karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 02:27:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 719 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-15 21:13:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Mulle on kehittynyt ikuinen inho Maraboun suklaisiin. Asialla ei ole mitään todellisuuspohjaa (toivottavasti [-o< ), mutta kaamea mielikuva ei ota häipykseen. Koulukaverini sisko oli töissä Maraboun tehtaalla ruotsissa, vuonna puoli yksi, tai jotain. Se kertoi, että maahanmuuttajamiehet sylkevät salaa suklaamassaan, yäääk. Eihän se voi olla totta, eihän? Onneksi noissa suklaissa on soijaa, eipä tartte edes yrittää syödä. Anton Bergin suklaat on hyviä. Ettekä kerro niistä mitään kauhujuttuja :evil: :evil:

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-15 22:06:52 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Marabou ei käytä oikeaa maitoa, vaan maitojauhetta ja käyttää maissitärkkelyssiirappia sokerina.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-15 22:22:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Niitten suklaassa on aina semmonen ällöttävä suutuntuma, ihan kuin jotain vahaa. Nyt on kyllä mentävä kaapille, josko sieltä löytyis jotain hyvää :)

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..

perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-16 10:49:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Menkää ostamaan Vantaan Jumbosta Caffi-kaupasta ranskalaisen Prazulin luomusuklaata. Ei maistu hassummalle. Maksaa jotain 35 euroa kilolta. Leikkaavat sopivan palan. Olen mainostanut Prazulia ennenkin, mutta teen sen taas. Caffista saa myös - niin kuin nimestäkin kuuluu - kahvia. Myös teevalikoima on hyvä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-16 12:33:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-29 19:32:13
Viestit: 424
Amande kirjoitti:
Helsingissä on muuten avattu Kämp-galleriaan Valrhonan suklaata myyvä putiikki. Olin pudottaa silmäni päästä, kun näin sen. Ostin heti kaksi levyä ja sain vielä yhden pikkulevyn kaupan päälle, ja myyjä maistatti minulla erilaisia suklaita niitä esitellessään. :P


Tuolta minäkin ostin viikonloppuna kolmea eri laatua (min 70% kaakaota).
"Vahvin" on 85% ja on todella hyvää ja suussa sulavaa.
Yksi oli luomua, hyvää sekin.
Viimeisessä on mukana suklaapapurouhetta, mukavasti rahisee hamapaissa :)

t. Kari


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-16 12:36:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Höh, mun lempparisuklaa on Maraboun 86% :( Ihanan samettista ja ihanan ihanaa. Ei sinne kukaan oo sylkenyt ja kaikki jotka väittää et se on pahaa on väärässä!

Valrhonan pulju pitäis kyllä käydä tsekkaamassa kunnolla. Huomasin sen joskus joku aika sitten mutta sillon ei ollut luppoaikaa niin et oisin piipahtanut sisällä asti tutkailemassa. Ennenkin kyllä oon maistellut tuon merkin tuotteita ja ei kuulu aivan lemppareihin, mut ehkä tuolla ois jotain mitä en oo ennen nähnyt muualla. Ja ne irtokonvehdit on aina niin kutsuvia ja kiehtovia 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-16 16:37:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-11-01 15:12:20
Viestit: 227
Täytyipä testata se Lidlin 81% suklaa. Oli kyllä yllättävän hyvää noin tummaksi! Taidan ostaa uudelleenkin ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 11:48:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
rantaiso kirjoitti:
Mua epäilyttää tuo Kalevin 70-prossainen, että miten se voi olla niin makeaa?


Oletko katsonut sen hiilarimäärää - melkein 39 g/100g!! Ostettiin sitä Tallinnassa käydessä ja tulin katsoneeksi kääreestä hiilarit. Kivasti vaniljan makuinen se tietysti on. Mutta jos vertaat vaikka Lidlin 81 prossaiseen, niin sen hiilarigrammat on 22,3.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 18:41:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-11-10 18:15:28
Viestit: 9
mikä tuossa tummassa suklaassa on niin paljon parempaa kun normi maito suklaassa? tätä en ole ymmärtänyt että miksi se on niin sallittua ja mikä on hyvä hiilari määrä tummalle suklaalle että se on vielä sallittua?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 18:51:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
No ainakin miusta tummasuklaa on parempaa siksi, että suu on karppiintunut ja entiset lempparit (esim. Pandan valkosuklaa) maistuu ällöttävän imelälle. Nykyään 70% suklaakin on vähän liian makeaa, kun sitä meinaa mennä koko levy kerralla. :oops: Q

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 19:00:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Rasmiina kirjoitti:
mikä tuossa tummassa suklaassa on niin paljon parempaa kun normi maito suklaassa? tätä en ole ymmärtänyt että miksi se on niin sallittua ja mikä on hyvä hiilari määrä tummalle suklaalle että se on vielä sallittua?


No tuohon nyt on helppo vastata... tummassa suklaassa on ihan helvetin paljon vähemmän hh:ta. Lisäksi siinä on enemmän aitoa kaakaota, joten siihen mahtuu vähemmän mukaan kaikkea turhaa, mitä maitosuklaisiin ahdetaan (esim. maitojauhe, sokeri yms.). Summa summarum: tumma suklaa on melkeinpä terveellistä sopivissa määrin nautittuna, maitosuklaa ei.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 21:41:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-04-01 10:32:57
Viestit: 52
Stokalta Hachez Cocoa de Maracaibo maitosuklaa - hh 31g. Ihanaa :smt110

http://www.hachez.de/en/index.php3?flas ... 5&browser=


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-17 22:29:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Diina kirjoitti:
Stokalta Hachez Cocoa de Maracaibo maitosuklaa - hh 31g. Ihanaa :smt110

http://www.hachez.de/en/index.php3?flas ... 5&browser=


Maitosuklaassako ton verran hiilareita? :shock: En usko ennen ku näen. Tota ton merkkistä ostanu joskus ulkomailta tummana, mut se perusmaku ei oikein iskenyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-18 03:02:16 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mä ostin siitä Stockan suklaapuodista kerran chilisuklaata. Missäköhän siinä mahtoi olla sitä chiliä?

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-18 11:13:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
Rasmiina kirjoitti:
mikä tuossa tummassa suklaassa on niin paljon parempaa kun normi maito suklaassa? tätä en ole ymmärtänyt että miksi se on niin sallittua ja mikä on hyvä hiilari määrä tummalle suklaalle että se on vielä sallittua?


Minun on ihan pakko seurailla suklaiden hiilarimääriä, koska minulla on diabeteksen takia 70 g:n hiilarirajoitus. Olen opetellut syömään tummaa suklaata vaalean sijaan, koska vaalea nostaa sokeriarvojani. Jos ei ole sokerivammainen, niin voihan sitä syödä mikä vain maistuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-19 22:42:23 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
No, sit sulle varmaan olis parasta se Lindtin 99-prossainen.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-20 11:45:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
rantaiso kirjoitti:
No, sit sulle varmaan olis parasta se Lindtin 99-prossainen.


Joo tietty sopis, mutta se on vähän liian bitteriä. Parasta on Lidlin noin 70 %:nen Trinidad, joita saa kolmen kappaleen patukan pakkauksissa. Niitä syön korkeintaan 3 päivässä. Ei niistä monta grammaa hiilareita tule. Välillä on syömättä koko suklaata ja syön kookosöljyä kaakaojauheella ja stevialla maustettuna. Ei sekään hassumpaa ole.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-21 00:19:40 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Kookoskermasta tulee hyvää "suklaamoussea" kun siihen sekoittaa kaakaojauhetta. Kaakaon määrän mukaan siitä tulee löysempää tai jämäkämpää. Mun mielestä ei tarvinnut edes makeutusta.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-22 19:56:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
rantaiso kirjoitti:
Kookoskermasta tulee hyvää "suklaamoussea" kun siihen sekoittaa kaakaojauhetta. Kaakaon määrän mukaan siitä tulee löysempää tai jämäkämpää. Mun mielestä ei tarvinnut edes makeutusta.


Mä teen ihan samanlaista mössöä varsinkin silloin jos ei vatsa ole kunnossa. Kookosöljy desinfioi pöpöt. Vois muuten olla ihan keino pitää suolisto kunnossa sikainfluenssa varalta. Joskus laitan steviaa makeutukseksi, mutta välillä menee ihan ilman.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-25 13:39:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
viime aikoina olen ostellut pirkan luomu tummaa suklaata. ei ole semmosta tosi tummaa, vain 50% tjsp, mutta hienoutena tuossa on oikea kaakaovoi, ja sen todellakin maistaa. saatavilla nibseillä ja ilman. ei ole ainakaan itsellä tehnyt mieli syödä koko levyä kerralla, että ei siitä nyt niin paljon hiilareita kerralla tule kun hissukseen syö.

http://pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405077684

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 719 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)