karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 00:13:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 93 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-29 18:52:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olisko innokkaita mukaan irti sokerista ja alkoholista- tsemppi ketjuun?

Itse aloitan aamulla elämän ilman sokeria ja alkoholia ja tsemppiä kaivattas :lol:

ViestiLähetetty: 2011-05-30 08:46:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No hyvää huomenta!
Uusi elämä ilman sokeria ja alkoa alkoi nyt :lol:
Ehkä pitää tilata pussi steviaa ja raakasuklaata, meinaa nyt ei sitte voi kaupasta ostaa edes suklaata :shock: olis pitäny ajatella tämäkin valmiiksi :roll:
Toivottavasti olis joku muukin samass tilanteessa oleva, niin vois tsempata toinen toista, jos ei ketään kuulu niin ylläpito voi poistaa tämän aloituksen turhana!!!

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:00:22 
Poissa
sintti
sintti

Eikun tsemppiä kovin! :smt001

T: toinen, joka haluis irti holista vaikka pariks viikkoo. Mut ny on kesä ja mökki ja sauna. Apua!! :smt100

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:05:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Käykö sokeriton suklaa? Esim. Kultasuklaalla ainakin on. Mut parasta ehkä olla tiukka ja totaalikieltäytyjä jonkun aikaa, jos tarve sellaiseen on! Alkoholi lienee vielä parempi noista poisjätöistä, jos sen kanssa on ongelmaa... sortuisin mieluummin suklaaseen kun kaljaan, jos valita pitäisi. Ajattelematta sen paremmin juuri karppausta, vaan elämää yleensä.

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:09:56 
Poissa
sintti
sintti

Mulla ainakin toimii sokerin kanssa se, että kun on pari päivää ilman, makeanhimo alkaa laantua. Ekat pari päivää on pahimmat. Pitää vaan keksiä paljon tekemistä itselleen, ettei tule sorruttua! :) Ja leipä + viljat yleensäkin pitää sokerinhimoa yllä.

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:19:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ilmoittaudun vertaistukiryhmään!

Sokeria ei tee edes mieli, en käytä steviakaan, koska en pidä makeasta.
Viinistä sitten pidän vähän liikaakin, kunnon humalassa en ole ollut vuosiin, mutta päivittäin on tullut tissuteltua.
Kun sentit ei karisseet toivottua tahtia, niin päätin kokeilla alkoholitonta. Neljäs päivä menossa, tämä on ihan perseestä :lol:
Oon juonut jääteetä ja kuplavettä limellä, mutta ei se paljon lohduta, kun kaverilla on jotain hyvää valkkaria...

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:25:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mäki ilmottaudun mukaan! Sokerista pitää päästä irti! Alkoholi ei oo mulle ikinä ollu mikään ongelma niin keskityn nyt vaan tohon sokeriin. Voisin yrittää myös lopettaa samalla makeutusaineiden liikakäytön, nyt on hirvee makeanhimokausi meneillään :twisted: Ihan oma moka kyllä ku tuli paluu takas hiilarimaahan vajaaksi viikoksi umpparileikkauksen jälkeen, himot jäänyt sieltä päälle.
Onks raakasuklaa ihan täysin sokeritonta? Oon sitä pitkään jo miettinyt, et pitäis käydä ostaa mut enpä oo vielä saanut aikaseksi. Miten muuten on sokerittomien suklaiden laita? Löytyykö sellasia tummina ja kuinka paljon hiilareita niissä on?
Hedelmistä ja marjoista en kyllä luovu, tumma suklaa sen sijaan menee nyt pannaan joksikin aikaa :mrgreen:

Tsemppiä kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:36:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jee, kiitos tsempeistä!! Ja tervetuloa Katipoo mukaan!!! :D
Mä en makeesta myöskään tykkää, mutta joskus on ihan kiva vetästä suklaata huiviin. Sokeria tulee mun syötyä vaan 70% suklaasta. Sokeriton suklaa taas saa mahan kuralle ja on liian hyvää, että pystyisin jättää yhteen palaan :roll:
Mutta kokeilen joku päivä tehdä itte, kun saan aikaiseksi.
Alkoholi ei ole ongelma muuten, mutta sitte ku otan yhden siiderin, niin kohta kelpaa kaikki alkoholi mitä käsiini saan :oops: seuraukset on sitte aina sen mukaiset. Monta vuotta menny jo niin, että kun on bileet, niin vedän överit ja morkkista seuraavat kolme-neljä kuukautta, sitte taas bileet ja överit ja morkkis ja sama jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.....
Nyt olis aika lopettaa tuo kierre!

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:47:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa Nacho!!!
Raakasuklaa on suklaata, joka valmistetaan vain puhtaista, alkuperäisistä ja prosessoimattomista raaka-aineita. Raakasuklaan valmistamisessa raaka-aineita ei missään vaiheessa kuumenneta. Näin suklaassa on jäljellä myös suuri määrä arvokkaita ainesosia mm. entsyymit, vitamiinit ja fytoravinteet, jotka yleensä tuhoutuvat korkeiden valmistuslämpötilojen ja prosessoinnin yhteydessä.

Mä en löydä makroja tolle raakasuklaalle, jos joku löytää vois laittaa ne tänne.
Mutta tummassa suklaassa on sokeria ihan reippaasti. Itse syön vaan 70% minttusuklaata, mutta siinäkin oli muistaakseni sokeri jo toisena raaka-aineena, saa tämänkin korjata jos olen väärässä :roll:

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:51:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alkoholi on ollut vakava ongelma ja lääkkeiden väärinkäyttö.
Molemmista olen päässyt irti AA-ryhmän avulla v. 1975.
AA on mukava keino päästä ongelmasta.

Makea on hankalampi asia. Minulla on käytössä Stevia-jauhe.
Sitä ei saa Suomessa myydä elintarvikkeena.
Löytyy luontaistuotekaupasta ihonhoitotuotteiden joukosta.

Toisinaan kun olen tullut loukatuksi,
syön murheeseen suuren annoksen nopeita hiilihydraatteja.
Sitten sokerihumalassa nukkumaan.

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:51:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alkoholi on ollut vakava ongelma ja lääkkeiden väärinkäyttö.
Molemmista olen päässyt irti AA-ryhmän avulla v. 1975.
AA on mukava keino päästä ongelmasta.

Toisinaan kun olen tullut loukatuksi,
syön murheeseen suuren annoksen nopeita hiilihydraatteja.
Sitten sokerihumalassa nukkumaan.

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/

ViestiLähetetty: 2011-05-30 09:52:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei tekis yhtään pahaa tuollainen alkoholittomuus :oops:

Sokerihimoista kärsiville - aloitin 2 viikkoa sitten täysin viljattoman ruokavalion kun luin siitä olevan apua autoimmuunisairauksien kanssa (mun kilpparivajis johtuu autoimmuuniongelmista). Tietenkään en viljoja syönyt ennenkään paljoa kun karpannut oon enemmän ja vähemmän, mutta aina välillä tuli nappastua joku keksi tai lounaalla täytetty patonki josta söin toisen puolen jne. Nyt oon sitten varmistanut ravintolan jauhelihapihvistäkin että sinne ei ole mitään viljoja piilotettu. Yllätyksekseni sitä on ollut paljon helpompi noudattaa kuin kuvittelin, ja siinä sivussa syömishimot ja makeanhimo laantuivat merkittävästi! Hiilareita menee päivässä kuitenkin edelleen 50 grammaa tai ylikin, lähinnä kasviksista ja maitotuotteista, tummasta suklaasta ja satunnaisesta omenasta. Eli mulla on viljat olleet isompi vihollinen kuin sokeri.

Jotenkin sitä täysin viljatonta on myös helpompi noudattaa siksi, että se on jotenkin mulla pään sisällä "ehdoton ei". Eli ei siis "no voin mä yhden palan ottaa, ei siinä niin paljoa hiilareita ole" vaan "EI, siinä on viljaa". Ei ole tarttenut arpoa mahtuuko hh-rajoihin jne.

Eli siis - jos makeanhimot on ongelma, niin kannattaa kokeilla myös täysin viljatonta... Kun sokeri ei välttämättä ole (ainoa) syyllinen siihen!

ViestiLähetetty: 2011-05-30 10:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukana.
Sokeri ei vaivaa, ällöttää makean hajukin. Mutta alko. Viineistä pidän. Paljon. Ja siksi sitä on illoin muutama lasi tissuteltu....ja mihin sitä kädet sitten laittaa kun niissä ei ole viinilasia?

ViestiLähetetty: 2011-05-30 10:59:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mukana! :)

Olen sokerinarkkari. Alkoholi ei ole ongelma, mutta sokeririippuvainen olen....

Huomaa kyllä eron, kun on irti sokerista. Jos ei oo muutamaan päivään syönyt sokerista ja tekee esim marjasmoothien, se maistuu mielettömän makealta. Mutta sokerikoukussa se marjojen makea ei riitä tekemään siitä smoothiesta makeaa...

ViestiLähetetty: 2011-05-30 11:29:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa kaikille tasapuolisesti :D
Raakasuklaa.comista löytyy useita reseptejä suklaantekoon, mutta niissä käytetään hunajaa makeutuksessa, niin että jos haluaa irti sokerista ja makeutusaineista niin millä tuon suklaan sitte makeuttaa :smt017
muuhun sitä makeutusta ei tarvikkaan, mutta raakasuklaa mahtaa olla aika tujua ilman mitään makeutusta.
Ja nyt varmaan huomaatte mun takertumisen suklaaseen, mutta se nyt vaan on iso osa mun elämää :smt007

ViestiLähetetty: 2011-05-30 11:50:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Minä makeutan kermalla. Ja kuten arvata saattaa, tällöin kyse on juotavasta suklaasta. Eli kun raakasuklaajauheesta tekee juoman (kyllä se siihen nesteeseen liukenee, kunhan jaksaa hämmentää), makeudeksi riittää kerma ja kookosrasva. :D

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.

ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:40:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ainakin suklaana toimii Premium 86%:nen. Steviaa olen käyttänyt muualla. Mutta totuushan on se, että jos haluaa makeasta irrottautua, niin pitäisi olla jonkun aikaa kokonaan ilman...

ViestiLähetetty: 2011-05-30 12:44:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pallomaha kirjoitti:

Steviaa saa tilattua esim. tuolta.

http://www.luonnonkeskus.fi/stevia.php

ViestiLähetetty: 2011-05-30 14:39:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minulla ei ole tarvetta päästä näistä kokonaan irti, mutta varsinkin alkoholin käyttöä pitää vähentää! Toinen tavoite olisi alkaa käyttää siiderin ja oluen tilalla enemmän viiniä, jotta sokerin määrä vähenisi.

Sosiaalisten paineiden alla sortuu helpommin alkoholiin kuin yksin ollessa, mutta en viitsisi kyhjöttää koko aikaa kotonakaan. :D Viime viikonlopun synttärit ja häät ovat nyt takana ja nyt meinaan yrittää pysyä lujana seuraavat 2 vko, kunnes taas seuraavat häät siintävät edessä...

ViestiLähetetty: 2011-06-01 10:32:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En repsahtanut, vaan luovutin tietoisesti. :roll:
Aika tuskainen elämänvaihe päällä, niin en nyt oikeasti rupea kärvistelemään alkoholin nollalinjalla, pitää kai sitä jollain saada ilahduttaa itseään :wink:

Mutta päätin että juon viinilasillisen tai korkeintaan kaksi vain aterian yhteydessä, ei mitään lipittelyä. Jos sitten syssymmällä yrittäis uudestaan...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 93 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00