karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-25 21:39:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-02 02:35:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ehdottomasti tarviin tällaista vertaistukea. Koko viime vuosi meni karppaamisen osalta "pilalle". Vaikka en viljoihin koskenutkaan niin sain 10 kadotettua kiloa takaisin ja uskoa voitte että pettymys oli suuri kun kävin joulun jälkeen vaa'alla. Vaikka tiesin painoni nousseen kun olin syönyt suklaaherkkuja yms. sokeripitoisia namuja silloin tällöin niin en uskonut sen vaikutuksen olevan tuota kiloluokkaa. Mutta nyt alkaa se parempi vuosi ja aloitan juoksuharrastuksen sekä ketoilun. Nyt jo 2 pvää ketoilua takana ja mielihalut kadonneet makean suhteen. Tästä on hyvä jatkaa. Tavoitteita en ole vielä kirjannut kun käyn sen osalta vielä ajatustyötä...

ViestiLähetetty: 2012-01-02 07:48:43 
Poissa
sintti
sintti

Tää ketju on just oikea paikka mulle! Koko joulukuu tuli syötyä vähän mitä sattuu, kun on ollut ulkomaanmatkaa, synttäreitä ja sit tietysti kaikkia mahdollisia jouluherkkuja. Puntarilla en ole uskaltanut käydä, mutta onhan noita lisäkiloja tullut ihan liikaa. Mahakin on ollut koko ajan turvoksissa. Aargh! Miks mun on pitänyt olla näin tyhmä #-o Mutta tästä alkaa nyt paluu arkeen.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 09:52:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mun heikkoutena ovat olleet suklaiden lisäksi juustot... ai ai ja tietysti nautittuna ihanien hillojen kera =P~
Hirveän ristiriitaiset tunteet, kun ei millään raaskisi jättää loppuja juustoherkkuja poisheitettäväksi, tuli hamstrattua taas uudenvuoden juhlintaan vähän liikaa niitä :oops: . Liiat maitotuotteet on aina olleet mun pahimpia jumittajia.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 10:00:37 
Poissa
sintti
sintti

Mä en ole vaakaan uskaltautunut tämän parin viikon suklaan mättämisen takia. Turvotusta ainakin on vaikka muille jakaa. Muuten olen ihmeen hyvin pysynyt ruuan kanssa kohtuudessa ja liikuntaakin harrastanut, mutta noi konvehdit on saatanasta :evil: Ja jotenkin toi iltaisin tapahtunut suklaamättö on jääny päälle, vaikea se kierre on katkaista, v*tuttaa ja housut puristaa. Heitän loput suklaat roskiin ja lähden salille :)

ViestiLähetetty: 2012-01-02 10:16:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo-o. Pakko tulla tänne itkemään. Kauhea hiilaripöhö ja suolaturvotus päällä sekä suoli tukossa kinkusta ja juustoista. Mun paino oli pari viikkoa sitten tiukkaan alasvedettynä 88 kg, ja tänä aamuna vaatimattomat 97 kg!!! Että siinä teille pohjaa!

Ette mua tunne, joten kerron että oikeasti mulla on vakipainoon nähden semmoinen 7 kiloa ylimääräistä tällä hetkellä. Vanhana karppina toki tiedän, että kyllä nämä turvotukset tässä pian lähtee, mutta vitutus on tällä hetkellä sitä luokkaa, että heitän helvettiin kaikki joulutortut ja räätikkäloorat. Ja suklaat menee perässä bissejen kanssa. Ja noita safkoja tyrkyttäneet "voi kun sun ruokavalio on rajoittava"-idiootit heitän kanssa. Ja itse hyppään perään, minähän ne olen syönyt. Iso mies ja ei voi vastustaa hiilareita ja alkoholia. Olen syönyt aika karpisti, mutta ihan liikaa. Ja alkoholilla on ollut osuutta asiaan aivan liian usein. En ole kännännyt, ei sitä viitsi kun on pieniä lapsia, mutta tissuttelua... Olut silloin, viinilasi tällöin ja lasten nukkuessa vielä kiva pikku toti!!!

Eli joo, mukana ollaan ja lupaan hyviä tuloksia niin itselleni kuin muillekin. Ei maailma kaadu jos tässä vähän aikaa on menny vituralleen, kunhan jatkossa mennään oikeilla makroilla. Ja hei, joillain hiilarikuuri käynnistää painonpudotuksen uudelleen.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 10:19:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä kaivataan myös vertaistukea.. Jouluna lähti jotenkin käsistä ja ei muu kuin karkin syönti..
Miten ne onkin ne karkit, oikea akilleen kantapää :oops:

Uskon että kilot lähtee melko lailla kurinpalautuksella, mutta tarkoituksena olisi myös alkaa elää vähän terveellisemmin. Jotenkin liikunta on jäänyt tosi minimiin, punaviiniä kuluu nykyään joka viikonloppu. Ei viinittelyä tule paljon, eli alle pllo viikonloppuna, mutta kuitenkin. Kahvin juontiakin olisi syytä vähentää ja ja ja... :mrgreen:

Tänään meille muuttaa vaaka. En ole omistanut sellaista vuosiin, mutta nykyään tuntuu siltä että' tarvitsen sen. Mun kropalle on muutenkin tapahtunut jotain uskomatonta. Olen saanut jopa etureisiin selluliittiä(näkyy ihan jo seisoessa) ja siksi on nyt todellakin tehtävä jotain. SE alkaa olla niin näkyvää, että alkaa jo ahdistaa tuleva kesä :(

Eli selluliittivinkkejäkin otetaan vastaan... [-o<

ViestiLähetetty: 2012-01-02 11:19:03 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Iloinen kirjoitti:
Mun heikkoutena ovat olleet suklaiden lisäksi juustot... ai ai ja tietysti nautittuna ihanien hillojen kera =P~
Hirveän ristiriitaiset tunteet, kun ei millään raaskisi jättää loppuja juustoherkkuja poisheitettäväksi, tuli hamstrattua taas uudenvuoden juhlintaan vähän liikaa niitä :oops: . Liiat maitotuotteet on aina olleet mun pahimpia jumittajia.

Mitä juustoja ja minkä hillojen?

ViestiLähetetty: 2012-01-02 12:01:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei se nyt oikeastaan repsahdus ollut, kun olin jo hyvissä ajoin etukäteen päättänyt, että jouluna saan syödä ja juoda mitä vain. Ja tulihan sitä mätettyä. Luulin jo oppineeni miten olla syömättä liikaa joulunakaan, mutta sukulaisvierailu taisi olla niin ahdistava kokemus että palasin entiseen ähkytyyliin eli siihen, mihin niissä ympyröissä olen tottunut. Enin turvotus lienee jo poistunut, enkä ymmärrä, miten olisin muutamassa päivässä (no, käytännössä viikko) pystynyt lihomaan lähemmäs kolme kiloa silkkaa ihraa. No, nyt paluu normaaliin! Ruokalistalla kohta lounaaksi öljyttyä kaalirehua ja jauhelihapihvejä.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2012-01-02 12:42:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

[quote="Uljanov"][quote="Iloinen"]Mun heikkoutena ovat olleet suklaiden lisäksi juustot... ai ai ja tietysti nautittuna ihanien hillojen kera =P~
Hirveän ristiriitaiset tunteet, kun ei millään raaskisi jättää loppuja juustoherkkuja poisheitettäväksi, tuli hamstrattua taas uudenvuoden juhlintaan vähän liikaa niitä :oops: . Liiat maitotuotteet on aina olleet mun pahimpia jumittajia.[/quote]

Mitä juustoja ja minkä hillojen?[/quote]

Kävin Stockan herkussa ja tiskiltä pyysin voimakkaita juustoja. Loppujen lopuksi sain vanhaa goudaa, vuohenmaitojuustoa, brietä, roquefortia, ja gruyèreä. Hillot tai oikeastaan hillokkeet oli sellainen 4 erilaisen hillon valmis paketti, jossa oli mm. viikunahilloa, aprikoosihilloa ja kahta punaista hilloa (joista en nyt muista mitä ne oli). Lisäksi kuivattuja viikunoita, kuivattuja taateleita ja tuoretta päärynää. Ja portviiniä...

Paitsi eihän tässä ketjussa saa hehkutella herkkuja vaan hävetä heikkoa itsekuria :?

ViestiLähetetty: 2012-01-02 15:46:56 
Poissa
sintti
sintti

Itsehän repsahdin täysin hallitsemattomasti kokonaisen viikon verran jouluna ja pieni yllätys odottikin tänään aamupunnituksessa kun painoa olikin 200g vähemmän kuin ennen joulua! En kyllä yhtään odottanut tämmöistä, söin ja join hiilareita reippaasti ja enemmänkin mutta taisi viikon äärimmäinen hiilarishokki tällä kertaa pistää ruoansulatuksessa uuden vaihteen silmään. Ensi jouluna ei ehkä enää olekaan aivan yhtä onnellinen tilanne kun tää mun ruoansulatuselimistö oppii mun metkut...

ViestiLähetetty: 2012-01-02 16:06:48 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Iloinen kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
Iloinen kirjoitti:

Mitä juustoja ja minkä hillojen?

Kävin Stockan herkussa ja tiskiltä pyysin voimakkaita juustoja. Loppujen lopuksi sain vanhaa goudaa, vuohenmaitojuustoa, brietä, roquefortia, ja gruyèreä. Hillot tai oikeastaan hillokkeet oli sellainen 4 erilaisen hillon valmis paketti, jossa oli mm. viikunahilloa, aprikoosihilloa ja kahta punaista hilloa (joista en nyt muista mitä ne oli). Lisäksi kuivattuja viikunoita, kuivattuja taateleita ja tuoretta päärynää. Ja portviiniä...

Paitsi eihän tässä ketjussa saa hehkutella herkkuja vaan hävetä heikkoa itsekuria :?

En ole syönyt hilloja ikinä juustojen kanssa. Sopivat ilmeisesti hyvin?

ViestiLähetetty: 2012-01-02 16:08:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miimi83 kirjoitti:

Annan sellaisen vinkin, että mieluummin enemmän painoa kauniimmassa paketissa :) Eli älkää kaikki tujottako sitä vaakaa niin hirveästi.

Minulla ainakin meni koko talvi repsahduksen puolelle ja joulu sekä uusi vuosi ihan sikailuksi.

Tuloksena paino ennellaan, läskiä, sellua ja turvotusta niin ettei pienimmät farkut mahdu päälle.

Kehonkoostumus on se joka ratkaisee, ei se paino.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 16:08:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miimi83 kirjoitti:

Annan teille kaikille sellaisen vinkin, että mieluummin enemmän painoa kauniimmassa paketissa :) Eli älkää kaikki tujottako sitä vaakaa niin hirveästi.

Minulla ainakin meni koko talvi repsahduksen puolelle ja joulu sekä uusi vuosi ihan sikailuksi.

Tuloksena paino ennellaan, läskiä, sellua ja turvotusta niin ettei pienimmät farkut mahdu päälle.

Kehonkoostumus on se joka ratkaisee, ei se paino.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 18:14:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kas, kohtalotovereita :o
Aikomus oli syödä jouluna karpisti, mutta kun joka lehti etukäteen toitotti että karppi pilaa joulun kaikilta, niin maistoin sitten kohteliaasti melkein kaikkea.. vähän joulupuuroa, laatikoita lusikallinen kaikkia, yksi pikkuleipä, pari konvehtia, kotona tummaa suklaata reilummin juhlan kunniaksi jne.. jouluaatosta tapaninpäivään kolme kiloa lisää. :( Ja koska lomaa oli vielä viikko jäljellä, niin paluu rutiiniin ei onnistunutkaan, vaan luisuin jo menneeksi luulemaani 'mitähän sitten söisi' -meininkiin. Uutenavuotena vielä kylässä omatekoista leipää ja pitsaa ja sipsejä. Ja kotona lisää sipsejä kun vauhtiin päästiin. :( Lopputuloksena neljä kiloa lisää kahdeksassa päivässä. Turvotusta suurin osa varmaan, mutta mitenkähän kauan niiden häätäminen kestääkään, kun painonpudotus on ollut tähänkin saakka hyvin hidasta kitkuttamista kilo kuussa tahtiin. Pakko punnita ja merkitä laskuriin taas kaikki syömiset. Viikko 20g hh-määrissä ehkä auttaisi taas alkuun.

ViestiLähetetty: 2012-01-02 19:09:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tässä pieni lohdutuksen sana meille surkeille joulupöydän possuille:

Itse olen huomannut, että syksyllä vaan tulee se pari-kolme-neljä kiloa, jotka lähtevät sitten kevätauringon alkaessa houkutella pihalle. Muistan lukeneenikin jostain ihan tieteellisen raportin (tai jonkun hienon tutkimuksen tulokset), että naisen elimistö kerää talven varalle niitä kiloja, kaiken varalle! Näin on ollut kautta aikojen ja tulee olemaan. Ja keväällä ne katoavat, kun niitä ylimääräisiä kiloja ei tarvittukaan selviytyäkseen pahasta talvesta. Tätä teoriaa olen käyttänyt ja vähän huojentaa ainakin itseäni. Mutta ne kilot tuli jo, joten nyt taas suunta alaspäin, kiitos!

ViestiLähetetty: 2012-01-02 19:57:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei. Liityn minäkin tänne. Mulla tosin koko syksy enemmän ja vähemmän repsua mutta joulusta asti ihan kamalaa mättöä :? Paino noussut syyskuun alusta 6-7kg, joulusta kertyi 2kg joten ehkä osa on sentään nestettä...
Tänään palasin ruotuun mutta hirveä nälkä vaivaa :( Laskin tänään vuoden tauon jälkeen piruuttani makrot ja tähän asti hh 24g pr 56g ja r 184g. Jotain on pakko syödä mutta mitä?
Suklaata ja sipsiä tekis mieli mutta nyt aion pysyä lujana!

ViestiLähetetty: 2012-01-02 21:57:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marimintti kirjoitti:
Tässä pieni lohdutuksen sana meille surkeille joulupöydän possuille:

Itse olen huomannut, että syksyllä vaan tulee se pari-kolme-neljä kiloa, jotka lähtevät sitten kevätauringon alkaessa houkutella pihalle. Muistan lukeneenikin jostain ihan tieteellisen raportin (tai jonkun hienon tutkimuksen tulokset), että naisen elimistö kerää talven varalle niitä kiloja, kaiken varalle! Näin on ollut kautta aikojen ja tulee olemaan. Ja keväällä ne katoavat, kun niitä ylimääräisiä kiloja ei tarvittukaan selviytyäkseen pahasta talvesta. Tätä teoriaa olen käyttänyt ja vähän huojentaa ainakin itseäni. Mutta ne kilot tuli jo, joten nyt taas suunta alaspäin, kiitos!
Minä olen just tällainen, kerään vararavintoa talvella, kyllä ne häipyy kesällä taas. Etsin painoni tasan vuosi sitten, silloin oli eka talvi karppina, niin siitä on tullut 4 kg lisää (nyt 63,6 kg). Mutta tämä joulunseutu meni enemmän mönkään, näiden syöntien merkeissä. No, onneksi on isompia vaatteita kaapit täynnä, ettei tarvii kärsiä kiristävissä pöksyissä :? Tänään oli ihan hyvä päivä, aamupala+2 ateriaa. Lisäksi muutama pähkinä. Hyvä minä =D>

ViestiLähetetty: 2012-01-02 22:01:50 
Poissa
sintti
sintti

Ihanaa, että on juhlan aikoja ja sitten voikin palata takaisin ruotuun :) Elikkäs vertaistukiryhmä onkin tarpeen!

ViestiLähetetty: 2012-01-03 06:06:26 
Poissa
sintti
sintti

Varsinainen itsetunnon kohotus ketju. En olekaan ainoa epäonnistuja, nyt on paljon helpompi jatkaa taas tätä karppimatkaa. Kiitos!

ViestiLähetetty: 2012-01-03 17:35:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Plääh ja plööh! Mun piti alkaa liikkua ja kattoo mitä suuhuni laitan, mutta viime viikkoinen flunssa kääntyi keuhkoputkentulehdukseksi ja eilen meinas taju lähtee, kun happi oli niin tiukalla... Nyt siis tää viikko vaan makoillaan ja turvotaan antibiootin avustuksella :(

Ens viikolla sitten!?

Kampanjasivuni

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00