karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 06:41:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-19 19:56:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-20 19:57:14
Viestit: 346
Pistän nykyään omaan suklaaseeni ihan mututuntumalta kaakaovoita ja -massaa (tai -jauhetta), joskus kookosöljyä. Sitte sekaan (paahdettuja) manteleita/ pähkinöitä (voi rouhia), vaniljaa ja chiliä jauheena tai tuoreena/ cayennea tai mitä vaan mieli tekee..kaneli sopii, ripaus suolaa, mustapippuriaki on joskus menny. Makeutan stevialla, jos lainkaan.

Omia "snickerssejä" voi soveltaa tekemällä pari ohutta suklaalevyä ja levittämällä väliin manteli-/pähkinävoita =P~ enkä sanois, etteikö kermavaahto ja/tai cashewit passais seuraksi...

Hyviä yleisohjeita (pienestä hifistelystä/kaupallisuudesta huolimatta):

http://www.cocovishop.com/epages/Kaupat ... j%C3%A4%22

http://www.puhdistamo.fi/epages/GPL.sf/ ... asuklaata2

_________________
höpöttää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-26 10:35:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-12-22 10:13:39
Viestit: 292
Tuota Maraboun 70% minttua löytyi nyt jo ihan perus K-kaupasta (KKK Herkkupähkinä Varistossa Vantaalla) ja voi kiesus, että onkin hyvää suklaata. Noita voisi rouskuttaa kymmenen putkeen :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-27 14:02:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 21:18:33
Viestit: 282
Vinkiksi niille, jotka käyttävät polyoleja: satuin huomaamaan, että Helsingin Stockan karkkiosastolla on tarjolla Lindtin laktitolilla makeutettuja maitosuklaalevyjä. Sinivalkea kuori, n. 100 g suuruusluokkaa, olivat joidenkin fruktoosilla makeutettujen (eri valmistajan) levyjen vieressä. Olen joskus tuota maistanut, kun ostin joltain lentokentältä maailmalta, ja oli todella hyvää.

_________________
Kuva

Odotus antaa jo onnentunteen


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-04 12:34:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-30 12:28:32
Viestit: 66
kahvipannu kirjoitti:
Meikäläinen löys lidlistä 81% J. D. Gross merkkistä chokoa.

/100g
P 10,0g
H 22,8g
F 42,8g

kolme levyä oli 3,5€ tarjouksessa. Mun mielestä ok hintasta ja makusta :)


Toi on TOSI hyvää ja yksi tai jopa puolikas palanen riittää mainiosti! Tätä on mulla nykyään aina kaapissa :D

_________________
Ekoa ja luomua jokaiselle - www.vihree.com -


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-05 19:24:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Suklaan syöminen on vähentynyt lähes olemattomiin kun olen allerginen jo soijalesitiinillekkin. Killmisterillä olikin hyvä vinkki tuohon vaivaan. Täytyy ainakin jouluksi hankkia :P

_________________
on kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa..
perj. 13.4 -07 83,5kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-05 19:30:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
minullakin suklaan syöminen vähentynyt, tummaa kaakaota kyllä menee hurjasti 8)

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-05 19:53:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-08-27 19:03:55
Viestit: 61
Itselläni suuri himo kaikkeen missä chiliä. ja Lindt chili suklaa on taivaallista. Kuumaa rooibus teetä ja pala chilisuklaata suuhun, aivan käsittämätön makunautinto!!!!

Osaako joku neuvoa muita chilisuklaita? Mielellään 70% tai yli.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-06 00:46:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-08 14:57:32
Viestit: 272
http://www.datahotelli.com/fazermakeiset/tuotetiedot/fi/index.jsp?productId=401570&brandId=&productGroupCode=5000&searchTerm=&ingrTable=&specialDiet=
Tuossa ainakin yksi 70% chilisuklaa, Fazer Maya. Olen joskus maistanut, hyvää oli. Miinusta jumalaton sokerin määrä (niin kuin suklaissa yleensä). Olen tehnyt suklaani jo pitkään ihan itse. Myös chilillä ja cayennepippurilla maustettuja on tullut kokeiltua... =P~

_________________
Ensitilaajalle iHerbistä 5 dollarin alennus koodillani: KOL913 - Alennus 10 $, jos tilaus ylittää 40 $.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-06 10:12:03 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Tulipa vihdoin maistettua tuo aloitusviestin Marabou Dark Mint. Hyvää oli. :smt045 Hyvää on myös tuo Fazerin Maya...

Paljon tulee kyllä itsekin pikasuklaata tehtyä (kookosmaitoa ja kaakaojauhetta tömäkäksi tahnaksi). Vielä kun osais tehdä oikein tollasia suklaalevyjä, jotka lohkeis niin kuin suklaan kuuluu... Jonkun muotin ja kookosrasvaa siihen varmaan tarttis. Ainakin. :-k


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-06 10:18:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-06 19:47:16
Viestit: 641
Siperia kirjoitti:
Vielä kun osais tehdä oikein tollasia suklaalevyjä, jotka lohkeis niin kuin suklaan kuuluu... Jonkun muotin ja kookosrasvaa siihen varmaan tarttis. Ainakin. :-k


Meikäläistäkin kiinnostaisi!! Onko kukaan kokeillut tehdä omaa levysuklaata/suklaalevyä? :)

_________________
Jokainen taplaa tyylillään
http://www.vhh-123.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-06 12:42:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-08 14:57:32
Viestit: 272
Olen tehnyt suklaat siten, että sulatan ensin isohkon palasen kaakaovoita kattilassa, jonka jälkeen lisään sekaan hieman neitsytkookosöljyä, intiaanisokeria, kaakaomassaa + mahdolliset mausteet. Hauduttelen ja sekoittelen tuotosta sen verran, että kaikki ainekset ovat juoksevassa muodossa, jonka jälkeen annan koko roskan jäähtyä hetken aikaa. Tämän episodin jälkeen kaadan kattilasta suklaan jääpalamuotteihin, jotka sitten laitan jääkaappiin kiinteytymään. Parin tunnin kuluttua minua odottaa suussa sulavat suklaapalaset... =P~

Olen kokeillut suklaan kanssa monenlaisia mausteita, kuten chiliä, cayennea, sitruunaa, limeä, mantelirouhetta, pähkinärouhetta, ruusunmarja/karpalo/mustikka/tyrni -jauheita yms. Kaikki kokeilut ovat olleet ihan syötäviä, jotkut jopa todellisia herkkuja. Suklaat voi todellakin maustaa ihan miten itsestä tuntuu..."vain taivas on rajana".

Olen tilannut suklaantekoainekset Cocovista. Voi olla, että muualtakin löytyy tarvittavat raaka-aineet, mutta tuolta ainakin löytyy ja vieläpä luomuna. Hinnat suht. kalliita, mutta raaka-aineet riittoisia. En ole laskenut, mutta veikkaan, että oman suklaan valmistus tulee halvemmaksi kuin, että ostaisi aina kaupasta suklaalevynsä. Omatekoisia ei tule myöskään syötyä koko levyä heti kerralla, kuten kaupan vastaavien kanssa usein käy... :oops:

Edit: Niin, ja suklaalevynhän saa tehtyä yksinkertaisesti niin, että etsii jonkin sopivan "valumuotin", johon suklaan kaataa (itse olen joskus käyttänyt juustorasian pohjaosaa - tulee muodoltaan kunnon levy). Kun suklaa on hieman jähmettynyt jääkaapissa, niin vetää sen pintaan esim. veitsen kärjellä ruudukon ja a vot, näyttää ihan kaupan suklaalevyltä. 8)

_________________
Ensitilaajalle iHerbistä 5 dollarin alennus koodillani: KOL913 - Alennus 10 $, jos tilaus ylittää 40 $.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-06 22:34:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-18 17:31:52
Viestit: 369
Hmm, mietinkii joskus oman sötkötyksen tekoa, täytyypä kokeilla tuolla sinun ohjeella! Kiitos!

ps. Mmmmmaraboun dark mint :smt118


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 10:00:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-25 20:07:10
Viestit: 1967
Joopa. Eräs suomalainen suklaakauppias kertoi, että noissa "teollisuussuklaissa" mm. Fazer, Marabou, halvemmista puhumattakaan, ei enää käytetä korkean hinnan takia kaakaovoita vaan kasvirasvaa ( ja sen huomaa maussa ja rakenteessa). Neuhausit, Amedeit ja muut vastaavat "gourmet-suklaat" on tehty kaakaovoista. Tuossa olis yksi hyvä syy tehdä esim. cocovin raaka-aineista suklaat itse.
Olen kotona kipeenä ja tuossa pöydällä on tytön isälleen isänpäivälahjaksi tuomia fazerin sinivalkoisia suklaakonvehteja. Ei houkuttele yhtään. Ovat aivan liian vaaleita mun makuun. Me ostetaan kilon laatikko tms. ISO pakkaus jotain oikeasti hyviä konvehteja (Neuhaus, Leonidas, Godiva) ja syödään illalla 2 kpl "jälkkäriksi", tällä tavalla pakkaus kestää pitkään. Ei edes tee mieli enempää, noi on niin hyviä :smt016

_________________
"Jos ihminen jaksaa tarpeeksi pitkään syödä suositusten mukaan pelkkää kasvirasvaa, hän lakkaa ehkä joskus tuottamasta kovapahaeläinrasvaa ja muuttuu rypsiksi tai muuksi vihannekseksi." Traanitapiiri


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 13:12:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Suzi kirjoitti:
Joopa. Eräs suomalainen suklaakauppias kertoi, että noissa "teollisuussuklaissa" mm. Fazer, Marabou, halvemmista puhumattakaan, ei enää käytetä korkean hinnan takia kaakaovoita vaan kasvirasvaa ( ja sen huomaa maussa ja rakenteessa). Neuhausit, Amedeit ja muut vastaavat "gourmet-suklaat" on tehty kaakaovoista. Tuossa olis yksi hyvä syy tehdä esim. cocovin raaka-aineista suklaat itse.
Olen kotona kipeenä ja tuossa pöydällä on tytön isälleen isänpäivälahjaksi tuomia fazerin sinivalkoisia suklaakonvehteja. Ei houkuttele yhtään. Ovat aivan liian vaaleita mun makuun. Me ostetaan kilon laatikko tms. ISO pakkaus jotain oikeasti hyviä konvehteja (Neuhaus, Leonidas, Godiva) ja syödään illalla 2 kpl "jälkkäriksi", tällä tavalla pakkaus kestää pitkään. Ei edes tee mieli enempää, noi on niin hyviä :smt016


Kuinkas sitten tässä vieressäni olevassa Maraboun 86%-suklaan paketissa lukee ainesosissa kaakaovoi? Ei kai ne voi niin paksusti valehdella? Ettei vain ois jonkinlaista propagandaa tuo tiedonlähteesi. Tai siis joo, jotkut halvat suklaapatukat maitosuklaineen ja mahdollisine täytteineen nyt eivät ole ollenkaan samaa kategoriaa, mutta että paremmatkin Fazerit ja Marabout olisivat sekundaa kaikki tyynni. Mauissa ja rakenteissa on paljon eroja gourmet-suklaidenkin välillä, terveisin nimim. suklaamaailmanmatkaaja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 13:39:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
mappins kirjoitti:
Tiko kirjoitti:
karkkikauppias kirjoitti:
Entä jos valitsee suklaan ilman sokeria - tai mitään muutakaan makeutusainetta?
Tässä Sokeriton.fi -palvelun suosituimpia erikoistuotteita Stella 100% Experience:

Aineosat: kaakaomassa, kaakaovoi, Bourbon vanilja.
Kaakaopitoisuus 100%. Valmistettu Sveitsissä.


Tuo jos mikä on karppisuklaata. :D


100% on taas saatavana =D>


Nyt olen aivan pallo hukassa, tuolla väitetään että suklaa ei sisällä mitään makeutusta ja silti tuoteselosteessa on aspartam! :shock: :shock: :?: (Aspartaami (aspartyylifenyylialaniinimetyyliesteri) on keinotekoinen makeutusaine, rakenteeltaan)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 13:43:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
vankopa kirjoitti:
Suzi kirjoitti:
Joopa. Eräs suomalainen suklaakauppias kertoi, että noissa "teollisuussuklaissa" mm. Fazer, Marabou, halvemmista puhumattakaan, ei enää käytetä korkean hinnan takia kaakaovoita vaan kasvirasvaa ( ja sen huomaa maussa ja rakenteessa). Neuhausit, Amedeit ja muut vastaavat "gourmet-suklaat" on tehty kaakaovoista. Tuossa olis yksi hyvä syy tehdä esim. cocovin raaka-aineista suklaat itse.
Olen kotona kipeenä ja tuossa pöydällä on tytön isälleen isänpäivälahjaksi tuomia fazerin sinivalkoisia suklaakonvehteja. Ei houkuttele yhtään. Ovat aivan liian vaaleita mun makuun. Me ostetaan kilon laatikko tms. ISO pakkaus jotain oikeasti hyviä konvehteja (Neuhaus, Leonidas, Godiva) ja syödään illalla 2 kpl "jälkkäriksi", tällä tavalla pakkaus kestää pitkään. Ei edes tee mieli enempää, noi on niin hyviä :smt016


Kuinkas sitten tässä vieressäni olevassa Maraboun 86%-suklaan paketissa lukee ainesosissa kaakaovoi? Ei kai ne voi niin paksusti valehdella? Ettei vain ois jonkinlaista propagandaa tuo tiedonlähteesi. Tai siis joo, jotkut halvat suklaapatukat maitosuklaineen ja mahdollisine täytteineen nyt eivät ole ollenkaan samaa kategoriaa, mutta että paremmatkin Fazerit ja Marabout olisivat sekundaa kaikki tyynni. Mauissa ja rakenteissa on paljon eroja gourmet-suklaidenkin välillä, terveisin nimim. suklaamaailmanmatkaaja.

En usko että valehtelevat! Mutta Marabou DARk MINT tuoteselosteessa on kasvisrasva juuri ennen voita. :evil:
Enpä ollut tuohon kiinnittänyt ennen huomiota, kiitos vaan vinkistä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 13:49:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
suopursu kirjoitti:
vankopa kirjoitti:
Suzi kirjoitti:
Joopa. Eräs suomalainen suklaakauppias kertoi, että noissa "teollisuussuklaissa" mm. Fazer, Marabou, halvemmista puhumattakaan, ei enää käytetä korkean hinnan takia kaakaovoita vaan kasvirasvaa ( ja sen huomaa maussa ja rakenteessa). Neuhausit, Amedeit ja muut vastaavat "gourmet-suklaat" on tehty kaakaovoista. Tuossa olis yksi hyvä syy tehdä esim. cocovin raaka-aineista suklaat itse.
Olen kotona kipeenä ja tuossa pöydällä on tytön isälleen isänpäivälahjaksi tuomia fazerin sinivalkoisia suklaakonvehteja. Ei houkuttele yhtään. Ovat aivan liian vaaleita mun makuun. Me ostetaan kilon laatikko tms. ISO pakkaus jotain oikeasti hyviä konvehteja (Neuhaus, Leonidas, Godiva) ja syödään illalla 2 kpl "jälkkäriksi", tällä tavalla pakkaus kestää pitkään. Ei edes tee mieli enempää, noi on niin hyviä :smt016


Kuinkas sitten tässä vieressäni olevassa Maraboun 86%-suklaan paketissa lukee ainesosissa kaakaovoi? Ei kai ne voi niin paksusti valehdella? Ettei vain ois jonkinlaista propagandaa tuo tiedonlähteesi. Tai siis joo, jotkut halvat suklaapatukat maitosuklaineen ja mahdollisine täytteineen nyt eivät ole ollenkaan samaa kategoriaa, mutta että paremmatkin Fazerit ja Marabout olisivat sekundaa kaikki tyynni. Mauissa ja rakenteissa on paljon eroja gourmet-suklaidenkin välillä, terveisin nimim. suklaamaailmanmatkaaja.

En usko että valehtelevat! Mutta Marabou DARk MINT tuoteselosteessa on kasvisrasva juuri ennen voita. :evil:
Enpä ollut tuohon kiinnittänyt ennen huomiota, kiitos vaan vinkistä!


Joo no noissa maustetuissa on sitten enemmän kaikenlaista. Maustamattomissa on mun mielestäni aina tuoteselosteessa pelkkä kaakaovoi. Ainakin niissä, mitä oon ite syönyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 16:56:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
suopursu kirjoitti:
Nyt olen aivan pallo hukassa, tuolla väitetään että suklaa ei sisällä mitään makeutusta ja silti tuoteselosteessa on aspartam! :shock: :shock: :?: (Aspartaami (aspartyylifenyylialaniinimetyyliesteri) on keinotekoinen makeutusaine, rakenteeltaan)


Kelaa ainesosaluettelo-sivun loppuun. Siellä on listattuna tuon 100%:n suklaan ainekset.

Aineosat: kaakaomassa, kaakaovoi, Bourbon vanilja.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 17:07:01 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2823
en ole voinut maistaa marabou dark mint :( mutta toistaiseksi en ole loytanyt minttusuklaata mika ei olisi aivan oklomakeaa.

Onko kukaan maistanut Ritterin pikkuneliosuklaata mika on tummaa? ennenkuin itse ostan...
onko liian makeaa?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-11-09 17:35:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Pangolin kirjoitti:
en ole voinut maistaa marabou dark mint :( mutta toistaiseksi en ole loytanyt minttusuklaata mika ei olisi aivan oklomakeaa.

Onko kukaan maistanut Ritterin pikkuneliosuklaata mika on tummaa? ennenkuin itse ostan...
onko liian makeaa?


mielestäni oli aika makeaa :|

_________________
iherb.com alennuskoodi ensitilaajalle LEH741


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)