karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 23:30:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-12-01 14:40:41 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Tervetuloa takaisin, pipsa85 :) ! Kyllä se siitä taas lähtee rullaamaan. Mulla on ollut muutama "repsu" tossa välissä, mutta on kestänyt vain päivän (eikä nekään olleet repsuja, vaan suunniteltuja lankeamisia) ja sen jälkeen takas ruotuun taas. Mun suurin ongelma onkin karppiruuan erittäin hyvä maistuvuus!!! 8)

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2008-12-01 15:14:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen normaalipainoinen, mutta tosiaan hain tästä enemmänkin ratkaisua vatsaongelmiin ja atooppiseen ihoon. Ainakin masu on rauhoittunut kummasti! Ihon reagoimista vielä odotellaan, ehkä sitä rasvaa pitäisi vieläkin lisätä....? :-k

ViestiLähetetty: 2008-12-01 18:10:58 
Poissa
sintti
sintti

Moi!

Minäkin aloitin (tänään!) karppaamisen normaalipainon sisällä, mitat 160cm / 61kg.

Itselleni tuo paino on kyllä liikaa, kun on niin turvonnut ja väsähtänyt olo ja olen aiemmin jossain vaiheessa ollut pienemmissä mitoissa. Tiedän, että hoikkuus pukee minua, ja niinpä tavoitteeni on 52kg. Eli 9 kiloa olisi siihen matkaa! Eikä painonpudotus ole minullakaan ainoa tavoite. Tolkun saaminen syömiseen, pirteys ja näiden myötä parempi elämänhallinnan tunne olisivat toivelistalla hoikistumisen lisäksi. Niin ja parempi kunto 8) Täytyypä siis poiketa katsastamassa liikuntaosiosta vinkkejä, kuinka kannattaisi liikkuminen yhdistää karppaukseen...

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-02 08:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos paljon, Jolea! :D Vatsa rauhoittu jo yhdessä päivässä huomattavasti, vaikka se ei varsinainen induktion ykköspv ollutkaan (join aamulla palautusjuoman kouluun lähtiessä kun en ehtiny syödä ja kotimatkalla pyöräillessä päätös kypsyi :lol:).

Meea, sittenhän meillä on melko samanlainen taival. Itsellä tulee kyllä liikuttua väkisinkin hyötypyöräilyn tähden, mutta kuntosali-innostus (ja jumppa) on jonkin verran hiipunut, joten näitä taidan elvyttää. Tai itse asiassa oisin jo menossa, mutta en vielä tänään uskalla (oon ollu viikon kuumeessa ja eilen vielä oli kuumetta)..että parannellaan nyt ja sitten pääsee taas..on kuntoki varmaan tässä sairastellessa tippunu :? Ootan vaan jännityksellä, ku viimeksi ainakin hyydyin ihan täysin kuntoillessa (siis nimenomaan jumpissa, kuntosalilla oli pienempi tuo hyytyminen), joten taidan oikeasti mennä niitä löysempiä jumppia nyt induktiolla. Tosin en oikein tiedä miten pidän tämän atkinsin induktion, että oisko se sen pari vko tai miten sitä nyt sitten..

Mulla ei ole kyllä eilisestä grammaakaan paino muuttunu (mittaan tosin aina aamukahvin jälkeen, kun vatsa toimii :mrgreen: ), mutta..siis on kyllä vähän tuo hiilaripömppö pienentynyt. Ja en valehtele! :D Mulla vaikuttaa normaalistikin ihan 1-3 päivää tsekatulla ruokavaliolla, jos on huonosti syöny.

Oli kiva muuten kuulla avomieheltä, että oon hoikentunu sitten siitä kun tavattiin (yli vuosi sitten). Taisin nimettäin juuri sillä hetkellä olla hieman pyöreämpi kuin tavallisesti. Ja siitä kyllä oon tiputellu, et oliko siinä thickerissä nyt 6kg (en muista ite sitä)..ja sit sitä ennenkin tiputtelin kyllä jonku verran hitaasti (vähintään 3kg). Yleensähän parisuhteessa lihotaan, mutta meikäläinen on laihtunu :D Ehkä ite ajattelee just päinvastoin, että nyt ei voi plösähtää ku löyty Aarre :lol: Noh, oikeestaan ite kyl laihduttelen itseäni varten, tiedän nimettäin, että oon tuossa 60kg:n paikkeilla tyytyväisempi itseeni. Ja sehän vaikuttaa koko ihmiseen kaikkein eniten, tyytyväisyys ja itsevarmuus. Mulla on vaan se hassu jutut, et vaik nytki oon ainaki sen 9kg yhteensä laihtunu jostain viime maaliskuusta, niin en silti nyt niin kamalan eriltä näytä. Ainakaan omiin silmiin. Noh, ainaki terveellisempää on pakko olla, koska harrastan liikuntaa enemmän.

P.S. Pakko kyllä kehua, että täällä on harvinaisen asiantuntevaa porukkaa :!:

ViestiLähetetty: 2008-12-02 22:48:50 
Poissa
sintti
sintti

Heippa pipsa85 :wink: Minä en käy vaa'alla päivittäin, sellasen kerran viikossa koitan pitää tapana. Ja sit otan samalla myös mitat. Mullakin on vähän samaan tyyliin kuin sulla, että ainakaan muutamien kilojen taikka vähän enemmänkin painonmuutos ei näy minussa hirveästi, vaikka kyllä se tuntuu. Mut ärsyttää, jos on esim. kovalla vaivalla laihtunut ja sitten sitä ei kukaan huomaa... Itse tietysti helposti tulee vähän sokeaksi ulkonäölleen, kun sitä joka päivä peilistä tiiraa. Uskon kuitenkin, että kun tavoitepaino on saavutettu, sen minusta jo huomaakin.

Kivasti tuumasit, että ei kanannata plösähtää varsinkaan, kun on "Aarteen" löytänyt! Se on kyllä harvinaisen totta. Tosi monet pyöristyvät silmissä vakiinnuttuaan. Minun mieheni on välillä vitsaillut herkutellessani (hiilarimössöillä), että nytkö sitä sitten saa syödä kun on sormus sormessa... jne.!! Haluan näyttää hänen silmissään kauniilta, mutta yhtälailla myös itseäni varten tämä on elintärkeää.

Kävellyt olen jonkin verran näinä ekoina päivinä, mutta jossain vaiheessa pitäisi ryhdistäytyä ja aloittaa kuntopyöräily, sellainen vekotin kun nurkassa kököttää. Olisi varmasti tehokasta. Minäkin vaan uumoilen, että voi väsähtäminen aika nopeasti iskeä. No, pieninä annoksina kannattanee aloittaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-03 08:57:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, itse tykkään näin induktion aikana jostian syystä joka päivä punnita..tai oikeestaan ekat neljä päivää taitaa olla ne, koska haluan hirveästi tietää paljonko nesteitä on varastoitunut :lol: Olen oikeasti melkoinen nesteenkerääjä, en toki niin "paha" kuin äitini, mutta näin ollen on kiva tietää jotenki noita juttuja.

Liikunta kyllä on, ettei kannata kerralla rymmäyttää. Varsinkin jos alakarppaa, niin voi olla et aluksi ainakin hyytyy. Itse kyllä tiedän, että kun tästä sairastelusta parantuneena lähden huomenna salille ja olen tässä ollut induktiolla sitten 4 pv, niin parempi ottaa ihan iisisti..ei oo kiva hyytyä :x Jumppiin lähen sitten niihin helpompiin, en uskalla lähtee vauhikkaisiin, ku oon yhden kerran alakarpatessa (silloin kun heinäkuussa aloitin varsinaisesti, vai millo nse nyt oli) hyytynyt..niin ei ollu hyvä kokemus. Varsinkin, kun hyytyessä täysin tulee ihan kamalat hiilarihimot. Keho tietysti yrittää, et josko mentäis sillä, mihin on totuttu :mrgreen:

Mulla oli kuitenki nyt kolmannen induktiopäivän aamuna lähteny 900g nesteitä, mittasin myös että ihan 2 senttiä on navan kohdalla ja lantioluiden kohdalla kummastakin pienentynyt (toisesta taisi olla jopa 2.5cm, saatan valehdella..kannattaa tsekata mun painonseurantakirjasta, jos kiinnostaa..on vähän huono muisti). Ja onhan se toki paljon, jos kolmessa päivässä lähtee pari senttiä vyötäröltä, ne on ihan niitä nesteitä, mitä minä imuroin itteeni :oops: Mukava tietää, että toimii ainakin turhien nesteiden poisto. Saa nimettäin vähä niinku sellasen pikamotivaation, jos mutuen ei ois. Mut on kyllä muutenki, että ei sillä.

Joo, kaikista pahinta on, jos pariskunnalla tulee yhteiseksi harrastukseksi se mässäily. Koska ihan hyvin se yhteinen harrastus vois olla viakkapa kävelylenkit..ainakin ennen sitä mässäilyä :lol: Toisaalta on hyvä, että jos toinen käy treeneissä, niin menee tonenki sitten sillä välin jotain tekemään. Toisaalta se on kans huono, että jos toisen tekee mieli jotain mässyä, niin toinen saattaa helposti ratketa. Mutta onneks meillä kyl menee hyvin, et jos toinen sanoo että "mittää turhaa ei osteta", niin ei sitä kyl sit osteta :D

Pakko vielä mainostaa, ettei ole ollut mielihaluja sitten mitenkään. Vähän olen jännännyt, miten mieli tekee bratwurstisämppäreitä, mutta sitten kun jotain tapahtuu, nin taidna ostaa noita Vatajan nakkeja. Ja syö nniitä sit. Jos Bratwursteis on liikaa hiilareita. Ees suklaata ei ole tehnyt mieli. Kummallista, koska se on se minun suurin hinkuhimo.

Miten muilla normipainosilla on sujunut? :D

ViestiLähetetty: 2008-12-03 12:32:40 
Poissa
sintti
sintti

Valkosipale kirjoitti:
Minä olen normaalipainoinen, mutta tosiaan hain tästä enemmänkin ratkaisua vatsaongelmiin ja atooppiseen ihoon. Ainakin masu on rauhoittunut kummasti! Ihon reagoimista vielä odotellaan, ehkä sitä rasvaa pitäisi vieläkin lisätä....? :-k

Mulla oli kanssa painonpudotuksen lisäks tavoitteena taistella ainaisia vatsavaivoja ja atopiaa vastaan. Vatsa rauhoittu mullakin jo ihan parin päivän jälkeen ja nyt oon huomannut, 1,5 viikon jälkeen, että se jatkuva, ärsyttävä pieni kutina iholla (vaikka kuinka rasvais.. ehkä sullekin atoopikkona tuttu :)) on helpottunut ja sitä kautta esim. unensaanti on helpompaa. Jee!

ViestiLähetetty: 2008-12-03 12:36:58 
Poissa
sintti
sintti

^ja luulisin, että iho-oireet alkoi helpottaa niihin aikoihin kun aloin uskaltaa käyttää rasvaa vähän enemmän, eli noin viikon jälkeen aloituksesta. Kyllä se on kumma miten tiukassa toi vähärasvaisuuden ravitsemustietellinen paradigma istuu... ja vaikuttais olevan ihampaskaa!

ViestiLähetetty: 2008-12-03 12:41:46 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

:D Mä oikeastaan aloin hoikistua raskauksien jälkeen, mikä tietty ihmetytti lähipiiriä -yleensähän se menee päinvastoin :o . Ei vaan enää ollut niin aikaa herkutteluun ja oma aika oli pakko saada ja sen sain urheilemalla :mrgreen: . Hoikka mieheni sen sijaan lihoi raskauksien aikana ja on nykyään vähän vatsakas. Hänen kilonsa eivät sulaneet mun kanssa samaan tahtiin 8) .

Mä huomasin heti karppauksen alettuani, että urheilu ei sujunut kuten aikaisemmin :( . Syke oli korkeampi, väsyin helpommin. En osaa sanoa, olenko jo tottunut siihen vai onko tilanne palannut alkuperäiseen :wink: , koska en kilpaurheile.

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2008-12-03 12:45:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Normaali painossa ollaan, pitäisi vain saada toi iljettävä rasvakerros sulamaan..mitään ei ole tapahtunut, 2 kiloa on pudonnut aloituspainosta, mutta se ei ole onneksi tullut takaisin.

Suurin syy varmaan siihen, että paino ei putoa on se, että syön hevoskuuria hormoneja (lapsettomuushoidot meneillään), oli hetken aikaa ilman hormoneja ja heti tapahtui kiinteytymistä, mutta kun taas aloitin niiden popsimisen, niin sama rasvakerros palasi takaisin. Hiilarimötöllä olisin varmaan jo aika tankki.

Joka hormonissa lukee sivuvaikutuksena lihominen

ViestiLähetetty: 2008-12-03 12:56:26 
Poissa
sintti
sintti

pipsa85 kirjoitti:
Joo, itse tykkään näin induktion aikana jostian syystä joka päivä punnita..tai oikeestaan ekat neljä päivää taitaa olla ne, koska haluan hirveästi tietää paljonko nesteitä on varastoitunut :lol:

Miten muilla normipainosilla on sujunut? :D

Joo, mä tykkään kanssa kovasti käyä puntarilla.. tai näyttäis että ainakin näin aluksi. Tottahan se on, että alkuun lähtee vaan nesteet (eiks voi jopa 4 kg olla pelkkää sitä, tai enemmänkin?), mutku sekin tuntuu jo niin hyvältä :D

Oon siis vasta 1,5 vkoa karpannut silleen tosissaan. Ennen vaan vähän "karppailin" sillon kun jaksoi , tai lähinnä hiilarihinkumorkkiksien jälkeen :roll: Nyt siis aloitin ensin hyväkarppauksella totuttelemaan ja nyt meen 3:tta päivää induktiolla. Olo on ihan ok, pientä pyörrytystä oli eilen töissä. Kävin puntarilla viimeks 3 päivää sitten, koska mulla ei ole kotona omaa, mutta sillon oli siis lähtenyt 3,5 kg ja eilen huomasin, että vyötäröltä oli lähtenyt vaatekoon verran!

ViestiLähetetty: 2008-12-03 13:03:00 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Toivottavsti hoidot tuottaa pian toivottavan tuloksen [-o< . Hyvä kuitenkin tietää, että läskit johtuu tuosta, eikä siitä, että karppaa jotenkin väärin tai että se ei läskiä sulattaisi 8) . Tsemppiä hoitoihin!!!

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-03 14:19:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

o/

Normaalipainoinen karppi täälläkin! Pituutta löytyy 154 ja paino keikkuu siellä 50-54 hujakoilla, tarkkaan en tuota tiedä kun käytössä on vain sellanen kehno viisarivaaka. Karppauksen aloitin lähinnä terveyssyistä ja iänikuisen iltanapostelun hillitsemiseksi. Mulla kun ei tuota itsekuria juurikaan ole, niin oli pakko löytää joku sellainen ruokavalio, joka vain vähentäisi noita mielitekoja mahdollisimman paljon.

Induktiot sun muut on tullu kokeiltua, ja nyt olen päätynyt sellaiseen ala- ja hyväkarpin välimuotoon. Välillä on päiviä, jolloin hiilarit on tosi alhaalla, välillä taas tulee mätettyä vähän enempi noita hiilareita mutta hiilaripäivinäkin pidän jonkun tolkun, eli en silloinkaan mätä sipsiä, karkkia, hesepullaa ym skeidaa.

Karppaus toimii! Iltanapostelu on lähes tiessään, massun turvotus on poissa ja reidetkin ovat vähän pienentyneet, ja muutenkin näyttää siltä että mun kroppa on karppauksen myötä muuttunut ihan itsestään sellaiseen tiimalasi-suuntaan. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-12-03 14:53:01 
Poissa
sintti
sintti

Juustohiiri kirjoitti:
muutenkin näyttää siltä että mun kroppa on karppauksen myötä muuttunut ihan itsestään sellaiseen tiimalasi-suuntaan. :mrgreen:

Voi vitsi, kuulostaa hyvältä. Mä niiiiiiin toivoisin, että mun kohdalla karppauksel olis sama vaikutus.

ViestiLähetetty: 2008-12-04 08:10:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ollaan induktion nelospäivässä. Kannattaa seurata noita senttejä, niissä kyllä näkee eroja. ESimerkiksi mulle, kun kertyy se kamala hiilaripömppis, niin on kyl nesteet liikkunu :D Painosta on lähtenyt nesteitä 1.5kg, mutta senteissä sitten navan alueelta 2.5, pepun kohdalta 1cm, rintojen alta 3cm (en tiiä onko tää mahdollista, tein monta mittausta ja ihmettelin kun rintsikatki piti aamulla laittaa tiukemmalle..vaikuttaneeko eilinen treeni? eli liekö pysyvää, sitä haen takaa :wink: ) ja lantioluiden kohdalta muistaakseni pari senttiä. En taaskaan tarkkaan näitä muista, mutta siis kuitenkin puhutaan navankin kohdalla parista sentistä, niin kyl se näkyy. Huomasin eilen, että semmoset koiranulkoilutusurheiluhousut ei ollutkaan tiukat, ja sitä ne oli viime aikoina ollut siitä mahan kohdalta.

Noh, eipä noita mittoja sitten enää tuu niin aktiivisesti seurattua, kun tuo nesteenpoistuminen vähenee. Itse mittailen ihan mielenkiinnosta, koska tuo motivoi kummasti, jos tiedän sipsipussia viakkapa avatessa, että sieltä tulee monta senttiä turvotusta :fisu:

Tuon thickerin seuraaminen on kyllä motivoivaa, vaikka tässä huomasin et se itellä näyttää hieman enemmän kun siitä pituudesta puuttuu puolisenttiä. Aattelin, et parempi vaan pituutta laittaa alaspäin, tulee myös hälyttävät tulokset nopeammin tietoisuuteen :D En tiedä, mikäs mulla on vialla, mutta jostain syystä tykkään katella muidenkin thickereitä ja tunnen semmosta tyytyväisyyden tunnetta, kun niissä näkyy se muutos :lol: Hullulla on halvat huvit.

Onkos lähipiirissä huomattua muutoksia? Mulla tais avomies hieman huomata tuota massua, pitäs varmaan itelle ottaa kuva sitten siitä hiilarimasusta. Vois laittaa jääkaapin oveen. Tosin tutkimusten mukaan on motivoivampaa, että jääkaapin ovessa on kuva omasta "ihannekuvasta" eikä lihavista ihmisistä ym :D

Mulla kyllä iteläl on sellanen vaihe, että nesteitä lähtee tässä varmaan korkeintaan kilo enää. Sitten alkaa se itse urakka, että nautitaan nyt tästä tilanteesta, kun sentit vielä muuttuu alaspäin nopeasti :lol: Mulla on ainakin vatsakivut hävinneet täysin, joten sen puolesta motivaatiota löytyy.

Harmi, kun meillä on vaan sovittuna 23.pv mummin ja toisen serkkuni kanssa Raxiin syöminen..pitää ehkä yrittää kepuloida se muualle. Ideahan oli siinä, kun pienenä käytiin siellä ja on niistä ajoista kuvia, niin ajateltiin, että otettais niink uvanhemmalla iällä näitä kuvia :lol: Tuleeko kellään ehdotuksia, mitä muuta vois mennä syömään? Jossain pitseriassahan toki vois jotain kebabia ottaa salaatilla? Ei viitsis kalliiseen paikkaan mennä, joten seki rajottaa (varsinkin kun otan aina näissä kalliissa paikoissa sitten sellaisen, jossa onki paljon hiilareita..siis ajattelemattomuuttani). Puuh. Kun ei ole mitään mielihaluja noihin hiilareihin, niin ei huvittais sekottaa tätä rytmiä nyt sitten.

ViestiLähetetty: 2008-12-04 08:18:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pipsa85 kirjoitti:

Harmi, kun meillä on vaan sovittuna 23.pv mummin ja toisen serkkuni kanssa Raxiin syöminen..

Rax on ihan loistava paikka syödä kun saa syödä niin paljon ku jaksaa. Ei sun tarvi syödä mitään mitä et halua, eli pitsoista vaan täytteet päältä ja pohjat roskiin. Ja salaattivalikoimat on loistavat!

ViestiLähetetty: 2008-12-04 08:21:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nokun sitä just mietin, että siellä on niitä lasagneja ja mitä muuta..että jääkö siellä mitään syömistä :D

ViestiLähetetty: 2008-12-04 11:13:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Itse olen myös normaalipainoisena aloittanut. Joskus viime vuoden lopulla paino oli kaikkien aikojen huippulukemissa, pituutta 170,5 cm ja painoa oli ehkä 72 kg. Nyt painoa oli joku päivä sitten 66 kg kuntosalin vaa'alla. Eli tavallaan painoa olis tullut alas vähän alle vuodessa 6 kg, mutta suoraan ei voi verrata, koska olen myös liikkunut paljon ja lihasmassa on kasvanut myös reilusti. Rasvaprosentin mittautin jokunen kk sitten ja se oli jotain 23-24 luokkaa. Suuri osa vanhoista vaatteista on nykyään tosi isoja. Ikävä kyllä myös rintsikoissa on pitänyt siirtyä pienempään kuppikokoon... Harmi ettei voi päättää mistä kohdin se paino lähtis :oops: ...

Itse en ole aloittanut laihduttaminen päätavoitteena, vaan aloitin vatsaongelmien ja väsymyksen vuoksi. Olen käynyt myös antioksidanttiklinikalla lääkärillä ja saanut sitä kautta myös ohjeita vitamiinien ja aminohappojen käyttöön. Olenkin nyt virkeämpi ja paremmassa kunnossa kuin vuosiin. Siitä huolimatta että nyt on kaikkein pimein ja masentavin aika vuodesta.

ViestiLähetetty: 2008-12-04 11:33:38 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Millaisia ohjeita sait ja mitä lisäraviteita syöt? Mielenkiintoista :o ! Itsestäni tuntuu siltä,e ttä koko ajan olen jossain puutostilassa, ts. pää tuntuu oudolta (voi tosin johtua myös niskoista) ja kynnet on heikentyneet. Lisäksi päänahka on haavoilla! Ihan kamalaa.. :?

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-04 11:36:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pipsa85 kirjoitti:
Nokun sitä just mietin, että siellä on niitä lasagneja ja mitä muuta..että jääkö siellä mitään syömistä :D

Pizzantäytteitä, lihapullia, wingsejä ja herkullisia salaatteja! Mää söisin siellä vaikka joka päivä. :smt007

Tosin en tiedä onko Raxin valikoimat jotenki muuttuneet, en ole käynyt vuosiin kun Raumalla ei paljon Raxeja ole. Harmi sinänsä. Hampurilaispaikkoja, pizzerioita ja subway kyllä löytyy - Eli ei mitään karppaajan pikaruokataivaita. (Joo, pizzeriahan se Raxikin on, mutta siellä tosiaan voi jättää ne pohjat ihan surutta syömättä kun maksat just siitä mitä syöt, tavallisessa pizzeriassa ei raaski maksaa 10-15 euroa pizzasta josta vetelis vaan täytteet päältä.)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00