karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 11:56:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 12:20:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-07 14:47:42
Viestit: 22
Hei! Oon tähän mennessä syönyt pekonia muutaman viipaleen pari kertaa viikossa, ja käyttänyt aina Amerikan pekonia. Hyvää on ollut. Mutta oishan noita halvempiakin vaihtoehtoja. Ootteko maistanut ja onko ollut ihan ok? Onko merkillä väliä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 12:26:53 
Poissa
Karpihko
Karpihko
Avatar

Liittynyt: 2006-01-12 11:58:17
Viestit: 3230
Pekonia syön tosi harvoin, nitriitin takia. Mutta saarioisten kastikelihaa melkein joka päivä. On siis possunkylkeä ihanan ohuina siivuina. Ei maistu ihan pekonilta, mielestäni paremmalta, mutta se onkin sitten makuasia ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 12:45:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Jep sama täällä ja jos haluaa vähän pekonimaisempaa siitä niin kevyt suolaa valmiiksi.
Rakenne muuttuu vähän tiiviimmäksi ja on pikkasen vaihtelua.
Pekoni on hirveen suolasta, mutta kastikelihan saa omaan makuun :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 13:16:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-05-25 07:20:15
Viestit: 107
mä olen ostanut pekonin Lidlistä, norm hinta 0.99€/pkt, mutta nytkin tarjouksessa 0.69€/pkt. Siellä on myös muita hyviä ja edullisia karppijuttuja :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjkRmsz/]
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 13:38:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 15:11:43
Viestit: 475
Itse ostan Atrian Suomalaista pekonia, koska haluan kotimaista lihaa aina kun vain mahdollista, vaikka joutuisinkin sitten maksamaan enemmän. En tosin tiedä pakataanko se jossain muualla... (En ole muutoin periaatteellinen ruokieni kanssa mutta tästä en tingi. Jos tulee joskus se päivä ettei ole varaa suomalaiseen joulukinkkuun niin olen sitten ilman.) Yleensä sitä tulee käytettyä muiden lihojen seassa makua antamaan, silloin ei se suolaisuuskaan haittaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 13:40:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 13:46:28 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Makuasioita. Itse en näe mitään syytä välttää nitriittiä, kun ravinnosta saatavasta nitriitistä 90 % tulee kasviksista, ja sitä pidetään päin vastoin terveellisenä. Miksi se sitten lihajalosteissa olisi yhtäkkiä haitallista? Nitriitti estää haitallisten patogeenien kasvua. Toisekseen, käytän pekonia vain mausteena, korkeintaan 2 viipaletta kerrallaan, niin suolaisuus ei minua haittaa. Minulle pekonissa on olennaista savuaromi.

Olen ostanut kaikkia merkkejä. Ainoastaan amerikanpekoni ei jostakin syystä minulle maistu.

Joulukinkunkin ostan tanskalaisen luomun heti kun joskus näen. Niillä on ilmeisesti parempi ruokinta ja elinolot kuin kotimaisilla, näin olen ymmärtänyt. Muuta tietoa otetaan vastaan, jos jollakin on tarjota.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 15:03:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-23 13:39:57
Viestit: 147
Mirka kirjoitti:
Olen ostanut kaikkia merkkejä. Ainoastaan amerikanpekoni ei jostakin syystä minulle maistu.


Täällä sama, kaikki muut menee paitsi amerikan pekoni :)

Voi jos niitä ohkasia kastikelihoja vielä sais meijän kaupasta, vaan ei...tilalle on tullu sellasia paksuja siivuja joista tulee sitkeitä kun ne kypsentää, hyi... :(

_________________
..."läpi harmaan kiven, vaikka tiiliseinästä tarvittaessa....."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 15:36:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
HK:n Suomessa myytävä Amerikan pekoni valmistetaan ruotsalaisesta sianlihasta Puolassa. Kansainvälistä touhua. :D

Ei kiitos. Tykkään Liiterin pekonista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 15:43:15 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Wotkinssin pekoni maistuu meikäläiselle parhaiten, sääli että on kalliimpaa joten yleensä joutuu kääntymään atrian pekonin puoleen, ihan hyväähän sekin on, hk:n rypsipaska pekonit ei maistu, eivätkä edes paistu kun on niin pumpattu täyteen nestettä että kiehuvat vaan pannulla...
Kastikeliha on aivan kingi! Pirkalta löytyy paksua kastikelihaa ja ihan vain sen takia joutuu k-kaupassa käymään...

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 16:07:58 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-06-16 10:14:02
Viestit: 27
Mirka kirjoitti:
Makuasioita. Itse en näe mitään syytä välttää nitriittiä, kun ravinnosta saatavasta nitriitistä 90 % tulee kasviksista,
ja sitä pidetään päin vastoin terveellisenä. Miksi se sitten lihajalosteissa olisi yhtäkkiä haitallista?
Nitriitti estää haitallisten patogeenien kasvua.


Oon joskus ammatikseni suolannut erinäisiäkin lihoja. Sitä nitriittiä tulee todella vähän kyllä.
Sitä lisätään vain antamaan porsaan lihalle punaisempi väri kypsennyksen jälkeen, koska muutenhan se harmaantuisi,
kuten nyt esim. joulukinkku.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 18:54:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Onhan se myös ehkäissyt botuliinimyrkytyksiä. Sinänsä harmaa väri ei minua häiritse. Mutta tiedätkö sinä, miksi suolatut lihat kuten joulukinkku ei maistu samalta kuin tuore liha, johon on lisätty suolaa?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 19:03:15 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-06-16 10:14:02
Viestit: 27
Mirka kirjoitti:
Onhan se myös ehkäissyt botuliinimyrkytyksiä. Sinänsä harmaa väri ei minua häiritse. Mutta tiedätkö sinä, miksi suolatut lihat kuten joulukinkku ei maistu samalta kuin tuore liha, johon on lisätty suolaa?


En keksi mitään muuta syytä kuin että joulukinkkuun ja muutenkin joulutuotteisiin tehtiin aina suolaisempi suolaliuos.
Se oli ainoa ero "tavallisiin" suolauksiin verrattuna. Tietysti suolatut lihat suolataan aina ruiskulla suolavedellä sisältä päin
ja tuoreeseen lihaan se ripotellaan pinnalle. Jos tätä tarkoitit?.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-23 19:05:17 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
:D -En minä tiedä mitä minä tarkoitin! :lol: Tarkoitin vain makueroa. Suolatuissa lihoissa aistin suolan lisäksi jonkinlaisen makeuden. Onko niin, että sekin tulee vain suolasta, että niihin ei lisätä mitään muuta kuin suolaa?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-24 07:15:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-11 11:01:19
Viestit: 567
Nyt tuli hamstrattua Lidlin ale pekonia. Rainbowin pekoni oli mulle aivan liian suolaista!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-24 07:43:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
riinuliinu kirjoitti:
Itse ostan Atrian Suomalaista pekonia, koska haluan kotimaista lihaa aina kun vain mahdollista, vaikka joutuisinkin sitten maksamaan enemmän.
Mulla sama!
Tosin luomuna otan vastaan ulkomaalaistakin, koska ennemmin luomu kuin tehotuotettu. Luomua vaan harvemmin saatavilla.


tuutu kirjoitti:
HK:n Suomessa myytävä Amerikan pekoni valmistetaan ruotsalaisesta sianlihasta Puolassa. Kansainvälistä touhua. :D

Ei kiitos. Tykkään Liiterin pekonista.

Onko Liiterin pekoni suomalaista?

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-24 07:52:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-09 19:51:37
Viestit: 232
Alkuvuodesta vetelin halvimpia pekoneita, mitä löytyi kunnes alkoi tökkimään suolaisuus. Pouttu, Atria, HK, puhumattakaan ES tms jäivät heti kun maistoin Wotkin'sin pekonia. Nam. Vaikka onkin vähän enempi hintaa niin maku kyllä korvaa. Muita merkkejä käytän lähinnä raaka-aineina kokkauksessa, johon en raaski parasta pekonia laittaa.

_________________
Uus-karppielämää 8.1.2011 alkaen:
101,8 kg -> 89,0 kg, nyt alkaa seuraava vaihe eli vielä 5-7kg pois kiireettä.

Painonnostoa ja painon laskua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-24 11:33:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-05 15:48:11
Viestit: 135
Mä ostan vähän mitä sattuu, yleensä hinnan mukaan. Lidlin peksu on ihan hyvää. Ei tule tuota pekonia syötyä ihan kauheasti, eikä yleensä enempää kuin se kaksi siivua kerralla, nii ei se suolaisuuskaan niin haittaa. Paistan vielä aina ne ihan kikkareiksi, niin ei paljoa koostumuseroakaan huomaa :lol:

_________________
Siiseliinin päikky


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-25 10:28:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-07 11:43:22
Viestit: 447
HKn amerikan pekonin mausta tykkään, mutta jäi hyllyyn ton rypsihuluuden alettua.

Poutun pekoni maistui oudolta mun suussa, eikä uponnut poikaakaan.

Liiterin pekoni on ollut ihan jees, muistaakseni.

Nyt kaapissa odottaa testausta Euroshopperin tupla paketti.

_________________
Hyväkarpaten since 7.6.10, välillä mutulla ja liian paljon repsuen.
Viljattomalla syksy 2011=>gluteenittomalla 5/2012
Riiviö Poikanen s.03/09
Kirppu s. 1/13
iHerbistä 5€ alea koodilla ATI692


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä pekonia?
ViestiLähetetty: 2011-06-28 22:10:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-28 20:31:15
Viestit: 11
S-Kaupoista ainakin saa kypsää savupekonia. Hyllyssä usein amerikan- ja muiden pekonien yläpuolella, kirkas muovirasia. Se on mun herkkua, menee joko sellaisenaan, tai sitten pannulla käyttäen. Ei ole läheskään niin suolaista kuin muut, tai ei ainakaan maistu siltä.

_________________
- Onkohan Hannibal Lecter karppaaja..?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)