karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 08:05:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 10:56:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Nämä on mun tämän hetken suosikit, mun mieskin pitää näistä, vaikka noin yleisesti se tykkää eniten fazerin sinisestä:

Vihreää teetä ja suklaata yhdessä.

Kuva

Ja tavallinen tumma suklaa, joka on uskomattoman pehmeää. Noissa ei ole kummassakaan soijalesitiiniä.

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 11:05:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-15 14:33:45
Viestit: 563
Killmister: mistä noita saa ostaa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 11:16:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Hiiri kirjoitti:
Killmister: mistä noita saa ostaa?


Mä ostin punnitse ja säästä liikkeestä.

Just katselin vivanin sivuja ja mietin mistä muualta noita saisi, haluaisin maistaa esim. sitä valkosuklaata niiltä, ja muitakin niiden suklaita, mutta ps myy vaan noita kahta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 11:30:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-21 13:57:12
Viestit: 1
Killmister kirjoitti:
Hiiri kirjoitti:
Killmister: mistä noita saa ostaa?


Mä ostin punnitse ja säästä liikkeestä.

Just katselin vivanin sivuja ja mietin mistä muualta noita saisi, haluaisin maistaa esim. sitä valkosuklaata niiltä, ja muitakin niiden suklaita, mutta ps myy vaan noita kahta.


Ruohonjuuresta ainakin, siellä on monta laatua Vivanin suklaata. Hyviä ovat tosiaan. Valkosuklaata en ole nähnyt siellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 12:02:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-30 12:42:14
Viestit: 634
paulamaria kirjoitti:
Killmister kirjoitti:
Hiiri kirjoitti:
Killmister: mistä noita saa ostaa?


Mä ostin punnitse ja säästä liikkeestä.

Just katselin vivanin sivuja ja mietin mistä muualta noita saisi, haluaisin maistaa esim. sitä valkosuklaata niiltä, ja muitakin niiden suklaita, mutta ps myy vaan noita kahta.


Ruohonjuuresta ainakin, siellä on monta laatua Vivanin suklaata. Hyviä ovat tosiaan. Valkosuklaata en ole nähnyt siellä.


Kiva nähdä että olet flunssasi jälkeen taas kehissä, killmister. Ruohonjuuresta ostin viimeksi MASCAO -merkkistä luomu & reilun kaupan suklaata (70 %). Suunnilleen sama hinta kuin Vivanin Feine Bitterissä. Monet suklaat ovat järrrrkyttävän kalliita. Nämä vähän halvempia.

Olen jo omassa tee- ja suklaaketjussani hehkuttanut Jumbon Caffi-kaupan PRAZUL-ranskalaista luomusuklaata jota myydään kiloittain. Kilohinta muistaakseni 38 euroa. Maistuu samalta kuin MASCAO. Luomusuklaissa on hyvä maku.

Kaikissa näissä suklaissa on sokeria. Yritän syödä niin vähän, ettei tule liikaa.Vihreän teen kanssa maistuu hyvin kuten joku ketjussa mainitsi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 12:48:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
karkkikauppias kirjoitti:
Entä jos valitsee suklaan ilman sokeria - tai mitään muutakaan makeutusainetta?
Tässä Sokeriton.fi -palvelun suosituimpia erikoistuotteita Stella 100% Experience:

Aineosat: kaakaomassa, kaakaovoi, Bourbon vanilja.
Kaakaopitoisuus 100%. Valmistettu Sveitsissä.


Tuo jos mikä on karppisuklaata. :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 22:30:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-20 19:57:14
Viestit: 346
Mää syön nykyään ihan tätä http://www.cocovishop.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Spray/Products/1037 tai näitä http://www.cocovishop.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Spray/Products/1067 ja kaikenlaiset omatekoset raakasuklaakki vie kielen =P~

_________________
höpöttää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 06:35:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-10 13:12:42
Viestit: 176
Drucilla kirjoitti:
Maraboun Dark Mintiä löytyi Viikin Prismasta ja jo nyt voi todeta että olis ollu parempi jättää ostamatta...
Meni nimittäin puoli levyä yhdessä hujauksessa! :oops:

Faktat per 100g:
Energiaa 2390kJ / 575kcal
Proteiinia 6,4g
Hiilareita 35,0g
Rasvaa 45,5g


Joku käväsee tänää luentojen välillä Viikin prismassa 8)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 11:31:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-21 09:27:31
Viestit: 601
Jos lähes sokeritonta haluaa niin Stockalta saa Lindt 99% (Ingredients: cocoa mass, cocoa butter, demerara sugar).

_________________
hyväkarppi 07/07 > ala/ketokarppi 11/07 > hyväkarppi 09/09 > ala/ketokarppi 02/10 > hyväkarppi 04/12
iHerb - vitamiinit, kookosöljy ja paljon muuta - http://www.iherb.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 12:50:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-15 10:05:55
Viestit: 15
Makuja taitaa olla monia. Olen itse testannut varmaan about kaikki markkinoilla olevat (myös Stockan valikoiman, NewTreet jne.) tummat (65% ja siitä ylöspäin) suklaat sekä hamstraan aina ulkomailta testiin uusia juttuja, viimeksi Espanjasta Valorin sokeritonta 70%. :D Tuo oli todella hyvää, mutta syön mielummin suklaani ilman keinotekoista makeutusta, jota tuohon oli melkoisesti tungettu. Espanjalaisen Fargan tumma suklaa 70% taas oli yksi parhaimmista koskaan maistamistani. Hachezillä (saksa) on myös mainio 77% ohut pitkä "patukka".

Toistaiseksi mielestäni kaikkein paras on kuitenkin täältä meiltäkin löytyvä Maraboun Premium Dark 86%, etenkin kun siinä on hiilareitakin vain 19g/100g. Oikeasti kai ko.tuote on Carte D'orin tekosia...
Laadultaan ja hinnaltaan ihan yliveto tuote ja voittaa mielestäni Lindtin vastaavan prossatuotteen mennen tullen. Myös Lidlin J.D. Gross Madagaskar (se punainen) on todella hyvää.
Hiilaripitoisuuteen nähden Fazerin jokakaupasta köytyvä thin 70% on myös hyvä tuote.

Kävin äsken suklaakaupassa Helsingin Kampissa, mutta siellä "paras" tummakin jäi 65%, joten vielä en mitään ostanut. Myyjä kuitenkin kertoi, että yleisesti ottaen juur Madagaskarin kaakaopapu on hyvä tummassa suklaassa, koska siitä puuttuu kitkeryys. Jostain syystä itse en kauheasti tykkää Lindtin tuotteista enkä Maraboun höystetyistä; mintusta / pistaasista tai mustasta pippurista (sai muistaakseni Tukholmasta). Kerran ostin Stockalta Stainerin 100% suklaata, levy oli melko pieni 50-60g. Aika HC kamaa, tässä mielessä Lindtin 99% on parempi, ilmeisesti juuri tuon demerarasokerin ansiosta. Stainerilla on muuten kaikenlaista veikeää suklaata tarjolla, mm. Stainer Peperoncino Schotch Bonnet Con Rum -makuinen levy...

Luen todella mielelläni muiden karppaajien suklaakokemuksia, joten kertokaa jos olette bonganneet jonkun hyvän uuden makeutusaineettoman.

Mutta tänne kaikki maistelemaan marraskuussa, jos vaan mukana on hyvät valikoimat juuri tummia:
http://www.suklaafestivaali.fi/Suklaafestivaali/Etusivu.iw3


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 13:36:21 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Tripla kirjoitti:
Jos lähes sokeritonta haluaa niin Stockalta saa Lindt 99% (Ingredients: cocoa mass, cocoa butter, demerara sugar).

Tuo sokeriton.fi:n Stella 100 % ON sokeritonta.
Lainaa:
Aineosat: kaakaomassa, kaakaovoi, Bourbon vanilja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 14:43:39 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Vinkkinä karkkikauppiaalle: kannattais varmaan laittaa sivulle tuotetiedot suoraan siihen tuotteen yhteyteen tai edes niin, että klikkaamalla saa suoraan eteensä ko. tuotteen tiedot. ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 17:18:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-08-08 11:22:10
Viestit: 26
Siperia kirjoitti:
Vinkkinä karkkikauppiaalle: kannattais varmaan laittaa sivulle tuotetiedot suoraan siihen tuotteen yhteyteen tai edes niin, että klikkaamalla saa suoraan eteensä ko. tuotteen tiedot. ;)

Siperia, huomauta tästä hyvästä vinkistä tilausta tehdessäsi (lisätiedoissa), niin lisäämme sinulle kiitokseksi ilmaisen tuotteen tilaukseesi!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 20:38:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-06 19:47:16
Viestit: 641
Tuli maistettua juuri sokeriton.fin espanjalaista Torraksen tummaa 70 % minttusuklaata. Ihan hyvää, vahva mintun maku, käsintehdyn näköinen levy. Yksi paksu pala riittää pitkään. Näkyy seuraavassa linkissä sivua vähän alas rullaamalla
http://sokeriton.fi/11#ankkurisuklaat

_________________
Jokainen taplaa tyylillään
http://www.vhh-123.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-15 21:59:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Kiitoksia tuosta ruohonjuuri tiedosta siitä maininneille, pääsen varmaan ensi viikolla tutkimaan siellä valikoimaa. Mä kyllä käyn siellä säännöllisesti, mutta en ole ostanut suklaata sieltä jostakin syystä; nyt aion kokeilla niitä muitakin vivanin suklaita.

Jumbon caffissakin voisin käydä.

Valkosuklaista vielä, että jos joskus käyttää sitä leivonnassa, tai muuten vaan syö, niin valhronan valkosuklaa on tosi mahtavaa. Siinä on muistaakseni vähemmän sokeria kuin yleensä valkosuklaassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-17 18:31:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-12 08:20:52
Viestit: 831
En ole saanut tummaa suklaata pitkään aikaan kurkusta alas kun se on maistunut niin "tunkkaiselta" ja/tai liian makealta. Uskaltauduin ostamaan raakaa kaakaomassaa eilen luontaistuotekaupasta ja voi että se on hyvää tummaan suklaaseen verrattuna! Taidan kokeilla raakasuklaankin tekemistä jossain vaiheessa ja maustaa sitä kuivatuilla marjoilla yms. herkuilla, tulee varmasti paljon parempaa kuin kaupan suklaista :)

_________________
Ruokapäiväkirja


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-19 10:29:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-19 08:38:22
Viestit: 172
Meikäläinen löys lidlistä 81% J. D. Gross merkkistä chokoa.

/100g
P 10,0g
H 22,8g
F 42,8g

kolme levyä oli 3,5€ tarjouksessa. Mun mielestä ok hintasta ja makusta :)

_________________
"Jos mielessäsi haluat murhata jonkun, niin siitä vaan"

-Antti Heikkilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-19 13:02:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-20 19:57:14
Viestit: 346
Urheilijatyttö kirjoitti:
En ole saanut tummaa suklaata pitkään aikaan kurkusta alas kun se on maistunut niin "tunkkaiselta" ja/tai liian makealta. Uskaltauduin ostamaan raakaa kaakaomassaa eilen luontaistuotekaupasta ja voi että se on hyvää tummaan suklaaseen verrattuna! Taidan kokeilla raakasuklaankin tekemistä jossain vaiheessa ja maustaa sitä kuivatuilla marjoilla yms. herkuilla, tulee varmasti paljon parempaa kuin kaupan suklaista :)



=D> :smt045 omatekonen (chili-)mantelisuklaa on nii-n hyvää. Joidenkin tahojen mukaan raakakaakaossa on muutenkin enempi "terveellistä" tavaraa mukana, kun entsyymit/tm ei oo tuhoutunu kovan paahtamisen myötä.

_________________
höpöttää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-19 14:19:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-23 20:06:54
Viestit: 18
Amande kirjoitti:
Varlhona on suurta suosikkiani, maku on sävykäs kuin hyvässä viinissä. Stockaltakin sitä saa, mutta muistaakseni vielä paremmin Hakaniemen hallissa olevasta suklaakaupasta. Jännää, että jos minulla on päivittäisenä kahvisuklaanani vaikka Fazerin sinistä, sen käyttö lähtee helposti lapasesta, mutta Varlhonan ei koskaan - yhdestä palasta saa niin paljon suuremman nautinnon.


Pitää lainata omaa viestiäni kertoakseni, että kävin tänään Hakaniemen hallissa, enkä löytänyt sieltä vanhaa suklaakauppasuosikkiani. :( Sen sijaan ostin Delidelistä (samasta hallista) belgialaisen Dolfinin suklaata, jossa on kaakaota 88 prosenttia.

Edit. Ja sen suklaan nimi on näemmä Valrhona eikä Varlhona. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-19 18:22:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-12 08:20:52
Viestit: 831
Daddy kirjoitti:
omatekonen (chili-)mantelisuklaa on nii-n hyvää. Joidenkin tahojen mukaan raakakaakaossa on muutenkin enempi "terveellistä" tavaraa mukana, kun entsyymit/tm ei oo tuhoutunu kovan paahtamisen myötä.

Uskon todellakin sen, että kotitekoisessa raakasuklaassa on varmasti enemmän kaikkea kivaa jäljellä kuin kaupan suklaissa. Seuraavalla luontaistuotekauppareissulla tarttuu mukaan varmaan kaakaovoitakin, jotta pääsen suklaan tekoon. Et muuten viitsisi antaa reseptiä tuohon chili-mantelisuklaaseen? :)

_________________
Ruokapäiväkirja


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)