karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-30 01:25:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-27 10:50:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Argh, kirjoitin vastaukseni ja sitten se hävisi! No nyt uusi yritys.

Täällä yksi normaalipainoinen karppaaja ilmoittautuu. Painoindeksi on ja pysyy 19:ssa. Lähdin karppaamaan paremman olon toivossa; olin jatkuvasti väsynyt ja tarmoton sekä masennuksen kourissa. Pelkäsin myös terveyteni puolesta, sillä ruokavalioni koostui lähinnä leivästä, pastasta ja karkista sekä satunnaisista hedelmistä. Olin aivan mahdoton sokerirotta ja olin varma, että tulen vielä sairastumaan diabetekseen. Vyötärönympäryskin lähenteli riskirajoja, mutta hyvin pian karppauksen aloitettuani turvotus hävisi ja maha litistyi terveisiin mittoihin. Vyötärönympäryksestä katosi muistaakseni jopa 8 senttiä. :shock:

Olen alakarpannut nyt puoli vuotta ja samalla linjalla on aikomus jatkaa loppuelämän. =D>

Ihokin on parempi kuin koskaan, ja vaikken rasvaa kroppaani, on se kaiken aikaa pehmeä kuin vauvan pylly. :lol: Myös laktoosivaivani ovat helpottaneet radikaalisti ja närästyksestä kärsin enää vain krapulassa.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.

ViestiLähetetty: 2008-10-28 10:08:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä en aloittanut karppausta itseni vuoksi vaan pienten lasteni: toivon, että osaisin heidät syöttää nyt pieninä niin, ettei heidän elämänsä ole silkkaa sokerivuoristorataa. Haen siis mielessäni terveellistä, sokeritonta ja maistuvaa arkiruokaa, jonka lisäksi lapset saisivat sitten huoletta ottaa sokeripiikkejä juhlissa ja erityistilanteissa. Ensimmäinen etappi on ollut sokerijogurteista luopuminen.

Minä itse olen tykännyt vähähiilihydraattisesta tosi paljon ja ihan muutama kilo on pudonnut ja saa vielä pudotakin. Myös iltapäiväunetuksesta on ollut mukava päästä eroon. Mutta vatsa- tai iho- tai muita sellaisia oireita ei hiilihydraatit ole koskaan aiheuttaneet, joten ne eivät toimi motivaationa tähän ruokavalioon.

Joku saisi muuten kirjoittaa kirjan lasten hyväkarppiruokinnasta! Vai onko sellaista jo olemassa (artikkelia tms.)?

ViestiLähetetty: 2008-10-28 10:35:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Normaalipainoinen karppaaja täälläkin!
Joskus 3-4 vuotta sitten pudottelin vajaan kymmenen kiloa painoa vähäkalorisesti ja sen jälkeen siirryin terveyssyistä karppaukseen. Tosin olisin toivonut kyllä painon putoavan vielä karppauksellakin, mutta nyt olen kyllä täysin tyytyväinen nykyiseen painooni. Vaakaa ei mulla edes enää ole mutta veikkaan painon olevan 62kg ja pituutta mulla on 170cm, vatsa toki sais vielä kiinteytyä 8)
Ja ihanaa on se että ei tosiaankaan tarvitse taistella painonnousua vastaan, eikä kärsiä nälästä ja päänsäryistä. Ja olen muutenkin aina halunnut syödä terveellisesti.
Ennen noudatin tosi tarkkaan virallisterveellistä ruokavaliota, mutta kun se ei pitänyt nälkää poissa, aina oli vatsavaivoja ja aina väsytti, eikä lääkäriltäkään saanut mitään apua olotilaan, niin oli pakko alkaa miettiä jotain syitä ruokavaliosta.

Musta vaan tuntuu etten osaa vakuuttaa muita ihmisiä karppauksen hyvistä vaikutuksista, koska en itse ole ole laihduttanut tällä ruokavaliolla ja vaikka vakuuttelisin olotilan parantuneen, niin kuitenkin ylipainoiset, korkeasta kolesterolista kärsivät sukulaiseni sanovat etteivät he voi ruveta karppaamaan minkään hyvän olon vuoksi kun tää on niin vaarallinen dieetti ja että kyllähän minä nuori tyttö voin syödä voita ja rasvaista lihaa kun olen hoikka enkä vielä kärsi kolesterolista :smt017
Eli olen muiden mielestä terve ja hoikka vain sen takia että olen nuori(25v), mutta sitten vanhempana pitää munkin alkaa syömään rypsiöljyjä ja viljoja :smt091

Ruokapäikky

ViestiLähetetty: 2008-10-28 12:48:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulun myös näihin normaalipainoisiin karppaajiin (nyt 160/59), tarkoituksena olis saada paino tohon 57-55 paikkeille, mutta täytyy ikäväkseni myöntää, että viime kuukauden aikana ei ole tapahtunut mitään, koska henk.koht ongelmat on saanut elämäni niin sekaisin, että en ole pitänyt kunnolla kiinni karppauksesta. Mutta saan perjantaina tärkeitä terveyteen liittyviä tietoja/tuloksia, jonka jälkeen yritän tsempata (riippuu siitä mitä tulokset sanovat).

Paino on pääasiassa kertynyt reisiin (paksut kuin mitkäkin) ja nykyään on ympäri kehoa sellainen vararengas, jonka haluan saada pois, tuntuu, että nahan alla oleva runko on pakattu 2 numeroa liian isoon kääreeseen. Nostokiellossa olen vielä tämän viikon ja sen jälkeen katsotaan jatko, saako nostaa vai ei, eli liikuntakin jäi näiden terveysjuttujen takia. Ei ole ollut oikein virtaa, kun murehtii niin paljon asioita. Täälläkään en ole ehtinyt/jaksanut pyöriä.

ViestiLähetetty: 2008-10-28 13:05:50 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Voi Naee rukka :( , toivotaan, että tulokset on kaikin puolin hyvät. Vaikuttaako karppaus suoraan niihin tuloksiin (eli jotain arvoja tms.) vai etkö vain jaksa karpata, jos tulokset on huonot? Sulle lämpimiä ajatuksia ja voimia!!! :wink:

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2008-10-28 14:32:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä olen sitten kai niin normaalipainoinen, että paino ei putoa edes kilon vertaa karppauksellakaan. 171/65-66

ViestiLähetetty: 2008-10-28 15:14:57 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-10-29 17:45:52 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin myös karppaamisen toissa viikolla, eikä tarkoituksena ole pudottaa niinkään painoa (165/66) vaan päästä eroon aivan järjettömästä sokeri-addiktiosta!! Olen tähän asti laskenut aina kaikesta kalorit ja kitkuttanut koulu-/työpäivät olemattomalla ruualla, ja illalla syönyt kaiken mitä kaupasta löytyy :shock: Nyt puolitoista viikkoa karppausta takana ja olo on ollut todella outo. Olen pystynyt kieltäytymään pullastakin, vaikkakin se tuotti tuskaa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-10-30 08:57:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä myös yksi. Mitat 161/68. Painoindeksi jossain 26:n paikkeilla.

Itse lähdin kokeilemaan karppausta, koska 8 vuoden paikkaroinnin jälkeen paino ei tehnyt enään muuta kuin nousi. Laski se toki välissä mutta pienetkin retkahdukset nostivat painoa ihan kohtuuttomasti ja niitä sitten tiputettiin taas ties kuinka monta viikkoa ja loppumetreillä tätä virallisterveellistä ruokavaliota olin niin kypsä jatkuvaan jojoiluun että olin valmis kokeilemaan mitä tahansa. Laihtuakseni siis. Tarkoitus olisi saada 6 kg pois niin sitten pitäisin nassuni kiinni tästä asiasta. :wink: Olin kuitenkin 63 kilossa vielä viime keväänä kunnes työmatkojen hiilariruokailut nostivat sen 3 viikossa tänne maagiseen 68 kiloon ja kesällä en sitä saanut matalammillaan kuin 65,5 kiloon paikkareilla.

Pitää myöntää että olo on ollut kyllä mukava karppauksen aloitettuani. Jostain kumman syystä naamani turpoilee välillä mutta olen sen huomannut johtuvan liian matalista hiilareista. Iho, joka on mulla ollut aina rutikuiva/atopiaan taipuvainen voi nyt hyvin mutta painoa eikä senttejä ole tässä kahdessa kuukaudessa lähtenyt yhtään. Voinen siis sanoa että turhauttaa aivan järjettömästi. Keinot ovat virallisesti loppu ja olen todella lähellä lyödäkseni hanskat tiskiin. Joskin sitten kuuluu kysymys mitä mä sitten söisin? :wink: Kyllä kai se on myönnettävä että tää on loppuelämän juttu. Joskus houkuttaa vieläkin toi paikkareiden maailma, koska sillä olen todistettavasti saanut pois 14 kg ja tällä en mitään. Siksi pikkupiru joskus huutelee olkapäällä että ole tovi paikkareilla pudotuksen takia ja sitten palaat karppauksen maailmaan mutta vielä en ole sokeripirulle antanut anteeksi. Sen verran kiva on olla turvoton ja pullan ja leivän himoton. :wink: Pakko jatkaa vaikken keksi miten nämä muutamat hassut kilot pois saisi ja mahtuisi vanhoihin vaatteisiin.

Sen verran vielä että mäkin olen tällainen laihaläski. Urheilen kuitenkin jonkin verran joten löllyvää ei löydy kauheasti. Mulla se on toi perä ja reisi osasto joka kerää kaiken itseensä kun yläkroppa pysyy hoikkana. Raivostuttava ristiriita. Samalla määrällä liikuntaa olen kuitenkin mennyt jo useamman vuoden. Pari kertaa viikossa siis salia ja kerran rankka tanssitunti. Kesällä tanssitunnit korvataan pyörä ja/tai hölkkälenkeillä.

Jos jollain normipainoisella on oikeasti jotain vinkkiä miten painon saa alas niin pliiiiiis laittakaa sitä tietoa mullekin. [-o<

Ikuinen laiha läski....?
-Marina the jokasuunnan höylä-

Ruokapäikky:http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=36145&st=0&sk=t&sd=a

ViestiLähetetty: 2008-10-30 12:29:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minä myös lukeudun tähän joukkoon. Nyt jotain 168cm/65kg, BMI kutakuinkin 23. Rasvaprosenttikin satuttiin juuri mittaamaan, yli 32. Tavoitteena saada karppauksella makean (keksien!) himoa kuriin ja sitten saada vatsapömppö pienemmäksi. Haaveilee sitä vatsaa joka oli ennen lapsia. Okei ehkä entiseen urheilijan six-packiin ei ole enää paluuta, mutta nyt vatsa on jo mennyt TOSI hyvää suuntaan. :smt045
Ja sitten olen tyytyväinen että karppauksen myötä ruokavalioon kuuluu nyt enemmän kasviksia ja tulee suhtauduttua kriittisemmin eineksiin.

Niin ja puntaria ei kotoa löydy, mutta toivon että 3-5 kiloa lähtisi. Olen enemmän oma itseni painaessani jotain 60kg luokkaa. Ja nyt aloitellut jonkin sortin hyväkarppausta. Hiilarit (varmaan 40-80/pvä) kertyy vihanneksista, kasviksista, maitotuotteista ja 70%-suklaasta. Pari tummaa leipääkin olen satunnaisesti syönyt, kun ne on suorastaan hypännyt suuhuni lapsille niitä tarjotessani.. :roll: Runsaasti Oivariini toki päällä. :lol:

Minä: Reilu 3-kymppinen normaalipainoinen nainen. Perhe: kolme lasta ja mies. Tavoite 1: Päästä hiilareiden puputtamisesta eroon. Tavoite 2: Syödä terveellisesti. Tavoite 3: Parin kilon painon podotus. Historia: Karppaus aloitettu 09/08.

ViestiLähetetty: 2008-10-30 21:20:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

apmp78: Onko sulla täällä ruokapäiväkirjaa tai jotain, että näkisi vähän, mitä syöt? Ehkä sulla menee karppauksessa kumminkin joku pikkujuttu vikaan ja siksi ei tapahtu painossa mitään?

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.

ViestiLähetetty: 2008-10-31 10:51:10 
Poissa
sintti
sintti

Täältä löytyy kanssa yksi normaalipainon sisällä karppaileva. Mitat nyt 171/61-63, paino seilaa hieman edestakaisin. Lähinnä vatsan hyvinvoinnin takia olen tähän ruokavalioon päätynyt. Tiputin painoa yli 70 kilosta tähän nykyiseen ja haluaisin päästä vielä alle 60 kilon, mutta se tuntuu olevan mahdotonta... :lol: Ei jaksa enään tiukistella niin kovin. Itse pyrin siihen, että energiaa n. 2000-1500, p. alle 70g, hh. alle 50g ja rasvat yli 100g päivässä.

ViestiLähetetty: 2008-10-31 11:03:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viona kirjoitti:
apmp78: Onko sulla täällä ruokapäiväkirjaa tai jotain, että näkisi vähän, mitä syöt? Ehkä sulla menee karppauksessa kumminkin joku pikkujuttu vikaan ja siksi ei tapahtu painossa mitään?

Tossa mun allekirjoituksessa on suora linkki mun ruokapäiväkirjaan. Sieltä niitä mun syömisiä voi käydä tuijottamassa. :wink: Kiitoksia jos jaksat vilkaista.

Ikuinen laiha läski....?
-Marina the jokasuunnan höylä-

Ruokapäikky:http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=36145&st=0&sk=t&sd=a

ViestiLähetetty: 2008-11-04 12:17:36 
Poissa
sintti
sintti

Täälläkin yksi kohtalaisen tuore karppaaja - ja normaalipainoinen olen. Nyt olen karpannut noin 3 kuukautta ja tuloksiin olen äärettömän tyytyväinen. Painoa on lähtenyt hienosti (aloituksessa 168/60 ja nyt 168/55), mutta suurin ilo tulee paljon virkeämmästä olosta :P Ainoana miinuksena on, että en ole vielä oppinut juoksemaan "nautinnollisesti" karppaamisen aloituksen jälkeen. Pystyn toki juoksemaan yli 10 km lenkkejä, mutta ne ovat paljon tuskallisempia kuin ennen. Olenkin tehnyt nyt enenmmän kovia sauvakävelylenkkejä. Mutta tuolta urheilukeskustelusta + Sepon juoksukoulun sivuilta olen saanut vahvistusta, että karppaajakin pystyy juoksemaan. Kyllä minä sen puolimaratonin meinasin taas keväällä vetäistä :D

ViestiLähetetty: 2008-11-27 14:27:03 
Poissa
sintti
sintti

Täällä myös yksi normaalipainoinen... Pituutta 162 cm ja tämän aamun paino 54 kiloa. Aloittelin karppausta kesällä, mutta ei tapahtunut yhtään mitään, muutamia satoja grammoja paino heitteli suuntaan tai toiseen. Tuolloin paino oli rapeat 60 kg. Olen aika uusi vaa´an omistaja joten mutu tuntumalla oletin aiemmin painaneeni n.55 kg, josta sitten lihoin kun lopetin polttamisen ja polvivamman takia jäi liikuntakin vähiin. Kuitenkin olin ilmeisesti painanut vähemmän, sillä tuon ajan vaatteet puristavat vieläkin. Loppukesän possuttelin menemään mitä sattui ja lihoin 62 kiloon- sitten alkoi taas polttaminen, koulumatkojen kävely jne ja paino putosi 57.6 kiloon ja nyt on vajaa kolme viikkoa taas karpattu ja paino tippuu silmissä. Ympäryksetkin kutistuu mukavasti ja olo on hyvä. Nyt kun noita lukuja katsoo niin tuntuu uskomattomalta miten onkin noin nopeasti paino pudonnut, tiedä sitten mikä mätti silloin kesällä...? Varmaan söin liikaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-28 09:22:36 
Poissa
sintti
sintti

Minä myös normipainoinen aloittelija. Pituutta 171 ja painoa tällä hetkellä 75.7.

ViestiLähetetty: 2008-11-29 18:48:49 
Poissa
sintti
sintti

Minä nainen 36v, huomenna 37 :wink:, ei sairauksia, pituus 166cm ja paino pääsi vuoden aikana nousemaan 5kg jonka nyt karppaan pois ja toivottavasti tälle tielle jään. Tavoitepaino siis 54, ei haittaa jos menisi pari kiloa sen allekin. Karppaaminen sopii mulle tosi hyvin, olo on aivan mahtava =D>

ViestiLähetetty: 2008-11-29 20:19:28 
Poissa
Kätevä emäntä
Kätevä emäntä

Heipä hei taas.

Ne kaks kiloa tuli takaisin. Paino ei sit ole pudonnut kuukauden aikana yhtään. Maha ei kyllä sekoile enää ja voin olla melkein päivän syömättä ilman pyörrytystä sun muuta, toisin kuin ennen. Makkara on kutistunut, mutta saisi se vaakakin jo reagoida...

ViestiLähetetty: 2008-11-29 22:35:37 
Poissa
sintti
sintti

Mä oon 6 päivää sitten aloittanut ihan tosi lievästi ylipainoisena (bmi 25.2) keskivartalopullukkana hyväkarppauksen ja oikeesti(!) on lähtenyt 3 kg, eli jo normaalipainon puolella. Oon ollut tosi kova pastan ja riisinsyöjä sekä hirmunen karkin ja sipsien napostelija, aina väsynyt, tuvonnut ja nälkäinen. Täytyy koittaa pysyä tässä meiningissä, sillä se on melko hyvä! Pohdin, että pitäisiköhän sitä koittaa ennen talven reissua vielä ihan täyttä alakarppausta..?

ViestiLähetetty: 2008-12-01 13:04:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä kans normipainoinen, ylärajoilla tosin. En tosin näytä siltä, että olisin ylärajoilla, vaan pikemminkin keskivaiheilla.

Itellä ongelmana on ollut tuo on/off-karppaus, eli nyt aloitin taas uudestaan..kyllästyin nimettäin. Karppaukseen tutustuin, koska vatsani on niin herkkä että joskus on jopa tuntunut etten voi syödä mitään (aika vaikeea muuten opiskella tällöin!). Sitten ajauduin tänne ja uskalsin heti kokeilla, koska isoveli joskus laihdutti 20kg atkinsilla, niin tiesin että elossa se ainaki on :lol: Itellä kyllä on myös painonpudotuksellisia tavoitteita, tosin tiedän että 2vko tästä näytän 5kg laihemmalta vaikken sitä edes ole. Hiilaripömppö on minulla nimettäin aika iso, ihan hämmästyttävä. Esimerkiki nyt parin kkn repsahduksen aikana en ole "lihonut" kuin 1kg tai voi olla etten jopa edes sitä varsinaisesti, koska painoni aina heittelee jonkin verran..noh, kuitenkin näytän monta kiloa painavammalta tämän hiilaripömpön tähden. Että kyllä on ihan omasta hyvinvoinnista kiinni oma karppaukseni. Myös äitini karppaa, hänellä on pahemmat vatsaoireet kuin minulla ja on aina sanonut, että kannattaa jättää ne potut ja riisit vaan suosiolla..ja valkoset jauhot ja sokrut :D Ja vielä näin sopivasti poukkoilen aiheesta takaisin ylemmäs, kyllästyin siihen että olen tässä parin kkn aikana ollut kuumeessa jopa x2 ja kunnon vatsataudissa (ja ei ollu mikään kovin lyhyt juttu). Sattumalta kait nämä tuli, mutta tuovat pientä ponnetta, kun inhoan sairastelemista.

Eli kaipa se terveellinen elämäntapa houkuttaa, kuului siihen sitten painonpudotus tai ei.

Oma ongelmani on lähinnä, mitä ihmettä syön koulussa, kun siellä ne "lihat" ja muut aina uitetaan niissä kastikkeissa..ärsyttävää. Harmi, kun ei ole jääkaappia siellä..työelämässä nämäkin asiat helpottavat, kun voi tuod atöihin ihan mitä haluaa syötäväksi :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00