/ painokilo päivässä. Jos liikut runsaasti, niin suositus olisi lähempänä 2g/painokilo.

ViestiLähetetty: 2011-07-03 16:14:25 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Tuosta proteiinin tarpeesta ollaan täällä kahta mieltä.

Nykyinen paino tai tavoitepaino.

Itse olin alussa 130kg, joten jos olisin syönyt silloin painon mukaan niin en tasan olis laihtunut.
Mä syön 1-1,5g/tavoitepainokilo eli 65-100g prodea/pv.

Hiilareita se 20-100g ja loput "kalorit" rasvasta. 1g rasvaa = 9kcal

ViestiLähetetty: 2011-07-03 16:24:52 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

jonnaliina kirjoitti:
huomenta! Täällä taas tyhmänä kyselen ku en vaan osaa löytää noista viestiketjuista vastausta!??!? Elikkäs mistä voin laskea paljonko tarvii päivässä proteiineja ja paljonko sitä rasvaa?
Sori nyt vaan, mutta mä en tajuu, kuinka joku voi lukea foorumia törmäämättä yhteenkään proteiinin ja/tai rasvan määrää koskevaan ketjuun. :lol: ;)

Tässä muutama ensihätään: *klik* Lisääkin löytyy...

ViestiLähetetty: 2011-07-03 16:34:29 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

elliskä kirjoitti:
Eräs protskusuositus olisi 0.8-2g proteiinia/ painokilo päivässä. Jos liikut runsaasti, niin suositus olisi lähempänä 2g/painokilo.

Mä komppaan tätä. Syön protskua nykyisen painokilomäärän mukaan. Joten olen hieman eri mieltä piinastiinan kanssa tuosta, ettei nykypainokiloa kohden proteiinin syöminen laihduta reilusti ylipainoista. Proteiini on melko vaikeasti sulavaa ja siksi protskun syöminen vaatii myös aineenvaihdunnalta työtä. Jostain luin asiantuntijakommentin, että protskua syömällä on vaikeaa lihoa, koska kylläisyyden tunne tulee ennen kuin on syönyt ns.liikaa. Toisaalta, jos on hyvin vaikea insuliiniresistenssi, kannattaa kenties pitää protskumäärä lähempänä 1g/painokilo kuin 2g/painokilo, ellei liiku runsaasti. Proteiini suojaa myös lihaksia painonpudotuksen aikana, ettei paino lähde lihaksista, vaan rasvasta. Laihduttajalle yleensä suositellaan 1,5g protskua painokiloa kohden. Siihen en itse ole jatkuvasti päässyt, mutta jossain vaiheessa tekisi mieli kokeilla.

Nämäkin ovat yksilöllisiä. Kokeiluilla pääsee pitkälle siitä, mikä protskumäärä itselle sopii. Minä en kuitenkaan lähtisi tuohon proteiinimäärään per ihannepainokilo, mikäli painoa on reilusti yli normaalipainon. Tai sanottakoon toisin. Minusta kaikkein helpointa on miettiä protskun määrä nykypainon mukaan. Kun tulee min. 1g/painokilo, tietää, että oikeassa suunnassa mennään. Samaan tulokseen voi päästä, jos kikkailee ihannepainokilo x1,5g protskua. Paljon simppelimpää vain ajatella se nykypainon mukaan.

ViestiLähetetty: 2011-07-03 16:51:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäkin olen aina laskenut nykyisen painon mukaan! Silloin annoskoot putoavat laihtumisen mukana.
Ja olen siis laihduttanut sillain 17 kiloa.
Ja aloituspaino oli melkeen 100

Mutta jos syö vain kolme kertaa päivässä, niin kertyyhän siinä helposti aika paljon protskuu kerta aterialle

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00