karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 21:51:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 14:21:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-05-21 21:10:48
Viestit: 444
Paleltaa...juu...kauhia tuuli, menee luihin ja ytimiin!
Mutta auringonpaiste lämmittää, jos eimuuta niin mieltä ;)

Mukavan aurinkoista viikonloppua kaikille!

-takkis-

_________________
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 17:17:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3176
Hippocastanum kirjoitti:
Tramppa kirjoitti:
Ja se on jännä ilmiö että kädet saattavat yht´äkkiä lämmetä. Mistähän sekin mahtaa kertoa?


Sun käsissä kiertää veri :lol: :wink:


Tosiaankin! :shock: Niinhän sen täytyykin olla! Ei vaan ku on niin suuri
kontrasti yläkarppiaikoihin tuo käsien palelu. Ennen tuntu tarkenevan
paremmin kuin nyt. Joudun nimittäin työssäni tekemään ns. näppihommia
ulkosalla joten joskus on aika hyytävät paikat... :?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-26 20:09:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Löysinpä tällaisenkin ketjun..
Eli mulla on nyt ongelmana tämä palelu. Nytkin päällä 3 paitaa, pitkät kalsarit ja housut, ja kahdet sukat. Silti saa olla tarkkana että sormet osuis edes jotakuinkin oikeille näppäimille..

-Paino n. 100kg, pituus 175

-Rasvaa syön, R 70%, P 20% ja HH 10% noin suunnilleen.
Käytän majoneesia ja manteleita ja pähkinöitä yms.
Eli lähinnä varmaan ketokarppaan vähän niiku vahingossa

-Warriorina painatan eteenpäin eli syön iltaisin, aamulla juon vettä ja päivällä vettä ja tarvittaessa pähkinöitä

-Vettä juon 1.5-3l päivä

-Verenpaine kunnossa, ollut aina. Tasoa 120/80.

-Labrat kunnossa (otettu vähän aikaa sitten työterv.tarkastuksen yhteydessä)

Minua ei ikinä aikasemmin ole palellut. Siis tällä tavoin kun nyt. Silloin ennen kun vielä vedin röökiä kuin korsteeni olin aina porukan kuumasormisin. Mulla ei ikinä ole ollut kylmät kädet. Ja nyt olen niiiiin kohmeessa!
Karppausta on nyt tällä kertaa ( :oops: ) kestänyt 6.8. alkaen eli kolmisen viikkoa. Ja painokin on luultavasti vähän laskusuunnassa, elleivät ole poistuvaa nestepöhöä.. :roll:
En haluais nostaa kovastikaan hiilareita, koska muuten olo on aivan loistava näin. Joten toivon toivon kovasti, että tämä on jotain kropan totutteluvaihetta [-o<
Ja palelu ei liity mitenkään ruokailuun vaan palelen yhtälailla ihan koko päivän.
Rasittavaa.

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 11:42:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
Paljonko sulla tulee kaloreita päivässä? Suhteet näytti mun silmään hyviltä, mutta ehkäpä kokonaskalorit jää tuon warriorin takia alhaiseksi? Tällainen tuli vaan ekaksi mieleen..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 12:00:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Kaloreita tulee reilusti yli 1500.
Tavallisimmin 1700-2000, joskus paukkuu reilusti ylikin :)

Tänään on ollu lähinnä vilu koko aamupäivän. Klo 7 join vettä ja kupin kahvia (maidotta), ei vaikutusta lämmittävästi eikä kylmentävästi.
Klo 12 söin 3 kourallista pähkinöitä, nyt, eli tunti siitä, tulikin itse asiassa lämmin... :?:
Ja siis näin ei ole tapahtunut aikaisemmin tämän kolmen viikon aikana..
Erittäin outoa.. :D

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 12:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7941
kivastihan sulla kaloreita tulee, ehkäpä sulla meni vaan hetki tottua tuollaiseen syömisrytmiin.. Kauhiastihan sitä saa pupeltaa, kun mä saan samat kalorit kolmella syöntikerralla :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 12:46:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-02 12:31:05
Viestit: 145
terhiha kirjoitti:
Kaloreita tulee reilusti yli 1500.
Tavallisimmin 1700-2000, joskus paukkuu reilusti ylikin :)


:shock: En tunne tätä warrior ruokavakaliota, joten ihmettelen samoin kuin edellinen vastaaja. Mitä ihmettä te syötte, että pystyy tuollaisen satsin vetämään kertaruokailulla? Eikö se kroppa ala toppuuttelemaan, vai venyykö se mahalaukku jotenkin harjoittelemalla?

:shock: :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 13:56:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Esim. majoneesi-tonnikala-sipuli-maustekurkku on alkuruokana (majoneesia reilu 100g + purkki tonnaria) ja sitten vähän illemmalla vaikka cevapcicejä juustokuorrutteisella parsakaalilla + kunnon töräys remoulade-kastiketta (lähinnä siis maustettua majoneesia..))
Määrä ei ole suuren suuri, täyttää kyllä mahan.
Nämä siis ne mistä tulee rasvaa.
(+ 2-3 kourallista maapähkinöitä päivällä jos tulee nälän tunne)

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 14:00:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-02 12:31:05
Viestit: 145
Juu, kävin vähän tutustumassa asiaan. Ilmeisesti ei tarvitse kaikkia ihan samalla istumalla syödä, vaan parin tunnin aikana?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2008-08-27 14:17:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-28 09:40:38
Viestit: 481
Mä syön klo 17-21 :)
Ja niin olen syönyt ennenkin PLUS pakollinen aamupala ja työeväs.
Joita ilman pärjään paremmin kuin hyvin. Siis lukuunottamatta tuota palelua.
Tosin pitää vissiin ruveta kuitenkin noita kaloreja seuraamaan kun paino on noususuunnassa eikä paljon puhutuissa senttimitoissakaan ole tapahtunut muuta kuin lievää kasvua..
Mutta odottelen vielä viikon ennen sen kummempia muutoksia.

_________________
asioilla on tapana järjestyä

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wbENI6Y/
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-02-12 20:16:24 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-12 20:01:52
Viestit: 7
:D Heips karppikset. Olen ihka uusi karppaaja. Kolme päivää vasta ja kiloja pudonnut jo 1.6 kg. Mutta ongelmana on myös palelu, kädet varsinkin ihan jäässä :| ja heti yksi kysymys: Saanko syödä hernekeittoa? Keitin 6 litran kattilallisen ja pistin pakkaseen, Palvilihaa ym.hyvää, mutten tiedä, voinko syödä sitä nyt?
Hyvä alku ainakin on, ei nälkä yhtään ja saa syödä tarpeeksi kaikkea (listalta)
Odottelen vastauksia. Kiitos etukäteen :P Terv. idukka

_________________
    Pikkuaurinko,
    elämäni taivaalla,
    sinä ystävä!

(Oma haiku)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-02-13 00:06:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Tottakai hernekeittoa voi syödä kun ei nyt kauhiaa määrää vedä kerralla. Jos palelee niin kalorit voi olla vähän liian alhaalla.

Oletkos lukenut aiheeseen liittyvää kirjaa tai haulla löytyvää ateriamatriisia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-02-17 10:23:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-02 14:33:14
Viestit: 26
Mulla ei viime viikolla paleltanut kun aloitin Atkinssin induktion, oli hyvä ja kevyt olla. Tälläkään viikkoa mua ei oo palellut, mutta mun käsiä paleltaa koko ajan!! Sormet on kun pakkasesta otetut. Eka luulin sen johtuvan näistä pakkasista, mutta olisko syynä sittenkin ruoka...

Viime viikon keskimääräiset makrot (poimittu kultakalojen ateriataulukoista), tällön ei sormia palellu.
energia 1845 kcal
hiilarit 15 g
proteiinit 121 g
rasva 145 g

Tällä viikkoa taas sormia palelee ja on syöty näin:
Ma: yht. 1154g 1462kcal 106rasva 113prot 19hh
Ti: yht. 978g 1764kcal 141rasva 113prot 10hh
Ke: yht. 1171g 1378kcal 106rasva 86prot 17hh

Eilen mulla ei ollu nälkä yksinkertaisesti. Sitten mun prodet oli miltei samat kun rasvat, joten illalla söin avokadoa, että sain rasvat korkeammalle!
Kysymys kuuluukin, onko vika nyt siinä että syön liian vähä rasvaa??? Mä oon semmonen killittäjä, että vettä mä juon päivän aikaan vähintään sen 3-4 litraa, sitä tuskin saan ainakaan liian vähä... Mä yritän taiteilla noita protskuja alas ja rasvaa ylös, mutta sitten mä en keksi muuta kun avokadon jossa niiden suhde on suuri.

Tänä aamuna söin: 1 avokadon ja kupin kahvia.
Tekis mieli aamupalaksi töihin ottaa mukaan mantelileipää, mutta en hirveesti vielä sitä uskalla syydä tässä vaiheessa....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-02-17 12:46:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Sulla näyttäs kalorit jääneen aika alas tällä viikolla. Usein palelu on merkki sittä ettei elimistö saa tarpeeksi energiaa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-02-17 13:18:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-02 14:33:14
Viestit: 26
Kiitos vastauksesta! Tosiaan nyt kun katon noita arvoja, niin onhan tuossa eroa viime viikkoon....
Santsaan kaloreihin siis loppuviikon (voi kauhistus miltä tuo lause näyttää entisen kalorinlaskijan silmin), josko nämä jääkylmät sormet sitten häviäisi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-03-07 12:47:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-04-13 22:01:21
Viestit: 43
Mitä kalorikulutus-laskuria suosittelette? Koomakulutus on noin 1900, ja nyt oon syöny noin 2800kcal, mut silti paleltaa. Oon nyt ollu vähän kipeenä, mut sekin alkaa olla jo ohi. Makrot oon pitäny suurin piirten 20hh/120pr+loput rasvaa. Et jotenkin tuntuis hullulta et tuo 2800 olis liian vähän, oon 170cm ja noin 115kg.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wohmUWC/]
Kuva


Suklaamonsteri pyrkii kohti solakampaa muotoa.

http://twitter.com/#!/cyemre


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-04-11 00:01:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-04-10 22:35:48
Viestit: 33
Palelee. Tällä hetkellä jalassa on kahdet villasukat päällekäin normaalien sukkien lisäksi ja silti varpaat on jäässä.
Viime viikolla kokeilin pari päivää syödä niinkuin ennenkin ja palelu lakkasi. Ruotuun palaamisen myötä palelu palasi. Kalorimäärissä ei ollut eroja, käytin laskuria koko ajan. Ainoa ero on, että saan nyt hiilarikalorit rasvasta ja proteiinista. Alkaa tympiä tämä ja toivon oikein kuumaa hellekesää. Jospa helteessä olisi edes lämmin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-04-11 01:11:53 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Se ei ole kalorikysymys välttämättä. Voi olla ihan vain kovaa ketoosia. Tuota on jenkkifoorumeillakin ihmetelty ja näkyy olevan suht yleistä. Mulla voi olla about 700 kalorin aterian jälkeen varpaat ihan jäässä jos se on ollut nollahiilarinen ja sisältänyt runsaasti prodea ja rasvaa. Jotkut ovat veikkailleet tuohon syyksi sitä että sisäelimet alkavat toimia niin suurella teholla että ääreisverenkierto heikkenee, mutta vähän hämäräksi tuokin teoria jäi (ja että mistä se teknisesti ottaen sitten johtuisi).

Tuolla on hyvä kalorilaskuri.

http://www.health-calc.com/diet/energy- ... e-advanced

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-07-13 19:45:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-11 18:18:06
Viestit: 393
Nostellaas tämä esille piiloistaan. Täällä palellaan nimittäin nyt kesälläkin ! Sisällä taitaa olla nyt sen +20 lämmintä ja oon sikiöasennossa kippuralla kun paleltaa.. Vielä ei oo helteetkään nousseet niin kuumiksi että olis ollu kovin kuuma vaikka lukemat on ollukkii yli +30. Ruokamäärää oon nostellu, tai oikeestaan oon lopettanu laskemisen niin on tullut syötyä vähän enemmän, eli ei pitäis olla siitä kiinni. Varpaat on nyttenkin jäässä..

Mielenkiintone ilmiö on myös kylmän veden juonti.. Oon luopunu kylmästä vedestä oikeestaan kokonaan kun tärisen ja hytisen kun mikäkin hyytelö sen jälkeen vaikka kuinka kauan.. Toinen merkittävä asia on hikoilun loppuminen lähes kokonaan. Todella harvoin on enää hiki, eikä haittaa vaikka deodorantti unohtuisi aamulla kiireessä. Ennen hikoilin kuin sika ennen joulua vaikka oli kylmä. Ennen en voinut käyttää t-paitoja (saati harmaita sellaisia) ollenkaan, nyt ei ole mitään väliä kun ei tarvitse pelätä hirveitä laguuneja kainaloissa.

_________________
.Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-07-13 21:04:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-12 18:36:08
Viestit: 68
Mä olen ollut vilukissa koko elämäni, mutta se loppui siihen kun aloin syömään magnesiumia. Sen lisäksi että en palele, en myöskään läkähdy helteessä. Muistelen hämärästi jostain myös lukeneeni, että magnesium on tärkeä aine lämmön säätelyssä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)