OnMullaMuodotMuumien kirjoitti:
Timmix kirjoitti:
Luin sieltä blogista, että induktiovaiheessa salaattia vain desi päivässä? Ja ymmärsinkö oikein, ettei juurikaan muita kasviksia?
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Se on kaksi desiä.
Mun painoksessa Tri Atkinsin Uusimmasta Dieetistä se on 3 cups, ja ameriikan mallin cup on yhtäkuin kaksi ja puoli desiä. Eli vihreää salaattia saa syödä
7,5 desilitraa päivässä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin sanoo kirja (tarkistin). Jos ihan lehti-/jäävuori-/keräsalaattia/valkokaalia syö, niin kyllähän niitä saa aika hurjan kasan pupeltaa siihen 20 grammaan. Kun edelleenkään sillä 20 grammalla ei tarkoiteta kahtakymmentä grammaa hiilaripitoista ruokaa, vaan kahtakymmentä grammaa hiilaripitoisten ruokien hiilihydraatteja.
Sinulla on uusi Atkins. Minä luotan vanhaan Atkinsiin
Olen imetellyt ja pitänyt hiilarit 20-40g Osa laihtuu hyvin silläkin, mutta minulla hyvin hitaasti.
Siksi menin vanhaan induktioon, jota sanotaan 0-hiilariseksi.
Sillä pääsee ketoosiin todella nopeaa ja eka viikolla tippuu hirveesti painoa.
Minulla tippui kolme kiloa vaikka olin jo valmiiksi karppi!
Ei se taivas aukene vaikka kasvejä syö vähemmän. Varsinkin jos vain väliaikaisesti.
Nyt saan lisätä 5-8g hiilaria. Se on paljon kasvista eka viikkoon verrattuna.
Minä tykkään tästä koska se vie himot pois.
Minulla oli imettäessä jatkuvaa himoa vaikka hiilarit oli jotain 20g. Niinkään vähä ei niitä poistanut.
Nyt kun hiilarit on minimissä, saan syödä rasvaa niin paljon kuin mieli tekee.
Se näköjään vie nälän ja himon pois. Roppa ei huuda energiaa maidontuotantoon, koska se on hyvin tyytyväinen kun saa rasvaa! Paljon tyytyväisempi entä hiilareista!?
En intä enää tästä, että mikä on oikea induktio. Mutta minulle tämä on se oikea, koska olen hirvee syömään ja jos hiilareita on liikaa lihon. Hiilarit minimissä, pysyn ketoosissa ja laihdun, vaikka olen mahatäynnä.
Jokainen kokeilee mitä tykkää.