karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 00:20:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-07-13 23:10:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-11 18:18:06
Viestit: 393
Olen syönyt magnesiumlisää pitkään (paitsi nyt pari viikkoa kun loppui..). Välillä tuli otettua ihan reilumpia annoksia jos alkoi tuntumaan että tulee kramppeja tai muuta. En huomaa lämmönsäätelyllisiä eroja verrattuna nykyhetkeä ja muutama viikko taaksepäin.
Oudoin ilmiö on kyllä violetit polvet.. Näyttää vähän pelottavalta, ihan kun ois kylmäkaapista nostettu esille.. Huuletkin menee ulkoilmassa nopeasti sinisiksi.

_________________
.Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-07-15 12:28:50 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
rose hip kirjoitti:
Nostellaas tämä esille piiloistaan. Täällä palellaan nimittäin nyt kesälläkin ! Sisällä taitaa olla nyt sen +20 lämmintä ja oon sikiöasennossa kippuralla kun paleltaa.. Vielä ei oo helteetkään nousseet niin kuumiksi että olis ollu kovin kuuma vaikka lukemat on ollukkii yli +30. Ruokamäärää oon nostellu, tai oikeestaan oon lopettanu laskemisen niin on tullut syötyä vähän enemmän, eli ei pitäis olla siitä kiinni. Varpaat on nyttenkin jäässä..

Mielenkiintone ilmiö on myös kylmän veden juonti.. Oon luopunu kylmästä vedestä oikeestaan kokonaan kun tärisen ja hytisen kun mikäkin hyytelö sen jälkeen vaikka kuinka kauan.. Toinen merkittävä asia on hikoilun loppuminen lähes kokonaan. Todella harvoin on enää hiki, eikä haittaa vaikka deodorantti unohtuisi aamulla kiireessä. Ennen hikoilin kuin sika ennen joulua vaikka oli kylmä. Ennen en voinut käyttää t-paitoja (saati harmaita sellaisia) ollenkaan, nyt ei ole mitään väliä kun ei tarvitse pelätä hirveitä laguuneja kainaloissa.


Menepä mittauttaan kilpirauhasarvot! Oireet vähän viittais siihen.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paleltaa...
ViestiLähetetty: 2011-07-27 09:00:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-11 18:18:06
Viestit: 393
viime syksynä mitattiin kaikki mahdolliset kilpirauhasiin liittyvä, otettiin ihan täydet veriarvot (11 pulloa verta..) ja sokerirasitustestit. kilpirauhasissa ei ole vikaa, ennenkin on testattu kun epäiltiin liikatoimintaa (sillon taas hikoilin kuin sika enkä nukkunut kun 3-5 tuntia yössä). sokeritesteissä ilmeni liiallista insuliinin tuotantoa, jonka jälkeen siirryin kokonaan karppaamaan aikasemman hiilarien rajailun jälkeen. tämä on harvinaista normaalipainoisella nuorella (ens kuussa 19) ja tutkimukset on lääkärin mukaan niin rankat että kysyi olenko valmis niihin vai auttaako ruokavalio. tuolloin sain myös verensokerimittarin mukaan kun sokerit tipahtelivat parin tunnin välein. eipä ole tarvinnut kertaakaan mitata kun pahaa oloa ei ole sen jälkeen tullut kun jätti turhuudet matkasta.

kummallista kun näillä helteillä ei tunnu kuumalta kuin todella harvoin. huomaa että hiki alkaa valumaan otsalta mutta kuumuuden tunnetta ei tule samalla tavalla kuin ennen? vai onks musta vaan tullu jotenkin tunnevammanen, en tiedä :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)