karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Leipäjuusto ja feta?
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=54091
Sivu 1/1

Julkaisija:  vilinka [ 2011-04-28 16:48:08 ]
Viestin otsikko:  Leipäjuusto ja feta?

Moi, olen todella uusi täällä. :) Aloitin keto-karppauksen muutama päivä sitten. Sellaista kysymistä, että voiko leipä- tai fetajuustoa syödä alkuvaiheessa? Vai pitääkö juuston olla täysin hiilarivapaata. En löytäny tähän vastausta mistään.

Entä tumma suklaa? Saako sitä syödä pienen määrän nyt, jos hiilarit laskee?

Sitten, mitä mieltä olette jalapenoista? Huomasin, että liemessä on käytetty etikkaa. Luuletteko, että voin syödä niitä muutaman kappaleen vai luovunko täysin?

Kiitos vastaajille jo etukäteen? :))

Julkaisija:  snowgrouse [ 2011-04-28 16:53:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

Mikäs noissa jos ne hiilarit pysyvät kurissa? Tietty riippuu siitä millä tyylillä vetelet. Jos noudatat Atkinsin ohjeita niin joissain herran kirjoissahan kehotetaan välttämään useimpia maitotuotteita alkuvaiheessa, joten noudata sitten sitä. Mutta onhan niitä muitakin ketoilutyylejä :D

Julkaisija:  vilinka [ 2011-04-28 16:58:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

Kiitos nopeasta vastauksesta. :) Heti perään lisäkysymys. Ostin ruuanhimoissani kaupasta meetvurstia ja koska en oikein osannut tulkita pakettia, niin ostin nitriittiä sisältävää tuotetta. Mitä kaikkia aineita mun tulis metvurstissa välttää, ja heitänkö ostokseni menemään vai uskaltaako nitriittiä syödä? ;)

Julkaisija:  snowgrouse [ 2011-04-28 17:12:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

No onhan täällä metukoita ja muita nitriittimakkaroitakin syöviä. Nitriitit ja makeutusaineet ja tämmöiset ovat vähän sellaisia aineita että niitä jokainen syö omalla vastuullaan (nitriittejä pidetään suht karsinogeenisinä). Riippuu ihan ihmisestä--jotkut välttävät sataprosenttisesti kaikkia lisäaineita, jotkut eivät välitä niistä yhtään, ja suurin osa tekee jotain tältä väliltä. Kyllä mäkin välillä makeutusaineita vetelen vaikka tiedän etteivät ole siitä terveellisemmästä päästä. Joten se on just näitä juttuja että riskit kannattaa ottaa huomioon mutta ei niitä kukaan estä syömästä :D

Julkaisija:  viives [ 2011-04-28 20:05:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

Kyllä minä olen metukkaa syönyt koko karppiajan. Ei varmaan haitanne mitään kun ei kilotolkulla vedä.

Julkaisija:  Mamma-67 [ 2011-04-28 20:24:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

viives kirjoitti:
Kyllä minä olen metukkaa syönyt koko karppiajan. Ei varmaan haitanne mitään kun ei kilotolkulla vedä.

Kuin myös :D

Julkaisija:  Carna [ 2011-07-19 06:31:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

Huomasin tässä että itselleni tuli jotenkin öklö olo tuosta leipäjuustosta (ei mitään vähärasvaista), kun sitä eilen hotkin. Ja se on ennen ollut ihan lemppariherkkua :( Onko se se laktoosi vai mikä joka saa aikaseksi sen yökön olon? Kyllähän sekin on jonkinlaista hiilihydraattia? Pakko jättää tuollaisetkin herkut väliin ja jatkaa metukan sun muiden lihatuotteiden mässäilyä...

Julkaisija:  Nepsukka [ 2011-07-20 10:38:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Leipäjuusto ja feta?

Mä en kestä normilaktoosista leipäjuustoa, vaikka turkkilainen meneekin. Nää on kaiketi vähän henkimaailman hommia välillä. Syön vähälaktoosista leipäjuustoa kerrallaan noin 50g palan maksimissaan. Sen kroppa kestää.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/