karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-12 14:17:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-21 23:15:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyselin tuossa pähkinäketjussa samaa, mutta ei löytynyt vastausta joten nostetaan kysymys tähän:
Eli finelin pähkinät ja vastaavat, ovatko nuo tuotteet laskettu ilman kuoria vai kuorineen?
Mietin tässä nyt noita auringonkukansiemeniä joille fineli antoi
seuraavan--> 100g=582kcal, 12.6 hh, 49.5 rasva, proteiinia 23g.
Ja joku kyseli pistaaseista samaa?

2.) minulla on nyt jääkaapissa kalan fileerausperkuut ja haluaisin niistä tehdä kalaliemen jonka voisin annoksina pakastaa, onko se mahdollista ja miten se tehdään?
En ehdi niistä nyt mitään ruokaa kuten kalakeittoa tekemään joten liemi olisi hyvä vaihtoehto, mutta säilyykö se kauanko ilman pakastamista?

Yleensä olen ihan keittänyt tillin, porkkanan ja sipulin kanssa ja tehnyt siitä sitten kalakeiton.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 01:51:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun hakuvekottimeni antoi 100 grauringonkukille kuorineen syötävälle osalle kaloreita 342 ja hiilarii 11 g. Pistaasioille sama juttu : Kaloreita 340, hiilareita 16.

Keität vaan rniitä roippeita , sekaan lisäät mausteita (tilli, suola, pippuri, laakeri jne.), sekaan voi myös heittää soppajuurespussukan. Mitä vähemmässä vedessä keität sitä vahvempaa tulee. Itse annan pari tuntia porista liedellä. Siivilöit roinat pois ja kas, liemi on valmista pakkaseen.
Jos et huomennakaan pääse keittään viskaa roippeet pakkaseen ja keitä liemi myöhemmin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00