Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minä olen tätä miettinyt kovasti. Miksi syödä jos ei ole nälkä?
Ellei ole sairas vaan perusterve, niin kait se nälkä tulee kun on tarve??
Tuo oli varmaan osittain retorinen kysymys, mutta vastaan silti. Pitää syödä, koska syömättömyys ei ole terveellistä

. Joskus se nälkä vaan pysyy poissa, mutta silti pitäis jotain syödä.
Mieki oon jo vähän kokeneempi karppi, mutta silti mullakin tulee aikoja jolloin kaloreiden määrä laskee liian alas, vain koska unohdan nälättömyydessäni syödä. Eilen meinasi käydä näin (tai oikeastaan kävikin). Aamulla join vain kahvia, koska ei ollut nälkä, puolenpäivän maissa söin n. 700 kcal (r n.65%, p n. 25% hh n.10%). Tämän jälkeen touhuilin kaikenlaista... Kävin leffassa, pyöräilin n. 12 km, uin puoli tuntia, kävin kaupassa jne. Illalla kymmenen aikaan huomasin, että ei hitto, miehän en oo syöny mitään lounaan jälkeen

. Söin sitten pienen iltapalan eli n. 800 kcal suurinpiirtein samoilla makroilla kuin lounaalla.
Rasvanpoltto taitaa toimia aika hyvin nyt, koska viimepäivinä paino on pudonnut ja nälkä ei vaivaa. Tuo eilinen 1500 kcal ei silti ole tarpeeksi (mun koomakulutus on n. 1700 kcal), koska jos olen liian pienillä kaloreilla kauemmin, niin painon putoaminen loppuu ja väsymys iskee pikkuhiljaa - ei heti, mutta ajan kanssa. Jos oikeasti jatkuvasti tuntuu, ettei ole nälkä, niin lisään hieman hiilareita, se yleensä auttaa mulla.