karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 22:14:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-18 14:33:44 
Poissa
sintti
sintti

Tässä tyypillisen päiväni ruoka:

- Aamupala: kreikkalaista jogurttia, vadelmia, mustikoita, mansikoita; 3 meetwurstipalaa, 5 Oltermanni-palaa, kurkkua, kirsikkatomaatteja, pari porkkanaa; kahvia kermalla ja sokerilla

- Päivällinen: ruokalan vaihtoehdoista vähähiilarisin, pieni lautasellinen salaattia; jos kotona, niin yleensä munakas salaatilla

- Välipala: 3 meetwurstipalaa, 5-8 Oltermanni-palaa, kirsikkatomaatteja, kurkkua, pari porkkanaa; kreikkalaista jogurttia, päärynä (kardemummaa, kanelia); kahvi kermalla ja sokerilla

- Iltapala: 3 meetwurstipalaa, 5-8 Oltermanni-palaa, kirsikkatomaatteja, kurkkua

- Lisäksi päivän aikana 1-2 pientä palaa 80%-suklaata; mahdollisimman paljon vettä (väh 1,5 l); jonkin verran kivennäisvettä. Työpäivinä otan neljän tunnin vuoroon evääksi vanilja- tai banaanirahkaa ja pari hedelmää.

Minulla ei ole varsinaista laihtumistavoitetta, halusin vain vähentää hiilareita ja testata uutta ruokavaliota. Tietenkin aina haluaa kiinteytyä. Liikun jonkin verran, useimmiten hölkkälenkki pari kertaa viikossa ja lihaskuntoharjoituksia kotosalla. Painoa en varsinaisesti tarkkaile, mutta otan viikottain mitat itsestäni, koska en ainakaan tahdo lihoa. Tätä aloin miettiä sen vuoksi, että en ole mitenkään älyttömän tarkasti vähentänyt hiilareita, mutta olen silti lisännyt rasvaa paljon. Samoin lihaa menee enemmän kuin ennen.

Mitä ongelmia tästä voi olla? Ihan ensimmäisenä tulee mieleen se lihominen (rasva ja kuitenkin jonkin verran hiilareita), ja ei kai se punaisen lihan syöntikään niin hirveän hyvä juttu ole? Iho on myös alkanut rasvoittua enemmän. Mietin vain yleisesti tätä ruokavaliota, miltä se kuulostaa? Mitä vaikutuksia tällä saattaa olla, lähinnä kiinteytymisen ja terveyden kannalta?

ViestiLähetetty: 2011-06-18 16:26:24 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Vaikea sanoa, kun ei tiedetä yhtään, oletko kaksimetrinen äijänköriläs vai 145-senttinen nainen, miten paljon kuluu energiaa päivän mittaan, onko työ fyysisesti raskasta, kuntoiletko jne.

Mutta kyllä noin karppihommiksi on aika paljon oloisesti tuota hiilaria mukana noissa syömingeissä ja homma haiskahtaa lähinnä jatkuvalta napostelulta - missä on kunnon ateria? Missä ovat proteiinit? Jatkuvasti on noita meetwurstisiivuja ja juustoa - niistä kyllä rasvaa saa, mutta ei nyt kovin hirveitä määriä vielä proteiinia minusta. Ja sit on tota sokerikahvia ja hedelmää ja marjaa ja partista sun muuta - miten alhaalla ne hiilarit sitten oli tarkoitus pitää? Kahdessakymmenessä grammassa /vrk? Ei onnistu noin. Kyllä kai tuosta voisi muokkailla varmaan jonkun hyväkarppiviritelmän?

Mutta jos ei ole tarkoituksena pudottaa painoa, niin voi hyvinkin olla, että se noilla eväillä kyllä lähtee nousuun, varsinkin jos kulutus ei ole kovin iso. Ja kyllähän Eadeskin vähän viittaa siihen, että karppauksen jälkeen paluusta hiilareihin seuraa hyvin nopeaa lihomista. Jos ei sulla ole vaivoja eikä liikakiloja, niin mä en ymmärrä oikein sellaista huvimielellä kokeilukarppausta - voi olla, että jonkun toisen mielestä se on hyvä idea, mutta jotenkin olen itse sitä mieltä, että älä pistä sekaisin sellaista, mikä ei ole sekaisin ja toimii, eli älä suotta sekoittele aineenvaihduntaasi, jos se suinkin toimii.

Mitä sanovat viisaammat?

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-06-18 16:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole viisaampi, mutta huomaan, että onhan tuosta kuitenkin viljat ja perunat pois (paitsi niinä päivinä kun lounasruokalan vähähiilarisimpaankin vaihtoehtoon kuuluu perunaa.) Sokeriakin vaan kahvissa ja valmiiksi maustetussa rahkassa. Voisitko ajatella niitä jätettävän pois? Eikös tuo sen jälkeen olisi hyväkarppi?

Mittailemallahan sen näkee, jos rupee lihomaan.

Harlamovski kirjoitti:
Jos ei sulla ole vaivoja eikä liikakiloja, niin mä en ymmärrä oikein sellaista huvimielellä kokeilukarppausta -

Kyllä miun mielestä hoikatkin saa jättää jauhot, sokerit ja perunat ja transrasvat pois ja syödä kunnon ruokaa. Ainoo vaan, ettei tossa tosiaan oo kuin yks kunnon ateria. Voisko välipalat korvata toisella kunnon aterialla

ViestiLähetetty: 2011-06-18 17:05:35 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

No kun mä nyt sitä Eadesin blogia jälleen mietin, kun se on ollut nyt itsellä mielessä ja olen ajatellut että karppauksesta ei ole paluuta tavan hiilarimaahan takaisin, koska sitten äärimmäisen isolla todennäköisyydellä lihoo - niin mietin vaan, että jos ihmisellä ei ole varsin terveysharmeja tai painoharmeja, niin jos sitä sitten alkaa huvikseen kokeilun vuoksi karppaamaan ja päättääkin sitten lipsahtaa takaisin hiilareihin, niin entäpä, jos se sitten kostautuu ja sitten lihookin? Kun monethan tuntee myös karppauksesta tän ilmiön, että se eka kerralla sujuu huomattavasti mutkattomammin kuin sitten uusintakierroksilla. Mä vaan spekuloin, eihän noista voi kukaan mennä oikein toisen puolesta mitään varmaa ennustamaan.

ViestiLähetetty: 2011-06-19 09:07:55 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksista! :) Niin, olisi tietenkin pitänyt laittaa hieman enemmän infoa ensimmäiseen viestiini... Olen siis nainen, 167cm/63kg. Tuosta painosta voisin sanoa sen verran, että olen omasta mielestäni suht hyvässä kunnossa, kyllähän sitä löysääkin on mutta ei tuo koko 63 kiloa. Kuntoilen vaihtelevasti, välillä käyn muutaman kerran 8 km:n hölkkälenkillä viikossa, useimmiten 1-2 kertaa. Teen lihaskuntoharjoituksia lähes päivittäin kotona, n. puolen tunnin "treeni". Olen opiskelija, mutta pari kertaa viikossa käyn iltatöissä, jotka ovat fyysisesti suhteellisen raskaita (paljon kävelyä ja painavien tavaroiden nostelua). Hyötyliikuntaa on myös.

En siis ole ryhtynyt mitenkään HC-karpiksi, itseäni voisi varmaan kuvata se hyväkarppius paremminkin. Olen jättänyt selkeimmät hiilarit pois (riisi, peruna, pasta, leipä jne), ja yritän välttää sokeria mahdollisimman paljon. Samoin perusherkut olen jättänyt, siis karkit, pullat, keksit, sipsit jne. Ikinä en ole kevyttuotteita käyttänyt muutenkaan, poikkeuksena rasvaton maito. Sitäkään en ole nyt juonut niin paljon kuin ennen, koska saan kuitenkin jogurtista ja juustosta kalsiumia.

Mitä tulee hiilareihin palaamiseen ja sen vuoksi lihomiseen: haen nimenomaan hyväkarppiutta, ja tavoitteenani on kyllä pysyä tässä ruokavaliossa sitten enemmän tai vähemmän lopun ikää (eikös useimmilla meistä...?). Jo alussa sovin keskenäni, että esimerkiksi juhlapäivinä ja vierailuilla en todellakaan ala laskemaan hiilareita, ja silloin tällöin on myös herkuttelupäiviä. Eli ei mitään tiukkaa, menee liian dieettimäiseksi muuten. Olen myös enemmänkin Ringedsealin linjoilla: saavathan hoikatkin jättää tiettyjä ruoka-aineita pois ja syödä kunnon ruokaa. Itse hain tällä ruokavaliomuutoksella lähinnä lisää energiaa ja pirteyttä, ja nainen kun olen, tietysti myös sitä kiinteytymistä.

Pitäisi miettiä nimenomaan noiden välipalamaisten ruokailukertojen muuttamista. Aamupalaksi on ollut vaikeaa keksiä mitään muuta, enkä oikein ennenkään ole syönyt kahta ateriaa päivässä. Ehkä toista ateriaa voisi harkita.

Mitenkäs nuo pari esittämääni kysymystä, voisi varmaan kysellä jossain muuallakin: Harlamovski jo vastailikin rasvan lisäämisen määrään - voiko se olla ongelma, kun en tahdo lihoa? Seurailen toki mittojani, siitähän sen näkee, eikä nyt (reilun kuukauden jälkeen) ole ainakaan näkynyt muutosta mihinkään suuntaan. Samoin mietityttää erityisesti punaisen lihan määrä, jostain joskus lueskelin että ei se nyt niin hyvä terveydelle ole?

ViestiLähetetty: 2011-06-19 10:19:36 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

No nyt ok, kun kerrot tuon hyväkarppaus-idiksen, mä tosiaan sillä tuossa aiemmin, kun ei ollut tietoa, että mille tasolle ne hiilarit pitäis saada. On aika paljon sellaisia aloittavia, jotka haluaa sen 20 g/vrk ja sitten ruokalistalla on ihan liikaa kuitenkin esim. sokeria - kun eihän sitä kukaan aluksi välttämättä hoksaa, mistä kaikesta sitä tulee.

Mutta hyväkarppausideahan on ihan jees ja kivaa tuokin, että haluat pitempiaikaisen elämäntyylin karppauksesta. Paljon on niitä, jotka haluavat vaan pikaisesti kiinteytyä karppaamalla ja sitten jättävät homman. Silloin voi ehkä epäonnistua just jos on jo normaalipainossa enkä usko että kukaan karppi ilahtuu kun tuolla mualimalla juoksentelee sitten tällaisia epäonnistujia kertomassa karppauksesta kaikenlaista vähemmän mairittelevaa, kun homman epäonnistuminen ei oikeastaan edes johtunutkaan karppaamisesta, vaan jostain muusta.

Rasvasta täällä taistellaan välillä. Ilmeisesti kova fakta menee enempi vähempi monen mielestä siinä, että jos syö karppaamalla liikaa kaloreita, ei laihdu. Ei välttämättä niin herkästi lihokaan, mutta on sekin mahdollista silti, varsinkin jos hiilarit on vähän korkeammalla. Eli fysiikan laki energian häviämättömyydestä pätee karppauksessakin. Ja rasvaa saattaa syödä huomaamattaan liikaakin. Heikkilän mielestä vhh ei ole mikään rasvalla läträämisdieetti, moni muu on samaa mieltä. Täällä mässäillään puheissa monesti rasvalla, mutta sen taustalla on vähän tuota vähärasvaisuusbuumin ja runsasrasvaisuuden pelon vastaista. Ei karppi silti syö rasvaa välttämättä ällistyttäviä määriä eikä oikeasti mässäile rasvalla, mutta jos tarkastelee makrojen osuuksia ruokavaliossa, niin karpilla rasvan osuus on päivän energiansaannista isommassa roolissa kuin virallisterveellisesti syövällä, jolla on taas sitä hiilaria valtavasti enemmän kuin karpilla. Eli sitä se rasvan lisääminen on myös toisaalta, kun se nostetaan pääasialliseksi energianlähteeksi. Mutta samalla nousee kyllä proteiinin määräkin ja se on tärkeää myös. Moni, varsinkin naiset, syövät itse asiassa liian vähän proteiinia ja liikaa hiilareita, vaikka pyrkisivätkin syömään "terveellisesti", samoin ihan liian vähän rasvaa. Karpin kalorit eivät silti ole välttämättä yhtään sen erilaisempia määriä kuin muillakaan, ei se kulutus periaatteessa muutu miksikään (vaikka toki tästäkin kiistellään välillä). Eli ei kannata syödä enemmän kuin kuluttaa.

ViestiLähetetty: 2011-06-19 15:05:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mtä vikaa punaisessa lihassa on? Eihän sitä ylettömästi mätetä tälläkään ruokavaliolla. Sen kyllä allekirjoitan että lihajalosteet ei ole terveellisiä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-08 10:50:24 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Nyt olen taas viilannut ruokavaliotani. Tosin tässä kirjoittaessa huomaa, että aika huono se taitaa vieläkin olla. Eli:

Aamupala: salaatti (tonnikalaa, raejuustoa, kurkkua, kirsikkatomaattia), marjasmoothie (mansikkaa, vadelmaa, mustikoita ja Valion maustamatonta A-jogurttia), cashew- ja maapähkinöitä
Päiväruoka: opiskelijaruokalan vähähiilarisin vaihtoehto (usein aika pieni, koska jätän perunat tms. pois, otan vain pääruokaa ja salaattia)

Tuon jälkeen meneekin sitten päivästä riippuen. Useimmiten syön iltapäivän ja illan mittaan samaa salaattia kuin aamulla, jogurttia ja päärynää, pähkinöitä tms. Harvemmin syön toista isoa ateriaa, mutta jos syön, se on munakasta (vaikea keksiä muuta vähähiilarista...). Useimmiten juon myös yhden kupin kahvia (mustana sokerilla) ja 1-2 palaa 80% tummaa suklaata. Lenkkipäivinä syön lautasellisen moniviljapuuroa "boosteriksi" ennen hölkkää.

Tällä hetkellä ongelmani on jatkuva väsymys. Aamulla on väsynyt, samoin päivällä ja illalla. Päikkäreitä nukkuisi vaikka kuinka paljon. Puhtia ja tarmoa ei myöskään ole niin kuin ennen, tosin mieliala ja helle voivat myös vaikuttaa tähän. Portaidennouseminen aamuisin on raskasta, ennen ei ollut. En myöskään jaksa tehdä lihaskuntojumppaa samaan tapaan kuin ennen, olen jakanut sen sitten pienempiin eriin ja teen useammin. Painoa olen tarkkaillut mittanauhan avulla ja silloin tällöin vaa'alla. Vaakalukemani on mielestäni noussut, mitat pysyneet suht samoina. En kyllä ole jaksanut liikkuakaan entiseen malliin. Yritän karsia rasvaa ruokavaliosta, esimerkiksi Partiksen vaihdoin tuohon A-jogurttiin, kun lueskelin täältä että ei kroppaa voi opettaa sietämään rasvaa paremmin (siis tehostamaan sen polttamista syömällä sitä enemmän), ja kun en todellakaan ole HC-karppaaja.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 11:11:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luulenpa, että sinun väsymyksesi johtuu siitä, että kropalla ei ole oikein polttoainetta, mistä se energiaa repisi arjen toimintoihin.

Kärjistetään nyt hiukan: proteiini on lihasten ravintoa ja sitä tarvitaan aina tietty määrä (mikä se sitten kullekin on). Ensisijaiseksi energianlähteeksi siitä ei ole, sillä proteiinin polttaminen on vähän kuin yrittäisi polttaa märkää puuta. Eli proteiinia ei kannata käyttää ensisijaisena energianlähteenä.

Rasva ja hiilihydraatti sen sijaan ovat makroravinteita, joiden määrää voidaan ravinnossa kontrolloida, sillä hiilihydraatteja ihminen ei sinänsä tarvitse kuin aika minimaalisen määrän verrattuna nykyisiin saantisuosituksiin ja rasva taas... No, rasvaa ihminen oikeasti tarvitsee tietyn määrän päivässä hyvistä lähteistä, mutta kehon voi myös opettaa rasvakäyttöiseksi.

Eli nyt kannattaa ehkä tehdä pieni katsaus ruokavalioon ja lisätä jompaa kumpaa (rasvaa tai hiilaria) tarpeeksi eli sen verran, että väsymys kaikkoaa. Kummallako se sitten kaikkoaa, rasvalla vai hiilarilla, sen kertoo vain oma kroppasi.

Minä suosittelisin kokeilemaan rasvaa. Syöty rasva ei mitenkään ole yhteydessä löllöihin sisäreisiin tai jenkkiksiin suurentavalla tavalla, jos hiilarit vaan on alhaalla. Se voi jopa pienentää niitä, vaikka paino ei mainittavasti laskiskaan.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-07-08 11:39:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

xkorppux kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Nyt olen taas viilannut ruokavaliotani. Tosin tässä kirjoittaessa huomaa, että aika huono se taitaa vieläkin olla. Eli:

Aamupala: salaatti (tonnikalaa, raejuustoa, kurkkua, kirsikkatomaattia), marjasmoothie (mansikkaa, vadelmaa, mustikoita ja Valion maustamatonta A-jogurttia), cashew- ja maapähkinöitä
Päiväruoka: opiskelijaruokalan vähähiilarisin vaihtoehto (usein aika pieni, koska jätän perunat tms. pois, otan vain pääruokaa ja salaattia)

Tuon jälkeen meneekin sitten päivästä riippuen. Useimmiten syön iltapäivän ja illan mittaan samaa salaattia kuin aamulla, jogurttia ja päärynää, pähkinöitä tms. Harvemmin syön toista isoa ateriaa, mutta jos syön, se on munakasta (vaikea keksiä muuta vähähiilarista...). Useimmiten juon myös yhden kupin kahvia (mustana sokerilla) ja 1-2 palaa 80% tummaa suklaata. Lenkkipäivinä syön lautasellisen moniviljapuuroa "boosteriksi" ennen hölkkää.

Tällä hetkellä ongelmani on jatkuva väsymys. Aamulla on väsynyt, samoin päivällä ja illalla. Päikkäreitä nukkuisi vaikka kuinka paljon. Puhtia ja tarmoa ei myöskään ole niin kuin ennen, tosin mieliala ja helle voivat myös vaikuttaa tähän. Portaidennouseminen aamuisin on raskasta, ennen ei ollut. En myöskään jaksa tehdä lihaskuntojumppaa samaan tapaan kuin ennen, olen jakanut sen sitten pienempiin eriin ja teen useammin. Painoa olen tarkkaillut mittanauhan avulla ja silloin tällöin vaa'alla. Vaakalukemani on mielestäni noussut, mitat pysyneet suht samoina. En kyllä ole jaksanut liikkuakaan entiseen malliin. Yritän karsia rasvaa ruokavaliosta, esimerkiksi Partiksen vaihdoin tuohon A-jogurttiin, kun lueskelin täältä että ei kroppaa voi opettaa sietämään rasvaa paremmin (siis tehostamaan sen polttamista syömällä sitä enemmän), ja kun en todellakaan ole HC-karppaaja.

Väsymys voi johtua siitä että ruokasi on liian rasvatonta. Jätä pois sokerit kahvista, puurot ja palaa partiksen käyttöön.Anna elimistölle aikaa tottua rasvapolttoiseksi. Siihen voi mennä toista kuukauttakin. Vähillä hiilareilla se onnistuu parhaiten ja nopeiten.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-11 06:58:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edelleenkään en ole viisas, mutta alla jotain ihan perusasioita, joita olen täältä oppinut.

Aiot vähentää rasvankäyttöä. Onkohan sinulta jokin ihan perusasia karppauksesta hukassa? Lue jokin kirja, niin et enää pelkää rasvaa. Ei karpatessa alkuvaiheen jälkeen tarvitse rasvaa mitenkään näkyvästi lotrata, kunhan ruokavaliossa on isoäidin resepteihin kuuluva määrä oikeaa voita, oikeaa kermaa, lohta (rasvainen kala) tai kerroslihaa.
(Itsekin yritin alussa karpata vähärasvaisesti. Se vaan ei toimi niin. Toki alussa voit käyttää oliivi- ja luultavasti kookosöljyäkin, jos maitorasvat pelottavat.)

xkorppux kirjoitti:
Yritän karsia rasvaa ruokavaliosta, esimerkiksi Partiksen vaihdoin tuohon A-jogurttiin, kun lueskelin täältä että ei kroppaa voi opettaa sietämään rasvaa paremmin (siis tehostamaan sen polttamista syömällä sitä enemmän), ja kun en todellakaan ole HC-karppaaja.

Nyt olet varmaan käsittänyt jotain väärin. Täällä nimenomaan sanotaan, että kroppa opetetaan rasvapolttoiseksi syömällä rasvaa tarpeeksi. :shock:

xkorppux kirjoitti:

Rasva puuttuu aterioistasi kokonaan. Aamupaloihin partaäijä takaisin tai vaikka smetana A-jogurtin tilalle. =D>
Opiskelijaruokalassa minä lorottaisin annoksen päälle oliiviöljyä, jos ei tarjolla ole voinappia. Lounasruokaloissahan yleensä ruuanvalmistukseen käytetään ravintosuositusten mukaisesti kevytrasvoja ja keinokermakkeita, joten lounaan rasvata on huolehdittava itse. Tai paista mantelileipää smetanasta (rasvaisempaa kuin partis) ja ota sitä evääksi rasvalisäksi.
Illalla voit lisätä munakkaaseen pekonia tai lohta. Tai syödä mitä tahansa lihaa keitetyn kukkakaalin ja voisulan kanssa.
Sokeri pois kahvista ja 1/3 kupillista kermaa tilalle. =D>

ViestiLähetetty: 2011-07-11 08:27:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ringedseal kirjoitti:
Nyt olet varmaan käsittänyt jotain väärin. Täällä nimenomaan sanotaan, että kroppa opetetaan rasvapolttoiseksi syömällä rasvaa tarpeeksi. :shock:

Täällä on viime päivinä keskusteltu tästä väitteestä ja nimenomaisesti myös kyseenalaistettu se, olisiko siitä kysymys? Ks. http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=13&t=55540 (ja vastaa vaikka itsekin).

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-07-11 12:15:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kynteli kirjoitti:
Ringedseal kirjoitti:

Täällä on viime päivinä keskusteltu tästä väitteestä ja nimenomaisesti myös kyseenalaistettu se, olisiko siitä kysymys? Ks. http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=13&t=55540 (ja vastaa vaikka itsekin).

Hyvä on, niin tai näin :) Joka tapauksessa Korpun ruuista puuttuu tyystin rasva, jonka Mirkakin tuolla Kyntelin ketjussa toteaa ihmiselle tarpeelliseksi. Käskinkös minä rasvalla lotraamaan :D

ViestiLähetetty: 2011-07-11 21:42:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

xkorppux kirjoitti:
Harvemmin syön toista isoa ateriaa, mutta jos syön, se on munakasta (vaikea keksiä muuta vähähiilarista...).

:shock: Siis vähähiilarisia ruokiahan on tsiljoona. Miten olisi tutustua tuohon reseptiosioon vaikka?

Lorautatko muuten salaattiin öljyä kastikkeeksi?

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-07-12 06:16:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Toisten ruokapäiväkirjojen lukeminen auttaa myös asiaan jos oma mielikuvitus ei riitä, ettei tartte munakasta olla aina syömässä. (ei silti hyvä ruokahan se on)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00