karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 23:00:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-17 21:46:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaikki normaalirasvaiset (>25% ?) kypsytetyt juustot on ok. Hiilareidenkin määrät on muuten painettu elintarvikepakkauksiin. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-07-17 21:58:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kahvista vielä. mä join tyhmänä justiin pari h sitten kaks kupillista ja nyt on lievästi sanottuna adhd olo, hikoiluttaa, kusettaa ja olo on jotenkin anxious - en tykkää. Ja maidosta, en tiiä hyödyttääkö pelkkä vaihto kevytmaitoon, hiilareita siit tulee kuitenkin noilla määrillä aikasta paljon. mä olin muinoin maitorohmu, mut nyt otan sitä vain kahvin kanssa, jos ei ole kermaa. ja kahvi ei näköjään sovi ainakaan näin iltasella.. tsemppiä aloittajalle ! kyl se siitä, hienosäätöähän se yleensä on, et löytää itelleen sopivan moden.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 21:59:04 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

syäjä kirjoitti:
toi maito tuli kyllä ihan puun takaa. Ymmärsin, että maitotuotteita saa painaa ihan huolella? Mitens juustot!?

Runsas maitotuotteiden käyttö jumittaa monilla. Just sen takia esimerkiksi tuollainen runsas maidon juonti ei välttämättä ole viisasta, etenkin kun päälle tulevat vielä kermat, juustot ynnä muut maitotuotteet.

Itse herkuttelen mielelläni juustoilla. Markettien palvelutiskeiltä tekee välillä melkoisia löytöjä :smt049 Myös halloumi on suuri suosikkini. Yritän kuitenkin tietoisesti vähän rajoittaa, mä olen huomannut, ettei vatsa toimi kamalan hyvin jos kiskoo kovin suuria määriä maitoprodea.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 22:04:56 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Mistään ei tule meikälle niin pahat ruoanhimot kuin maitotuotteista. Ei mistään. Ja alku aina hankalaa, siinä oikeitten sapuskojen/juomisten kanssa menee aikansa ennen kuin löytää ne itselleen sopivat. Ja etenkin se eka viikko on pahin ja joillain voi kestää se sokeripolttoisuudesta rasvapolttoisuuteen siirtyminen viikkokaupalla. On se sen verran iso aineenvaihdunnallinen muutos ettei heti kannata säikähtää jos on kurja fiilis. Kyllä se siitä :)

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-17 22:05:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

syäjä kirjoitti:
toi maito tuli kyllä ihan puun takaa. Ymmärsin, että maitotuotteita saa painaa ihan huolella? Mitens juustot!?

No saahan niitä, kunhan valitsee täysrasvaista. :wink: Muutenkin kannattaa niiden suhteen vähän tsekkailla hiilaripitoisuuksia, kun maidosta niitä tulee loppujen lopuksi yllättävän helposti. Kermassakin toki on hiilareita, mutta rasvan ja hiilareiden suhde on todella paljon parempi.

Kurkkasin Finelin ruokakorista rasvattoman maidon, täysmaidon ja kuohukerman ravintotekijöitä, kaikista otettu arvot yhden desilitran annoksesta:

Rasvaton maito (hh, rasva, proteiini)
4,9 - 0,1 - 3,06

Täysmaito
4,8 - 3,5 - 3

Kuohukerma
3 - 35 - 2

...eli kermassa hiilareita on vähemmän kuin kummassakaan maidossa, ja rasvaa on kymmenkertainen määrä täysmaitoon verrattuna. Jos kahvi siis maistuu mustana, niin juo toki niin -- mutta jos kaipaat valkaisua, niin kannattaa ainakin testata kuohukermaa. Voi aluksi kieltämättä maistua oudolta, mutta yllättävän nopeasti siihen tottuu! =P~

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:19:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kahvia ei oo mikään pakko optella juomaan kermalla. Mä karppaan kuudetta vuotta ja juon edelleen kahvini mustana. Voit hyvin siirtyä sinisen maidon kautta punaiseen mutta määrää kannnattas samalla kyllä vähentää.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:45:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juon kahvia muutaman mukin päivässä. Ennen, kun käytin kermaa, tuli aina nälkä kahvin jälkeen. Siirryin punaiseen soijamaitoon, ja kahvin jälkeinen nälkä ei enää vaivaa. Hiilareita 0, jotain ja maku ihan miellyttävä. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:45:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos käsitin oikein maitoa menee yli litra päivässä??
Minun neuvo on, että sitä maitoa saa korkeintaan juoda 2dl päivässä. Eikä sitäkään silloin kun laihduttaa.

Kun laihdutus käynnistyy, sitten voi kokeilla sopiiko maito vai ei.
Mutta jos laihtuminen ei ala. Niin silloin on vain luovuttava.

Jotain uhrauksia sitä vaan on tehtävä jos läskeistään haluaa eroon.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:46:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä myös juon kahvit ihan kahvina ja kermat sitten muissa yhteyksissä.

Mä olen karppauksen myötä heittänyt vesilintua ns. Normaalilla ruokarytmillä. Syön 3 krt päivässä iltaa kohti painottuen. Niin nälkä pysyy kurissa, eikä tuu napostelua illan mittaan. Oman tien löytäminen vaatii vähän kokeilua ja säätöä, mutta kannattaa kyllä.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 19:00:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Jotain uhrauksia sitä vaan on tehtävä jos läskeistään haluaa eroon.

No aloittaja on 176/84 ja ilmeisesti urheilee paljon, että vaikka itse sanoo roikkuvansa niin vaikea uskoa että niitä läskejä nyt niin kamalasti olisi.

Enemmän kun tuohon painoon viitaten, kun puhuu nälästä ja väsymyksestä niin voihan nuo maidon hiilarit sitä tosiaan tehdä. Yli litra on aika paljon, juotko ruuan kanssa siis vai ihan "välipalana" janoon? Veteen vois koittaa vaihtaa tai siihen punaiseen soijamaitoon.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 22:09:11 
Poissa
sintti
sintti

Moo vaan taasen,
mitenkä olette selvinneet juhlista joissa tarjolla on PELKKÄÄ hh pitoistä sapuskaa!?
Eikö se ole epäkohteliasta kieltäytyä. Kauanko menee aikaa kun kroppa palautuu siihen tilaan joka se oli ennen hiilarien syömistä!

Maidon jätin muuten pois mutta kahvin kanssa ongelmia. Tuli iltapäivällä viekkareita(päänsärkyä yms) ja oli pakko ottaa puolikuppia.

Kiitos aikasemmista viesteistä - hiano palsta

ViestiLähetetty: 2011-07-18 22:13:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

syäjä kirjoitti:
Moo vaan taasen,
mitenkä olette selvinneet juhlista joissa tarjolla on PELKKÄÄ hh pitoistä sapuskaa!?
Eikö se ole epäkohteliasta kieltäytyä. Kauanko menee aikaa kun kroppa palautuu siihen tilaan joka se oli ennen hiilarien syömistä!

Maidon jätin muuten pois mutta kahvin kanssa ongelmia. Tuli iltapäivällä viekkareita(päänsärkyä yms) ja oli pakko ottaa puolikuppia.

Kiitos aikasemmista viesteistä - hiano palsta

Kerro, että olet joutunut kokeeksi jättämään viljat pois, pääset vähemmällä selittelyllä 8)

ViestiLähetetty: 2011-07-18 22:28:37 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Ei se yks kakkupala maata kaada, jos sellaisen haluaa syödä. Sit voi vaikka selitellä, että just syötiin kotona, niin ei jaksa enempää.
Jos ei halua sitäkään vähää syödä, niin sit on syömättä, mitäs sitten, vaikka onkin epäkohteliasta :D . Ei kai kukaan kohteliaisuuden vuoksi ota viinahörppyäkään, ellei halua. Jos ei halua kertoa kieltäytymisen todellista syytä, niin kehittelee jonkun muun selityksen.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 22:30:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minäkin sanon yleensä vaan että vatsa ei oikein kestä viljoja (usein perään kysytään että onko keliakia, en valehtele että olisi vaan sanon vaan että ei, mutta ei silti tee hyvää ololle). Mistään karppailusta tai laihduttamisesta en jaksa jaaritella, kun vastaanotto yleensä on mitä on, vähintään "kyllähän sä vähän voit ottaa"..... :roll: joo, jos olen sitä mieltä että hiilarirajoihin ja vatsaan sopii, niin osaan ihan itse kyllä ajatella voinko vähän ottaa vai en, muiden ei tarvi sitä päätöstä puolestani tehdä.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 23:55:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt olet saanut paljon neuvoja. Menet vähän aikaa 2-4 syöntikertaa. Yksinkertaistaen jotakin lihaa ja kasviksia. Jätä pois liiat roippeet ja syö yksinkertaisesti. Maidot pois.

Kahvit sapuskan kans ja heti jälkiruoaksi pari kuppii(jos tarviit). En nyt muista mut oliko siel alus kaikkee raejuustoo sun muuta? Vähennät sorttimenttia ja katsot jonkun aikaa vaikuttaako.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 09:02:46 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Mulla maito on viikonloppuherkku :) Rakastan maitoa ja en siitä halua luopua, joten se on mennyt herkkukategoriaan.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 09:18:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

syäjä kirjoitti:
ainiin ja rasvatonta maitoa
Kannattaa perehtyä ihan alkeisiin. Rasvaton ja kevyt ei oikein toimi tässä hommassa. nimim. Kokeiltu on.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 12:44:53 
Poissa
sintti
sintti

Tässä mennään.
Lisäsin rasvoja oleellisesti.
Aamuisin klo7-8 menee kolmen munan pekoni munakas jossa juustoa, sipulia, paprikaa ja höysteenä kermaa ja/tai punaista maitoa. Pärjään sillä helposti yhteen kahteen.
Kahdelta rahkaa ja a-luokan makkaraa tai kanaa (tänään kalaa ja salaattia)
Iltaisin muna/tonnikala setti tai metukkaa ja jauhelihaa.
Vettä, beroccaa, vitamiineja ja tuoremehua(vähän) ja kahvista en ole voinut luopua. Maito pois.
Puolitoista viikkoa mennyt ja pahin väsymys poissa. Aamulenkki tänään 10km /1h ja energia ei loppunut. Munakkaan söin vasta lenkin jälkeen.
Vaaka näyttää 82 ja pahin pöhö selvästi poissa.
Nälän tunne ollut poissa eilen ja tänään!!

Tuntuu ainakin ihan jees. lievään väsymykseenkin on varmaan 5-6h yöunet selitys. Helle ja lapset valvottaa..
Juu ja hermot tasaantunut. Elämäni viides mikreenikohtaus oli keskiviikkona. Henki kuulemma haisee ja lieväpäänsärky hetkittäin
Kireyttä haetaan.
Tsemiä kaikille

ViestiLähetetty: 2011-07-24 17:05:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sulla on parempaan suuntaan näköjään lähteny elo menemään. Hyvä juttu!

Nälkä ei ole ystävämme. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00