karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-23 23:21:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-02 10:23:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2011-06-09 12:14:49 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Halvempaa on kaupas käynti nykysin ku enne karppausta... eikä tartte enää usei käydä... 1-2krt viikos riittäny...

ViestiLähetetty: 2011-06-09 17:57:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ei ainakaan mulla oo kevennyt.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-06-09 18:23:10 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Halvempaahan tää on, nykyisin syö vaan 3kertaa päivässä, kun ennen söi ja naposeli pitkin päivää...

Ruoasta saatava hyötykin on näin ollen kasvanut kun ei pistele kaikkea paskaa naamaansa...

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2011-06-10 09:41:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rahaa säästyy siinäkin, että nälän iskiessä ei enää voi mennä vaan jotain pikajuttua ostamaan (euronjuusto, suklaapatukka, eineslaatikko ym) vaan sieltä omasta kaapista on jotain kaivettava.
Olen huomannut että ainakin munia kannattaa aina pitää varastossa. Paistaminen tai munakas käy nopeasti ja poistaa pahimman olon. Sipulia ja valkosipulia joukkoon, ja jos on niin vielä vaikka jotain juustonkänttyä tai lihaa. Munakas on tosi täyttävä ja sitä voi muunnella miten tykkää. Kattilankansi on hyvä kääntämisen apuna (patakinnas käden suojaksi).

ViestiLähetetty: 2011-06-10 13:14:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

KristiinaT kirjoitti:
Halvempaa on kaupas käynti nykysin ku enne karppausta... eikä tartte enää usei käydä... 1-2krt viikos riittäny...

Nyt kahden kuukauden jälkeen sanon et ehdottomasti halvempaa! Kerran viikos käyn kaupas ja ostan paljon,tuoretta ja pakasteita, mut heräte ostokset jää vähiin näin [-X .Ainoastaan tomaattien kans on vähän ankeeta,usein pari päivää oon ollut ilman niitä, ennen kauppapäivää joka on torstai. :oops: Kananmunia ja hyla kuohukermaa ostan tarpeeks jääkaappiin,sillä niitä kuluu! Mut vastaavasti maitojuoman kulutus on laskenut.Maito meille ostetaan raakamaitona,joka on halvempaa kuin esim. Valion maitojuoma (laktoositon maidon kaltainen juoma)meidän porukka pystyy juomaan käsittelemätöntä maitoa.Mut varmasti tämä tulee myös kalliiksi jos tekee kalliita ratkaisuja ostoksillaan! #-o Jättikatkaravun pyrstöt, tuore tonnikala, kaviaari, sisäfileet ja kaikki hanhenmaksat kutun suoleen pakattuna;maksaahan ne! :lol: Toisaalta söittekö aikaisemminkaan niitä,pakkoko niitä on nyt rynniä ostamaan. Kaalilaatikko on hyvää,ilman riisiäkin tai ohraa. Maksaakin vain vähän;riipuen jauhelihan hinnast! ALA KARPEITA löydät ruoka reseptejä,siitä vaan rohkeesti kokeileen. =D>

ViestiLähetetty: 2011-06-14 10:58:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Meikäläisen kauppalasku on myöskin pienentynyt. Pois ovat jääneet leivät, jauhot, perunat, hampurilaiset, pizzat, karkit, limsat, sokerit... etcetc.... Kroppa tykkää ja kukkaro tykkää..... :D

ViestiLähetetty: 2011-06-14 11:52:46 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Minäkin olen sitä mieltä, että kevenee. Etenkin jos koko perhe karppaa, eikä niin että tehdään kaksin verroin ruokaa niinkuin meillä. Mutta minun kasvikset, "läskilihat" yms on kyllä edullisempaa kun aiemmin syömäni einekset, karkit, sipsit yms. Juustot kyllä maksaa, etenkin erikoisemmat. Ostan itse halvinta S-kaupan merkkiä juustoraastetta (täydellä rasvalla tietenkin) ison perhesäkin ja sillä mennään. Sitäpaitsi minä olen löytänyt tässä reilu kuukaudessa itsestäni melkoisen "kokinalun" saamalla aikaiseksi todella hyvää ruokaa edullisista ainksista. Miten hyvä minusta vielä tuleekaan ajan kuluessa.
Keittiössä tosiaan vietän kyllä aikaa enemmän kuin ennen, vaikkakin höyryttelenkin kasviksia isomman satsin puolikypsiski ja paistelen sitten isossa voissa aterialle. Näin olen saanut itselleni "pikaruokaa". Joskus tonnikala-fetajuustomössöni näyttävät vähän koiran oksennukselta, :shock: mutta maistuu hyvältä enkä ole turhan tarkka.
Odotan innolla syksympää että päästään marjastamaan ja kai minun täytyy niitä sieniäkin opetella syömään.

ViestiLähetetty: 2011-06-14 12:08:09 
Poissa
sintti
sintti

On halpaa syödä epäterveellisesti, kallista syödä terveellisesti.

Karppaus ei oikein sovi opiskelijabudjettiin mutta minkäs sille mahtaa. [-o<

ViestiLähetetty: 2011-06-14 12:54:29 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Ei kevene jos valitsee hyvin ja tekee itse.Jos 60-70% ravinnosta tulee rasvoista niin sehän tarkoittaa "lisukkeena" kermaa,voita,majoneesia ja öljyä.Näillähän saa kohtalaisen edullisesti energiaa ja makua mihin vaan.Kananmunat on kohtuullista hinnaltaan ja ravitsevaa ruokaa.Tuntuu,että monella on joku harha siitä,että proteiinipitoiseen(=kalliiseen?) menee kauheasti rahaa.Eihän proteiinia tarvitse syödä sen enempää kuin vt:llä,noin karkeesti sanottuna.Kasvikset maksaa,mutta niissäkin on runsaasti valinnan varaa eri hintaluokissa.Jos kerää itse marjat ja sienet niin siinäkin säästää pitkän pennin.
Leivän hinnalla saa jo kivasti kasviksia.Pakasteena tai tuoreena,etenkin nyt kesällä.
T:"Suurella"omaishoidon tuella karppaava :smt023

ViestiLähetetty: 2011-06-14 14:01:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En ole ainakaan kiinnittänyt huomiota, että karppaamiseni olisi vaikuttanut suuntaan tai toiseen ruokalaskussa. Minä maksan meidän perheen safkat, mutta olen ainoa joka "karppaa" joten kai nämä muutokset ruokalaskussa menee toleransseihin. Tiedän, että jonkin verran jää perunalastuja tai karkkeja ostamatta, mutta niistä säästynyt raha sitten menee juustoihin. Leipää ja makaroonia meillä menee kuitenkin aika paljon, nuo pitää noille kakaroille jotain saada syötettyä.

Suurempi vaikutus on mielestäni siinä, että yritän muistaa ottaa eväät mukaan, enkä käy lounasravintoloissa tms. syömässä. Tuossa on kuitenkin kyse toimintatavan muutoksesta, eli mielestäni ei voi verrata valmiina ostettua, tarjoiltua ruokaa itse raaka-aineista tehtyyn.

ViestiLähetetty: 2011-06-14 15:32:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paleo tulee halvaksi, koska kauppaan mennessa ainoat hyllyt mista voi ostaa mitaan ovat rehu-, liha- ja oljyhyllyt. Ja tietty mausteet yms., mutta niita ei kovin usein tarvitse ostaa. 80-90% kaupan tarjonnasta on sellaista mita en syo, mukaan lukien maitotuotteet (mika monella on iso rahareika juustoineen ja kermoineen).

Taalla Englannissa on muuten kiva karpata. Ostin just about viikon ruuat, kaikki luomua mita vaan sai luomuna. Maksoi £23.

ViestiLähetetty: 2011-06-14 16:14:53 
Poissa
sintti
sintti

Aikas lailla samoissa mennään kun ennen karppausta..

Tosin nyt kesällä on tullut osteltua grilliin kalliimpaa lihaa yms, mut niin sitä aina kesällä aiemmin on osteltu..

ViestiLähetetty: 2011-06-14 20:35:40 
Poissa
sintti
sintti

Rahapussi pysyy sopivana kun tietää mitä ostaa, kun ei tule ostettua karkkia ym. hyvää. Ne on yleensä sellasia himo-ostoksia.
Sen nyt olen vain huomannut että on tarvinnut hommata tehosekoitin, lainannut olen äiteeltä käsivatkaimen, ja sellasen pitäs ostaa oma kun saa tehtyä mousseja. Sitten pitäs hommata keittiövaaka että saa punnittua tarkemmin noi mitä syö. Sauvasekoitinkin pitäis hankkia kun kaikkea ei saa tehosekoittimella tehtyä. Sitten pitäs hakkia leivänpaahdin kun toi pekoni ja kananmuna alkaa kyllästyttää aamusin, ni vois tehdä noita mantelileipiä, pakastaa ne, ja aamusti törkätä leivänpaahtimeen. Sitten suunnittelin myöskin ostavani sitruspusertimen, mut en tiiä onko se niin karppi, sais kyllä hyvä greippi juomat sillä tehtyy ku ei jaksa/kerkee käsin niitä vääntää. Parempi se silti juua omat mehut ku kaupan mehut. Myöskin toi mikro olis hyvä ostaa uusi ja oma että saa pakastemarjat sulatettua nopeammin.

Että semmosia hankintoja mulla! Enemmän raha noihin laitteisiin menee kun ruokaan =bb

Niin ja sit ps. piti mainita tuo jäätelökoneen hankita, ei niitä kaupan sokerilitkuja voi syödä, täytyyy jäätelöki tehä ite.

ViestiLähetetty: 2011-06-14 21:26:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään oli iltayhdeksän uutisissa juttu siitä, miten eri ruuat on kallistunu. Leivät, jauhot ja perunat oli kallistunu hurjasti, lihat muutamaa kalaa lukuunottamatta vaan puolet siitä. Äkkiseltään näytti siltä, että karpin kauppalasku on kallistunut vähemmän, kuin normimussuttajan. Hyvä niin! =D>

ViestiLähetetty: 2011-06-15 01:11:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hirvittää oikein miten kaikki on noussut ja tulee nousemaan jatkossakin. Kahvin rinnalla pitää alkaa juomaan teetä. Täytyy tosissaan tänä kesänä panostaa säilöntään että pärjää näillä palkoilla. Sienet ja marjat odottaa tuolla metsässä, joten vaikka en ole mikään sienien ystävä, kustannussyistä pitää niitä nyt opetella syömään.

ViestiLähetetty: 2011-07-05 13:59:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kävin eilen kaupassa ostamassa hiilarimössöä. No, perustelen ostokseni sillä, että meille on tullut kylään lauma sukulaisia eivätkä ainakaan sukulaislapset suostu "karppaamaan". Pastaa ja perunaa kuulemma pitää olla. No, en minä vieraita kiusaa, joten hain Volvon takakontillisen muonaa. On makaronia, ranskalaisia, hiivaleipää, perunalastuja, eineksiä, limsaa... kyllä te muistatte mitä sitä ennen syötiin kun oli tämä karppaus. Ja hesus sentään, että oli halpaa! Määrällisesti hiilarimättöä näyttää saavan todella paljon enemmän kuin lihaa, protskuja tai vihanneksia. Mulla oli 5 kassillista safkaa, ja ne eivät maksaneet edes satasta. No joo, olihan siinä paljon "ilmavaa" tavaraa, kuten paahtoleipää ja ranskalaisia, joka saattaa hämärtää mielikuvan ruoan määrästä. Mutta silti olin hämmentynyt.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 14:03:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta sen lisäks, että saa hiilareita rahdatessaan kantaa ilmaa, se sisältökin hupenee huomattavasti karppisafkaa nopsemmin. Käyn about kerran viikossa kaupassa, ja se riittää ruokkimaan 2 aikuista ja 1 lapsen hyvin. Jääkaappi on pieni ja ahdas, mutta sillä eletään, mikä on.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 14:49:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Belgian uutisissa sanottiin, etta sokeriruokosato oli huono tana vuonna ja nyt kaikki sokeria sisaltavat tuotteet tulevat uusilla hinnoilla syksylla: keksit, sokeriset jalkiruoat ,itse sokeri....

Sehan ei haittaa sokeritonta kulkijaa ja ehkapa kuin vahingossa jokunen sokerinkayttaja voi lopettaa kokonaan sokerin syonnin hintojen nousun vuoksi.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 14:51:07 
Kyllä on kukkarolle käynyt karppaus! Se ei kevene niin nopsaan kun ennen. Ei tarvitse ostaa niin paljon ruokaa,vaikka tuntuu,että syö paljon enemmän. Kai se johtuu siitä,ettei ole aina nälkä. Tosin nyt tekis mieli ostaa kaikkea ihanaa rehua kaapit täyteen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00