mikkelson kirjoitti:
Alkoholi -> no problem. Sokeri ja hiilarit sen sijaan...

En tiedä, mä olen monta kertaa miettinyt että mulla on joku syömishäiriö. Nimittäin silloin harvoin, kun hiilareita syön, ni se syöminen on jotenkin... no, pakonomaista, sairasta ? Tossa loman alkamisen kunniaksi aattelin että otetaan ny yks päivä vähän rennommin. No, päivän saldona sitten 8 (!) keksijäätelöä, puoli kiloa (!) karkkia, kebab ja hesemättö. Plus limsaa ja purkki pringlesejä, ja niin kauan ahdetaan että meinaa oksennus tulla. Eilen sitte sama juttu, mun piti kyllä aamulla aloittaa syömään "normaalisti", mutta kuinkas ollakaan, kuin alkoholisti konsanaan mä marssin kauppaan hakemaan melkein kilon ranskalaisia, lihapullia, pizzaa, sipsejä, jäätelöä, limua ja puoli kiloa karkkia. Ja söin taas niin paljon että mulle tuli fyysisesti huono olo. Tänään pidän paastopäivän, ja huomenna taas normaalin karpisti.
Onks tälläselle käytökselle jotain nimitystä, tai sairausluokitusta ? Eli ahmitaan kaikkea roskaa lähes oksentamispisteeseen asti. Ihan huumassa, ajattelematta yhtään mitään, paitsi sitä ahmimista, ja kuinka ihanaa se on. Mä en käsitä mikä muhun on tullut, nimittäin kyllä mä ennen karppiaikoja söin roskaruokaa, mut en ikinä tolleen hullunkiilto silmissä. No, onneks karppaus auttaa mua pysymään jotenkuten järkevien kirjoissa noiden syömisten kanssa.
edit: ai niin , tää oli tsemppausketju, pyydän anteeksi

No tsempataan sitten! luin jostakin kappauskirjasta, mihin oli koottu eri karppaustyylejä, syömishäiriöisten tyylistä. Pääidea siinä oli se, että ne pidättäyty ahmimiselta koko päivän, mutta sallivat itselleen illalla jonkin ei-karppiherkun. Ja tämä sakki laihtui ihan tällä rajoituksella. Pysyiskö hullunkiilto poissa sun silmistä koko päivän, jos antaisit itelle luvan syödä joku herkku illalla?
Toinen juttu mihin panostasin, on näiden karppiruokien opiskelu. Mulle on tullut nyt muutaman kerran kun oon ollut syömässä ravintolassa sellanen tunne, että ite olisin tehnyt parempaa ruokaa. Ei terveellisempää vaan paremman makuista ja täyttävämpää. Kiva on tietysti syödä jonkin toisen tekemää ruokaa välillä. Eli kermat, Aurat, yrtit sun muut mausteet peliin, samoin kaikki ihanat reseptit. Ja tietysti kaapista olis hyvä löytyä aina kuohukermaa, hyvin tummaa suklaata, pakasteesta marjoja ja mitä ikinä karppiherkkuihin sitten tarttetkaan.
Virtuaali halaus tulee täältä!