karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 18:12:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2005-01-31 23:10:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-01-31 22:59:25
Viestit: 3
Hei. Olen noudattanut Montignacin ruokavalio-ohjeita reilun kuukauden.(luin kirjan: syön hyvin, siksi laihdun) Olo on hyvä, ja painokin on laskenut ihan mukavasti, mutta teenkö jotain väärin, kun aina paleltaa? Olen aiemmin kokeillut painonvartijoiden piste-systeemiä, ja siihen verrattuna syön määrällisesti enemmän. Kuitenkin viluttaa lähes jatkuvasti... Jollakin on varmasti tietoa/kokemusta ?! Kiitos jo etukäteen...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 23:13:28 
Poissa
herkuttelijakarppi
herkuttelijakarppi

Liittynyt: 2005-01-26 11:29:27
Viestit: 592
Mielenkiintoista!

Minä aloitin, Zonen kylläkin, puolitoista viikkoa sitten ja kokemus on päinvastainen, eli en enää palele! Olen aina joutunut nukkumaan talvella kuumavesipullo jaloissa, kun varpaat on ihan jäässä. Nyt mies ihmettelee, kun mulla on niin lämpimät kädet ja varpaat ja olenpa välillä laittanut ruokaa meidän vetoisessa keittiössä t-paita päällä!! :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 23:50:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Mildalle: Karppiruoka lisää palelemista aika harvoin. Useimmiten silloin syynä näyttää olleen liian vähän kaloreita, liian vähän valkuaista tai liian vähän rasvaa. Voisiko kyseessä olla jotain tällaista?
terv els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: kiitos vastauksista.
ViestiLähetetty: 2005-02-01 06:25:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-01-31 22:59:25
Viestit: 3
Saattaa olla että tosiaan kalorit jäävät kuitenkin aika vähälle. Tuntuu, että syön hyvin, mutta täytyypä kiinnittää asiaan huomiota. Myös rasvat tahtovat jäädä vähiin, vaikka tietoisesti niitäkin yritän nauttia.Olen alkanut selailla muiden ruokapäiväkirjoja jotain oppiakseni, ja ideoita saadakseni. Tuntuu siltä, että oma ruokavalio tahtoo väkisinkin "urautua" samoille raiteille päivästä toiseen...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 13:41:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-28 13:49:34
Viestit: 74
Mulla on ollut samoja kokemuksia kuin sulla, Milda. Tämä palelu alkaa jo kyrsiä! :(

Ehkä sitä täytyis kokeilla tuota rasvojen lisäämistä. Uutena karppaajana (ja entisenä low-fattaajana) vähän hirvittää... 8-[

Kiitti kaikille hyvistä ja asiallisista keskusteluista. Näistä oppii kauheesti kaikkea uutta.

_________________
Kärsivällisyyttä, aikanaan se munakin kävelee.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 14:20:16 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-01-23 22:03:09
Viestit: 19
myös palelen jatkuvasti!En osannut sitä tähän karppaamiseen yhdistää,joten hyvä,että tuli puheeksi!Täytyypä munkin vähän tarkistella syömisiä.Sen osaan jo nyt näin suorilta sanoa,että rasvaa en syö varmaan lähellekään tarpeeksi.Jotenkin vielä oudoksun sitä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 19:18:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-08 09:47:52
Viestit: 167
Nestehukka saattaa kanssa aiheuttaa palelua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 21:47:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-01-31 22:59:25
Viestit: 3
No nestehukkakin kuulostaa mahdolliselta minun tapauksessani!!! Juon 1-1½ litraa päivässä, korkeintaan! Tiedän että pitäisi juoda enemmän, mutta ei vaan kerta kaikkiaan janota. Vesijohtovesi täällä Turussa on ala-arvoista :cry: (ainakin maultaan) ja mehuja tai muita light-juomiakaan ei tule juotua. Täytyypä skarpata tässä,ostaa sitten vaikka kivennäisvesiä ja pullotettua vettä... jospa vilutus hellittää...Mutta vilunkin kestää, kun huomaa kuinka homma toimii! (-5,5 kg/ 4 vk) :P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 22:07:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-19 18:29:56
Viestit: 102
Nesteitä pitäis täälläkin suunnassa enemmän nauttia... Mulla tuo palelu iskee jännästi tuossa kolmen-neljän kieppeillä :shock: Eli yleensä syön lounaan yhden-kahden maissa.. Vaikka lounas ois ihan riittävä mun on syötävä tuossa joku pieni välipala, muuten menee olo huonoksi. Mistähän sekin johtuu... :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 17:43:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Myös minä olen taistellut tuon paleltumisen kanssa nyt jo jonkun aikaa. Tuli vain mieleen onko mahdollista verenpaineen alentumisen aiheuttavan aluksi palelemista (kaukaa haettu...)? Juon ainakin tarpeeksi, syön ainakin välillä tarpeeksi (välillä liikaakin), rasvat luulis olevan ok. eli kermaa ja voita käytän myös.
Tämä on jo jokseenkin kiusallista, töissä istua kaksi villapaitaa päällekkäin ja muuta katselee kulmien alta...neidillä on laaja sisäinen lämmityskerros ja silti palelee muka ihan täysillä. Sormia oikein täytyy välillä lämmitellä, että pystyy kirjoittamaan kunnolla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 17:55:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-02-05 17:21:02
Viestit: 4
Täällä on myös paleltu. Karppaamisen aloitin syksyllä. Pari ensimmäistä päivää paleli kunnolla ja sen jälkeen olo tasottui, mutta vieläkin palelee useammin kuin entisessä elämässä. Varsinkin töissä ruutua tollottaessa tarvii lämmitellä sormia, mikä on meikäläisesse ihan uutta. Aiemmin hiki pukkasi pintaan jo liikunnan ajattelusta.

Rasvan puuttesta en ainakaan kärsi.
KEHO.netin laskurin mukaan kaloreita päivässä n.2000, joista 70% rasvaa. Paino ei tosin enää tällä laske, mutta mikäpä tässä on herkutellessa! :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-10 19:40:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-09 07:48:51
Viestit: 86
Täällä kanssa palelee! Mulla tulee keskimäärin prosentteina päivässä energiaa proteiineista ~35, hiilareista ~10 ja rasvoista ~55. Kalorit jää varmaan kulutuksen alle, mikä saattaa olla syynä palelemiseen, mutta nälkää näillä syömisillä en pode.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 13:58:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-11 18:18:25
Viestit: 202
Hyrrrr...Mä olen kans ihan jäässä,kädet ja jalat on aivan jääkalikoina kokoajan.Mä tutisen ja kyselen muilta "onks tääl kylmä?" ja muut on et no ei todellakaan :?
No,ei muuta ku lisää vaatetta päälle. Mä en laske safkoista mitään,syön kun on nälkä ja välttelen hiilareita.Juon taatusti tarpeeksi. Ketostix näytti justiinsa taas 16 tai yli ketoaineita,ja nyt olenkin IHAN JÄÄSSÄ,en tiedä johtuuko sitten siitä.Mene ja tiedä :roll:

_________________
Hui hai!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 14:10:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-01 14:53:55
Viestit: 565
Paleltaa ja on alakarpilla – vaikea uskoa. Niukkakalorisilla ja kitudieeteillä (vähäiset ruokamäärät) alkaa viluttaa. Oletteko uudehkot aloittajat entisiä paikkareita? Olisiko teillä ehkä rasva- ja proteiinikammoa niiden opeista jäänyt mieleen ja kuin huomaamatta syötte liian vähän.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 14:23:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-11 18:18:25
Viestit: 202
Kyllä palelu mainitaan normaalina ilmiönä Heikkilän kirjassakin.

_________________
Hui hai!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 15:19:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-18 07:53:47
Viestit: 5546
Minäkin olen palellut. Olen ottanut sen vastaan toivottuna ja eksoottisena ilmiönä se entisen hikoilun sijaan.

_________________
Infinite Diversity in Infinite Combinations.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-11 15:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-01 14:53:55
Viestit: 565
Palelu ja viluttaminen on yksilöllistä. En ole eläessäni palellut enempää kuin muutama vuosi ennen alakarppausta. Luulin, ettei sellaisia materiaaleja valmisteta, joissa minua ei paleltaisi. Talviaikaan kotioloissa jalat olivat kuin kuolleen, kolme paria villasukkia ei auttanut. Ennen alakarppausta söin erittäin vähän rasvaa. Nyt ei pysy peitto päällä öisin.

Aika jännää, että noinkin päinvastaisia kokemuksia teillä uudehkoilla. Ymmärtääkseni palelu on positiivinen asia laihduttajalle. Jollakin oli tietoa, että liika proteiini aiheuttaa paljon lämpöä, ehkäpä teillä on proteiinimäärät suht oikein. Paitsi minulle ei proteiinien vähennys saa palelemaan, mutta ruoan niukkuus kylläkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-12 04:01:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-09 07:48:51
Viestit: 86
Minä en ainakaan ole "entisiä paikkareita", pois se minusta! ;)
Olen karpannut reilut puoli vuotta ja tänään, mikä oli ruokailujen suhteen aika normipäivä, proteiineja on tullut n. 110g, rasvaa 80g ja hiilareita alle 30g. Tosin vasta parin viikon ajan olen pitänyt tarkempaa kirjaa syömisistäni, mutta samoja sapuskoja sitä on tullut pääsääntöisesti syötyä pidemmän aikaa.
Yksi syy paleltamiseen on varmaan vuorotyön aiheuttamassa "kroonisessa" väsymyksessä, nyt olen siis töissä, eilen oli myös aamuvuoro ja näiden vuorojen välissä yhdeksän tunnin lakisääteinen lepoaika.
Voisikohan kahvilla olla tekemistä palelemisen kanssa, sitä kun kuluu nykyisin aiempaa enemmän?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 07:57:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Estrogeenitasojen kohoaminen/elpyminen aiheuttaa kylmiä aaltoja. Minä nukuin aikoinaan makarissa kahden lämpöpatterin välissä kolmien vällyjen alla ja silti oli kylmä. Makarin lämpötila oli +35°C.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 08:13:02 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Muudan kirjoitti:
Paleltaa ja on alakarpilla – vaikea uskoa.

Miksi ihmeessä se on niin vaikea uskoa? Mäkin palelen hyvin runsaasti, etenkin kädet ovat jatkuvasti jäässä, vaikka olen nyt karpannut jo reilut 5 kuukautta. Syötyä rasvaa on päivittäisenergiansaannista n. 63 % ja proteiinin määrä n. 34%. Grammoina proteiinia tulee syötyä n. 1,7-2,2 g/nykyinen painokilo.

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)