karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 11:59:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-03 19:13:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
neitihallinta kirjoitti:
Kauanko tätä kannattaa jatkaa?

Loppu elämä tietysti.

Elämäntapalaihduttajilla tahtoo olla kaikki heti tänne nyt-ongelmaa --- ja innostus loppuu nopeammin kuin ehtii sanoa karppaus. Jos ajattelisit muuten hyvää oloasi ja unohtaisit koko laihdutuksen. ---

Nauti niistä juustoista ja unohda hetkeksi laskeminen. Syö kolme reilua ja ravitsevaa ateriaa vuorokaudessa ja anna ihmeen tapahtua.

Minä kuulun tähän normaalipainoisten porukkaan.

Ennen karppailuun tutustumista ruokailu oli melkeinpä jatkuvaa "laiduntamista" ja närppimistä. Toisinaan syöminen oli aika lailla välipalapainotteista. Nälkä tuli tiuhaan. Makeat mieliteot ja suklaanhinku olivat tuttuja.

Ruokarytmi on nyt paljon parempi kuin ennen: ne kolme ateriaa. Makeat mieliteot eivät oikein ehdi vaivaamaan, kun on hyvä ja kylläinen olo.

Tuntuu myös hyvältä tietää, ettei syö joutavaa höttöä vaan ravitsevaa kunnon ruokaa. Siitä ei varmasti ole kenenkään terveydelle haittaa...

ViestiLähetetty: 2011-05-04 08:38:49 
Poissa
sintti
sintti

Täällä kanssa yksi!
Aloitin karppaamisen aika tarkalleen puoli vuotta sitten. Olin vielä normaalipainon rajoissa, mutta olo oli jo inhottava. Olin aina ollut tosi hoikka, ja sitten hiljalleen en enää ollutkaan. Aloittaessa mitat 175cm/75kg.

Nyt puolen vuoden jälkeen paino on aika tarkkaan 70kg. Meillä ei kotona ole kokovartalopeiliä, ja meinasin hihkaista ääneen uimahallissa, kun pitkästä aikaa kroppani näin uikkareissa alkuviikosta. Muutos on ihan ihana, ja harmittaa että lähtötilanteesta ei oo oikein kuvia. Mulla kroppa kaipaa enää vaan kiinteytymistä, paino on oikein hyvä näin. ^_^

ViestiLähetetty: 2011-05-04 20:17:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kaksi viikkoa sitten BMI tasan 25, tänään 24,39 :D Aloitin lähinnä jatkuvan vatsakivun takia karppailun, mutta kaupanpäällisinä väsymys, huonounisuus, ärtymys ja turvotus häipyivät kipujen mukana =D>
Tänään ostin elämäni ensimmäisen tölkin makeutusainetta - karppileipien leipominen käy jo sutjakasti, mutta aikomuksena kokeilla jotain makeaa leivonnaista =P~

ViestiLähetetty: 2011-05-04 20:27:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mäki oon normipainosena aloittanut karppailemisen :smt006 Nyt painoa joku reilu 60kg ja tavoite on joku 56-58kg (alotuspaino oli talvella joku 66kg, hyihyi) ja paljon vielä pitää kiinteytyä, et näyttää kesällä hyvältä biksuissa :mrgreen:
Tässä on jo yks vaatekoko pienennetty mutta en ite nää mitään eroa, sama löllö vaan kattoo peilistä, et odotan sitä päivää ku tulee joku ahaa-ilmestys ja näkeekin jotain eroa :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-14 14:35:43 
Poissa
sintti
sintti

Täällä ilmoittautuu myös yksi normaalipainoinen aloittelijakarppaaja. Painan tällä hetkellä n. 56 kg (vaakaa en omista joten käyn vanhempien luona vaa'alla) ja pituutta mulla on 164,5 cm. Olen aina ollut kiinnostunut ravitsemuksesta ja laihdutusyrityksiä on takana useampia, onnistuneita ei yhtäkään - makeanhimo on aina vienyt voiton ja olen yrittänyt kitkutella liian vähillä kaloreilla ja rasvoilla. Tämä on uskoakseni syynä muutaman kilon painonnousuun tässä vuoden sisällä. Painavimmillani olen painanut lähemmäs 58 kg, joka toki sekin on vielä normaalipainon rajoissa.

Kiinnostuin siis karppauksesta luettuani sattumalta sitä koskevan artikkelin jostain lehdestä. Vasta noin viikko sitten aloin todella ottaa asiasta selvää, ja viime päivät olenkin vähentänyt hiilareita melko reippaasti. Laskemaan en ole alkanut, vaan pyrin näin aluksi ottamaan koko ruokajutun rennosti, etten stressaannu ja pilaa siten koko juttua. Toistaiseksi olen voinut hyvin, väsymys tosin piinaa. Nälkää en kuitenkaan ole juurikaan joutunut näkemään, ja pahin makeanhimokin on jo alkanut talttua.

Karppaus tuntuu musta hyvin lupaavalta ja odotan innoissani tuloksia. Mittailin eilen vyötärön-, lantion-, rinnan- ja reidenympäryksiä ja katson sitten viikon päästä, onko mikään muuttunut. Painonlasku olisi myös toivottavaa, mutta kaikki aikanaan.

Olen syönyt aamupalaksi yleensä 2 paistettua munaa sekä tomaattia tms. tai juustoleipäsiä, joiden resepti löytyikin tämän sivuston reseptipuolelta - oli muuten hyviä ja täyttäviä! Lounaaksi olen syönyt jotain broileri-herkkusieni-vihannes-sötkötystä kukkakaalilla ja salaatilla ja juomaksi ykkösmaitoa (aion pikkuhiljaa totutella rasvattomasta maidosta kevytmaitoon tai jopa vielä täysmaitoon, saa nähdä). Illalla olen syönyt joko samaa kuin lounaaksi, tai sitten esimerkiksi luonnonjugurttia marjoilla, juustoleipäsiä, pähkinöitä tai kananmunaa. Miltä tällainen ruoka kuulostaa, olenko oikeilla jäljillä? Aion opetella uusia reseptejä pikkuhiljaa, minkä myötä ruokavalioni sitten monipuolistuu - olen todella aloitteleva kokkaaja, joten kaikki toiminta keittiössä tuntuu vielä hiukan haastavalta. Neuvoja otan mielelläni vastaan. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-14 14:58:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minäkin olen normaalipainoinen karppi, aloittelin karppaamista pari-kolme kiloa painavampana pari kuukautta sitten (sitä ennen kymppikilo lähti karkit, limut ja roskaruuat jättämällä ja juoksemalla) ja nyt en enää halua tiputtaa yhtään :) Täytyy ihan katsella, josko tässä täytyy ottaa vähän takaisinpäinkin.

Mietinkin tuossa, että kannattaisiko ruokavalioon lisätä rasvaa vaiko mielummin pikkuisen hiilareita (proteiinia syön jo nyt suositusten ylärajoilla) painonlaskun pysäyttämiseen? Mun syömisistä saa tarkemmin kuvaa tuolta ruokapäikystä, mutta hiilarit pyörii (mutulla, en juurikaan harrasta makrojen laskemista) 35-60g/pvä, rasvat yli 100g ja proteiinia tulee melkein yhtä paljon kuin rasvaa. Vastasikohan tuo nyt omaan kysymykseeni itse asiassa, rasvoissa vois olla varaa lisätä? Kun kuitenkin syön marjoja ja maitotuotteita aika huoletta, joista hiilaria tulee riittävästi.

Muuten tuo Kasvissyöjän kommentti ois voinu olla mun kirjoittamani :) Ekaa kertaa ikinä voin keskittyä täysillä työpäivän ajan töihin, eikä koko ajan pikkunälkä vaivaa ja hedelmiä, keksejä ja karkkeja uppoa mahaani. Kolme kertaa päivässä riittää mainiosti!

Kiinteytymiseen mä uskon tämän olevan paras mahdollinen ruokavalio (ainakin mun kohdalla). Kropassa on enemmän lihasta (joka myös alkaa näkyä), kuin paljon enemmän treenatessani vt-ruokavaliolla!

Tsemppiä kaikille omien tavoitteiden tavoitteluun! :)

ViestiLähetetty: 2011-07-16 09:17:07 
Poissa
sintti
sintti

Täälläkin normaalipainon ylärajoilla haahuileva karppi. Tai aloitteleva karppi, vielä on karppi-identiteetti sen verran haussa, etten voi itseäni karpiksi ehkä kutsua. Painoa "vain" vajaat 60, mutta pituutta sitäkin pienempi 155. Tavoitteena olisi päästä viidestä sitkeästä kilosta eroon ja vanhana vatsavaivaisena voida paremmin. Neljättä päivää viedään ja olo on tasaisen hyvä, joskin muutaman päivän takainen kahden tunnin suunnistuskeikka vetikin kalpeaksi. Hiilihydraatteja on mennyt tänä aikana n. 30/päivä. Kattellaan ja kokeillaan -vaihe on menossa, mielenkiinnolla odotan tuloksia. Olo on kuitenkin skeptinen vielä, ja uskon että tarvitsen aktiivisen liikunnan tähän tueksi ennen kuin mitään kummempaa tapahtuu.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wE2eNB4/]
Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-16 10:45:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Me too! Normipainon rajoissa mennään, vaikkakin ehkä ylärajoilla, 170cm/70kg. Kohta vuoden karpanneena painoa kadonnut 2kg, mutta vyötärönympäryksestä 15cm :) Nyt edessä viimeinen rutistus, tuo raskausarpien kirjailema pelastusrenkaan tapainen pitää kadottaa. "Lääkkeeksi" max. 20hhg/pv. Isoin kompastuskivi on tuo lonkero tuolla jääkaapissa, mutta eiköhän ne siellä pysy kumminkin, korkeintaan isäntä juo ne pois :P

http://koukuttunut.blogspot.com

ViestiLähetetty: 2011-07-16 11:32:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minäkin ilmottaudun! Normaalipainossa ollaan. Karppaus osottautunut oikeaksi vaihtoehdoksi turvotuksen ja vatsakipujen lääkkeeksi (ja tämän tiennytkin jo ennen karppauksen virallista aloittamista)!
Mutta piru, kun se pulla on niin hyvää :(

Vatsan seudulle ilmestynyt pieni, mutta senkin edestä itseä häiritsevä rengas, joka tavoitteena saada häivytettyä pikku hiljaa.
Suunnaton mielenkiinto ravitsemuksen vaikutuksesta terveyteen ollut jo pidempään.

Olen "tsernobylin lapsia", eli selittelen lyhyyttäni naapurikattilan posahduksella :lol:

157cm/53kg, joten pienikin painon nousu näkyy heti. Ensimmäisenä kasvoissa ja nyt valitettavasti myös vatsan seudulla. Eli sellainen kilo tai pari pois tai ei välttämättä sitäkään jos vain se rasva muuttaisi muotonsa takaisin lihakseksi! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-07-16 20:29:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Mitä lyhyyttä, mä oon vielä kolme senttiä lyhyempi! :lol:

Yhden huomion tein tänään normaalipainoisena karppailusta: selluliitit on kadonneet jonnekin! Kyllä sitä vielä kuukausi sitten oli, mutta eipä enää =D> Eli vaikka kilot ei muutu, on tästä paaaaljon muutakin hyötyä!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8

Kaikki ajat ovat UTC+02:00