karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 09:53:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-09 12:39:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 13:21:49
Viestit: 985
Onko tonnikala purkissa ihan huono vaihtoehto?
Päivisin kun syön lounaaksi salaattia ja yritän löytää monia eri vivahteita tylsään ruokailuuni, niin mites tonnfiski? Onko siinä mitään pahoja lisiä?? hiilareitahan ei löydy :)
Kiitos [-o<


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-09 12:55:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kuvittelen kaikkien uuskarppien aloittavan tonnikalaa-purkissa linjalla.

Itse syon paljon purkkitonnikalaa(kin)? Huuhtelen sisallon vedella ja lisaan oliivioljya tai jos (tonnikala on erittain maukasta paistinpannulla valmistettuna) lammitan, ja siihen kaytan voita: yrtteja sekaan. Suoraan purkista ei enaa vetoa......

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-10 12:05:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Ritasisko kirjoitti:
Kuvittelen kaikkien uuskarppien aloittavan tonnikalaa-purkissa linjalla.


En ole koko karppaikana syönyt tonnikalaa, muuta kalaa senkin edestä. Syyt ovat ekologiset.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-10 12:13:45 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
No en oo minäkään syönyt montaa purkkia tonnaria. Ei vaan oikein maistu vaikka muista kaloista pidänkin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-10 12:38:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-22 10:46:33
Viestit: 1028
Tonnikala - öljyssäkin - on tosi vähärasvaista, ja minulle tulee ongelmia liian proteiinin saannin kanssa jos syön tonnikalaa. Jos haluaa ottaa pienen lihaisan välipalan, mieluummin (hiilihydraatiton) nakki tai pari! Niissä on rasvan määrä parempi... :D

_________________
tli kesäkuntoon, osa I (joulun aikaan) :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-10 23:18:20 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mä ostan purkkitonnikalan mieluummin oliiviöljyyn säilöttynä. Esim. S-marketissa myytävä Ribeira on sellaista. Joissakin Citymarketeissa löytyy Calvo-sarjaa, joka on myös sisältää oliiviöljyä. Jos ostan tavallista auringonkukkaöljyyn säilöttyä tonnaria, niin puristan enimmän osan sitä (todennäköisesti melko härskiintynyttä) öljyä pois ja lisää oliiviöljyä tilalle.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-11 06:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tonnikala-aterian rasvaisuus riippuu aterian kokonaisrasvamaarasta. Eihan itse tonnikala purkissa maistu millekaan, juuttuu kurkkuun kuivana...

Jos laitat paljon oljya ja ateriassa on muutenkin rasvaa ei ruoka ole ollenkaan vaharasvaista painvastoin. Lihankin (valkoinen liha tai kana ) kanssa voi tulla kuivuus ongelmia jos lisarasvaa ei kayta.

TONNIKALAN SYOMATTOMYYTEEN EETTISYYS ONKIN VARMAAN PAASYY ei rasvattomuus.

Ensimmaiselle kirjoittajalle yha suosittelen tonnikalaa purkissa aloitukseen, se on helppoa SYOTAVAA.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-11 20:08:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-26 19:55:37
Viestit: 5
Calvon tuoterepertuaarissa on ainakin kolmea sorttia tonnikalaa oliiviöljyssä; vähäsuolainen, valkosipulissa sekä oreganon kera. Taitaapa olla vielä ei-mitään-spesiaalia variaatiokin. Hinta ei ole ihan halvimmasta päästä, kun pakkauksessa on kolme pikkupurkkia. Syön lähes joka aamu yhden. Jos sattuu pääkaupunkiseudulla asustamaan niin ainakin Leppävaaran Sellon sittarissa on usein hyvä valikoima.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-11 20:41:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
salakala kirjoitti:
Syön lähes joka aamu yhden. .


Mä en uskaltais syödä kyllä päivittäin säilykkeitä, kun pelkäisin, että niistä purkeista on liuennut jotain siihen tuotteeseen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-11 21:23:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
:|

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-11 22:08:14 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
salakala kirjoitti:
Calvon tuoterepertuaarissa on ainakin kolmea sorttia tonnikalaa oliiviöljyssä; vähäsuolainen, valkosipulissa sekä oreganon kera. Taitaapa olla vielä ei-mitään-spesiaalia variaatiokin. Hinta ei ole ihan halvimmasta päästä, kun pakkauksessa on kolme pikkupurkkia. Syön lähes joka aamu yhden. Jos sattuu pääkaupunkiseudulla asustamaan niin ainakin Leppävaaran Sellon sittarissa on usein hyvä valikoima.


Malmilla on Calvoa, mutta ei esim. Itäkeskuksessa tai Ruoholahdessa. Vois tietty ehdottaa.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-12 00:34:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-11 02:37:20
Viestit: 724
Mä vetelin kyl alussa tonnikalapihvejä.

_________________
----------------------------------------------
First it is ridiculed.
Second it is fiercely and violently opposed.
Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-13 13:23:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-19 20:08:34
Viestit: 1269
Kirrimirri kirjoitti:
salakala kirjoitti:
Syön lähes joka aamu yhden. .


Mä en uskaltais syödä kyllä päivittäin säilykkeitä, kun pelkäisin, että niistä purkeista on liuennut jotain siihen tuotteeseen.


En olekaan koskaan ajatellu asiaa noin.
Luojan kiitos, olis vähä stressintäytteistä syömistä.

No, mä syön tonnikalaa aamuisin, salaatin päällä ja majoneesin kera.
Vielä hengissä.

_________________
Viiden tytön äiti (-04, -05, -11 ja kaksoset -13)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-13 14:37:51 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Nikkelallergikkona olen saanut suuhuni (tosin ananaspurkista mut silti) mahtavan allergisen reaktion ja sen jälkeen on säilykkeet jääneet useinmiten kaupan hyllyyn. Eettisistä syistä en suuhuni tonnaria halua laittaa, enkä kyllä siitä pidä muutenkaan. Mut hätävarana on jotain suolaveteen säilöttyjä tonnaripurkkeja kaapissa, siis sitä päivää varten et jos ihan mitään suuhun pantavaa ei muka ole (meillä on kattavat kaapit, kun asumme niin syrjässä, että lähimpään kauppaan on 27km matkaa, hätävaran hätävaratkin taitaa jo löytyä...). Entisen elämän jäänteitä lienee.

Mut kätevyydessäön varmaan huippujuttu, lounassalaatti vahvistuu kummasti prodelisästä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-13 16:18:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-04-19 20:08:34
Viestit: 1269
Mimmimakia kirjoitti:
Nikkelallergikkona olen saanut suuhuni (tosin ananaspurkista mut silti) mahtavan allergisen reaktion ja sen jälkeen on säilykkeet jääneet useinmiten kaupan hyllyyn. .


:shock:
Varmasti melkoisen ikävän tuntuinen tuollainen allergiakohtaus
:shock:

_________________
Viiden tytön äiti (-04, -05, -11 ja kaksoset -13)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2008-09-13 23:33:16 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Juu, oli mahtava kun en voinut pariin kolmeen päivään purra hampaita yhteen, kun ikenet oli niin turvoksissa ja mulla on syväpurenta, eli alahampaat menee hyvin lähelle etuhampaiden kauloja ja ikeniä muutenkin. Kielikin turposi niin et suu ei menny kiinni. Meni muutama päivä ennen kuin tajusin et mistä oli kysymys, ajattelin et tuli vaan rajumman puoleinen ientulehdus. Kerroin siitä sit seuraavalla viikolla hammaslääkärille, ni se sano, et ientulehdus oo semmonen, et ikenet turpoaa. Kerroin sit siitä ananaksesta ja päätimme sitten, että todennäköisesti sain siitä nikkelistä reaktion. Ku oon sille tosi herkkä, farkunnappi mahassa tekee ihottuman noin vartissa.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2011-07-18 13:31:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-01 07:43:17
Viestit: 66
Tuossa pari viikkoa söin lounaaksi purkin maustettua tonnikalaa öljyssä, ja se vei näläntunteen heti pois ja pitikin poissa yli 6 tuntia. Tänään osti leipäjuustoa jossa sekä rasva että protsku huiteli 20% yläpuolella. Söin koko paketillisen, ja silti jäi nälkä :o Pakko töitten jälkeen kipaista kaupassa ostamassa jotain, kunhan ei tuu repsuiltua...

Täytyy huomenna taas palata takaisin ruotuun ja jatkaa "tonnikala-dieettiä", on se vain niin helppoa ja etenkin HYVÄÄ :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2011-07-18 13:36:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
On vaan tonnarista tullut semmoinen mielikuva että ei se purkissa oleva tavara oikein hyvää voi olla. Eiköhän ne parhaat palat myydä ihan semmoisenaan ravintoloihin, tukkuun jne ja purkittajille jää lähinnä ne roippeet mitkä päivän päätteeksi vedetään lastalla kalankäsittelylaitoksen lattialta kasaan.

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2011-07-18 13:58:40 
Kettu-Pekka kirjoitti:
On vaan tonnarista tullut semmoinen mielikuva että ei se purkissa oleva tavara oikein hyvää voi olla. Eiköhän ne parhaat palat myydä ihan semmoisenaan ravintoloihin, tukkuun jne ja purkittajille jää lähinnä ne roippeet mitkä päivän päätteeksi vedetään lastalla kalankäsittelylaitoksen lattialta kasaan.
Kivat sulle! Meinasin seuraavalla ruolla pistää tonnarit napaan. :mrgreen:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala?
ViestiLähetetty: 2011-07-18 14:04:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Ole hyvä :wink:

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)