karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 09:08:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 619 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 21:38:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Pangolin kirjoitti:
en ole voinut maistaa marabou dark mint :( mutta toistaiseksi en ole loytanyt minttusuklaata mika ei olisi aivan oklomakeaa.

Onko kukaan maistanut Ritterin pikkuneliosuklaata mika on tummaa? ennenkuin itse ostan...
onko liian makeaa?


Mä oon maistanut tota. Vaikeahan sitä on objektiivisesti sanoa, mut ei se mun suuhun ainakaan liian äklömakeeta ollut. Toki makeampaa kuin vaikkapa lindtin 85%, mut onhan se oletettavaa kun tuo ritterin suklaa kerran on vain 70%. (vai 71?) Perusmaku mielestäni ihan miellyttävä.

Ja minttusuklaista: Divine-merkkinen tumma minttusuklaa ei oo lainkaan imelää! Melkein jopa voisi sanoa ettei se oo makeaa yhtään. Karpin suuhun todella mainio. Sitä sai ennen Helsingistä noista Pick-a-deleistä, mutta ei enää :( Netistä saisi tilattua.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 21:54:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-28 17:21:40
Viestit: 1647
Olenko missannut jotain, vai miksei suklaa saisi olla ollenkaan makeaa? Onko tuo joku ihme karppifetissi taas? Tuntuu että osa tälle foorumille kirjoittavista saa jotain kiksejä siitä, että saa haukkua kaikkea mistä on ennen pitänyt :P.

_________________
"You know, if you take everything I've ever accomplished in my entire life and condense it down into one day, it looks decent." - George Costanza


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 22:25:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
jepejee kirjoitti:
Olenko missannut jotain, vai miksei suklaa saisi olla ollenkaan makeaa? Onko tuo joku ihme karppifetissi taas? Tuntuu että osa tälle foorumille kirjoittavista saa jotain kiksejä siitä, että saa haukkua kaikkea mistä on ennen pitänyt :P.


Jaa, mulla ainakin on makumieltymykset oikeesti muuttuneet karpatessa niin, et makea ei maistu samalla tavalla hyvältä. Se kaakaon maku ilman sokeria maistuu tosi hyvältä ja ennen kohtuullisen neutraalilta maistuneet jutut maistuu nykyään aivan hirveiltä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 00:28:07 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mä maistoin uutta Lidlin Equador 70% tummaa suklaata with caramel crunch. Aikun namia! Vahingossa otin tämän, kun olin ottavinaan tummaa appelsiinia.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 12:38:51 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2823
vankopa kirjoitti:
Ja minttusuklaista: Divine-merkkinen tumma minttusuklaa ei oo lainkaan imelää! Melkein jopa voisi sanoa ettei se oo makeaa yhtään. Karpin suuhun todella mainio. Sitä sai ennen Helsingistä noista Pick-a-deleistä, mutta ei enää :( Netistä saisi tilattua.


Divine on meikalaisten suklaata, reilun kaupan suklaa. Etsinpa taalla, loytyy tavallisistakin kaupoista. Haluatko etta lahetan? :D

Jepejee, en ole enaa makean peraan kun olen pitkaaiakaiskarppi, siita tulee kuvotus jos on liian makeaa. Samaten kuten en kesta menna leipaosastolle supermarketissa kun se hiivan haju ilmassa on niin voimakas.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 13:42:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-04 09:06:12
Viestit: 685
Kun mulle tulee suklaanhimo (onneksi aika harvoin), ostan ihan tavallisia After Eigth -namuja ja vetelen kaikki kerralla.
Ei taas hetkeen tartte mitää :lol:

_________________
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 14:08:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
Tildy kirjoitti:
Kun mulle tulee suklaanhimo (onneksi aika harvoin), ostan ihan tavallisia After Eigth -namuja ja vetelen kaikki kerralla.
Ei taas hetkeen tartte mitää :lol:


After Eight-suklaasta on tullut myyntiin vieläkin tummempi versio. :P

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 14:40:38 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Pakko tuulettaa jo valmiiks :-({|=
Lähden huhtikuussa Sveitsin turneelle ja yksi kohokohta on Lindtin tehtaalla käynti =D>

http://www.lindt.com/int/swf/eng/

Otin jo selvää miten paljon suklaalaatikon lähettäminen kotisuomeen maksaa :mrgreen:

Nam slurps

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-10 15:08:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Madwoman kirjoitti:
Pakko tuulettaa jo valmiiks :-({|=
Lähden huhtikuussa Sveitsin turneelle ja yksi kohokohta on Lindtin tehtaalla käynti =D>

http://www.lindt.com/int/swf/eng/

Otin jo selvää miten paljon suklaalaatikon lähettäminen kotisuomeen maksaa :mrgreen:

Nam slurps


Oooo! Kadekadekade :D Lindtin suklaat ovat kyllä aina maistuneet, niin karppiaikana kuin sitä ennenkin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-11 10:35:59 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14390
Sehä se onki, kun suu sen verran karppiintunu, et entiset herkut ei maistu enää miltää tai sitte ovat yltiömakeita... [-( :-#

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-12 01:49:19 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Tykkäsin joskus After Eightistä, mutta nykyään se on ällöttävän makeaa!

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: -
ViestiLähetetty: 2009-11-12 13:06:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-26 10:04:18
Viestit: 264
-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-12 16:11:04 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2823
Hauki on kala kirjoitti:
tuskin kovin moni voi väittää etteikö vetelisi mielellään makeaa, jos siitä ei olisi mitään terveydellistä haittaa.

ma oon eri mielta, ainakin mun makunystyt muuttui heti karppauksen alussa silleen etta melkein oksennus tulee jos on jotain liian makeaa, ja olen jopa sylkenyt pois minulle tuputettua "herkkusuklaata" koska se oli niin makeaa en pystynyt syomaan.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-12 20:16:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
Itselläni oli jo ennen karppausta siten etten kyennyt tietyn makeusasteen ylittävää herkkua syömään. Ja nyt karpatessa tuo makeusaste on laskenut vielä entisestään.
Tällä hetkellä jopa osa tummiksi kutsutuista suklaista on liian makeaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-14 02:33:47 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mua epäilyttää tuo Kalevin 70-prossainen, että miten se voi olla niin makeaa?

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-14 11:22:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Hehkuttaisin nyt uusista löydöistäni: Anton Bergin 72% suklaata löysin eilen ja tuoteselosteessa vain kaakaovoi ja -massa, sokeri, vanilija ja rapsilesitiini. Toisessa oli greippiä ja mangoa mausteena. =D> =P~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-14 12:02:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-23 20:06:54
Viestit: 18
Maraboun tumma minttusuklaa maistettu, ei oikein maistunut. Yleensä syön suklaani kahvin kanssa, eikä tuo oikein käynyt kahvisuklaaksi. Eikä ollut mielestäni erityisen hyvääkään, liian makeaa ehkä.

Helsingissä on muuten avattu Kämp-galleriaan Valrhonan suklaata myyvä putiikki. Olin pudottaa silmäni päästä, kun näin sen. Ostin heti kaksi levyä ja sain vielä yhden pikkulevyn kaupan päälle, ja myyjä maistatti minulla erilaisia suklaita niitä esitellessään. :P


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-14 20:48:29 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Amande kirjoitti:
Maraboun tumma minttusuklaa maistettu, ei oikein maistunut. Yleensä syön suklaani kahvin kanssa, eikä tuo oikein käynyt kahvisuklaaksi. Eikä ollut mielestäni erityisen hyvääkään, liian makeaa ehkä.

Helsingissä on muuten avattu Kämp-galleriaan Valrhonan suklaata myyvä putiikki. Olin pudottaa silmäni päästä, kun näin sen. Ostin heti kaksi levyä ja sain vielä yhden pikkulevyn kaupan päälle, ja myyjä maistatti minulla erilaisia suklaita niitä esitellessään. :P


Mä en myökään tykkää Marabousta. Stockmanilla keskustan tavaratalossa on pieni suklaapuoti, jossa on käsintehtyä kotimaista ja ulkomaista suklaata.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-15 00:18:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Monelle tuntuu suklaa olevan ylivoimainen herkku. Itse kyllä oon pystyny oleen pitkiäkin aikoja syömättä. Omasta mielestä parempiakin sokieriherkkuja löytyy. No kuka tykkää mistäkinh.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-15 01:17:29 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mulle riittää yks pala suklaata aamukahvin kanssa enkä jää mitään kaipaamaan, vaikka olis pääsyt se suklaa loppumaan jääkaapista.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 619 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)