| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Suklaaostoksilla https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=42494 |
Sivu 1/19 |
| Julkaisija: | Bellie [ 2009-09-03 16:30:56 ] |
| Viestin otsikko: | Suklaaostoksilla |
Meinaa hymiöt loppua... löysin tänään itseni Stockalta, jossa vaivuin tumman suklaan nirvanaan. Tarkoitus oli hakea vähän Nellie Dellietä salmiakkihimoa sammuttelemaan ja aloin kruisailla hyllyjen välissä. Ja mitä sieltä löytyikään!! Valrhona-merkkiin en ennen ole törmännyt, mutta siellä oli hyvä valikoimia erilaisia herkkusuklaita. Päädyin (vain) 66% Caraibe Noisetteen, mutta pakko oli ottaa ja testata. Green & Blackilla oli (on?) hyvää minttua, mutta sitä ei ole enää ollut missään kaupassa, jossa käyn. Muita Green & Blackin suklaita tuolla oli (se appelsiini on meikäläisen suussa valitettavasti kammottavan makuista). Sitten osui silmiini se, mitä olen odottanut jo kauan. Maraboun Dark Mint.. 70%. Niitä lähtikin sitten kolme levyä ja lounaan jälkeen oli ratikassa pakko testata.. Nyt on meikäläisen karppausherkut taatut hetkeksi aikaa. Siellä oli muutenkin tuttuja tummia tuotteita (Lindt ym), mutta myös ihan uusia tummia suklaita.. en muista merkkiä, mutta muutamaa sellaista, jossa oli mantelia - sellaisesta tykkäävien kannattaa suunnata Stockan Herkkuun (siis keskustan..) |
|
| Julkaisija: | Viona [ 2009-09-03 18:13:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Ihana uutinen! Itsekin minttusuklaafanina olen syönyt tähän asti vain Lindtin tummaa minttusuklaata, mutta koska sekin on makuuni aivan liian makeaa, niin en ole pitkään aikaan voinut syödä minttusuklaata ollenkaan. Toivottavasti tuota Marabouta löytyy pian ihan tavallisista ruokakaupoista.
|
|
| Julkaisija: | karada [ 2009-09-04 08:47:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Kiitos vinkistä, minttu+tumma suklaa on lyömätön yhdistelmä joten tuota täytyy kokeilla |
|
| Julkaisija: | Elli76 [ 2009-09-04 09:22:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Valrhona on useasti valittu maailman parhaaksi suklaaksi ja totisesti on hyvää. Mä taas ostin Stockalta espanjalaista Valor Dark Chocolate (70%) Mintiä, kun en tuota Marabouta löytänyt. Tolkuttoman hyvää tämäkin!
|
|
| Julkaisija: | Erihanna [ 2009-09-04 11:56:14 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Viona kirjoitti: Toivottavasti tuota Marabouta löytyy pian ihan tavallisista ruokakaupoista. Oulun Prismasta bongattu maraboun Dark Mintiä. |
|
| Julkaisija: | Lady Karppi [ 2009-09-04 16:38:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Yritin itse tehdä suklaata Heikkilän kirjan ohjeiden mukaan. Ostin jopa silikonimuotitkin Anttilasta. Kun lopulta olivat valmiit, niin näyttivät ihan konvehdeilta, mutta maku oli aika hmmm... kitkerä. En käyttänyt makeutusaineita - olisi varmaan pitänyt. Kiitos suklaavinkeistä! |
|
| Julkaisija: | Amande [ 2009-09-06 11:14:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Varlhona on suurta suosikkiani, maku on sävykäs kuin hyvässä viinissä. Stockaltakin sitä saa, mutta muistaakseni vielä paremmin Hakaniemen hallissa olevasta suklaakaupasta. Jännää, että jos minulla on päivittäisenä kahvisuklaanani vaikka Fazerin sinistä, sen käyttö lähtee helposti lapasesta, mutta Varlhonan ei koskaan - yhdestä palasta saa niin paljon suuremman nautinnon. |
|
| Julkaisija: | karada [ 2009-09-07 06:21:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Siljan laivoilla on vuoden loppuun asti Ranska-teema, ja myynnissä on mm tuota Varlhonaa. Täytyy ehdottomasti muistaa ostaa ensi viikolla kun käyn Tukholmassa! Kiitos vinkistä! |
|
| Julkaisija: | Zaranja [ 2009-09-08 17:22:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Tuo Maraboun Dark Mint on kyllä herkkua! Oulussa Limingantullin Prisman lisäksi myös (ainakin) Rotuaarin S-Market on ottanut ko. suklaan valikoimiin. En tiedä löytyykö muistakin S-ryhmän kaupoista.
|
|
| Julkaisija: | Viona [ 2009-09-08 17:37:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
En ole vielä onnistunut bongaamaan tätä mistään kaupasta, en K- enkä S-ryhmän kaupoista. Mutta odotellaan, kyllä se sieltä tulee, tuleehan?
|
|
| Julkaisija: | Zaranja [ 2009-09-08 17:46:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Viona kirjoitti: En ole vielä onnistunut bongaamaan tätä mistään kaupasta, en K- enkä S-ryhmän kaupoista. Mutta odotellaan, kyllä se sieltä tulee, tuleehan? ![]() Toivotaan että tulee! Ja ainahan voit pyytää että kauppa tilaisi sitä! (Tuo suklaa on muuten aika petollista tavaraa, mulla meni just puoli levyä kerralla |
|
| Julkaisija: | vikkari [ 2009-09-08 17:48:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Helsingissä löysin tuota ihanaa minttusuklaata (Dark mint) Hakaniemen K-Extrasta: K-Extra Hakaniemi Porthaninkatu 1, Kallio, Helsinki Kassan vieressä oli myynnissä myös tummaa suklaata minilevyjen muodossa á 30 senttiä ja minttusuklaan lisäksi oli myös tummaa pistaasipähkinä- ja vadelmasuklaata sekä luomua Green&Black's . t. Kari |
|
| Julkaisija: | Tiko [ 2009-09-09 15:27:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Miten noissa teidän mainitsemissanne suklaissa on hiilareita? Löysin itse eilen illalla kaupasta 75%:n suklaan, jonka sisältö on: -Energiaa 2346 KJ/560 kcal -Proteiini 7,2 g -Hiilihydraatteja 29,6 g -Rasvaa 45,7 g Suklaa on Naturata Edelbitter Peru 75%... luomua. |
|
| Julkaisija: | Drucilla [ 2009-09-09 16:14:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Maraboun Dark Mintiä löytyi Viikin Prismasta ja jo nyt voi todeta että olis ollu parempi jättää ostamatta... Meni nimittäin puoli levyä yhdessä hujauksessa! Faktat per 100g: Energiaa 2390kJ / 575kcal Proteiinia 6,4g Hiilareita 35,0g Rasvaa 45,5g |
|
| Julkaisija: | Viona [ 2009-09-10 17:44:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Olin käymässä Rovaniemen Prismassa ja sieltä löysin minttusuklaata kotiin viemisiksi. En ole vielä maistanut, sillä tietenkään juuri nyt ei tee suklaata tai minttua ollenkaan mieli. |
|
| Julkaisija: | Golliwog [ 2009-09-12 14:55:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Tuo Dark Mint on kyllä aivan hävyttömän hyvää. Rakastuin. |
|
| Julkaisija: | Killmister [ 2009-09-13 15:43:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Drucilla kirjoitti: Maraboun Dark Mintiä löytyi Viikin Prismasta ja jo nyt voi todeta että olis ollu parempi jättää ostamatta... Meni nimittäin puoli levyä yhdessä hujauksessa! Ihan kamala! suklaa, hyi saakeli. Syljin pois sen suusta, eihän se edes sula suuhun niin kuin suklaan kuuluisi, ja kappas vaan siinä on kasvirasvaa. Ja mitä tekee joku herajauhe, tai sokeroitu rasvaton maitotiiviste yms. paska hyvässä suklaassa, ei mitään, ja sen takia toi ei ole hyvää suklaata nähnytkään. Yäk, en osta enää ikinä ja odotin niin paljon tuolta. Varsinainen roskasuklaa. Luulen, että siitä tykkäävät ovat vaan innoissaan sen makeudesta, koska se on oikeasti ns. huonoa suklaata. Lainaa: Valrhona on useasti valittu maailman parhaaksi suklaaksi ja totisesti on hyvää. Niin on, tosi hyvää. Mun yksi suosikki on kans vivani (?) suklaa. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2009-09-13 20:57:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Tummaa suklaata ihan sokerilla mieluummin. Ei mitään laktitolia, inuliinia tai aspartaamia ja asesulfaami K:ta, keinotekoisia makeutusaineita. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2009-09-13 21:11:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Sen mitä syön, syön näitä. Sadan gramman levyt mukavasti koostuvat yksittäispakatuista viiden gramman palasista. Useimmiten tuota 85%:sta, sitä on joskus kilokin kaapissa, kun venäjältä usein kyläilevä ystävä tuo tullessaan. ETA: koska tahansa vaihtaisin maltitolin rypälesokeriin, jos jälkimmäisellä makeutettua suklaata jostain saisi. |
|
| Julkaisija: | Hellunen [ 2009-09-14 10:30:14 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Suklaaostoksilla |
Turussa on siinä elokuvateatteri Kinopalatsin vieressä uusi suklaapuoti jossa myydään kaikenlaisia tummiakin suklaita ja jopa sokerittomia. Maltitolilla makeutettua oli se. |
|
| Sivu 1/19 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|