karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 07:09:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-04 09:23:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitikö taas syödä ne lasten suklaat?
Pitääkö ostaa jokaisella kauppareissulla purkki tai kaksi Ben and Jerryä (ja kuka kuula sen syömisen opetti? Ylikallista ja sikahyvää =P~ )

Painoa ei vaa'an mukaan ole kun 2,5 enemmän kun joulukuun alussa, mutta kun tuo on kokonaisuudessaan vatsamakkarassa, ei naurata. Tulis edes bebaan!!

Tiukistelua (ei karkkia, suklaata tai jätskiä) yritetty jo pari päivää huonoin tuloksin. Nyt olisi saatava itsensä ruotuun ja syömiset hanskaan!

Toinen tärkeä noiden sokereiden poisjättämisen rinnalla olisi ruoan syönti. Joulun aikaan muutamista onnettomuuksista yms johtuen päivän syömiset on liian monena päivänä tasoa: kimpale juustoa, palanen kinkkua, kasa hedelmäsalaattia, puolikas levyä tummaa suklaata (kourallinen karkkia ja purkki B&J:tä).

Oikea ruoka on jäänyt jonnekin ja kaikki huttu on maistunut.

Nyt töissä kunnollista ruokaa ja töiden jälkeen kunnollinen päivällinen, niin ei tartte sokeria syödä. Niih!

ViestiLähetetty: 2012-01-04 09:57:08 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Äh.. Eilen ylimääräsenä suklaapatukka ja n. 50g sipsejä ](*,) Tuloksena maha kipeenä heti syömisen jälkeen ja tänään sormet nakkeina. Vaaka sano että -700g, mutta nuo sormet kertoo että ollaan tuhannen turvoksissa. Illalla oli sitten noitten takia hirvee vimma napostella. Onneks tuli miehen kanssa riitaa niin ei sitte maistunukaan :lol: Joku hyöty riitelystäkin :roll:

ViestiLähetetty: 2012-01-04 10:43:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kai se on uskottava, että jotain on mennyt pieleen. En kauheasti oikeastaan repsahtanut, mutta tällainen huolimaton syöminen on jäänyt päälle. En ole viitsinyt edes kokata. Partajukua menee puoli kiloa päivässä sun muuta mukavaa. Paino pysyy ylhäällä sen kilon verran. Otin nyt pari viikkoa tilausta taas tuonne kalorilaskuriin ja ryhdistäydyn. Ja yritän kokata oikeita ruokia. Ja missä liikunta?!

.

ViestiLähetetty: 2012-01-04 13:00:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei repsuja, mutta silti tuli melkein 5 kiloa. Varmaan valmiin kinkun syytä ja liian ruuan, omatekoisten sokerittomien mantelikookospallojen yms. sekä liian vähän liikuntaa. Anyway...jo masentaa taas tiukistella.

ViestiLähetetty: 2012-01-04 18:52:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tonnikalakeiju kirjoitti:
Miimi83 kirjoitti:

Eli selluliittivinkkejäkin otetaan vastaan... [-o<

Annan teille kaikille sellaisen vinkin, että mieluummin enemmän painoa kauniimmassa paketissa :) Eli älkää kaikki tujottako sitä vaakaa niin hirveästi.

Minulla ainakin meni koko talvi repsahduksen puolelle ja joulu sekä uusi vuosi ihan sikailuksi.

Tuloksena paino ennellaan, läskiä, sellua ja turvotusta niin ettei pienimmät farkut mahdu päälle.

Kehonkoostumus on se joka ratkaisee, ei se paino.

Tämä on hyvä vinkki. Mutta kyllä silti ärsyttää jos niiden viiden syksyn aikana ilmestyneen kilon LISÄKSI (kun pudotettavaa oli sitä ennenkin jo olemassa) mitkään housut ei mahdu jalkaan eikä paidat istu. En suostu ostamaan isompia vaatteita! Kehonkoostumus on toki tärkeämpää kuin paino. Olen ihan valmis luopumaan painotavoitteestani, jos vain saan vaatekoon pienemmäksi ja olon paremmaksi.

Olen ajatellut tavoitteiksi seuraavia: paino -10 kiloa (75-->65) TAHI housukoko pysyvästi 36-38.

Ainoa selluliitinvähennysvinkki, jonka olen hyväksi todennut: Vähennä maitotuotteita. Tätä yritän taas itsekin. Lisäksi kuvittelisin, että lihasten paikallisella harjoittamisella vois vaikuttaa selluliittiin...mut tiedä häntä, ehkä oon vaan kuvitellu.

Yritän nyt toistaiseksi olla rajoittamatta kaloreita liian alas (mulla on tosi paha tapa panikoida ja ahdistua syömisistäni.. kitukuuri- ja syömishäiriötausta näkyy ja tuntuu kehossani jo valmiiksi). Yritän nyt kuitenkin pitää hiilarimäärän kohtuullisena (alle 40g/päivä) ja prodemäärän riittävänä (60-100g/päivä). Eli laskemista luvassa... Ensisijainen tavoitteeni on nyt lopettaa tai ainakin huomattavasti harventaa hiilariherkuttelua ja niitä maitotuotteita. Ja kahvia.

Olen ollut viime aikoina hieman väsynyt ja masentunut enkä siksi pidä järkevänä, että nyt tekisin älyttömän kunnianhimoisia suunnitelmia urheilun suhteen. Ehkä sitten keväämmällä.

ViestiLähetetty: 2012-01-09 09:59:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mites muut selkärangattomat? Joko on joulu poistunut talosta ja kropasta? Meiltä lähti kuusi komeassa kaaressa, mutta kilot ei katoa yhtä helposti. En ole kovin positiivisella fiiliksellä.

ViestiLähetetty: 2012-01-09 10:25:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

HuimaHeimo kirjoitti:
Mites muut selkärangattomat? Joko on joulu poistunut talosta ja kropasta? Meiltä lähti kuusi komeassa kaaressa, mutta kilot ei katoa yhtä helposti. En ole kovin positiivisella fiiliksellä.

Itsellä aloitin heti uudenvuoden jälkeen ketoilemalla, mutta ei se mun pään toiminnalle tunnu olevan mitenkään järkevää. Loppiaisena tuli juhlittua kummipojan syntymäpäivät, pari palaa kakkua ja jokunen karkki tuli mässättyä. Nyt otan itteäni niskasta kiinni ihan tosissaan, ja karistan ne loputkin joulun turvotukset pois! Uudenvuoden ja loppiaisen välissä lähti jo 3 kiloa huispois, vielä toinen samanlainen olisi kadotettavana niin ollaan taas niissä ennen joulua-lukemissa! Tsemppiä vaan, kyllä se siitä lähtee!

ViestiLähetetty: 2012-01-09 16:05:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Neljästä kilosta kolme ja puoli poissa. :)
Vähän puolivillaista on meininki, eilenkin söin kolme haukkausta pitsaa (ensimmäinen 'oikea' pitsa sitten viime talven). :?

ViestiLähetetty: 2012-01-09 17:42:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun palasin karppiruokavalioon ja muutenki aktiivisempaan arkeen lähti
heti seuraavana kolmena päivänä kohisemalla 3 kiloa ja sittemmin vielä
vajaa kilo lisää eli hiilariturvotuksia onneks suurin osa. Vielä on pari
kiloa puntarissa enemmän kuin ennen lomaa, mutta kyllä ne tässä
karpatessa sulaa, nou hätä Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-10 07:31:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä minäkin olen mukana, joulusta ei kiloja tullut kun 2 Mutta se suklaakonvehtien määrä [-X ja nyt ollaankin tahtojen taistoa. Namien syönti kesti loppiaiseen ja nyt ollaan tiukalla linjalla ja palattu ruotuun.

muoks. tickerikin säädetty todellisuuteen

ViestiLähetetty: 2012-01-10 07:41:38 
Poissa
sintti
sintti

Kivaa kun muillakin tuntuu olevan samoja ongelmia... Omani on lähinnä henkisellä puolella :oops: Olen karpannut marraskuun alusta ja putos 6kg. Kilon verran on tullu joulunaikaan takas mutta kun tuntuu että lasku on tyssänny tähän :cry: Liikuntaa harrastan n.kolme kertaa viikossa ja katon kyllä syömiset aika tarkkaan mutta usko meinaa loppua kun mitään ei tapahdu :| Lähtöpaino oli 79 kg ja nyt ollaan 73-74kg.Apua :|

ViestiLähetetty: 2012-01-10 07:46:27 
Poissa
sintti
sintti

marzella kirjoitti:
Varsinainen itsetunnon kohotus ketju. En olekaan ainoa epäonnistuja, nyt on paljon helpompi jatkaa taas tätä karppimatkaa. Kiitos!

Puhut asiaa :P

ViestiLähetetty: 2012-01-10 13:51:32 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Kiltisti oon ollu mutta paino ei taho putoilla edelleenkään :roll:

ViestiLähetetty: 2012-01-10 13:54:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Feekuna kirjoitti:

Sama vika täällä. Johtuisko mulla osittain röökilakosta, se kun on aiemmin NOSTANUT painoa. Nyt paino junnaa samoissa, vähän ehkä putoaa. Ja tämähän kyllä masentaa!

ViestiLähetetty: 2012-01-10 13:59:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Feekuna kirjoitti:

Sama vika, uhkaa mennä jopa ylöspäin. Täytyy vissiin laittaa taas vaikka viikon verran syömisiään kalorilaskuriin, jospa hiilareita onkin mututuntumalla liikaa. Syön varmaan liikaa partista, kun ajattelen, ettei siinä muka olisi hiilareita.

Nyt on muutamana päivänä myös vatsassa kiertänyt. Syyllistä olen pohdiskellut, mutta en oikein keksi muuta kuin kidneypavut tai maitotuotteet. Aiemmin en ole mielestäni kummastakaan oireita saanut, mutta ehkä en ole vain huomannut? Meinaan, kun nykyisellään niin harvoin on mahan kanssa mitään ongelmaa, niin tällaiset pikku kiertämiset ja tuhnuttelut korostuu.

.

ViestiLähetetty: 2012-01-10 17:48:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joululta jäi suklaita ihan törkynen määrä ( 2 ruokakassillista. kyllä, saimme kaiken oikeesti lahjaksi, yhtään ei itse ostettu). :mrgreen: Saavat kaapissa odotella, että tulee hetki kenelle niitä vois tarjota. 8)
Ruokarytmi on pikkusen vielä hakusessa pyhien jälkeen, mutta eiköhän se tästä. Ehkä kilo vielä pudotettavaa, mutta eiköhä se lähde ihan itsekseen,kun jaksaa taas katsoa mitä suuhunsa laittaa. Jäi pahasti naposteluvaihe päälle pyhien aikaan..

ViestiLähetetty: 2012-01-12 08:34:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

JES! Lähtihän se paino laskuun ja iloseen laskuun lähtikin, parissa päivässä puntarin lukemasta katosi 800g! Ja siis joulukilojahan mulle ei varsinaisesti tullut, oli vaan normaalia pidempi tasannevaihe... Saas nähdä, jatkuuko lasku vai pysytäänkö tässä taas 2-3 viikkoa, mikä on ollut aika tyypillistä minulle.

Tsemppiä kaikille!

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-01-12 10:40:06 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Mulla on huomenna The PunnitusPäivä niin näkee onko tällä(kään) viikolla lähteny oikeesti ollenkaan painoa. Tosin lapset on taas rassanneet vaakasta patterit finaaliin #-o Pitää kattoa josko ehtis hakea uudet jossain vaiheessa tänään.

ViestiLähetetty: 2012-01-13 06:19:17 
Poissa
sintti
sintti

Jokainen suupala laskettu, punnittu, merkitty.

Tuloksena: vuoden ensimmäisen päivän iltana vaaka näytti 78 kg eilen illalla 73,6 kg.

Kylllä tämä tästä, kun vaan jaksaisi ne ruoat laskea ja merkata jatkossakin joka päivä. Siitä jos lipsun, niin suunta ei jatku näin. Sen verran itseäni tunnen :evil:

ViestiLähetetty: 2012-01-13 20:55:52 
Poissa
sintti
sintti

Liityn myöskin. Joulu tuli vietettyä perheen luona ja houkutukset oli liikaa. Kiloja ei onneksi tullut kuin 2, mutta kroppa on muuten ihan hajalla ja turvoksissa. Nivelkivut ovat palanneet kuten myös akne.. Ja myös tää yleinen masennus ja vetämättömyys. Tekee mieli vain vedellä sipsejä kaksin käsin kitusiin ja maata sohvalla.

Karppaus aloitettu kunnolla taas tänään. Viikonlopun ajattelin karpata vähän rennommin ja sitten taas lasken hiilarit vanhalle tutulle tasolle ja koitan päästä ketoosiin ennen töiden alkua. Töissä käyminen onneksi helpottaa karppausta huomattavasti kun on kaukana kodin jääkaapista ;)

Muoks. Jostain syystä mun sukulaiset tuntuu aina tietävän että milloin aloitan karppaamaan. Tänään tuli sukulaisen matkassa juuri tehtyä kääretorttua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00