karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 18:39:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 13:33:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitokset elsille sympatioista:)

Tänään jouduin taas opiskelujen puolesta kuulemaan luennolla saarnaa rasvan pahuudesta. Tai se jäi päälimäisenä mieleen. Luennoitsija oli syönyt rasvaa niin pitkään, kunnes oli sairastunut diabetekseen.
Essentiaaleista rasvahapoista oli sentään puhetta, ja niiden tärkeydestä.
Luennoitsija kysyi myös, että paljonko ihminen tarvitsee päivässä energiaa kilokaloreina ja joku tyttö vastasi, että 1200. Tämän miehen mielestä se oli riittävästi nuorelle naiselle. Hoh hoijaa. Miehen pitää syödä sitten taasen 2000.
Suomalaiset syövät kuulema jonkun ison tutkimuksen mukaan 1300 rasvakaloria päivässä.
Hieman tuhisutti.

Mirkan aamiainen kuulostaa hyvälle. Minulla on vain se ongelma, että aamupala ei tahdo maistua. Yleensä syön jotain vihannesta ja raejuustoa ja muutaman tunnin päästä minulla on nälkä.
Mutta eiköhän aamiasen syöminenkin ole vain opetteluasia. Eipä ole kauaa, kun en saanut syötyä aamulla yhtään mitään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 18:29:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jännä huomio tästä palelemisesta. Olin viikon hiihtolomalla ja siellä syömiset meni enempi tuonne yläkarppi suuntaan sattuneesta syystä... :roll: - enkä palellut. Toki yritin pitää hiilarit mahdollisimman vähinä, mutta kyllä niitä meni normaalieloon verrattuna melko reilusti *tyhmä minä* No toisaalta liikuntaa tuli normaaliviikkoon verrattuna todella reilusti.

Viikonloppuna paluu ruotuun eli alakarppiin ja palelen taas ihan simona - nytkin on kädet niin jäässä, ettei meinaa taipua näppikselle. Eikä muuten takuulla johdu liian vähistä rasvoista tai proteiineista tai vähäisestä veden juonnista. Mulla tää vaan tuntuu menevän näin... :roll: Mistä kummasta tää johtuu?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 18:52:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Säästöliekki, kuten els ehdotti?
Minulla on auttanut tuo pieni snapsilasillinen rypsiöljyä, enää ei palella. Jos ottaa kahdesti päivässä, niin sitten on jo kuuma

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 19:32:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

mörkö kirjoitti:
Minulla on auttanut tuo pieni snapsilasillinen rypsiöljyä, enää ei palella. Jos ottaa kahdesti päivässä, niin sitten on jo kuuma

Hienoa että se toimii!

Oljysnapsia en olisi tullut kyllä ajatelleeksikaan, mutta hyvän idean näytät keksineen. Tuo sopii varmaan myös sellaiselle, joka haluaa pysyä edes rasvan laadussa virallisen mantran mukana.

BTW, onkohan täällä kukaan mahtanut kokeilla, miten tuollainen öljynapsu mahtaisi tehota ummetukseen?? Voisi saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ja jos öljy ei sellaisenaan mene läpi (minulla ei menisi), niin entä jos sen sekoittaisi vaikka maustamattomaan jogurttiin, aamulataukseksi...8)

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 19:37:02 
Mari J kirjoitti:
Uskon, että henkiset paineet yhdessä vääränlaisen (lue: virallisterveellisen) ruokavalion kanssa ovat ainakin osasyinä ym. ongelmaan :roll:

No uskoa aina saa, mutta aika rankka heitto, että 30 E% rasvasta olisi syynä lapsettomuuteen.

Toki väite on normaalia kamaa tällä sivustolla :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 20:33:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vieras taas kirjoitti:
Mari J kirjoitti:
Uskon, että henkiset paineet yhdessä vääränlaisen (lue: virallisterveellisen) ruokavalion kanssa ovat ainakin osasyinä ym. ongelmaan :roll:

No uskoa aina saa, mutta aika rankka heitto, että 30 E% rasvasta olisi syynä lapsettomuuteen.

Hyvä vieras taas, jos olisit ajatuksella lukenut pohdintani olisit ehkä huomannut, etten suinkaan väittänyt että 30 E% rasvasta olisi syynä lapsettomuuteen (kukas se laittaakaan sanoja suuhuni :evil: ).

Menee turhan toistoksi, jos alan itseäni siteeraamaan, mutta stressi kaikkinensa vaikuttaa aivolisäke-hypotalamus-akselin kautta mm. hormonaalisiin toimintoihin ja kun vielä muistetaan, että rasva on välttämätöntä mm. sukupuolihormonien tuotannolle voi vähärasvainen ruokavalio olla ainakin (huom!) osasyynä lapsettomuusongelmiin. Sattuu olemaan omakohtaisiakin kokemuksia, miten vähärasvainen tai pikemminkin rasvaa kammoksuva ruokavalioni sekoitti moneksi vuodeksi oman hormonaalisen toiminnan ja vasta runsasrasvaisemman vhh-dieetin alettua sain kuukautiseni hartaan ja vuosien odottamisen jälkeen takaisin. Siis mielestäni se, mitä väitin ei edes ollut rankka heitto, mutta totuuttahan on joskus vaikea katsoa suoraan silmiin... :roll:

Yst.terv. Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 21:17:01 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

vieras taas kirjoitti:

Lapsettomuus niin rankkaa kamaa sen kokeneille, että silmänpyöritys********* voinet työntää vaikkapa ********* jollet kykene tarjoamaan ongelmaan 100% toimivaa virallislääketiederatkaisua - jota ei ole olemassa. Joku raja saisi viisastelulla ja sanomisten vääristelyllä olla, kiitos.

--
Edit: raakattu vähän sanamuotoa, oli vähän turhan tympeästi sanottu :oops: Mutta eniweis, kosketeltu asia on kuitenkin useampaa kertaluokkaa rajumpi kuin vaikkapa kosmeettinen painonpudotus; "pushes my buttons" niinkuin sanotaan. Sorry.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 22:10:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mörkö kirjoitti:

Jotenkin en usko että tässä on kyse säästöliekistä, sillä syön rasvaa ihan reilusti... Palelu alkaa hetken päästä syömisestä, eli nytkin tuossa vajaa tunti sitten söin marjarahkaa ja taas on näpit ihan umpijäässä :shock: Se muu palelu on ihan sellaista lievää eli en hytise kylmästä - vain kädet on jäässä :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-24 22:37:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Oljysnapsia en olisi tullut kyllä ajatelleeksikaan, mutta hyvän idean näytät keksineen. Tuo sopii varmaan myös sellaiselle, joka haluaa pysyä edes rasvan laadussa virallisen mantran mukana.

BTW, onkohan täällä kukaan mahtanut kokeilla, miten tuollainen öljynapsu mahtaisi tehota ummetukseen?? Voisi saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ja jos öljy ei sellaisenaan mene läpi (minulla ei menisi), niin entä jos sen sekoittaisi vaikka maustamattomaan jogurttiin, aamulataukseksi...8)

terv els

Öljysnapseja kokeiltu (tosin ehdottomasti oliivi tai "öljy, joka on lähtöisin ruoka-aineesta, joka päälle astuttaessa menee rikki" lainaus Wileylta, rypsiä en käytä) ja uusimman Enigin innoittamana kookosöljyteetä 20 min ennen ruokailua. Samainen kookostee, kun siihen vielä lisää 1/4 tl Cayennepippuria, on erinomainen flunssalääke/flunssan ehkäisylääke.

Suoli toimii kuin rasvattu, ilman, että tarvitsee käyttää kuona-aineita (= kuitulisää esim. leseitä).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-25 07:29:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kookostee kuulostaa ihanalta. Ostatko luontaistuotekaupasta vai mistä?

Tänään kokeilin Mirkan aamiaista ja teholämmitykselle meni keho. *lisää deodoranttia* Yllättävän hyvin meni pekoi ja muna alas näin aamutuimaan. Tekisi oikeastaan mieli lisää pekonia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-25 10:01:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
ja uusimman Enigin innoittamana kookosöljyteetä 20 min ennen ruokailua. Samainen kookostee, kun siihen vielä lisää 1/4 tl Cayennepippuria, on erinomainen flunssalääke/flunssan ehkäisylääke.

Onko siis jotain eroa sillä että tekee kookosöljystä teetä sensijaan että huitaisee sellaisena nassuun? Ja ihanko vain kuumaan veteen se öljy ja paljonko annokseen? Ja mitkä ovat hyödyt?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-25 10:57:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaa kookosöljytee. No hyvältä sekin kuulostaa :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-26 22:07:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laitoin jo tuonne reseptipuolelle vastauksen. Kookosöljytee on virgin kookosöljyä teelusikallinen mukiin ja kuumaa vettä päälle. Lisään vielä aamuisin Cayennea flunssan ehkäisyyn. Idea 20 minuuttia ennen ruokailua on vaikuttaa nälänhallintaan. Ja hyödyt ovat ne kookosöljyn terveysvaikutukset, joista Enig on kirjoittanut kokonaisen kirjan. Noin lyhyesti: iho kuntoon, suoli kuntoon, antivirus/bakteerivaikutukset, hyvää nopeaa energiaa. Kirja on nyt lainassa (Enigin Eat fat Lose Fat), kunhan saan sen takaisin, kommentoin sitten lisää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-25 10:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla loppu paleleminen. Tähän asti oon palellu ihan hirveesti koko ajan, mut ei enää. Ja todellakin positiivinen muutos :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-25 10:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mua taas palelee koko ajan ihan älyttömästi. Tietysti ilmastoidulla toimistolla voi olla joku osuus asiaan, mutta tämä alkaa olla jo häiritsevää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-27 21:11:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kun aloin oikein ajatella (eikä tee edes kipeää :lol: ), ennen oli ääreisverenkierron kanssa ongelmia, mutta nykyään se on helpottanut. mutta sitten taas toisaalta on kokovartalo palelua, että iltaisin oikein lämmin suihku on paikallaan ja yöpuku! alku karppaukses piti nukkua kahdella peitolla, kun oli horkassa nukkumaan mennes. edellises elämäs riitti chanel 5... vies väittää että vanhenen!

lääkäri väitti, että verenpaineen lasku vaikuttaa paleluun, alapaine laskenut 90 -> 65... odottelen että tasapainottuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-28 09:12:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D Minä taas entinen vilukissa nykyään kulkisin lähes ilman vaatteita :lol: Ei palele ei!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 10:50:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmmmm....en ole ketoosissa enkä tiedä missä oikein olen, mutta parin päivän sokerin, viljan, pastan yms välttäminen on tehnyt minusta vilukissan, joten liitän palelun energiavajeeseen.
Oliiviöljyteetä :roll:

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 17:02:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä palelen nykyään paljon, alku (karppaus) taipaleella hikoilin melkein koko ajan tai olin muuten lämmin. Pelkkää öljyä en saa kitusiini menemään edes ajatuksissani, mutta rasvan lisäämistä voisi noin muuten kokeilla, tosin siitä tai sen puutteesta tämä palelu tuskin voi johtua (syön/käytän öljyä/voita aika häpeilemättä).

Paikkareista mitä joku kirjoitti tuolla alussa, että he opettavat palelun liittyvän rasvan sulamiseen..se ei pidä edes heidän opeillaan paikkaansa. Paikkarit opettavat nimenomaan että palelu liittyy säästöliekki ilmiöön. Nii! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-17 17:18:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wilda kirjoitti:
lääkäri väitti, että verenpaineen lasku vaikuttaa paleluun, alapaine laskenut 90 -> 65... odottelen että tasapainottuu.

Jos tuo pitää paikkaansa, niin sittenhän syy mun ikuiseen paleluun löytyi. Olen ollut aina hirveä vilukissa, eikä karppaus ole tuonut siihen parannusta. Syön reilut 100 g rasvaa päivittäin, joten liian alhaisesta rasvastakaan ei pitäisi olla kyse.

Nyt kun vain saisi tuon verenpaineen normaalille tasolle, ja vaikka pääsisi samalla huimauksesta eroon. Suolaa syön vähän liikaakin, eikä se mulla todellakaan nosta paineita. Mikäs muu voisi auttaa, liikalihavuus :wink: ? No ei sentään, kai on vaan ostettava lisää villapaitoja.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00