karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 18:39:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 08:24:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hiilareita alle 40g/pv, pian vuosi toimittu näin.

Palelu vaan yltyy. Tuntuu, ettei mikään vaatemäärä riitä pitämään kylmää pois. Nukkuessa on paksu täkki, villasukat, pyjama ja fleecetakki :) .

Vatsa ollut taas totaalisen sekaisin kuukauden päivät. Desilitra ruokaa ja viimeistään vartin päästä on salamana oltava vessassa.

On kai sillä alakarpilla jotain negatiivisiakin puolia...joillakin.... :(

Kyllä on mukavaa :? , mutta periksi en anna 8) .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 11:05:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Miu, tuo vatsaongelma pitää selvittää! Palelu johtuu varmasti liian vähäisestä energiansaannista imeytymisen estyessä. Mutta mene lääkäriin tai selvitä, onko jokin ruokayliherkkyys!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 11:37:13 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Juu, Heikkilää lueskelin taas tässä yks päivä... Kirjoittaa palelemisen liittyvän siihen, että elimistö polttaa rasvaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 11:53:41 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

PAINONVARTIJOISSA selitetään palelu nimenomaan sillä, että rasva palaa ja siksi palelee. Kun palelee niin laihtuu ja siksi paleleminen on hyvä juttu :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 12:13:13 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Heh, joo... kyllähän kylmässä ilmassa oleskelu selkästi kuluttaa enemmän energiaa... Helppo tapa päästä muutamasta kilosta eroon, on mennä talvella pohjoiseen mökille... Siellä kun tulee oltua parinkymmenen asteen pakkasessa pihalla monia tunteja päivässä, niin kyllä vyötärö pienenee :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 12:20:53 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ummu kirjoitti:
PAINONVARTIJOISSA selitetään palelu nimenomaan sillä, että rasva palaa ja siksi palelee. Kun palelee niin laihtuu ja siksi paleleminen on hyvä juttu :wink:

En ole koskaan ollut Painonvartijoissa, enkä täten kuullut heidän selityksiään, mutta tällä palelemisella olisin laihtunut kaksiulotteiseksi, jos tuo pitäisi paikkaansa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 12:25:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mirka kirjoitti:
... Mutta mene lääkäriin tai selvitä, onko jokin ruokayliherkkyys!

En helkkarissa mene lekuriin... meikä pelkää noita valkotakkisia enemmän kuin mitään muuta :? .

Kyllä tämä taas tästä aikanansa. Pitää kai jossain vaiheessa harrastaa tehokasta hiilaritankkausta, jos se vaikka taas auttaisi. Edellisen kerran (siis kun oli vatsa heikollaan n. 4kk putkeen) vedin 300g irtokarkkeja. Vatsa meni niin totaalisen sekaisin muutamaksi tunniksi, mutta sen jälkeen se "parani" muutamaksi kuukaudeksi :shock: .

Kun ei millään raaskisi keskeyttää hyvää laihdutusvauhtia hiilareilla. On taas paino alkanut putoamaan mukavaa reilun 2kg:n kuukausivauhtia. Eikä olisi enää montaa kiloa pudotettavana.

Toisina päivinä se ketuttaa enemmän kuin toisina. Pitää vaan osata varautua ja syödä sellaisina aikoina, jolloin on vessa satavarmaan lähettyvillä :D. (ja jos housuun menee, niin lämmittäähän se edes pikkasen ja hetkisen.. kun muuten palelee niin vietävästi. Joka asiasta on opittava löytämään jotain positiivista :D )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 13:35:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: Hih, hih... Ei saa naurattaa, menee pissi housuun (Miun viimeinen kommentti)!! :wink:
Mukavaa lukea, että meitä vilukissoja on muitakin... Minua palelsi ennen karppauksen aloittamista, ja paleltaa edelleen... Nytkin on villasukat jalassa, ja silti tuntuu varpaissa kylmä...
Aika erikoista olikin siis herätä toissayönä siihen,ett oli iha oikeast HI-KI!! Siis sellainen asia, johon oon ennen törmännyt vaan lenkiltä tultuani... :shock: Mikähä lie häiriö ollu.....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 15:28:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla oli maha aluksi aina sekaisin. Ja eilen mietin, että mikä on muuttunut kun nyt maha on aivan reilassa. Muutosta on se, että syön munakkaan kanssa aina jotain vihannesta, esim. parsa, kukkakaali, porkkana sekoitusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 17:03:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pienetär kirjoitti:
Estrogeenitasojen kohoaminen/elpyminen aiheuttaa kylmiä aaltoja. Minä nukuin aikoinaan makarissa kahden lämpöpatterin välissä kolmien vällyjen alla ja silti oli kylmä. Makarin lämpötila oli +35°C.

aiheuttaako alakarppaus estrogeenitasojen nousua?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-18 09:23:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jenni kirjoitti:

Tuohon osannevat schwartzbeinistit vastata paremmin kuin minä. Fytoestrogeenit saattavat vaikuttaa estrotasoja kohottavasti, mutta ne nyt eivät ole kauheasti karppaajien suosiossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-18 09:32:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jenni: Hyvin karkealla rautalankamallilla sanottuna ylipaino sekoittaa naisen hormonitoimintaa ja aiheuttaa mm. testosteronin liikatuotantoa. Estrogeeni jää alakynteen. Kun paino laskee, hormonitoiminta alkaa normalisoitua. Eli välttämättä itse syöty ruoka ei muutosta aiheuta, vaan se, että rasvakudoksen määrä kehossa pienenee. Eli normaalipainoisella ei karppaus tee ihmistä estrogeenipommiksi. Jotain tutkimuksia on kai myös insuliinitasapainon ja muiden hormonien kanssakäymisestä, mutta niihin en ole sitä vertaa nenääni työntänyt, että osaisin sanoa, mitkä ovat päätelmät olleet... :oops:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-18 09:47:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Pienetär kirjoitti:
jenni kirjoitti:

Tuohon osannevat schwartzbeinistit vastata paremmin kuin minä. Fytoestrogeenit saattavat vaikuttaa estrotasoja kohottavasti, mutta ne nyt eivät ole kauheasti karppaajien suosiossa.

Karppaus yleensäkin aiheuttaa hormonitasojen normalisoitumista. Mikä voi olla nousua tai muuta.
terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-18 10:25:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Estrogeenia syntetisoidaan kolesterolista (siis rasvasta). Äärimmäisyyteen viety vähärasvainen ruokavalio voi siis pahasti sekoittaa normaalit hormoni(eikä yksinomaa estrogeenin)toiminnat. Tähän asiaan kyllä tulisi mielestäni kiinnittää nykyistä enemmän huomiota, sillä lapsettomuus on käsittääkseni kasvava ongelma. Uskon, että henkiset paineet yhdessä vääränlaisen (lue: virallisterveellisen) ruokavalion kanssa ovat ainakin osasyinä ym. ongelmaan :roll:

Terv.Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-19 01:32:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

els kirjoitti:
Mildalle: Karppiruoka lisää palelemista aika harvoin. Useimmiten silloin syynä näyttää olleen liian vähän kaloreita, liian vähän valkuaista tai liian vähän rasvaa. Voisiko kyseessä olla jotain tällaista?
terv els

Minulla siirtyminen Zone-tyyppiseen ruokavalioon (=hyväkarppi) teki pitkät kalsarit lähes tarpeettomiksi. Nyt niitä tarvitaan normaalioloissa (lue: työpäivinä) ainoastaan kymmenen pakkasasteen kylmemmällä puolella. =D>

Ruokavalion vaikutus oli välitön. Aina ennen ruokailun jälkeen työpaikalle palatessa piti pistää talvisaikaan takki tiukasti kiinni. Zonella takki piti ehdottomasti pitää auki tai tuli hiki. Ajattelin sen näin, että hiven hiilareita nosti lämmön äkkiä ja kohtuulliset protskut ylhäällä. Samaan aikaan painoa poistui tasaiseen (1,5 kg/kk) tahtiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 07:32:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä kylllästyin palelemiseen.
Alun jälkeen rasvan käyttö on jäänyt vähemmälle joten otan sitten aamuisin shottillasillisen rypsiöljyä.
Minä uskon, että oma palellus johtuu liian vähästä rasvasta, kun aluksi minulla oli niin ihananan lämmin. Naureskelin vielä naisvaltaisen kurssini palelijoille. "Hah ha, olkaapa vaan low-fatteja ja kärsikää" :D
Muutenkin pissa on haissut vähän typelle, eli kun lisäsin tietoisesti proteiinin syöntiä, vähensin vahingossa rasvaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 10:14:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

mörkö kirjoitti:
Minä kylllästyin palelemiseen.
Alun jälkeen rasvan käyttö on jäänyt vähemmälle joten otan sitten aamuisin shottillasillisen rypsiöljyä.
Minä uskon, että oma palellus johtuu liian vähästä rasvasta, kun aluksi minulla oli niin ihananan lämmin. Naureskelin vielä naisvaltaisen kurssini palelijoille. "Hah ha, olkaapa vaan low-fatteja ja kärsikää" :D
Muutenkin pissa on haissut vähän typelle, eli kun lisäsin tietoisesti proteiinin syöntiä, vähensin vahingossa rasvaa.

Ummu kirjoitti:

PAINONVARTIJOISSA selitetään palelu nimenomaan sillä, että rasva palaa ja siksi palelee. Kun palelee niin laihtuu ja siksi paleleminen on hyvä juttu

Mörkö: Älä huoli, noin on foorumin viestien perusteella käynyt monelle karppajalle, jopa kokeneille. Eikä ihme, rasvan tarpeellisuudesta kun ei ole liiemmin toitotettu, ei sitten niin missään. Se kun on äklöä, rumaa ja erittäin epäkorrektia - vaikka miten terveiden kreetalaisten ruoasta 40% oli rasvaa...

Ummun ja mörkön mainitsema palelu on yksi parhaista säästöliekin kuvaajista. Kuten Fogelholm ja aiemmin myös Borg (ja paikkarit ja kiusavieraamme) sanovat, se ei esta laihtumasta. Mutta koska se vähentää kulutettua energiaa, niin syötäväksi jää vielä vähemmän. Ja olo on huono, koska kroppa säästää. Kysymys ei ole oikeastaan siitä että rasva palaa, vaan siitä että rasva palaa kivuliaasti, kuin jäitä poltellen - mikä taas johtuu ei-rasvaisten polttoaineiden antamasta insuliinikuormasta, joka estää rasvasolukon käyttöä.

Riittävästi rasvaa tässä tapauksessa ei hidasta painon pudotusta, vaan auttaa siinä, koska se lisää kehon energiankulutusta, ja samalla parantaa oloa, mikä taas vähentää repsahteluja ja naposteluja. Tämä on se hiilarirajoitteisten tärkein positiivinen noidankehä, ketoosilla tai ilman. Ja lopputuloksena paino tippuu vähintäin yhtä hyvin, mutta huomattavasti suuremmilla kalorimäärillä, huomattavasti tyytyväisempänä ja huomattavasti terveemmin.

terv rasva-els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 11:25:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Shottilasillinen rypsiöljyä kuulostaa minusta vähän elämälle vieraalta. Entäs jos kokeilisit minun aamiaistani? Pannulle tirisemään hyvää oliiviöljyä ja chilirouhetta (nopeuttaa aineenvaihduntaa), perään kaksi pekonisiivua, kun saaneet hiukan väriä niin käännetään, ja rikotaan kaksi munaa keltuaiset ehjinä, lisäksi mineraalisuolaa ja mustapippuria. Paistetaan, kunnes valkuainen on hyytynyt mutta keltuainen vielä löysää. Kaadetaan lautaselle öljyineen, ja lopuksi nuollaan viimeisetkin chilin ja pekonin maustamat herkkuöljyt pois. n. 330 kcal, ei edes paha, mutta päivän ravinteista tulee heti aamiaisella jo mukava osa!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 12:20:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Miten oliiviöljy/pekoni -aamiaisesta voi tulla noin vähän kaloreita? Laskin laskurilla oman aamiaiseni: keitetty kananmuna, raejuustoa 100g ja vihannes, niin siinä oli jo 270 kcal. Onkohan se mun laskuri ihan oikeassa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-21 13:26:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

On se jännää miten ihmiset ovat erilaisia. Minua paleli vuoden vaihteessa yläkarpilla, mutta kun sitten palasin taas ruotuun, palelemiset katosivat. Toivottavasti tuo rasvan palaminen ja paleleminen ei pidä paikkaansa, yhyy en pääse ikinä eroon näistä vararenkaistani... :cry:

Milka kirjoitti:
Lainaa:
Vesijohtovesi täällä Turussa on ala-arvoista

Kokeileppas sitruunaviipaletta! Kannellinen vesikannu on paras ettei jääkaapista tule veteen hajuja tai makuja, pari sitruunan viipaletta veden sekaan ja kannu jääkaappiin kylmenemään. Minulle tepsi tämä kikka kun opiskelin Kemissä, Kemin vesi on aivan hirveää...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00