karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-07 00:47:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 853 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1043 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-12-09 17:05:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sammakko-prinsessa kirjoitti:
PinkLily10 kirjoitti:
PinkLily10 kirjoitti:
Noniiiin päivälliseksi tuli vedettyy 50gtonnikalaa ja 100g wokkia

Päivän makrot yht. hh.5.3g r.58.5g pr.36.2g

Jes hyvin menee :D iltapala ongelmia on mutta kai mä jotain keksin :D

Loppi päivän tulos on markoina:

HH.9,8 g r.114g pr71.5 g

:lol: :lol:

Hyvin vedetty :D . Saanko olla utelias mitä söit eilen, kun sait hiilarit pysymään noin alhasina :?: ? Mul menee aina väkistenki yli 10g/päivä :) .

Mun eiliset makrot oli kokonaisuudessaan: 63g R; 79g P; 18g HH.

Joo siis tossa jo näkyyki osa mun syömisistä mutta iltapalaks söin fetaa ja tonnikalaa :D AINII ja ku rasvat jäi alle niin jouduin JUOMAAN rypsiöljyä 25G että sain rasvat kohilleen!!! :smt091 :smt091 :smt091 :smt103

Kuva

Läskit pois alta, tervetuloa hoikka ja terve elämä!

ViestiLähetetty: 2010-12-09 18:05:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jennga kirjoitti:
Joo pekonia, munia ja majoneesia tulee syötyä kyl joka päivä, mut ehkä vois lisätäkkin vielä niitä. :D Vois kyl tutustuu noiden kirjojen resepteihin paremmin ja kattoo mistä sais kunnolla kaloreita ja rasvaa, mut vähän hiilareita eikä liikaa proteiiniakaan..
Pähkinöitäkin vois kyllä opetella enemmän syömään. Cashew on ainakin herkkua, mut maapähkinälle olen ainakin allerginen et sitä en ainakaan voi.

Pähkinät on herkkuu =P~ Suosin yleensä hassel-, para- ja macadamianpähkinöitä (sillonku on rahaa, ne on kuitenkin aika kalliita) niiden alhaisten hiilarien ja suuren rasvapitoisuuden vuoksi.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2010-12-09 18:18:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lainaa:
Joo siis tossa jo näkyyki osa mun syömisistä mutta iltapalaks söin fetaa ja tonnikalaa :D AINII ja ku rasvat jäi alle niin jouduin JUOMAAN rypsiöljyä 25G että sain rasvat kohilleen!!! :smt091 :smt091 :smt091 :smt103

Siis hyi yök :? rypsiöjyä... Ei varmaan ollut mitään herkkuva :shock: . Mä en kyl pystyis... Paljonko rasvojen olis siis syytä/hyvä olla, et olis kohdillaan? :?:

ViestiLähetetty: 2010-12-09 18:21:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä tän päivän makrot: R 82; P 83; H 22... Mitä tuumaatte? Onko rasvan/proteiinin osuus "fine" :) ? Vähän meni hiilarit yli tavotteen, mut ei pahasti kuitenkaan :o .

ViestiLähetetty: 2010-12-09 18:43:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla ainakin on tavote, että rasvaa pitää saada kaikista eniten ja sitten proteiinia ja vähiten hiilareita. Rasvat mulla on yleensä siinä 120-140g paikkeilla ja proteiinit 60-80g ja hiilarit yritän pitää siinä 20g paikkeilla, mut ei haittaa jos vähän menee ylikin, mutta kunhan ei ole enemmän kuin proteiinia. :)

Emo ja poikaset -07, -08 ja -10

ViestiLähetetty: 2010-12-09 18:46:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sammakko-prinsessa: Joko oot muuten lukenut tän viewtopic.php?f=13&t=47510, tosta oli mulle ainakin suuri apu :D

ViestiLähetetty: 2010-12-09 20:41:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiättekst mitä tytsyt..... MÄ JOUDUN TAAS juomaan sitä kamalaa P**kaa 25g että saan rasvat kohalleen ja sittenki tulee vasta 90g joten eiku nam nam... :smt012 :smt012 Ei kannata unohtaa aamupalaa ja shoppailla koko päivää :oops:

Ja kiitos mun ratkeemisen, meikäläisen hiilarit kilahti tonne 30g!!!!!!!! No, mut se ei ilmeisesti oo kauheen paha?

hh.30,3 g r.90,4 g pr.52,3 g

Mä meen herkuttelee ton öljyn kans *märinää* :resp: :smt114

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-12-09 20:53:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sulata vaikka voita vihannesten päälle jollain aterialla, ettei tarvi pelkkää öljyä vedellä. Siis jos se öljy ei maistu.

ViestiLähetetty: 2010-12-09 21:42:15 
Poissa
sintti
sintti

hurjan pienii makroja teil jollai :O mul on normisti sillee ehkä hh 30, r 150, p 90 ja kalorit noin 2000... toi 30 on mulle ollu hyvä määrä hiilareita, tai se tuntuu olevan aika perus eikä tartte kauheesti miettii et mitä voin syyä ja mitä en.. ja mun aivan suurin herkku nyt on saksanpähkinät, aivan taivaallista.. lidlistä just ostin niit kolme pussia ku vihdoin löyty niitä yksinään, yleensä on vaan jossai sekotuksien mukana niitä..

ens viikol me mennää mummulle "puurojuhlaan" sillon meinaan syödä riisipuuroa sokerilla ja kanelilla, sit jouluna oon aatellu et aattona ja joulupäivänä et nii tarkka oo, mut tietty koitan pysyy kohtuudessa (:

on tää vaan ihanaa tää karppaaminen :D

Iso Ulkoa Pieni sisältä

ViestiLähetetty: 2010-12-10 07:37:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

berasmus kirjoitti:
ens viikol me mennää mummulle "puurojuhlaan" sillon meinaan syödä riisipuuroa sokerilla ja kanelilla, sit jouluna oon aatellu et aattona ja joulupäivänä et nii tarkka oo, mut tietty koitan pysyy kohtuudessa (:

on tää vaan ihanaa tää karppaaminen :D

Yhdyn edelliseen :D ..! Karppaaminen on mukavaa, kun sen oikein oivaltaa... :mrgreen: Mullahan siinä onkin kulunut lähemmäs 3 vuotta ;) ja vieläkin on vähän asiat hakusessa, joiltain osin. Ja aattona mulla on samat planit :) eli kaikkea voi maistaa, kohtuudella. Taidan pääosin pysytellä kuitenkin kinkussa ja porkkana-/lanttulaatikossa (imellettyperunalaatikko on ollut monet vuodet mun suurinta herkkua, mutta uskon että selviän ilman sitäkin :D ?) ja rosollissa.

ViestiLähetetty: 2010-12-10 07:40:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

PinkLily10 kirjoitti:
Tiättekst mitä tytsyt..... MÄ JOUDUN TAAS juomaan sitä kamalaa P**kaa 25g että saan rasvat kohalleen ja sittenki tulee vasta 90g joten eiku nam nam... :smt012 :smt012 Ei kannata unohtaa aamupalaa ja shoppailla koko päivää :oops:

Ja kiitos mun ratkeemisen, meikäläisen hiilarit kilahti tonne 30g!!!!!!!! No, mut se ei ilmeisesti oo kauheen paha?

hh.30,3 g r.90,4 g pr.52,3 g

Mä meen herkuttelee ton öljyn kans *märinää* :resp: :smt114

Voi sua :( mua ei sais juomaan öljyä kirveelläkään :D vaikka rasvat jäis miten alas... Hyyyy... *puistatuksia*. Elä sure :) niin meni mullakin yli, mut ei siihen kuole ;) . Tänään paremmin? Kyl mä meinaan jatkossa nostaa hiilareiden osuutta (ens viikon jälkeen) :) ehkä sinne 50neen tai sen kieppeille..? Kahtoo nyt sit :D . Ja toi "voita kasvisten päälle" oli hyvä idis/kuulostaa herrrkulliselta =P~ !

ViestiLähetetty: 2010-12-10 09:07:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta vaan.
Mä en pystyny juomaan enää yhtään sitä eli makrot oli tossa väärin. rasvaa oli jotain 58g about.

No täytyy ottaa tänää uusiks ja tosiaan käyttää rasvaa enemmän ja enemmän ettei tarttekkaa enää juoda sitä :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-12-10 09:17:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei taas.. Mä en ymmärrä mitä teen niin väärin kun paino ei enään tipu. Ekalla viikolla lähti 4kg ja siihen on jäänyt. Olen yrittänyt nyt juoda mutta sitä vettä ei varmaan vaan tarpeeksi mene. Eilen sain pakotettuna juotua ehkä kaksi litraa mutta alkoi jo tekemään pahaa.. Kestää kauan tämä minun tottuminen veteen kun en oikeastaan koko aikuisiällä ole koskaan vettä juonut vain maitoa ja mehua. Mutta menee jo huomattavasti paremmin kuin alussa :)
Pitäisi varmaan opetella laskemaan noita makroja että vähän näkisi miten syön.

Eilen söin aamulla paistetun munan ja yhden ukko-pekka makkaran myös paistettuna + salaatti ja paprikaa vähän
Ruuaksi kaalilaatikkoa ja illemmala söin hornetteja. Nyt ei ollut salaattia ruuan kanssa mutta yleensä joka päivä on puolet lautasesta salaattia (kurkku, paprika, jääsalaatti ja tomaatti)

Kaikesta muusta osaisin varmaan laskea makrot mutta kaalilaatikko menee jo niin tieteeksi etten osaa :D En mitannut edes miten paljon tuorejuustoa kermaa ja kaalia edes laitoin.

ViestiLähetetty: 2010-12-10 09:25:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

PinkLily10 kirjoitti:
Huomenta vaan.
Mä en pystyny juomaan enää yhtään sitä eli makrot oli tossa väärin. rasvaa oli jotain 58g about.

No täytyy ottaa tänää uusiks ja tosiaan käyttää rasvaa enemmän ja enemmän ettei tarttekkaa enää juoda sitä :lol:

Mä länttään joka ruoka-annokseen kasan majoneesia niin siitä saa hyvin rasvaa ainakin (12g/rkl) ja on parempaa kuin öljy juotuna :lol:

ViestiLähetetty: 2010-12-10 09:29:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on herkkumajoneesia tuolla et kai mäki laitan tän päivän pekoni ateriaan sitä :D :D Mä muistin että hk:sinisessä ei oo paljoo makrjoa mut ohan siinä vaikka ja kuin :D Ostin sitä eilen mut jää kyl syömättä kun ei siitä tuu täyteen helpolla ja kasvisten kanssa siitä tulee jo aika paljon hiilareita per annos.. :oops:

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:04:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

JEE :D yks syy, miks tää VHH on aivan Lllloistava tapa olla ja elää, on et saa käyttää majoneesia huoletta :wink: ! I löööv :smt050 ! Rasvaa on, muttei nimeksikään hiilareita. Kruunun herkkumajoneesi on aivan Barasta :D ! Nyt aion ylittää itseni ja tehdä majoneesia omin pikku kätösineni ;) pitäkää peukkuja...

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:07:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liia kirjoitti:
Hei taas.. Mä en ymmärrä mitä teen niin väärin kun paino ei enään tipu. Ekalla viikolla lähti 4kg ja siihen on jäänyt. Olen yrittänyt nyt juoda mutta sitä vettä ei varmaan vaan tarpeeksi mene. Eilen sain pakotettuna juotua ehkä kaksi litraa mutta alkoi jo tekemään pahaa.. Kestää kauan tämä minun tottuminen veteen kun en oikeastaan koko aikuisiällä ole koskaan vettä juonut vain maitoa ja mehua. Mutta menee jo huomattavasti paremmin kuin alussa :)

Eilen söin aamulla paistetun munan ja yhden ukko-pekka makkaran myös paistettuna + salaatti ja paprikaa vähän
Ruuaksi kaalilaatikkoa ja illemmala söin hornetteja. Nyt ei ollut salaattia ruuan kanssa mutta yleensä joka päivä on puolet lautasesta salaattia (kurkku, paprika, jääsalaatti ja tomaatti)

Kaikesta muusta osaisin varmaan laskea makrot mutta kaalilaatikko menee jo niin tieteeksi etten osaa :D En mitannut edes miten paljon tuorejuustoa kermaa ja kaalia edes laitoin.

Hei. Omassa versiossani kaaliloodaa on jotain 9g HH per 300g annos :) eli ei kauheena.
Tarkalleen ottaen:
HH 9,2 g
P 23,4 g
R 17,9 g
KCAL 291

Toivottavasti jelppi :) .

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:10:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja Liia: syötkö tarpeeksi rasvaa? Tuli sellainen mieleen, et siksi voi olla et laihtumisesi on hidastunut..? En tosin ole mikään asiantuntija :D ... Ja ootko kauan siis karpannu? Jos sulla on toinen viikko meneillään, niin ei mun mielestä kandee vielä olla huolissaan painon laskusta ;) . Foorumilta luulis löytyvän apua/neuvoja painon laskun pysähtyneisyyteen :) ...?

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:19:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liia kirjoitti:

Hei. Omassa versiossani kaaliloodaa on jotain 9g HH per 300g annos :) eli ei kauheena.
Tarkalleen ottaen:
HH 9,2 g
P 23,4 g
R 17,9 g
KCAL 291

Toivottavasti jelppi :) .

Siis MITÄ sulla on sielä??? Mä meen kans tekee :D :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:21:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja Liia: syötkö tarpeeksi rasvaa? Tuli sellainen mieleen, et siksi voi olla et laihtumisesi on hidastunut..? En tosin ole mikään asiantuntija :D ... Ja ootko kauan siis karpannu? Jos sulla on toinen viikko meneillään, niin ei mun mielestä kandee vielä olla huolissaan painon laskusta ;) . Foorumilta luulis löytyvän apua/neuvoja painon laskun pysähtyneisyyteen :) ...?

Eli aloitin 15.11 eli onko nyt sitten neljäs viikko menossa.....??? Ei ole kalenteria tähän hätään :)
Voi olla että sen rasvan kanssa on pieniä ongelmia vaikka koitan kyllä kaiken paistaa voissa.
Mutta hei kiitos siitä kaalilaatikon makroista.
Jos itse haluan laskea niin lasketaanko ihan raakapainosta. Eli kaikki aineet punnitsen raakana ennen paistamista/uuniin laittamista. Mä olen niin käsi näiden juttujen kanssa...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 853 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1043 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00